به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۰:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۲۳ ساعت ۱۷:۵۲
کد مطلب : ۱۹۳۹۱۲

اندرحکایت سورپرایز وزیر جوان!

اندرحکایت سورپرایز وزیر جوان!
گروه سیاسی
جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به واسطه کم سن‌وسال بودنش نسبت به دیگر اعضای کابینه دولت روحانی وزیر جوان دولت دوازدهم لقب گرفته است این بار با بازی «سورپرایز» مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت. او چند روز پیش در توییتی نوشته بود که برای روز پنج‌شنبه سورپرایزی خواهد داشت.

از زمان انتشار آن توییت تا اعلام سورپرایز آقای وزیر شاهد واکنش‌های عمدتا منفی به این رفتار آذری جهرمی بودیم. واکنش‌هایی که با زبانی طنز یا جدی این نکته را به وزیر ارتباطات یادآوری می‌کردند که این روزها جایی برای چنین رفتاری نیست. از طرف دیگر برخی نیز آرزوهای خود را به عنوان پیش‌بینی اعلام می‌کردند، از رفع فیلتر تلگرام تا پایان فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، از استعفای زودهنگام دولت روحانی تا پایان هزینه‌تراشی‌های بسیار برای پروژه‌هایی مثل اینترنت ملی و مانند آن.

اما سورپرایز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطلقا نسبتی با این آرزوها نداشت و خبری در حوزه پُست بود. پست‌پلاس خدمت جدیدی است که می‌توان با استفاده از آن بسته‌های پستی را با پهپاد منتقل کرد. اعلام این «سورپرایز» واکنش‌های منفی به آذری جهرمی را دو چندان کرد و برای بسیاری این سوال مطرح شد که آیا چنین خبری آنقدر مهم بوده است که فردی در جایگاه شخص اول وزارت ارتباطات آن را به این شکل مطرح کند؟ ! 

واقعیت آن است که اگر بخواهیم از نگاهی فنی به راه‌اندازی پست‌پلاس بنگریم قطعا این خدمت وجوه مثبت بسیاری دارد که بخشی از آن در 48 ساعت گذشته از سوی وزارت ارتباطات و شرکت پست عنوان شده است اما مسئله‌ای که مورد انتقاد مردم است و این خبر را هم تحت‌الشعاع خود قرار داده است رفتار غیرحرفه‌ای است که در انتشار این خبر از سوی وزیر ارتباطات پیش گرفته شده است.

با کمی دقت در منابع خبری به این نتیجه می‌رسیم که آنچه از سوی آذری جهرمی به عنوان سورپرایز مطرح شده بود اساسا هیچ عنصری برای غافلگیر شدن نداشت زیرا پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چند روز پیش از اعلام این خبر در گزارشی که از سخنرانی وزیر ارتباطات منتشر کرده بود نوشت: «آذری جهرمی تصریح کرد وزارت ارتباطات با پست‌پلاس به هوشمندسازی شهری می‌پیوندد. . . وزیر ارتباطات از برنامه‌ای غافلگیرکننده ]سورپرایز[ در «همین زمینه» خبر داد که پنج‌شنبه آن را اعلام می‌کند» 

همانطور که روشن است بر اساس این خبر که روز دوشنبه منتشر شده از همان ابتدا مشخص بود که سورپرایز وزیر جوان خبری در خصوص پست‌پلاس خواهد بود اما اغلب رسانه‌ها و از آن‌ها مهم‌تر شخص وزیر با پنهان کردن بخشی از این خبر سخن از «سورپرایز» مردم گفت و بسیاری را اصطلاحا «سر کار» گذاشت. چنین اقدامی شاید اگر در شرایط عادی جامعه رخ می‌داد چندان اهمیتی نداشت و نیازی به واکنش به آن هم احساس نمی‌شد اما امروز که خشمی فراگیر در در لایه‌های زیرین و حتی رویی جامعه ایرانی وجود دارد چطور؟ آیا بازی با روان مردم با چنین نمایش‌هایی، مصداق همان مدیریت حرفه‌ای مورد نظر مدیران وزارت ارتباطات است؟ ! 
 

صابر فرهنگیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۹/۲۵ ۰۸:۴۰
واقعا این وزیر دنبال چیه؟ یه شبه اونم با مدرک لیسانس وزیر شدی بستت نیست؟ (365300)