به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۱۲ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب : ۲۲۹۸۴۲

دست از سر ما بردارید!

دست از سر ما بردارید!
گروه جامعه: در خبرها آمده است که محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به خوزستان سفر کرده تا مشکلات این استان را از نزدیک مورد بررسی قرار دهد. روز گذشته نیز علی شمخانی، دبیر شورایعالی امنیت ملی به روستای ابوالفضل در حاشیه شهر اهواز که در هفته گذشته خبرساز شده بود رفته و از مردم این روستا «دلجویی» کرده است. روزهای قبل‌تر هم چند نماینده تهران در مجلس به خوزستان آمدند و با حضور در جمع کارگران معترض شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه با اعتراض آنان همراهی نشان دادند و وعده حل مشکلات آنان را مطرح کردند.
این سفرها به جنوب را می‌توان از دو زاویه مورد بررسی قرار داد. نخست همان روایت رسمی است که مسئولان و رسانه‌های نزدیک به آنان از آن می‌گویند، بررسی مشکلات استان خوزستان از نزدیک و همراهی با مردم آسیب‌دیده، چه این آسیب حاصل سال‌ها بی کفایتی مدیریتی در خوزستان باشد، چه درگیری در روستای ابوالفضل، چه اعتراض کارگران هفت‌تپه برای دست یافتن به حقوقی حداقلی خود و...
اما تجربه همه این سال‌ها نشان داده است که نمی‌توان به این رفتار مسئولان آن‌قدرها هم امیدوار و خوشبین بود، به ویژه آن که به یاد بیاوریم کمتر از یک سال به انتخابات1400 باقی مانده است و دولت و مجلس در دو قطب مخالف سیاسی هم قرار دارند. توضیح بیشتر آن که چنین مشکلاتی، کم و بیش در دولت‌های پیشین نیز بوده است اما صدایی از مجالس اصولگرا در نمی‌آمد، همانطور که این مشکلات در مجلس قبلی هم وجود داشت و نمایندگان همراه با دولت اعتدال سکوت را ترجیح می‌دادند و به گونه‌ای رفتار می‌کردند که گویی خوزستانی در نقشه جغرافیای ایران وجود ندارد!
بخواهیم ساده بگوییم، ماجرا، ماجرای رای جمع کردن است و بس؛ چه آن‌ها که از طرف دولت نمایش کمک و یاری به مردم آسیب‌دیده روستای ابوالفضل را راه می‌اندازند و چه دیگرانی که قرار است به اهواز بیایند و یا نقش وکیل مدافع کارگردان معترض را ایفا می‌کنند، همگی در پی جلب توجه برای رای‌آوری خود و یا جریان نزدیک به خود در انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده هستند.
ممکن است برخی بر این باور باشند که چنین نگاهی بدبینانه است و نباید تلاش‌های کم یا زیاد مسئولان را با نگاهی سیاسی تخطئه کرد؛ این سخن زمانی درست است که چنین سفرها و رسیدگی‌هایی در همه این سال‌ها تغییری ملموس در شرایط سخت مردم خوزستان ایجاد کرده باشد. اما با نگاهی از دور هم می‌توان متوجه شد که در همه این سال‌ها نه تنها در شرایط مردم جنوب کشور، به ویژه خوزستان بهبودی ایجاد نشده است بلکه در برخی موارد شاهد سخت‌تر شدن زندگی این مردم هم هستیم.
به نظر می‌آید که اگر مسئولان دست از سر خوزستان و ما مردم بردارند و اجازه دهند که خواست و اراده مردم در تصمیمات دخیل باشد این شرایط سخت و ناگوار تغییر کرده و مسیر حرکت استان به سمت بهبودی خواهد رفت. به نظر می‌آید گام نخست حل‌وفصل مشکلات مردم خوزستان آن است که مسئولان کشوری و محلی دست از سر سیاست‌بازی با مردم این دیار بردارند.
 

سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۶/۱۲ ۲۱:۰۶
متاسفم براتون که کمترین کورسوی امید را در دل مردم خاموش میکنید و برای مقاصد سیاسی تون امید مردم را نا امید میکنید (369118)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۶/۱۲ ۲۱:۱۲
احسنت ؛ مشکلات نه خوزستان که کل مملکت زمانی حل می شود که این چنین مدیرانی دست از سر این ملت ومملکت بردارند و بروند درشهر ما ( میانه )فقط وفقط یک نهاد راست و درست کار می کند آنهم گورستان این شهر است که دردست مردم است . (369119)
۱
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۶/۱۲ ۲۱:۳۲
اگر بخواهیم پیگیر زمین های غصبی شویم بخش قابل توجهی از مردم در زمین های غصبی زندگی می کنند (369120)
سیدحیی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۶/۱۳ ۲۱:۲۸
خفه شید دیگه بسه. (369123)
Amir
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۶/۱۴ ۰۰:۴۸
کافر همه را به کیش خود پندارد...! (369125)
۱۳۹۹/۰۶/۱۴ ۰۲:۰۱
فقط این استاندار بیکفایت را عزل کنید (369126)
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۶/۱۴ ۰۶:۳۶
نه جیگر، اشتباه می زنی ...
قالیباف ذاتش فرق می کنه، همون موقع هم که شهردار تهران بود، با کلی برنامه، بودجه جور کرده بود تو آبادان خرمشهر برنامه های عمرانی رفاهی، ساخت جاده و پل کار می کرد .‌‌‌..
قالیباف از اون ادماشه که نمی تونه بیکار بشینه .‌‌‌..
آدم خوبیه ‌‌...
حسابش از خیلیا جداست ...
بی انصاف نباشیم. (369127)