به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۳:۳۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۰۴ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب : ۱۹۴۶۳۵

پدر و مادر شما متهمید!

✍مهین برخورداری 
از ابتدای سال تحصیلی کنونی تا امروز که سه ماه از آن گذشته است مجموع تعطیلات اضطراری مدارس به دلیل وقایع آبانماه و آلودگی هوا مجموعا در شهر اصفهان هفت روز بوده است. اما بسیاری از والدین نگران تحصیل فرزندان خود هستند. 
در تمام نظریات روانشناختی، دینی و پزشکی جسم سالم پیش نیاز روان و زندگی سالم است. ریه‌های کودکان نسبت به بزرگسالان در برابر آلودگی آسیب‌پذیرتر است. اما هفت روز تعطیلی مدارس با اعتراض گسترده والدین در شبکه‌های مجازی و گروههای مدرسه‌ای روبروست. تفکر دانشمند پروری که گریبانگیر نظام آموزشی ماست ابتدا از خانه آغاز میشود. پدران و بالاخص مادرانی که هربار مدرسه تعطیل می‌شود با غم و اندوه فراوان از اینکه کودکانشان از درس عقب می‌افتند می‌نویسند و اینکه نباید مدرسه تعطیل شود. اینها والدینی هستند که کودک ناسالم اما تحصیل‌کرده را بر فرزند سالم ترجیح می‌دهند.
مگر محتوای آموزشی ما چه چیزی قرار است منتقل کند که شما حاضرید در آلودگی خطرناک کودکانتان به مدرسه بروند؟ اینها والدینی هستند که به قول روسو پروراننده‌ی دانشمندان جوان هستند. دانشمندانی که درس زندگی نیاموخته‌اند و نمی‌دانند قرار است مدرسه بروند تا راه مقابله با آلودگی هوا و احترام به زیست‌بوم خود را بیاموزند. 
اینها همان والدینی هستند که بعدتر بدون توجه به علایق و توان نوجوان، او را راهی رشته‌ی تجربی می‌کنند تا دکتر بشود و آرزوهای سرکوب شده‌ی والدین را برآورده کند‌. و در نهایت یک جوان سرخورده و افسرده که هرگز فرصت انتخاب نداشته است‌ هرگز زندگی را نزیسته است و مهارتهای زندگی را نیاموخته است وارد جامعه می‌کنند.
این که موسسات کمک آموزشی و تولیدکنندگان کتابهای کنکور، گردش مالی میلیاردی دارند بخش زیادی از آن معلول والدینی است که به دنبال تربیت یک انسان سالم، شاد و موفق نیستند بلکه دنبال تربیت دانشمندان تک‌بعدی هستند که ریاضی و علوم بدانند اما  نتواند یک نامه‌ی اداری بنویسد یا نتواند با دیگران تعامل اجتماعی داشته باشد.
این نظام تربیتی دکتر و مهندس‌پروری که انسان خلاق، آفریننده و توانمند تربیت نمی‌کند حاصل تقاضاهای والدینی است که از  نظام آموزشی تربیت همه‌جانبه نمی‌خواهند. پدر و مادر شما متهمید!
 
برچسب ها: تعطیلی مدارس