کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ارتباط پرونده فرزند هاشمي با آن لكه‌ 8 ساله!

نطق توكلي و دغدغه مبارزه با فساد اصولگرايان

14 بهمن 1393 ساعت 17:22

گروه سياسي: احمد توكلي نماينده اصولگراي مجلس نطق امروز خود را به طور كامل به مهدي هاشمي و پرونده‌ اتهامي او اختصاص داد و دليل اين امر را نيز آگاهي دادن به ملت براي اتحاد در مقابل «فساد» اعلام كرد.


نطق ضدفساد! آقاي احمد توكلي امروز در حالي بيان شد كه از قضا بحث و سوژه روز رسانه‌ها و افكار عمومي موضوع قطعيت يافتن حكم پرونده اتهامي مالي دادگاه محمدرضا رحيمي (معاون اول احمدي‌نژاد) و در راستاي آن طرح موضوع پرداخت يك ميليارد و دويست ميليون تومان به نامزدهاي اصولگراي مجلس توسط ايشان براي موفقيت در انتخابات مي‌باشد اما توكلي در شروع نطقش گفت: «امروز می‌خواهم مطالبی را در رابطه با پرونده مهدی هاشمی به اطلاع ملت شریف و نمایندگان برسانم، البته نتیجه محاکمه به تصمیم قاضی دادگاه بستگی دارد و همه باید تسلیم قانون باشیم،...»

قبل از هرچيز بايد از آقاي توكلي پرسيد شما تسليم قانون هستيد؟ قانون مي‌گويد: نام بردن از متهمان قبل از صدور احكام قضايي و از آن مهمتر قطعيت يافتن آن در دادگاه تجديدنظر، جرم است. حال چگونه در تريبون رسمي كشور نام يك متهم را به راحتي مي‌آوريد و جرمش را هم رسما اعلام مي كنيد: «رشوه 5 میلیون دلاری استات اویل به مهدی هاشمی»؟ مگر رسانه‌هاي كشور و حتي شخص سخنگوي قوه قضاييه، نام آقاي معاون اول دولت مورد حمايت شما، را تا زمان قطعي شدن حكمش آوردند و فقط او را با نام مخفف «م.ر» خطاب نمي كردند؟ پس چطور به شما كه مي‌رسد قانون مي‌شود ملعبه دستتان؟

همين است كه بسياري از فعالان رسانه‌اي نسبت به آقاي توكلي كه برخي ايشان را به خاطر مواضع‌اش درباره مفاسد اقتصادي ستايش مي‌كنند، معتقدند او با برخورداري از رانت سياسي، همواره در استراتژي ضدفساد خود نيز روشي دوگانه دنبال مي‌كند. ايشان كه امروز همه نطقش را به موضوع مهدي هاشمي اختصاص داد و همه جزئيات آن را تماما به سمع و نظر ملت رساند بايد به چند سئوال اساسي افكار عمومي پاسخ دهد:

1-‌ آيا حكم صادره اخير درباره آقاي رحيمي و همچنين طرح موضوع پرداخت پول به 170 نماينده اصولگرا ارزش اختصاص حتي چند جمله از نطق امروزتان را نداشت؟! حتما نداشت كه به آن حتي به اندازه اشاره و چند جمله موجز هم نپرداختيد! لذا جاي اين سئوال مي‌ماند كه هدف شما در اين برهه زماني از طرح پرونده مهدي هاشمي «لاپوشاني» افتضاح پيش آمده براي اردوگاه اصولگرايان در ماجراي رحيمي و همچنين بحث 170 نماينده اصولگرا نيست؟! اگر پاسخ مستدل به اين سئوال ندهيد يقين بدانيد افكار عمومي، نطق امروزتان را صرفا در راستاي كاهش فشار ايجاد شده روي جناح خودتان ارزيابي نموده و دغدغه ضدفسادتان را به تمسخر و استهزاء خواهند گرفت.

2-‌ شما قبل از صدور حكم دادگاه، در صحن علني مجلس فردي را به انواع جرايم محكوم و فقط جزئيات حكم صادره خود را بيان نكرديد! در واقع امروز هم مدعي‌العموم بوديد، هم نماينده مجلس، هم قاضي دادگاه و هم به زعم خودتان افشاگر فسادها و همچنين «ناصح» اتحاد براي مبارزه با فساد!

آقاي توكلي، سال‌هاست كه شما و ديگر دوستان اصولگرايتان يكه‌تاز ميدان سياست و اقتصاد و قانون‌گذاري كشور بوديد و نتيجه‌اش را هم شاهديم! وقوع بزرگترين دزدي و فساد اقتصادي قرن در دولت مورد حمايت‌تان! لطفا نگوييد كه شما هم اين اواخر منتقد احمدي‌نژاد شده بوديد! اين را هيچكس حتي دوستان خودتان هم يك نكته تاثيرگذار در آن برهه 8 ساله تلقي نمي‌كنند كه اگر غير از اين بود نبايد چنين فسادي بر كشور مستولي مي‌شد كه تا سال‌ها و سال‌ها فقط بايد براي زدودن اثراتش تلاش وافر نمود! منتقد شدن و ژست مبارزه با فسادتان در آن دوره از منظر افكار عمومي، به «نوش دارو پس از مرگ سهراب» مي‌ماند!

