به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب : ۱۹۳۰۴۸

عذرخواهی کنید، آقای روحانی

عذرخواهی کنید، آقای روحانی
محمد توکلی
اظهارنظر رئيس‌جمهور مبنی بر این که او هم مانند مردم صبح جمعه از سه برابر شدن قیمت بنزین با خبر شده است در روزهای اخیر واکنش‌هایی بسیاری را برانگیخت.
از واکنش‌های توام با تعجب تا اعتراضاتی جدی به این اظهارنظر. با نگاهی به واکنش‌ها شاهد هستیم که برخی نوع بیان رئيس‌‌جمهور را که با شوخی و خنده همراه بود مورد انتقاد قرار داده بودند و معتقدند که در این شرایط سخت چه جای قهقهه و مزاح است، گروهی روحانی را متهم به خلاف‌گویی کرده و بر این عقیده بودند که چنین اظهارنظری عاری از حقیقت است و برخی نیز واگذاری اجرای یک تصمیم اقتصادی به شورایی امنیتی را که اعضای آن اساسا نسبتی با اقتصاد ندارند مورد انتقاد قرار دادند.

نزدیکان دولت و شخص رئيس‌جمهور اما در مقام توجیه می‌گفتند آن چه روحانی گفته است اولا نشانگر اعتماد او به اعضای کابینه و به خصوص شخص وزیر کشور است و ثانیا اگر نقدی به اجرای طرح اصلاح قیمت سوخت وجود دارد می‌باید به شورای فراقوه‌ای امنیت کشور باشد و نه فقط دولت.

روز گذشته معاون وزیر کشور در پاسخ به پرسش‌ها و ابهامات به وجود آمده در خصوص اظهارات رئيس‌جمهور به طور رسمی اعلام کرد که صورت جلسه تصمیم شورای امنیت کشور برای اجرای طرح سهمیه‌بندی سوخت و افزایش قیمت بنزین در چند روز پیش از اجرا در اختیار رئيس‌جمهور قرار گرفته است و در نتیجه بر اساس اظهارات این مقام مسئول در وزارت کشور باید گفت با کمال تاسف آنچه آقای روحانی گفته مشخصا خلاف واقع بوده است.

کمی که به عقب‌تر بازگردیم به یاد می‌آوریم که دروغگویی مقامات ارشد دولت سابق یکی از مهم‌ترین دلایل رویگردانی مردم از مسئولان آن دولت بود و حتی می‌توان گفت یکی از ارکان به وجود آمدن بحران پس از انتخابات۸۸ به رواج همین رذیله اخلاقی در میان برخی از مسئولان دولت وقت بازمی‌گشت. حال اگر امروز که رقبای سیاسی آن دولت بر کرسی قدرت تکیه زده‌اند هم بخواهند همان راه و روش را بروند و اخلاق را قربانی سیاست کنند باید به مردم حق داد که به گذر از این هر دو و فراتر از این‌ها بیندیشند.

مطلب آخر آن که حسن روحانی در چند سالی که ردای رئيس‌جمهوری را بر تن کرده است در چند نوبت اعلام کرده که او و اعضای کابینه‌اش در عذرخواهی از مردم لکنت ندارند و اگر خطایی مرتکب شوند بدون واهمه از مردم عذرخواهی می‌کنند. اکنون خطایی بسیار بزرگ رخ داده است و رئيس دولت با هر توجیهی اظهارنظری داشته که به گفته مقامات ارشد وزارت کشور با واقعیت همخوانی نداشته است. امروز زمان عذرخواهی است؛ عذرخواهی بدون لکنت و تاخیر.
برچسب ها: رئیس‌جمهور

م.مرادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ۱۵:۲۸
آقای روحانی و مقامات ارشد دولتش هیچگاه بابت کوتاهی ها و سهل انگاری هایی که در این مدت داشته اند عذرخواهی نکرده و نخواهند کرد. اعتماد و اذهان عمومی به قدری سست و خدشه دار شده که برای عذرخواهی دیر است. فقط باید مراقب باشند که بعد از مسئله بنزین دسته گل دیگری به آب ندهند که تا 1400 مملکت به فنا نره. همین. ما را به خیر شما امیدی نیست لطفا شر نرسانید!!. (364981)
جلیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ۱۶:۱۸
هیچ احتیاجی به عذر خواهی نیست . عذرخواهی از ناحیه کسی ایراد میشود که خطای کوچکی داشته . بنده خواهان اشد مجازات روحانی هستم . دلایل کافی وجود دارد . (364984)
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ۱۶:۴۰
کار از عذر خواهی گذشته باید استعفا بدهند (364986)
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۰۷:۰۷
انقدر دراین چندسال دروغ گفته که کمتر کسی عذرخواهیشو قبول میکنه (365008)
علی حیدری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ۱۷:۵۴
اگر کسی فکر کند مردم را گرفته است ،قطنا این موضوع ریشه در نادانی اش دارد.باید درخرابه ای نشست وخون گریست. (364989)
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ۱۸:۲۷
شجاعت عذر خواهي را ندارد اگر از طبقه كوخ نشين بود اين امكان داشت از كاخ نشين انتظار نداشته باشيد (364991)
حسن سنگانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ۱۸:۵۷
مگر با عذرخواهی ایشان پلهای خراب شده خصوصاوضعیت برآمده از تصمیمات بنزینی اصلاح میگردد؟!!این پیشنهاد شومیست که برای اخذتصمیمات شومتری اتخاذ گردیده است.باید فکرعاقلانه تری کردتاامتی راازگرفتاری نجات داد. (364993)
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ۱۹:۳۸
به نظر شما عذرخواهی دردی از مردم دوا می کند. (364994)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ۱۹:۵۰
كسي كه خود را طلبكار مردم ميداند و با خنده تمسخر آميز ميگويد من هم روز جمعه متوجه گراني بنزين شدم مي خواهد عذرخوهي كند ؟ بزك نمير بهار مياد !!! (364995)
فراز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ۱۹:۵۴
نظرات شعارگونه وتوهین و....را منتشرنمیکنید!!!
پس بفرمایید چه چیزی مدنظرشماست که ماهم
همان رابنویسیم وشمامنتشرکنید (364996)
محق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ۲۳:۰۷
اشتباه به این بزرگی از آدمی مثل آقای روحانی که ادعای دکتر ای حقوق رابه یدک می‌کشد بایک عذرخواهی قابل توجیه نیست .باید زار زار به حال خودش گریه کند مثل داستانهای قدیمی پشت به شهر رو به بیابان (365001)
علیرضا
United Arab Emirates
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ۲۳:۳۸
با کمال شرمندگی از خودم باید بگویم رفتار تمسخرآمیز آقای روحانی در حد مربی مهد کودک است نه رییس جمهور. (365003)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۰۱:۵۰
باید محاکمه شودفکرکرده عقل کل شده ومامردم رابه تمسخرنگاه میکندبعد ازاینهمه کشت کشتار وداغدارشدن مردم داری به چی میخندی به جیب خالی مردم، تو بدترین دشمن حکومت اسلامی ایران هستی سران امریکاوغرب بااین تمسخر بمانخندیدند. (365005)
یکی از80میلیون مظلوم همیشه محکوم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۰۸:۴۸
روحانی ادامه رو راه احمدی نژاد
اصولگرا و اصلاح طلبان هردو نجسان مملکت
ننگتان باد که خون جوانان حق طلب را به زمین ریختید
و جانشان را گرفتید
تا همچنان به پلیدی هایتان ادامه دهید
کوچکترین کار ممکن منحل کردن مجلس منعل مفسد و دولت ناکارآمد چاخان گو است
خدایا خودت به داد ملت مظلوم ایران برس
به امید وارد عمل شدن رهبر معظم انقلاب (365009)
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۰۹:۵۱
چراریئس جمهوربایدازاتفاقات کشورو همچنین اززیردستتان خودباخبرنباشد (365010)
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۱۰:۵۲
رو خانی با یک تیر چند نشانه برا خودش زده . اول شورش مردم را دامن زدن . جوری که پیداست از فیلم تلوزیون اراذل همه با یک شیوه و شبیه هم عمل کرده اند مشخص است برنامه ریزی قبلی صحنه ها ایجاد شده دوم هدفش شورش مردم بر نظام بوده و خود روحانی می گوید من هم صبح جمعه فهمیدم !!!! عجب ؟؟؟ این به من نوعی و دیگران با آدرس غلط دادن می خواهد ثابت کند دستور از بالاتر آمده یعنی مستقیم و غیر مستقیم می خواهد بگوید از دفتر آقا به فرض محال دیکته شده . عجب نقشه ای کشیده اند اینها (365012)
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۱۱:۴۶
آره حسنم زودی عذرخواهی کرد😂😂😂😂 (365013)
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۱۲:۱۸
این ..... چرا تو چشم مردم تماشا میکند دروغ می گویدمگرقبل از بنزین گران شدن خود دروغگویش اعلام نکرد تو تبریز میخواهیم ازسهمیه بنزین.بسته معیشتی بدهیم (365015)
رضایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۱۲:۲۹
اخیراجمعی ازهنرمندان راجع به اتفاقات اخیرموضع خوبی گرفتند.اگراین موضع گیریهافراگیرتربشودوهمه هنرمندان آزاداندیش اعم ازکارگردانهاوبازیگران وعرصه موسیقی وخوانندگان مطرح مردم راهمراهی وخشونتگران ومروجان آن وقبیله ستم وجورورسانه های مربوط به آنهاراتحریم نمایندبیشک تحول موردخواست ملت زودترمحقق میگردد.آنگاه نیازی به عذرخواهی امثال روحانی نخواهدبود. (365017)
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۱۲:۳۹
اخ برحسن ... ودیگر بس (365018)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۱۴:۲۵
عذرخواهی شهامت میخواد چیزی که دولتمردان ما از آن بی بهره اند (365026)
محمد
United States
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۱۴:۲۸
صدوهفتاد نفر رفتن زیرخاک معذرت خواهی چه فایده ای داره . فقط باید خیلی سریع خداحافظی کنه بره . احمدی نژاد این اتش رو روشن کرد .روحانی هم تا همه جارو اتش نزنه خجالت نمیکشه (365027)
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۱۵:۳۵
امام علی ع چگونه با برادرش عقیل رفتار کرد با وجودیکه برادرش نابینا بود و احتیاج مالی داشت الان روحانی و جهانگیری با برادران خود چطور رفتار میکنن این ها معلومه قرآن نمیخونن دستور قرآن به صراحت اعلام کرده عدالت رو رعایت کنید هر چند به ضرر بستگان شما باشه (365030)
محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۲۱:۱۱
این آقا از اول تا کنون با دروغ حکومت کرده مگر وعده ۱۰۰ روزه را در زمان انتخابات فراموش کردید ،روحانی به خاطر دروغگویی مکرر به مردم باید محاکمه و مجازات بشه.در این مقاله اشاره به دروغ پردازی در زمان دولت قبل شده، ولی من به خاطر ندارم در خصوص هدف مندی یارانه ها دولت نهم و دهم دروغی به مردم گفته باشند. (365042)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۲۲:۳۸
سلام کشته شدن تعدادکثیری از مردم شریف این سرزمین جایی برای عذر خواهی نمی گذارد بهتر است ایشان وتیم تصمیم گیر ومجری سریعا بازداشت ومحاکمه علنی شوند (365044)
مظلوم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۲۳:۴۲
واقعا من از این نحوه حرف زدن این آقای به اصطلاح ..... خجالت میکشم خداوند خودت به فریاد مان برس که فریاد رسی جز خودت نیست (365046)
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۲۳:۵۴
عذرخواهی این واژه توکشورما غریب هست حتی چندصدهزارنفری رابه کشتن بدن عذرخواهی نمی‌کنند این واژه هادرکشورهای آسیای شرقی زیاد کارآیی داره که باکوچکترین خطا مسئولیتش باسرافکندگی ازمردم عذرخواهی می‌کنند نه ایرانننننننن (365048)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۹/۱۲ ۰۶:۴۲
چه عذر خواهی خودتون و زدید به کوچه علی چپ (365052)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۹/۱۲ ۰۹:۵۵
کسی که با ملتش هم درد نشد حرف دل این ملتی که شرمنده زن و بچه هستن و نمیتواند از هزینه زندگی در برابر این گرانی بربیاید. به نظر شما از این رییس جمهور که مردم را درک نکرد از او چه انتظاری میتوان داشت...با این اتفاقهایی که افتاد عذرخواهی هیچ فایده ای ندارددددددددد.از قدیم گفتن پادشاهی که خود را از ملت مظلوم و فقیرش جدا کرد دیگر امیدی به ادامه پادشاهیش نداشته باشد.. مردمفقیر یک جامعه پادشاه یک کشورند نه قشر ثروتمند از خدا بی خبر... چون اگر جامعه ای در آن انسانیت باشد هیچ گاه قشر فقیر و مرفه در آن نی (365055)
۱۳۹۸/۰۹/۱۲ ۱۱:۴۱
خواسته تلویحا بگه تصمیم من نبود تصمیم نظام! بود. راست هم میگه. وگرنه برای تصمیم دولت که مردم به خاک و خون کشیده نمی شند یقینا! (365057)
۱۳۹۸/۰۹/۱۲ ۱۱:۴۴
عذرخواهی ایشان بازهم توهین به شعور مردم هست کسی که میخواهد عذر خواهی کنه اول باید اشتباهش را درست کنه بعد بیاد عذرخواهی کنه با عذرخواهی ایشون چه دردی به هال مردم مستمند دوا میکنه من امروز ۲۵۰هزارتومن دادم دارو ۸۵ هزارتومن هم دادم کرایه برای رفتن بیمارستان و برگشتم ۵۰ هزارتومان داده به ما برای یارانه بنزین (365058)
اربابی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۹/۱۲ ۱۳:۱۴
خدا کنه مردم با فرهنگ ما از این به بعد در تصمیم گیری های سرنوشت ساز بخصوص ریاست جمهوری و مجلس این اتفاقات و اتفاقات گذشته را فراموش نکنند.و درآینده گول وعده‌های که از سال ۸۴ تا کنون توسط هر دو طرف داده شد را نخورند..حواسمون باشه هر دو جناح به ملت و نظام و انقلاب خیانت کردند. (365061)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۹/۱۲ ۱۳:۵۰
سلام شنیدیدمیگن ادم دروغگوکم حواس است؟اقای روحانی گفتن بنزین رامیخواستن لیتری5هزارتومان بکنندامامن دران جلسه قبول نکردم حالاچطوری میگه من ازگرانی بنزین خبرنداشتم بایدگفت دولت بی تدبیردروغگو (365064)