به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۱۵ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب : ۲۳۰۲۳۶

شعار دادن هم قاعده‌ای دارد آقای روحانی!

شعار دادن هم قاعده‌ای دارد آقای روحانی!
گروه سیاسی
رئیس‌جمهور چند روز قبل با اشاره به فشارهای ناشی از تحریم آمریکا گفت معجزه‌ای رخ داده است و مردم با وجود این فشارها خم به ابرو نیاورده‌اند. این اظهارنظرحسن روحانی با واکنش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد. با نگاهی به واکنش‌ها شاهد هستیم که برخی با انتقاد از این گفته رئیس‌جمهور تاکید دارند که در شرایطی که مردم زیر بار مشکلات ناشی از تحریم خارجی و فساد و بی تدبیری داخلی کمر خم کرده‌اند این نوع شعار دادن‌ها بیشتر از آنکه نشانه‌ای از واقعیت‌ها داشته باشد حاکی از آن است که مسئولان از مشکلات آشکار موجود نیز بی خبر هستند. برخی دیگر اما معتقد بودند که این شعار دادن‌ها تبلیغاتی و معمول است و کشورهای دیگری نیز که تحت فشارهای مشابه بوده یا هستند نیز در پشت تریبون‌های تبلیغاتی چنین اظهارنظرهایی را مطرح می‌کنند و مسئولان کشور می‌دانند که کشور در چه وضعیتی قرار دارد. گروه سومی نیز بودند که بر این باور هستند که به دلیل شکاف موجود میان زندگی اغلب مسئولان کشور با آنچه در زندگی روزمره اکثریت قریب به اتفاق مردم در جریان است آنچه به‌عنوان خم به ابرو نیاوردن مردم زیر این فشارها بیان می‌شود بیشتر از آنکه تصویری از واقعیت‌ها باشد، انعکاس زندگی خودِ مسئولان است، زیرا ظاهرا در زندگی آنان با تحریم یا بدون تحریم تغییری ایجاد نمی‌شود و این مشلکات تنها مختص مردم است!
24 ساعت پس از این اظهارنظر رئیس‌ دولت بود که رئیس سازمان برنامه و بودجه جزییات تکان‌دهنده‌ای را از وضعیت تحریم‌ها بیان کرد. جزییاتی که با وجود آن که بسیاری از آن مطلع بودند اما تا به امروز از سوی مسئولان ارشد کشور مطرح نمی‌شد. محمدباقر نوبخت می‌گوید بر اثر تحریم‌ها حتی امکان فروش یک قطره نفت نیز وجود ندارد و اگر نفتی به فروش برسد هم شرایط لازم برای انتقال پول آن نیست. از شعارهای مسئولان که بگذریم همه می‌دانند که مهم‌ترین منبع درآمدی کشور از فروش نفت تامین می‌شود، درآمدی که بخشی از آن صرف یارانه‌های پیدا و پنهان و نقدی و غیرنقدی می‌شود، بخشی به پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان و بازنشستگان همه دستگاه‌های حکومتی اختصاص می‌یابد و بخش کوچکی نیز برای بودجه‌های عمرانی پرداخت می‌شود و...
با کنار هم قرار دادن این دو اظهارنظر به یک تناقض جدی بر می‌خوریم، چگونه می‌توان مدعی بود که حتی یک قطره فروش نفت نیز امکان‌پذیر نیست و مهم‌ترین منبع درآمدی کشور قفل شده است اما مردم هم زیر بار این فشارها خم به ابرو نیاورده‌اند؟! رئیس دولت به واقع از کدام مردم سخن می‌گوید؟ مردم کوچه و بازار که کوچک‌تر از همیشه شدن سفره‌هایشان در این سه سال اخیر فریاد اعتراض‌ و گلایه‌هایشان را به آسمان برده است؟! مردمی که هر روز گرفتار نان شب خود هستند؟! مردمی که شرمندگی در برابر فرزندان‌شان استیصالی بی سابقه را برایشان فراهم آورده است؟!
سخن آخر نیز کمی صریح‌تر با رئیس‌جمهور است؛ آقای روحانی! شعار دادن هم قاعده‌ای دارد، شما که سخنران با سابقه‌ای بودید و هستید قاعدتا باید قاعده‌های آن را بدانید! این فاصله عجیب میان واقعیت‌های روی زمین با شعارهای مسئولین با هیچ منطق سیاسی و اصول حکمرانی سازگار نیست.‌
 

ستار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۶/۱۵ ۱۹:۰۶
....در بی ....اقای روحانی هیچ شکی نبست! اما اینقدر به او حمله شد که جناح مقابل از این امر سو استفاده کرده و هر کاری دلش میخواهداز طریق مجلس در حال پیاده کردن هست.می ترسم بی تفاوتی مردم هم اضافه شود انوقت ما دو باره گرفتار طولانی مدت دیکتاتوری شویم و دیگر کاری نتوان کرد!!!! (369136)
۱۳۹۹/۰۶/۱۵ ۱۹:۵۸
اقا این دوره 8 ساله یک فاجعه فراموش نشدنی است باورم نمیشه انگار دارم خواب میبینم (369137)
۱۳۹۹/۰۶/۱۵ ۱۹:۵۹
خدا به فقرا و بی درامدها رحم کنه با وضعیتی که این دولت و این عاشقان تحریم و تنش بوجود آورردن (369138)
۱۳۹۹/۰۶/۱۵ ۲۰:۱۱
بگوئید دهانشان را ببندد و برود (369139)
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ ۰۵:۲۴
ايشون طبق معمول زر مفت زياد ميزنند (369153)
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ ۰۵:۳۸
به نظرم خود روحانی نیز آدرس می دهد که همه مشکلات از رئیس جمهور است. (369154)
معلمی ناامید
Germany
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ ۰۵:۵۳
ناامیدی مطلق از این دولت تدبیر و امید و...
باوجود علاقه به اصلاحات از استیصاح وزرا توسط مجلس اصولگرا خوشحال خواهم شد بخصوص وزرایی مثل آ.پ و کشور و... (369155)
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ ۰۷:۵۴
ایشان قصد تمسخر مردم را دارند. همین اواخر گفته بودند رشد اقتصادی ما بی نظیر است. رشد اقتصادی منفی بی نظیر است؟ (369157)
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ ۰۸:۴۷
تا مرد سخن نگفته باشد عیب وهنرش نهفته باشد (369158)
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ ۰۸:۵۱
اقایان ریس جمهور ووزیر بهداشت وریس سازمام برنامه و بودجه همیشه دروغ گفته اید فوق العاده ویژه پرسنل بهداشت ودرمان رو چرا نمیدهید؟ (369159)
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ ۰۹:۳۶
ای کاش در ایران متولد نشده بودم ...ای کاش پاسپورت و هویت ایرانیم ارزش خارجی داشت.. ای کاش ۴۰ سال از عمرم الکی بدون امید نمیگذشت..و صدها ای کاشک دیگر..
بعضی ادمها در اوج اینکه خیلی حرفها برای گفتن دارن .ولی دیگه نای حرف زدن ندارن ...فقط میتونم بگم از هر چی دروغه خسته شدم و منتطر معجزه هستم...هیچی سر جای خودش نیست ...از ما که گذشت امیدوارم بچهامون با هزاران حسرت که ما داشتیم زندگی نکنند.. به امید روزهای ایران و ایرانی واقعی خوب و بدون حسرت (369160)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ ۱۰:۲۲
آقای رئیس جمهور به نظر من منظور شما از مردم فقط افراد خانواده خود و اطرافیانتان می باشد چون اصلاً خرید نمی کنید و همه چیز مفت و مجانی جلو دستتان می باشد از وضع گرانی اجناس و بدبختی سایر اقشار جامعه خبر ندارید خاک تو سر ما برای انتخابی که کردیم. به خدا این زندگی نیست مرگ تدریجی است (369161)
ناشناس00000
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ ۱۰:۵۲
درود بر تو رئیس جمهور کلید به دست که قول دادی مشکلات مردم را حل کنی و اکنون اصلاً از وضع مردم خبر نداری چون تو اصلاً تفاوت زندگی خودت و مردم را درک نکردی و به قول معروف که گفته اند (سیر از گرسنه خبر ندارد) تو فکر می کنی همه مردم مثل تو و اطرافیانت زندگی می کنند خبر نداری میلیون ها پدرهرشب به خاطراینکه شرمنده زن و بچه ها هستند دیر وقت به خانه برمی گردندتاآنها بخوابند و صبح زود از خانه خارج می شوند تا غم و غصه اهل خانه را درچهره آنها نبیند و بیشتر از این شرمنده نشوند قیامت نزدیک است چگونه...... (369163)
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ ۱۲:۱۹
دروغگویی برای ملت عادی شده است علی برکت الله (369166)
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ ۲۰:۵۸
انشاالله تاوانش را از مردم خشمگین خواهند گرفت ظلم پایدار نیست (369186)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ ۱۳:۴۱
از دست این شعارهای پوچ و مسخره فقط برای ما این می ماند که بگوییم ای مردن کجایی که زندگی در ایران ما را کشت (369167)
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ ۲۱:۰۴
ملزومات پلاستیکی که مواد اولیه اش از خودمان هست (از پتروشیمی وغیره )ببینید چه قیمتهایی پیدا کرده (369188)
۱۳۹۹/۰۶/۲۰ ۰۹:۱۳
فقط از ریاست علی برکت الله را یاد گرفه ای دیگر چیزی بلد نیستی (369236)
۱۳۹۹/۰۶/۲۰ ۰۹:۱۴
مردم ایران اکنون از خواب غفلت در حال بیدار شدن هستند تازه فهمیدن چه کلاه گشادی سرشون گذاشتی علی برکت الله بزن توی کمرت (369237)
۱۳۹۹/۰۶/۲۰ ۰۹:۱۵
علی برکت الله پدر مردم را در اوردی (369240)
جاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۶/۲۰ ۱۰:۴۰
باعث وبانی این اوضاع نابود باد (369243)