3-‌ قرائن نشان مي دهند كه طرح مهدي هاشمي توسط اصولگرايان، قبل از  دغدغه مبارزه با فساد، انگيزه‌اي ديگر دارد. دولت خاتمي 8 سال مسووليت كشور را بر عهده داشت بسياري از وزيران، مديران و سخنگوي دولتش را در شب انتخابات رياست‌جمهوري سال88 به زندان افكنديد و براي همه‌شان احكام چندساله حبس صادر شد اما چرا نتوانستيد حتي يك پرونده فساد اقتصادي براي يكي از آنها تشكيل بدهيد و يك نفرشان را حتي به چند روز حبس به خاطر «فساد اقتصادي» محكوم كنيد؟ خيلي هم تلاش كرديد و آرزو نموديد كه اين اتفاق بيفتد اما نيفتاد و امثال تاج‌زاده‌ها، نبوي‌ها، رمضان‌زاده‌ها، صفايي‌فراهاني‌ها و... صرفا به خاطر مسائل سياسي احكام سنگين چندساله برايشان صادر شد و نه تنها پس از حكم كه ماه‌ها قبل از حكم در زندان به سر مي‌بردند!

آقاي توكلي مي‌توانيد پاسخ دهيد شما كه اين همه براي مبارزه با فساد جوش مي‌زنيد به مردم بگوييد چرا اصلاح‌طلبان به خاطر پرونده‌هاي سياسي (و به تعبير دوستان شما امنيتي) و قبل از صدور احكامشان به زندان منتقل شدند و برخي از آنها هنوز هم در زندان هستند اما اصولگراياني همچون آقاي محمدرضا رحيمي حتي پس از كاهش حكم بدوي 15ساله حبس به 5 سال در دادگاه تجديدنظر آن هم پس از طي يك دوره طولاني دادگاه، صدور حكم، تجديدنظر و همه مراحل قانوني آن حالا در آستانه رفتن به زندان، اينگونه به توجيه جرايم خود مي‌پردازد و طلبكارانه حتي قوه قضاييه را هم زيرسئوال مي‌برد؟ آقاي توكلي، لطفا بگوييد امروز جايش نبود در نطق ضدفسادتان فقط طرح سئوال مي‌كرديد كه آقاي معاون اول چرا با قطعيت يافتن حكمتان به جاي تمكين به قانون، به نامه‌نگاري طلبكارانه مشغول هستيد؟!

4-‌ مهدي هاشمي فقط يك اسم است براي سرپوش گذاشتن به 8 سال ناكارآمدي مديريتي اصولگرايان به كشور. شما را البته درك مي‌كنيم كه چه مي‌شد به جاي يك مهدي هاشمي، چند مورد هم مي‌بود تا در نطق‌هاي ضدفسادتان به آنها هم بپردازيد! اما چون چيزي در چنته نداريد به داستان‌سرايي‌هايي چون برداشت از حساب ذخيره ارزي مي‌پردازيد كه حتي دوستان خودتان هم آن را نفي كرده‌اند؛ اما به هر حال هنوز همه اصولگرايان براي زدن هاشمي رفسنجاني (به خاطر مواضع سياسي‌اش در سال‌هاي اخير) و به خيال خود براي آلوده كردن دولت خاتمي يك روزنه اميد دارند؛ مهدي هاشمي!!

در واقع صدها پرونده فساد 8 ساله دولت مورد حمايت‌تان را به همين راحتي قصد داريد به فراموشي سپرده و به ملت بگوييد آي ملت ايران، دزدگيران بزرگ ما هستيم (مثل دزدگير سال 88!) و مصداقش هم مهدي هاشمي است! در حاليكه مهدي هاشمي، مگر معاون اول دولت خاتمي بود؟ وزيرش بود؟ تئوريسين اصلاحات بود؟ اصولا جايگاه و وزن او در معادلات سياسي كشور مگر چقدر بود؟ او اگر فساد يا تخلف اقتصادي كرده بايد تاوانش را بدهد و در آن شكي نيست، اما باز بايد تاكيد كنيم كه با يك پرونده‌، نمي توان و نمي شود ناكارآمدي آن 8 ساله را لاپوشاني كرد!

*‌ و نكته آخر:
شما قبل از صدور حكم دادگاه امروز هر چه خواستيد عليه فرزند هاشمي گفتيد و احتمالا معني اين كارتان هم فشار بر سيستم قضايي نيست(!) و البته اگر نامبرده جوابيه‌اي هم براي قرائت در مجلس اصولگرا بفرستد چندخطي از آن را در صحن علني قرائت مي‌شود! اما بحث اصل اين است كه اگر فرض را بر محكوميت او در دادگاه بگيريم، اين محكوميت چه ربطي به پدر او دارد؟! و از آن مهمتر چه ارتباطي با اصلاح‌طلبان؟! مگر هاشمي يك فعال سياسي اصلاح‌طلب است يا يكي از اركان نظام در طي 4 دهه اخير كه از نظر سياسي نيز عضو يك تشكل اصولگرا مي‌باشد؟ (جامعه روحانيت مبارز).

البته اتفاقا يك نشانه تفاوت مثبت اصولگرايي هاشمي با ديگر اصولگراياني كه در حوزه‌هاي اقتصادي (و نه سياسي!) همواره پشت فرزندان و آشنايان خود مي‌ايستند اما او با محاكمه فرزندش مخالفت نكرد و صراحتا گفت هيچ دخالتي در آن نمي‌كند. فرزند هاشمي محكوم هم بشود به پدرش ارتباط ندارد. از آن مهمتر ربطش به اصلاح‌طلبان هم كه مرغ پخته را به خنده مي‌اندازد! لذا سوژه «مهدي هاشمي» نخواهد توانست آن 8 سال مديريت اصولگرايان بر كشور را به محاق فراموشي اندازد. آن 8 سال به سان يك «لكه سياه» همواره در تاريخ ايران خواهد ماند، آقاي توكلي!


کد مطلب: 68516

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/note/68516/نطق-توكلي-دغدغه-مبارزه-فساد-اصولگرايان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir