به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۸:۱۰
 
۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۲۹۶۵۷
مگر مي‌شود امروز «بي‌منطق» با دنیا صحبت کرد؟

8سال ادبیات‌بلدوزری به‌حدکافی به ایران لطمه زد

عکسش هست؛ سندش هست! این جملات برای مردمی که به چشم خود هشت سال سند‌سازی و دروغ‌پردازی دیده‌اند، اصلا پدیده تازه‌اي نیست، اما شگفتی ملت از این است که آیا این گروه، از این هشت سال عبرت نگرفته‌اند؟
8سال ادبیات‌بلدوزری به‌حدکافی به ایران لطمه زد
ليلا واحدي

گروه سياسي: ملت ایران پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم؛ با دمیده شدن روح امید در جامعه سعی در فراموش کردن، هشت سال بی‌منطقی و ادبيات بلدوزري دارند اما ظاهرا برخي سینه‌چاکان افراط، برای ملت به دایه مهربان تر از مادر تبدیل شده‌اند و با ادبیات سخیف همان دوران 8ساله، سعي وافر دارند نخبگان، مسئولان و تفكر اعتدال و اصلاحات را با همان شیوه «سندش موجود است!» مورد تهمت و هجمه قرار دهند،

عکسش هست؛ سندش هست! این جملات برای مردمی که به چشم خود هشت سال سند‌سازی و دروغ‌پردازی دیده‌اند، اصلا پدیده تازه‌اي نیست، اما شگفتی ملت از این است که آیا این گروه، از این هشت سال عبرت نگرفته‌اند؟ آیا نمي‌دانند که سیاست‌هاي 8 ساله  چه بلایی بر سر این مردم آورده است؟ نمی دانند یا به نفع شان نیست که بدانند؟

بر صاحبان جراید تهمت مي‌زنند که رنگ پرچم ایران را به رنگ پیراهن اشتون و کراوات کری فروخته اند! و گویا جز خودشان همه وطن‌فروش و مزدور هستند. بر روحانی و ظریف خرده مي‌گیرند که چرا دم از دوستی با آمریکا و غرب مي‌زنند و چرا در اجلاس داووس، وعده مدیریت جهان نمي‌دهند! چرا هل من مبارز نمي‌طلبند! و اساسا چرا از صلح و سازش دم مي‌زنند! اگر به سبک خود ایشان تفکر کنیم، باید پرسید که مگر سیاست‌هاي آن هشت سال، چاره‌اي جز این برای دولت باقی گذاشته است؟ مگر مي‌توان به ۷۵ میلیون انسان، آرمان و شعار و مبارزه با امپریالیسم خوراند؟

اقتصاد ایران که شاهرگ حیاتش نفت است، با بسته شدن این شاهرگ خواهد مرد. این تلخ ترین واقعیت امروز ایران است که پشت لبخندهای ظریف و روحانی قرار دارد. برای بسیاری از این افراد که روحانی را متهم به باج دادن مي‌کنند، ملت در درجه چندم اهمیت قرار دارد. روحانی اگر امروز به زعم اینان مجبور به باج دادن شده است دلیلش را باید در آن هشت سال جست. توافق ژنو با همه خوبی‌ها و بدی‌ها، نتیجه هشت سال ریاست جمهوری احمدی‌نژاد است. هم او که پادشاه یکی از تاثیر گذارترین کشورهای منطقه، حاضر است با شیطان مذاکره کند اما با او نه!

افراطیون سند جعلي به دست، از یک سو با تحریف سخنان ترکان مشاور رئیس جمهور؛ سعی دارند القا کنند که رئیس جمهور و مشاورش، اعتقادی به مردمی که در 24 خرداد به روحانی رای ندادند؛ ندارند. حتی اگر بر فرض محال هم، چنین حرفی صحت داشته باشد؛ باید گفت خس و خاشاک خواندن مخالف و معترض را محمود احمدی‌نژاد در ادبیات سیاسی ایران باب کرد بنابراین سینه چاکان امروزش که نباید از چنین ادبیاتی،
روحانی اگر امروز به زعم اینان مجبور به باج دادن شده است دلیلش را باید در آن هشت سال جست. توافق ژنو با همه خوبی‌ها و بدی‌ها، نتیجه هشت سال ریاست جمهوری احمدی‌نژاد است.
(بر فرض محال وجودش) ناراحت باشند!

از سوی دیگر خواستار لطف و لطافت بیشتر دولت با خود هستند و این حقیقت را هنوز درک نکرده‌اند که اگر روحانی درصدد تغییر مدیران اتوبوسی دولت سابق است، تنها مي‌خواهد به وعده‌هاي انتخاباتی خود در مورد شایسته سالاری عمل کند و مدیران احمدی‌نژاد در این هشت سال نشان دادند که انتخابشان ابدا به شایسته بودنشان ربطی نداشته است و همین که اعتراضی به هیج عمل نادرستی نداشتند برای ادامه مدیریتشان کافی بود.

گروهی که اعتقاد دارند روحانی داس و بلدوزر دارد باید به این نکته دقت کنند که برای کندن علف‌هاي هرز و سازه‌هاي خطرناک باید هم از داس و بلدوزر استفاده کرد و اساسا برای از بین بردن علف هرز و سازه‌هاي بی منطق نمي‌توان از کلید استفاده کرد و روحانی برای تحقق وعده هایش لازم است گاهی داس هم به دست بگیرد.

این گروه، روحانی را تشویق به استفاده از بلدوزر در سیاست خارجی مي‌کنند که تعجب بر انگیز است.
بر نویسنده این سطور معلوم نیست که این گروه واقعا به آنچه مي‌گویند اعتقاد دارند، یا تنها به دنبال لجبازی و تضعیف دولت هستند؟ اما اگر واقعا به این جمله که «بهتر است دولت اعتدال بولدوزر را خرج بیگانگان کند» اعتقاد داشته باشند؛ جای بسی تاسف است؛ و تلخی سخن اینجاست که مگر مي‌شود امروز با بلدوزر با دنیا صحبت کرد؟

واقعا نمي‌دانند هستند در این جهان کشورهایی که بلدوزهایی به مراتب قویتر از ما دارند. بلدوزرهایی که در صورت استفاده، و در خوشبینانه ترین حالت ایران را به صد سال پیش پرت خواهد کرد. سوال اساسی این است که با کدام پشتوانه به دنیا بلدوزر نشان دهیم؟ با اقتصاد رو به موت؟ با نخبه هایی که پشت در سفارت‌ها صف کشیده‌اند؟ با جوانانی که دچار بحران هویت شده‌اند؟ با مدیریت بحران پایتخت، که از عهده نجات جان دو نفر از شهروندان در آتش سوزی بر نیامدند و اسباب خنده دنیا را فراهم کردند که آتش نشانی پایتخت ایران تشک نجات و پله اضطراری نداشته است!

خوشبختانه روحانی و دولتش، علاقه‌اي به استفاه از بلدوزر، در ادبیات و سیاست‌هاي خود ندارند، و اگر منصفانه هم قضاوت کنیم در این هشت سال ادبیات بلدوزری به اندازه کافی به ایران لطمه وارد کرد. کاش این گروه برای ایران هم که شده بلدوزر را کنار بگذارند و برای قلم و سخن و تریبونشان حرمت قائل شوند. و بدانند که ندای صلح که از گلوی روحانی در اجلاس داووس بلند شد، مي‌تواند کلام ناحق بسیاری را در دنیا، خنثی سازد و حکمت و مصلحت و عزت هم در این است که ایرانی آباد و قدرتمند و صلح طلب برای ایندگان بر جای بگذاریم.

و برای آنانکه حرمتی برای قلم خود نگه نمي‌دارند و ناسزا گویی را نشانه مسلمانی مي‌دانند.
حرمت نگه دار عزیز قلم به دست، حرمت شهیدانی که حتی به صدام هم تهمت حرامزادگی نزده‌اند، مردانه و بدون فحش و ناسزا ایران را از دشمن رهاندند.
حرمت نگه دار عزیز قلم به دست، حرمت وطنی را که ادعای حفظ منافعش را داری.

تراختور
United Kingdom
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۲:۲۴
اولا اگر دلیل توافقنامه ژنو محمود بوده دلیل این احترام و ارزش برای قدرت و تاثیر ایران در منطقه هم محمود بوده زمان شما که تمام تاسیسات بسته شد الان حداقل یه مقداریش باز مونده // به قول همین سایت جک استرا وقتی وارد تهران شد گفت حجم کارهای عمرانی و زیربنایی انجام شده در 10 سال اخیر خیره کننده است
زمان شما که امنیت تهران رو نتونستید حفظ کنید و منافقین چندین مورد حملات خمپاره ای به تهران انجام دادن و داخل سطل آشغالها بمب میزاشتن
حالا کی مردم قدر این امنیت رو بدونن و شکر گزار باشند خدا داند (202397)
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۵:۳۰
چقدر جالبه که عراقچی همین دیروز موفقیت هسته ای را منتسب به 8 سال پیش کرد ، بعد مثل اینکه فراموش کردید زمان خاتمی ، جک استراو می گفت من wc مذاکرات را دنبال می کردم ...
پس چرا عارف از کندن علف های هرزه اصلاحات انتقاد کرد ؟
مگر نه این بود که مردم در سال 84 و 88 به جریان متبوع شما نه گفتند ، خب چرا عارف به کنار زدن اصلاح طلب ها معترض شد ؟
اگر اینها را علف هرز می دانید ، آن سال هم اصلاحاتی ها علف هرزه بودند ، چرا عارف انتقاد کرد ؟
من هر چی فکر می کنم افراطی به بزرگی فتنه 88 نمی بینم . (202524)
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۶:۳۵
یه نکته دیگه هم اضاف کنم برادران اصلاحاتچی !
ظاهرا دنیا ! را در آمریکا می پندارید ؟
اگر منطق دنیا ، کشتار بی رحمانه مسلمانان در افغانستان و عراق و پاکستان و میانمار و ...باشد بله ما با این دنیای با منطق !!!!! بی منطق صحبت خواهیم کرد ! (202547)
unknown
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۸:۳۰
چرا دست ازین بچه بازی های جبهه دوستی و یکطرفه نگری دست برنمیدارید؟؟ روش باید روش تعادل باشه که الان داره درست میشه.نه چپ نه راست.اگه امنیت هست عوضش بیکاری و گرونی وهزارتا دردو مرض دیگه هم هست.چرا اجازه نمیدید کشور روند منطقی پیدا کنه؟مردم خسته ان بخدا ازین حرفا (202595)
مملی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۲۱:۳۵
بله امنیت مهمترین اصل هرمملکتیه اما نباید آرامش ظاهری راامنیت فرض کرد اینکه مردم ازصبح تاشب دنبال یهلقمه نون باشن وازتفریح سالم ،خنده،شادی هیچ خبری هم نباشه این به ظاهرامنیت به درد خورکه نیست خطرناکه مثل قبل ازانقلاب شاه فکرمیکرد مملکت درامن وامانه وکوروش باید راحت بخوابه اصلا فکرشو نمیکرد که مردم انقلاب کنند آدما ازجایی ضررمیکنند که فکرشو نمی کنند بیاید یه کم فکرکنیم
که آیاالان درکشورماواقعا امنیت هست یانه؟ (202691)
.....
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۲۲:۲۹
Pd من نظر دومتو قبول دارم ولی حرف اصلاح طلبا دوستی با امریکا نیست بلکه تعامل واستفاده کردن از اوناست (202711)
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۲:۲۵
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها حتما سندی بوده که می گندهست چیزی که به عیان چه حاجت به بیان است (202398)
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۵:۴۹
بله مثل همون چیزک هایی که در هشت سال گذشته بود و اخرشم معلوم نشد چیزک ها چه بودند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (202533)
بوشهري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۲:۳۶
درود بر تو خواهر گرامي كه زينب گونه سخن گفتي: اين حرف دل تو نيست، حرف دل 71 ميليون ايراني از 75 ميليون ايراني است. انشاءاله دولت تدبير و اميد از اين گونه سم پاشي ها و بد اخلاقي ها سربلند بيرون خواهد آمد. هشت سال كشور هشتاد سال عقب نشيني داشت. (202403)
بچه m.I.s
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۲:۴۴
اقایون افراطی.به ملت هم مانندخودتان پول مقام بدید ماهم برعلیه همه حنجره روپاره میکنیم وتو اتوبان که هیچ تو میدون ازادی هم بروی خانواده های ارازل اسلحه میکشیم.ومدیریت جهانی رو فریاد میزنیم. (202408)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۳:۰۴
هارون الرشید روزانه صد رکعت نماز و یک جزئ قران میخواند اما در باطن هیولایی بود که حتی به برمکیان که حکومت اورا قوام دادند رحم نکرد (202412)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۳:۲۳
مشکل دولت قبلی این بود که ریاست جمهوری خود همه کاره بود و یک شبه تصمیم می گرفت اگه تندرویانی مثل بوش ریاست امریکا بود ما حالا جنگ زده بودیم ارز این ادبیات قبلی (202420)
ایران آباد (ک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۳:۲۵
رنج مردم از بی مدیریتی افراطیونی است که با فریب مردم در پست های کلیدی قرار گرفته وفقط برای دوره کوتاه خود چون مورچه آذوقه جمع میکنند واگر بعضی وقتها هم حرفی می زنند از روی آگاهی ودانش نسبت به آن مطلب نیست فقط برای نمایش وعوام فریبی است و ...8سال گذشته تورم ، بیکاری ، فشارهای سیاسی واقتصادی کمر مردم را شکست وهنوز این نا مدیران دست از عقاید توهم زده خود بر نمی دارند وبه قولی حرف وپیام مردم را درک نمی کنند .امید است روزی در دادگاه های عدالت خواهی به سزای خویش برساند . (202421)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۳:۳۱
باید تلویزیون خصوصی راه اندازی شود تا از این رسانه حرفهای صد تا یه غاز شنیده نشود و تندروها ابزار تبلیغات گسترده نداشته باشند. (202428)
ممد عشقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۷:۲۵
چه نیازی به رسانه خصوصی داری افراطی
برو این همه شبکه ماهواره ای فارسی زبان دارن ""واسه رضای خدا؟؟؟؟"" صبح تا شب پشت تلویزیونهاشون حرفهای دلخواه شما رو میگن
برو نگاه کن عشق کن (202565)
چالش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۳:۳۵
جانا سخن از زبان ما می گویی...

خانم واحدی... لایک! (202433)
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۳:۴۱
همین نوشته شما به گونه ایی بی احترامی و بی حرمتی به دولت قبلی بوده است و تمامی نوشته خود را با این استدلالات نقض نموده اید. (202438)
یکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۵:۴۳
واقغیات آن هشت سال اینقدر تلخ هستند که نوشتن در مورد آن نوعی بی احترامی به ملک و ملت است . (202531)
صدای عدالت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۳:۴۱
اگر واقعا پیرو پامبر هستیم پیامبر با تمام اقوام و ملل در باب مذاکره وارد شد حتی یکبار هم به ابوسفیان توهین نکرد. ما کشور متمدن و با ریشه ای هستیم و ادبایی چون سعدی و حافظ و مولوی داریم در کشورهای جهان چه افرادی که تلاش می کنند که حافظ ومولوی شناس شوند ما در جامعه ای زندگی مکنیم به نام ابوعلی سینا های خود افتخار می کنیم و دنیاهم. نگذاریم عده ای که تاریخ و ادبیات ایرانی اسلامی برایشان مهم نیست کشور به بی ثباتی بکشانند (202439)
امید خراسانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۳:۵۱
این افراد آنقدر تعصبات گروهی و جناحی دارند که حاضرند برای موفق نشدن دولت هرکاری بکنند پس بر دولت است جهت هموار کردن راه خود که همان راه ملت عزیز است تمامی افراطیون را در هر رده ای از مسوولیت هستند عزل نماید. افراطیون کثل اینکه علاقه ی زیادی به بلدوزر دارند یعنی دوست دارند محو و نابود شوند . البته خواسته همه ی مردم نابودی افراط و افراط گرایی است ولی ما به از بین رفتنشان راضی نیستیم . همان عزل کافی است. (202444)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۳:۵۷
هیچ جور نمیشه اونارو اصلاح کرد فقط یک راه داره
همه دست به دعا برداریم شاید خدا دلش به رحم بیاد و اونارو به راه راست هدایت کنه تا دست از لجاجت با مردم بردارن (202453)
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۵:۳۵
منم دعا می کنم شما دیگه مثل فتنه 88 به رای مردم احترام بگذارید و شورش خیابانی و بیابانی نکنید...! (202527)
یونس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۴:۲۵
واعظان بی عمل همچوزنبورند ولکن بی عسل (202481)
مجید
United States
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۴:۲۶
حالا این همه خودتو جر دادی که بگی ما خوبیم احمدی نژاد بده!!!!!!!!!
از ماهم کسی انتقاد نکنه چون دوره احمدی نژاد سیاه بود الان تو این 4 ، 5 ماه اوضاع گل وبلبل و ارزونی شده ...
همه 75 میلیونم موافق مان......
بی خیال دادا ....... (202482)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۵:۵۸
شما با این ادبیاتتون چرا وقت با ارزشتون رو در این سایت ها و به خواندن تلف می کنید . برگردید به همون چاله میدون همونجا بیشتر به درد می خورید (202537)
رفتار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۷:۲۸
نه که متن خیلی با ادبانه نوشته شده
من خودم رو بیشتر اصلاح طلب میدونم تا اصولگرا و تو انتخاباتها از اونها پیروی کردم ولی از بعضی رفتارها واقعا بدم میاد
اینکه بگی ما خوبیم و بقیه بد
مثل همین نوشته بالا ، یا خود دکتر عارف میگفت یکدستی مسئولین واسه اصولگراها بده واسه اصلاح طلبها خوب
کلا سعی کنیم آنچه را برای دیگران نمیپسندیم برای خود نیز نپسندیم خیلی مشکلات حل میشه (202568)
اکبری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۴:۳۹
درود بر هر ایرانی با منطق و صلح طلب (202488)
محمد مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۲۱:۴۰
منطق و اصلاح طلب!
پس هشتاد و هشت چی بود؟ (202693)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۲۲:۴۱
خیلی جالبه برای این نظر که نوشته درود بر هر ایرانی با منطق و صلح طلب الان که من می بینم 7 تا منفی خورده 5 تا مثبت یعنی اونهایی که منفی دادن مخالفن و این جوری معنی می ده که اگه نوشته بود درود بر هر ایرانی بی منطق و جنگ طلب مثبت می دادن (202721)
شفق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۵:۰۹
نتیجه شش ماه ادبیات اعتدالیون
"7 بار تهدید مستقیم ایران به جنگ ، در 5 ماه اخیر توسط مقامات کاخ سفید و کنگره در حالی مطرح شده که پس از روی کار آمدن باراک اوباما به عنوان رئیس جمهور آمریکا در سال 2008 مقامات آمریکایی از به کارگیری عبارت حمله نظامی ابا می کردند و بیشتر از عبارت همه گزینه ها روی میز است، استفاده می کردند." (202508)
نا شناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۵:۱۰
این عده دست پیش گرفته اند پس نیفتند
میجنگند ودعوا راه می اندازند تا فرصت رسیدگی به حسابشان رسیدگی نشود (202509)
نوید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۵:۲۲
روحانی اگر امروز به زعم اینان مجبور به باج دادن شده است دلیلش را باید در آن هشت سال جست
پس چرا خاتمی 2 سال تاسیسات هسته ای رو پلمپ کرد و لقب محور شرارت را به ارمغان اورد بازم تقصیر احمدی نژاده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تازه روحانی در عوض 4 میلیارد دلار گرفت خاتمی یک سنت هم نتونست بگیره (202518)
ایرانی
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۲۲:۳۰
حالت خوبه؟ (202714)
ج......
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۶:۰۴
این افر اطی ها مقصر نیستند. حامیان و پاداش دهندگان ، حالا باید جوابگوی ملت باشند! (202539)
ج....د
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۶:۴۶
مسئولین وقتی اینقدر مردم همراهیشان می کنند. چه نیازی است. وقتشان را صرف حرفهای بی مورد افراطیها کنند. با دلگرمی مردم که شک وتردید ندارد.کارشان را سرعت بدهند. (202550)
آرزو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۶:۴۹
واقعا"که حرف حق برای بعضی ها چقدرتلخ است!! (202551)
محمدب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۷:۳۶
آقایان بهاری کمی به خودتان نگاه کنید که برای تشویش اذهان عمومی چه تهمتهایی را که نمینویسید.عزیران بیایید خدایی فکر کنید دولت گذشته اشکالات داشته ولی نه این دروغ پردازیهایی که شما میگویید.ولی مردم را کمی نگاه کنید من شخصی هستم که بنا برشغلم هرماه در جایی از کشورم میبینم که اکثرا از دولت روحانی ناراحت هستند اگر واقع بینانه باشیم این دولت هم کارش خوب است اما اندازه اشتباهات آن هشت سال را در این هشت ماه داشته است. (202570)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۹:۰۲
برادر بزرگوار کدام تهمت ؟ شما خودتان را به ندانستن می زنید یا واقعا نمی دانید و نمی بینید . ما جوانان در این هشت سال پیر شدیم بیکاری کشیدیم .در این هشت ماه که به قول شما اندازه هشت سال اشتباه داشته است دولت ، حداقل مردم به آینده ای امید دارند . شما را نمی دانم اما ما نگران قیمت روغن مایع هایی بودیم که هر ثانیه در دولت احمدی نژاد بالا می رفت . نگران اجاره خانه و دارو و دکتر بودیم .شما را دعوت به انصاف می کنم (202621)
جعفريان،،،ايلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۷:۴۰
گروه پايداري وعقبه شان اگرقدري درك داشتند كه كشور رابه اينروز نمي انداختند،،،حالا كه انداخته اند اگربويي از عاطفه ميبردند كه دلشان براي اين همه جوان سردرگم وبيكاركشور ميسوخت،،،آهاي مدعيان مديريت جهاني كجاييد كه برنامه هايتان براي اداره يك روستا هم ناكارآمدبود،،، (202571)
امیر
Romania
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۷:۴۵
با تشکر از روشنگریهای خواهر محترم که واقعیتهای دوران سخت را بخوبی در چند مقاله اخیرشان بیان فرموده اند.
از سایت بهار میخواهیم ایشان را برای خوانندگان بیشتر معرفی نمایند . (202576)
محمد
United States
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۸:۵۳
درودبر روحانی ودکترظریف وتیم مذاکره کننده هسته ای (202613)
م م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۲۱:۴۴
صد البته!
آخه تعلیق هم درود داره اخوی؟! (202694)
معین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۲۲:۳۳
با بسیاری از متن شما موافقم.
اما در قسمتی از متن که به آتش نشانی اشاره کردید، بوی گند سیاست بازی آمد.
متاسفانه.... (202716)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۲۳:۱۳
اگر موفقیتی بود مرهون این 8 سال هستیم . 8 سال قبل که هر چی داشتیم پلمپ بود ولی به لطف خدا و همت 8 ساله به غنی سازی 20 درصد رسیدیم.
20 درصد رو داشتیم تونستیم سرمیز مذاکره بشنیم اگه نداشتیم اصلا تحویلمون نمی گرفتند.
جوجه را آخر پاییز می شمارند. (202731)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۲۳:۵۲
از كوزه همان برون تراود كه دراوست (202739)