کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عذرخواهی کنید، آقای روحانی

10 آذر 1398 ساعت 14:59


محمد توکلی
اظهارنظر رئيس‌جمهور مبنی بر این که او هم مانند مردم صبح جمعه از سه برابر شدن قیمت بنزین با خبر شده است در روزهای اخیر واکنش‌هایی بسیاری را برانگیخت.
از واکنش‌های توام با تعجب تا اعتراضاتی جدی به این اظهارنظر. با نگاهی به واکنش‌ها شاهد هستیم که برخی نوع بیان رئيس‌‌جمهور را که با شوخی و خنده همراه بود مورد انتقاد قرار داده بودند و معتقدند که در این شرایط سخت چه جای قهقهه و مزاح است، گروهی روحانی را متهم به خلاف‌گویی کرده و بر این عقیده بودند که چنین اظهارنظری عاری از حقیقت است و برخی نیز واگذاری اجرای یک تصمیم اقتصادی به شورایی امنیتی را که اعضای آن اساسا نسبتی با اقتصاد ندارند مورد انتقاد قرار دادند.

نزدیکان دولت و شخص رئيس‌جمهور اما در مقام توجیه می‌گفتند آن چه روحانی گفته است اولا نشانگر اعتماد او به اعضای کابینه و به خصوص شخص وزیر کشور است و ثانیا اگر نقدی به اجرای طرح اصلاح قیمت سوخت وجود دارد می‌باید به شورای فراقوه‌ای امنیت کشور باشد و نه فقط دولت.

روز گذشته معاون وزیر کشور در پاسخ به پرسش‌ها و ابهامات به وجود آمده در خصوص اظهارات رئيس‌جمهور به طور رسمی اعلام کرد که صورت جلسه تصمیم شورای امنیت کشور برای اجرای طرح سهمیه‌بندی سوخت و افزایش قیمت بنزین در چند روز پیش از اجرا در اختیار رئيس‌جمهور قرار گرفته است و در نتیجه بر اساس اظهارات این مقام مسئول در وزارت کشور باید گفت با کمال تاسف آنچه آقای روحانی گفته مشخصا خلاف واقع بوده است.

کمی که به عقب‌تر بازگردیم به یاد می‌آوریم که دروغگویی مقامات ارشد دولت سابق یکی از مهم‌ترین دلایل رویگردانی مردم از مسئولان آن دولت بود و حتی می‌توان گفت یکی از ارکان به وجود آمدن بحران پس از انتخابات۸۸ به رواج همین رذیله اخلاقی در میان برخی از مسئولان دولت وقت بازمی‌گشت. حال اگر امروز که رقبای سیاسی آن دولت بر کرسی قدرت تکیه زده‌اند هم بخواهند همان راه و روش را بروند و اخلاق را قربانی سیاست کنند باید به مردم حق داد که به گذر از این هر دو و فراتر از این‌ها بیندیشند.

مطلب آخر آن که حسن روحانی در چند سالی که ردای رئيس‌جمهوری را بر تن کرده است در چند نوبت اعلام کرده که او و اعضای کابینه‌اش در عذرخواهی از مردم لکنت ندارند و اگر خطایی مرتکب شوند بدون واهمه از مردم عذرخواهی می‌کنند. اکنون خطایی بسیار بزرگ رخ داده است و رئيس دولت با هر توجیهی اظهارنظری داشته که به گفته مقامات ارشد وزارت کشور با واقعیت همخوانی نداشته است. امروز زمان عذرخواهی است؛ عذرخواهی بدون لکنت و تاخیر.


کد مطلب: 193048

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/note/193048/عذرخواهی-کنید-آقای-روحانی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir