به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب : ۲۰۷۱۲
وقتي گرگ‌ها با هم مي‌رقصند!

دلم برای تیم مذاکره کننده‌مان مي‌سوزد!

گروه سياسي: پيش مي‌آيد كه پدری مهربان نهایت تلاش خود را مي‌نماید تا فرزندانی پاک و سالم تحویل جامعه دهد، ولی در این وسط نخاله‌هایی هم یافت مي‌شود که نان پدرخورده و عاصی مي‌شود و با جهالت خویش خانواده را هم آبستن تنیدگی روانی مي‌نماید.
دلم برای تیم مذاکره کننده‌مان مي‌سوزد!
حسن فاتحی

پدر مي‌گوید خدایا من که تمام تلاش خودم را کردم تا نان حلالی سرسفره بیاورم، آخر این نخاله چرا و با کدامین حکمتی در خانواده من پیدا شد؟، همسایگان مي‌گویند، حیف آنهمه تلاش و تعهد پدر خانواده که فرزند نخاله‌اي همه را به باد داد!، خواهران و برادران هم زانوی غم بغل گرفته و هرکدام همدیگر را علت بدبختی‌ها تصور مي‌نمایند و بیچاره پدر هم ......

شبیه همین زایش‌های نخاله‌گون در خانواده بزرگ ایران هم پیدا شد و بالاخره بعد آنهمه زحمات بنیان گذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و نیز رهبر معظم انقلاب که الحق و انصاف خانواده بزرگ امن و مقتدری را پدری کرده بودند، به ناگه زایش‌های نخاله گونی سر برآوردند که حرمت بزرگترها را نگه نداشتند، نمک خورده و نمکدان شکستند و تازه در نقاب ارزش چنان هوشمندانه از پدر خانواده هزینه کردند که سرانجام عاصی تر گشته و نقاب خویش را نیز فراموش کردند تا همگان متوجه ماهیت آنها بوده باشد.

زایشهای کوتوله که حرفهای بزرگ بزرگ مي‌زدند ولی در عمل در هم ریختگی خانواده را دنبال مي‌کردند، به برادران بزرگتر خود مي‌گفتند فتنه گر، به بزرگترهای فامیل و دلسوز مي‌گفتند شکست خوردگان سیاسی و طلحه وزبیر، به همسایگان دلسوز که از مهربانی پدر خانواده محبت‌ها چشیده بودند، می گفتند مزاحم و جاسوس و بالاخره به هم محلی‌های خیرخواه هم می گفتند:...!

روزگار اجتماعی و سیاسی این خانواده با چهچه و به به جماعتی مترصد فرصت که از انقلاب و امام خمینی (ره) کینه به دل داشتند روز به روز چنان بحرانی ترشد که برادران عاقل محصور شدند و بزرگان نیز فراری داده شدند، نخاله‌ها هم که عقل و تدبیری نداشتند، فقط تهدید و برچسب و عوام فریبی بلد بودند، نخاله‌ها شدند دلقک و جماعت فرصت طلب مترصد فرصت هم شدند تصمیم گیران اصلی و این چنین شد که در خانه اختلافات زبانه کشید و در بیرون هم گرگها طمع کرده و جسورتر شدند. حالا نسلی از برادران خیرخواه دو باره تلاشی را شروع کرده اند بلکه صمیمیت و اقتدار قبلی خانواده را احیا نموده باشند ولی دراین وسط خواه ناخواه صحنه‌هاي دلگیری هم پیدا مي‌شود:

... گرگها جسورشده دندان تیز نموده‌اند ودندانشان را مرتب به هم مي‌سایند، جماعت مترصد فرصت درون که دیروز با تحریک نخاله اقتدار خانواده را شکسته بودند، امروز آش داغترشده اند، نخاله‌ها هم که زبان تهدید و هیاهویشان درازتر از وجودشان شده بود، در گوشه‌اي نشسته و امید به هیاهوی دیگری بسته‌اند.

...دیروز که اقتدار خانواده تحت تاثیر اوضاع نسبتا "مطلوب اقتصادی،اجتماعی و سیاسی از پشتوانه‌هاي گران قیمتی برخورد بود، امروز تار و پود اقتصاد خانواده بخاطر جهالت‌ها ومنیت‌های زایش‌های نخاله سست تر شده است، سرمایه‌هاي و پول‌های هنگفت خانواده بلوکه شده، منابع و سرمایه‌هاي خدادادی هم دیگر خریدار ندارد،چرا که نخاله‌ها همه را به جان خانواده انداخته و تا توانسته‌اند دشمن تراشی نموده‌اند.

... برادران خیرخواه در این شرایط دست و پا مي‌زنند،این بندگان خدا تک و تنها یک طرف ایستاده و در آن طرف نیز جماعتی زیاده‌خواه قرار گرفته اند، در بین این زیاده‌خواهان آنچه دل را بیشتر به درد مي‌آورد، دوستان دیروز برادران نخاله مي‌باشد که عهدنامه‌هاي ترکمنچایی بر ما تحمیل کرده بودند و حالا هم در نقاب دوست با نقش چند پهلوی خودشان به دنبال منافع خودشان مي‌باشند.

براستی اگر این برادران خیرخواه و اهل تدبیر و سیاست دیرتر مي‌رسیدند،چه اتفاقات تلخ دیگری در انتظار خانواده بود؟، آیا زایش‌های نخاله که دیروز حرمت برادران بزرگ را نگه نداشتند، امروز پدرخانواده را سکته نمی‌دادند؟
بیا تا اسب فتنه رم نماییم
مدیریت به اهل خود سپاریم
زهرچه بیخردبوده به خانه
جداگردیم وتدبیری بسازیم

۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۸:۴۶
خود کرده را تدبیر نیست! (166427)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۷:۳۲
اخه ما که کاری نکردیم
روزی رفته بودم رای دهم پیر مردی رایش را نوشت به صندوق انداخت بعد به صندوق زد و گفت ما که نوشتیم .......... حالا چی بیرون بیاد ما نمیدونیم ! (167023)
پیر مرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۲۰:۲۸
آنچه که جوان در آیینه بیند / پیر در خشت خام بیند (167149)
سر گشته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۹:۰۷
حرف دل مردم هم همینه (166437)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۹:۰۸
خداوند کشور ایران ومردم شریف ان را از شر این نخاله ها محفوظ بدارد وخردمندان جامعه را که سکان کشتی دولت را بدست گرفتند موفق وسربلند گرداند واین بی خردان طالبان صفت را هدایت کند (166438)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۹:۰۸
مطلب خوبي بود، دست نويسنده درد نکند، اما گويا با عجله تايپ شده و گاهي افتادگي کلمات وجود دارد که خوب است اصلاح شود. (166439)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۹:۱۰
امام خمینی (س): ما مامور به انجام وظیفه هستیم نه اخذ نتیجه .
جناب ظریف شما وظیفه خود را به درستی وصداقت تمام انجام دادید خدا یارتان دست علی همراهتان. (166441)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۹:۱۵
خدا هدایتون کنه!!!
امیدوارم روزی جواب این همه توهین که می کنید رو ببینید!!!



ما گرگ ها و کوتوله ها از شما استوانه های انقلاب معذرت می خواهیم!!! (166446)
mk
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۹:۱۶
چنین است کیهان ناپایدار
تو در وی به جز تخم نیکی مکار (166447)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۹:۲۴
عالی بود.
واقعا جمع و جور کردن ۸ سال مداوم گنده کاری،بسیار طاقت فرساست. (166450)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۹:۲۸
ما نبايد آقاي ظريف را تنها بگذاريم بايد حتما به استقبال ايشان در فرودگاه رفت و از زحمات ايشان و تيم شايسته مذاكرات تشكر كرد. (166455)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۹:۳۴
فاتحي جان، مقصر، نخاله نيست که او بر حسب نخالگي خود، هر کاري ميکند، ولا علي المجنون حرج! مشکل و مقصر، حاميان نخاله و نخالگي هستند که با حمايت خود، اوضاع منزل و حتي همسايگان منزل را بدست وي دادند! و با اين کار خود، منزل و هالي آن را تا مرز کن فيکون پيش بردند، انشاا... روزي برسد که به ايستند و جواب و حساب پس بدهند! (166457)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۹:۳۶
حکایت ما حکایت نخاله ها در میان گلستان نیست
بلکه حکایت شاخه گلی در میان زمستان است. (166458)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۹:۴۳
من هم دلم میسوزد واقعا با اینهمه بدخواهان ملت چگونه میشود تدبیر کرد تا این موضوع هسته ای بلای خانه مان سوز تمام شود (166467)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۹:۴۴
بهار جان چرا در چنگال نویسندگان خاله زنک بازی گیر افتاده ای!بهتر است مسئولین سایت به تیترهای خبری نگاه مجددی بیندازند و افراط در احساسی بودن آن را سنجش کنند.
برای سایت های اصلاح طلب که منش آن ها بایدبر ترویج تفکر و تامل با نگاه دقیق و کارشناسانه باشد برخورد عاطفی و احساسی کمی سخیف به نظر می رسد! (166468)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۹:۴۸
تا جامعه ایران دست از این شعارزدگی برنداریم و واقع گرایی پیشه نسازیم هیچ پیشرفتی در هیچ امری حاصل نمیشود . (166472)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۰:۰۰
خودت فهمیدی چی نوشتی؟ (166479)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۶:۰۶
والا همه فهمیدن، شما که نفهمیدی باس به خودت شک کنی! (166933)
nh,n
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۰:۰۳
بلاخره خوش است که حرمت برادری را نگه داریم (166484)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۰:۰۴
چه بجا گفتی.ای کاش بعضی بغایت نادان پنبه هارو از گوش بردارند و حرف تلخ حقیقت را بشنوند (166488)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۰:۳۰
حسابی داری میسوزی بهار! (166509)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۶:۰۳
واقعأ اگر کسی از این همه ناجوانمردی ها ، کینه ها ، دروغ ها و ظلم و ستمی که در این چند سال اخیر قسمت مردم ایران شد نسوزد بویی از انسانیت نبرده است . هر چند که خیلی از همین مردم هم بخاطر سادگی و گول خوردن شریک جرم اند (166932)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۰:۳۷
دکتر ظریف قهرمان ملی است. مهم نیست که چقدر منفعت طلبهای نان به نرخ روز خور با همکاری اسرائیل جهت بدخواهی مردم ایران تلاش کنند، در این سه روز، دکتر ظریف بعد از 8 سال مرا و مطمئنا خیلی از ایرانیهای مایوس و ناامید را به ایرانی بودنمان مفتخر کرد. در برابر هوش و خرد ایرانی دکتر ظریف 5 ابرقدرت جهان مستاصل شدند. به ایرانی بودنم افتخار می کنم چون دکتر ظریف وزیر امور خارجه ی کشورم است. (166512)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۳:۴۹
آنچه که در خصوص دکتر ظریف نوشته اید کاملا" درست است اما من هیچگاه از ایرانی بودنم نا امید نبوده ام شرمنده آن هایی هستند که در 8 سال گذشته این احساس را بر بعضی هموطنان تحمیل کردند (166799)
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۰:۵۶
واقعا حرف دلم ما را زدید آفرین . همیشه عده ای عاقل جور تعدادی نادان را می کشند در محیط های کاری هم بسیار اتفاق میافتد ،بعنوان یک مدیر با 25سال تجربه عرض میکنم. (166527)
fatemeh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۱:۲۳
بهار جان به خدا امروز صبح دقیقا همین جمله را به همسرم گفتم و توضیح دام اگر دولت های قبلی اینقدر بد عمل نکرده بودند الان تیم ما با اهرم های قدرت بیشتری در برابر حریف ظاهر می شدند. تازه در داخل نیز این افراطیون تندرو به کمک نتانیاهوی جنایتکار و عربستان و ائتلافی برآمده اند که سال هاست از تنش میان ایران و غرب، به خصوص امریکا بهره های کلان برده و می برند. (166561)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۱:۲۴
اينا ازنتانياهو وعر بستان هم بيشتر دشمني دارن با ما!!!!!!!! (166562)
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۲:۰۶
ادبیاتت خس و خاشاک جاشو به نخاله و کوتوله داد (166661)
ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۲:۲۹
درود اين شهروند ايراني و همه ايرانيهاي آريايي بر دكتر و ديپلمات شريف ايران جناب آقاي ظريف
برادربزرگوار و مجهاد راه منافع ملي كشور ايران بدان كه در راه دشوار مبارزه براي منافع ملي تنها نيستيد و تلاشهاي ارزنده شما و مجموعه مذاكره كننده براي ملت ايران ستودني است
اگرچه رسانه ميلي آقاي ضرغامي تنهايتان گذاشت اما خداوند يارتان باد (166699)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۳:۲۴
دنیا یک طرف تو یک طرف آقای ظریف (166769)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۳:۵۷
ادبیات خس و خاشاک جاشو به نخاله و کوتوله داده (166810)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۶:۵۸
هیچ کس را ازطبع وسرشتش گریزی نیست (166993)