به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۸:۵۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۰۳ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : ۱۹۲۴۸۴

آقای مشاور؛ لطفا سكوت كنيد، فقط سکوت!

آقای مشاور؛ لطفا سكوت كنيد، فقط سکوت!
گروه سياسي: حسام‌الدين آشنا، مشاور رئيس‌جمهور كه ظاهرا نقش سخنگوي حسن روحاني در شبكه‌هاي اجتماعي را هم ايفا مي‌كند در واكنش به اعتراضات اخير مردم به افزايش ناگهاني قيمت بنزين اين اعتراضات مردمي را با عمليات «فروغ جاويدان» سازمان تروريستي «مجاهدين خلق» مقايسه كرده است و هشدار داد كه عمليات مرصادي ديگر آغاز شده است!

با نگاهي به اظهارنظرهاي مقامات دولتي و آنچه در ميدان عمل رخ مي‌دهد شاهد آن هستيم كه ظاهرا به همان ميزان كه دولت از حق اعتراض مردم در مقام سخن دفاع مي‌كند در زمان عمل كه مي‌رسد نتيجه آن شعارهاي دهان‌پركن درباره حقوق شهروندي و حق اعتراض مردم، برخورد سخت با معترضان، دعوت آنان به سكوت و پايان دادن به اعتراضات، ايجاد اختلال بي‌سابقه در اينترنت و غيره بوده است.

حالا هم شاهد تهديد عجيب مشاور رئيس دولت اعتدال عليه مردمي هستيم كه راهي جز اعتراض به تصميمات يك‌شبه و ناگهاني مسئولان برايشان باقي نمانده است. مسئولان دولتي در آن هنگامي كه مي‌بايد با مردم سخن مي‌گفتند و جامعه را از تصميم خود درخصوص قيمت بنزين آگاه مي‌كردند ترجيح دادند سكوت كنند و به جاي اغنا مردم به رايزني‌هاي پشت پرده و تصميم‌گيري در جلسات محرمانه پشت درب‌هاي بسته بپردازند؛ اما حالا كه اين زمان شرمساري آنان در برابر مردم در سكوت و شنيدن اعتراض آنان است لب به سخن مي‌گشايند و با ادبيات زشت و تهديدآميز پاسخ اعتراض نجيبانه مردم به اين تصميم نادرست اقتصادي مي‌دهند.

از سوي ديگر زنده كردن آن گروه كه از سوي همين مردم كه امروز به عملكرد مسئولان معترض هستند سال‌ها پيش به زباله‌دان تاريخ پيوسته است چه معنايي جز توهين به مردم و خطاي محاسباتي بزرگي در مواجه با اعتراض جامعه به تصميم دولت در خصوص افزايش نرخ بنزين و مشكلات بي‌شمار اقتصادي در سال‌هاي اخير دارد؟!

به نظر مي‌رسد كه لازم است مشاور رئيس‌جمهور و ديگر مسئولان دولتي اگر به هر دليلي امكان و توان كافي براي پاسخگويي به مردم معترض ندارند حداقل سكوت كنند تا شاهد پيچيده‌تر شدن شرايط حساسي كه در آن قرار داريم نشوند و يا با اظهارنظرهايي مانند آنچه مشاور روحاني مطرح كرد سبب جريحه‌دار شدن بيش از پيش احساسات مردم را فراهم نياورند. مطلب آخر آنكه گاهي سكوت برخي مسئولان بيشتر از سخنراني‌هايي كه به بيان آن عادت كرده‌اند، مي‌تواند از بدتر شدن شرايط جلوگيري به عمل آورد.

۱۳۹۸/۰۹/۰۳ ۱۹:۱۵
جناب آقای نا آشنا من برای رای دادن به دولت بی تدبیرو ناامید سه ساعت تو صف وایستادیم به دروغ های اون رای دادیم . شما چیکار کردین با مردم؟چندتا از شاهکارهای شما تو این شش سال میخوام یادآور بشم
ا.دلار ۲۴۰۰ تومنی احمدی نژادا کردین ۱۲۰۰۰ تومن
۲.بنزین ۷۰۰تومنی احمدی نژادا کردین ۳۰۰۰ تومن
۳.مسکن قیمتش ۳تا ۴برابر شده با دوره احمدی نژاد
۴.تمام اجناس قیمتش ۴ برابر شده
۵.واردات خودرو را لغو کردین قیمت یک ماشین کره ای ۵ برابر شده اونم مقایسه کنین با دوره احمدی نژاد
شما به دروغ به مردم گفتین هم سانتریفیوژ (364838)
۱۳۹۸/۰۹/۰۳ ۱۹:۲۳
ادامه پیام قبلی
شما به مردم به دروغ گفتین هم سانتریفیوژ بچرخه هم زندگی مردم ؟ پس کو؟ چرا هیچ کدام نچرخید؟
من یک معترض نه فوش دادم نه شیشه شکستم نه بانک آتیش زدم نه گفتم ......روحت شاد
آقای روحانی عمر ما مردم مثل دوره ریاست شما کوتاست کی باید ما مثل یه آدم زندگی کنیم
از شما سردبیر سایت خواهشمندم این پیام را منتشر کنین
از یک حسابدار رسمی (364839)
ازاداندیش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۹/۰۳ ۲۱:۱۴
سال 88 بعد از چندیدن روز درگیری خیابانی نزدیک با حضور چند میلیون نفر اول اختلال اینترنتی و بعد قطع اینترنت انجام شد، سال 96 با حضور بسیار کمتر مردم در شهرهای مختلف اختلال و در نهایت قطع کوتاه و منطقه ای اینترنت و در سال 98 تنها با حرکت عده ای معدود در یک یا دو روز قطع کامل اینترنت کشور! مسیر پیش روی نظام کاملا مشخص است... (364841)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ ۰۹:۲۵
یعنی خفه شه بهتره؟ (364844)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ ۱۳:۴۶
امید هایی که نا امید می شود . (364846)
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ ۱۸:۱۷
آیا حالا که مسئولین مملکت بنوبت القاب مختلفی از قبیل خس و خاشاک و ... بمردم نسبت میدهند، بهتر نیست مردم را بحال خود بگذارند و از تخت عاجشان پائین بیایند؟ (364847)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۹/۰۵ ۰۰:۵۷
نجابت این ملت رو مسئولین با حماقت اشتباه گرفتن یا ملت در صبوری و نجابت مرزهای حماقت رو طی میکنن؟
آقای مشاور من سی و پنج سالمه مهندس شیمی با یک بچه هر کاری میکنم نه کار گیرم میاد نه پولی برام مونده شرمنده زن و بچه ام. کارگری میکنم اونم در هفته سه چهار روز توفیقم میشه. از زندگی بیزار شدم. مگر من چند سال عمر میکنم که شما و امثال شما با این مملکت داریتون گند زدین به عمرمون. شعب ابی طالبه منتهی برای مردم. (364850)