به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۱:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۲۰ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : ۱۹۳۷۵۲

محمدعلی نجفی به ۷.۵سال حبس محكوم شد

گروه جامعه: وکیل محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران و متهم به قتل همسر خود، از صدور حکم دادگاه برای موکلش خبر داد.
محمدعلی نجفی به ۷.۵سال حبس محكوم شد
به گزارش مهر، حمیدرضا گودرزی، خبر داده، دادگاه قتل میترا استاد، همسر آقای نجفی را «عمد» تشخیص داده، اما این رای هنوز به وی ابلاغ نشده است اما خبرگزاری فارس در همین زمینه نوشت: «گفته می‌شود نجفی به ۷.۵ سال حبس محکوم شده که شش سال آن قابل اجراست.»
گودرزی در عین حال اضافه کرد: «تشخیص و ادله ما بر غیر عمدی بودن قتل است» و «اگر مسائل حبس و یا غیره مطرح باشد قطعا ما به حکم صادره اعتراض خواهیم کرد.» وی همچنین رضایت خانواده مقتول در حکم دادگاه را تنها در زمینه توقف حکم قصاص موثر دانسته و اضافه کرد که دادگاه با «نگاه به قتل عمد، حکم داده است». میترا استاد، همسر محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران، در خردادماه سال جاری با شلیک گلوله به قتل رسید و عصر همان روز آقای نجفی به قتل همسرش اعتراف و انگیزه خود را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.
در کیفرخواست، اتهامات نجفی «قتل عمد»، «ایراد صدمه غیرموثر در قتل» و همچنین «نگهداری اسلحه غیرمجاز» عنوان شده بود. شهردار پیشین تهران، به اتهام قتل همسر خود، به قصاص محکوم شد که در نهایت خانواده میترا استاد از اجرای حکم قصاص صرف نظر کردند. نجفی همچنین به اتهام نگهداری اسلحه غیرمجاز به دو سال زندان محکوم شده است.
برچسب ها: محمدعلی نجفی