کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نامه دبیرکل حزب اتحاد ملت به حسن روحانی

7 آذر 1398 ساعت 21:02

گروه سیاسی: دكتر علی شکوری راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار پیگیری وضع بازداشت‌شدگان، آسیب‌دیدگان و خانواده‌های کشته‌شدگان حوادث اخیر و رفع نگرانی‌ها در مورد آنان شد و خطاب به روحانی نوشت: راضی نشوید که خانواده‌ها در عزاداری‌شان محدود و از احوال عزیزِ در بازداشت خود بی‌خبر باشند


به گزارش روابط عمومی حزب اتحاد ملت، متن این نامه که رونوشت آن برای روسای قوای مقننه و قضائیه نیز ارسال شده، به شرح زیر است:

بنام خدا
جناب حجةالاسلام و المسلمين حسن روحانى رئيس جمهور محترم
باسلام و احترام حوادث دردناک پس از افزايش جهشی قيمت بنزين وجدان عمومى جامعه را آزرده و زخم و غم آن در تن و جان ملت نشسته‌است. بدون تردید بخش اعظم و شاید قریب به اتفاق کشته‌شدگان، آسیب‌دیدگان و بازداشت‌شدگان کسانی هستند که به زندگی عادی خود مشغول بوده و با سختی‌های آن سر می‌کردند که ناگهان خبر سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین آرامش آنها را بر هم زد، آشفته، نگران و عصبانی‌شدند و بطور خودجوش به خیابان‌ها ریختند تا اعتراض خود را بروز دهند و شاید برخی از آنها دچار هیجان و هم‌افزایی خشم شده و تحت تأثیر هم‌نوایی‌ مخالفان قدرتمند دولت و تحریک‌های چندجانبه مخالفان نظام رفتارهای تند و خلاف قانون نیز انجام داده باشند.

اکنون که خطر فوری بروز ناامنی فروکش کرده‌است باید بر زخم‌ها و آلام ملت با فوریت تمام مرهم نهاد و با درک آزردگی‌های آنان دامنه رنج‌ها و نگرانی‌ها را فروکاست. نباید با احتمال اینکه در میان کشته‌شدگان، آسیب‌دیدگان و بازداشت‌شدگان مواردی توطئه‌گر و شرور حرفه‌ای وجود داشته‌باشد بر همه آنان و خیل خانواده‌ها که بی‌گناه گرفتار رنج مضاعف شده‌اند سخت گرفته شود. ما از شما که منتخب مردم هستید و با رأی آنان در حاکمیت حضور دارید می‌خواهیم که به نمایندگی از طرف آنان پیگیر رفع این نگرانی‌ها بوده و به موجب سوگند خود پاسدار حقوق قانونی شهروندی آنان باشید تا مبادا در زندان و در روند بازجویی، بازپرسی و دادرسی ظلمى بر آنها برود و یا رفتار نادرستی با آنان صورت بگیرد.

راضی نشوید که خانواده‌ها در عزاداری بر کشتگان خود محدود و در مداوای زخمی‌ها معسور و از احوال عزیز در بازداشت خود بی‌خبر و نگران باشند و یا بمانند. رويكرد و سخنان مقامات قضايى هرچند از حجم نگرانی‌ها در این خصوص کاسته است اما اخباری که به ما می‌رسد نگرانی‌های بسیاری را همچنان باقی‌می‌گذارد که نیازمند توجه و برطرف کردن است.

شفاف کردن آمار کشته‌شدگان، زخمی‌ها و بازداشت شدگان و تسهیل روند مداوای زخمی‌های بازداشت شده و رسیدگی سريع به پرونده‌ بازداشت شدگان و آزادکردن مردم عادی و نیز عادی‌سازی خدمت رسانی به مردم در شهرها و محله‌های آسیب دیده انتظاری ‌است که از حاکمیت و دولت می‌رود و ما از شما می‌خواهیم که به‌طور جد پیگیر آن باشید. توفيق شما را در عمل به وظايف از خداوند منان مسألت دارم.

*رونوشت:
جناب حجةالاسلام والمسلمين رئيسی- رئيس محترم قوه قضائيه
جناب آقاى دكتر على لاريجانى- رئيس محترم مجلس شوراى اسلامی
 


کد مطلب: 192887

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/note/192887/نامه-دبیرکل-حزب-اتحاد-ملت-حسن-روحانی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir