به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۲۸
 
۱۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ساعت ۰۸:۲۱
کد مطلب : ۹۰۱۱۵
بياييم يكبار از خود حق پنداری محض اجتناب کنيم

فتنه این تناقض‌هاست که ملت درگیر آن است

فتنه این است که دختران و پسران را گاهی عامل استکبار و بی‌حجاب و بدحجاب بدانند و باید امر به معروف شوند اما در موقع انتخابات و راهپیمایی‌ها بشوند مردان غیور و بانوان با عفت!
فتنه این تناقض‌هاست که ملت درگیر آن است
علیرضا کفایی

گروه سياسي: اقدام در رفع نگرانی و سختی‌ها و مضایق مردم خوشتر است تا طرح مباحث کلامی. تاسف بار و بلکه مصیبت بار است برای ملتی که غالب آنان در تکاپوی نان هستند عده ای خود را صاحب نظر فرض نموده و در تکاپوی ارائه نظر و بیان ادله در هر موردی باشند و ادله هم که به تکافو رسیده است،هر کدامشان خود را محق مي‌دانند و رای خود را صائب، آنچه در این میان از نظرها دور مانده است درد و رنج مردم است که داعیه دارانی هم مدعای نظر خود را درمان دردهای آنان مي‌دانند اما آنچه که هویدا است وجود رنج و تعب و تنگی معیشت است.

برای مردمی که به انتظار نشسته اند تا فرجی حاصل آید و روزگار به آسودگی گذرانند موعظه کردن و فقر امروز را حوالت دادن به آسایش آن جهانی و وعده بهشت و بهروزی پس از مرگ بکار نیاید و با ابزار دین هم نتوان فقر و مسکنت این جهانی را توجیه کرد. مردمی که گرفتار مخارج سنگین تربیت فرزندان خود و تامین آینده آنها هستند و در زیر بار گرانی و تورم و هزینه تحصیل از ایتدائی تا دانشگاه و اضطراب و فشار روحی و روانی ناشی از مشکلات عدیده زندگی مانند بیماری و بیکاری هستند چه سود دارد که بحث‌های طلبگی را بر دغدغه های آنان هم بیفزائیم.

سالها بر شبیخون فرهنگی و امر به معرف و نهی از منکر بحث کرده اند و قانون هم گذرانده اند و اجرا هم کرده اند اما حاصل چه بود؟ این بود که رئیس دستگاه قضا مي‌گویند: ".... شبیخون فرهنگی دشمن را باید جدی بگیریم و بدانیم اثر شبیخون فرهنگی در سطح جهانی هر روز ابعاد بیشتری به خود مي‌گیرد .... گسترش روز افزون کانالهای ماهواره ایی و ازدیاد شبکه های فارسی زبان، سایتهای مستهجن و کتابهای ضد ارزشی قطعا به قصد قربت انجام نمی شود بلکه هدف نهایی آن نابودی ارزش‌های دینی و اخلاقی جامعه و حمله به بنیان خانواده‌ها است." و مي‌گوید: "در دوره اصلاحات برخی حتی اصل مسئله شبیخون فرهنگی را باور نداشتند " و: "برخی خیابانهای پایتخت بیشتر شبیه سالن مد است تا محل رفت و آمد" و در آخر هم مي‌گوید: "باید بررسی شود که چنین وضعی چگونه و و از قِبَل چه تساهلی پیش آمده است"

رئیس مجلس خبرگان هم قریب به همین مضمون را مي‌گوید و از تئاتر خیابانی و ارتباط دختر و پسر و جشن‌ها گله مند است. آنچه که از هماهنگی در گفتارشان در نظر اول به ذهن هر کسی مي‌رسد این است که ظاهراً نسخه ایی از سناریویی خاص را بازخوانی مي‌کنند که از قبل نوشته شده و بر آن تصمیم گرفته شده است و در زمان خاصی که قرین با هفته دولت است بیان مي‌شود و هم آوازی و هماهنگی این چنینی و حاشیه های دیگر از این نوع و پیش کشیدن مسئله توافق هسته ای بی دلیل نیست. اولین نتیجه ای که از این منش و حرکات مي‌توان گرفت آن است که با سیاستهای دولت معاضدت مي‌شود.

چرا یکبار حضرات به خود زحمت نمی دهند تا ریشه اصلی و اساس حدوث مشکلات فرهنگی و بحران اخلاقی را بشناسند؟ اصلی ترین و اساسی ترین زمینه ایجاد بحران را باید در سیاستهای غلط دولتهای نهم و دهم دید نه در دوران اصلاحات، رئیس آن دو دولت علنا دروغ مي‌گفت و در وهم و خیال و رویا پردازی بسر مي‌برد، دولتی که معروف شده است به تیم ملی اختلاس، مسبب ویرانی های اقتصادی و اخلاقی و اجتماعی و وادادگی سیاسی است.

آنان که تا مجالی مي‌یابند از فتنه مي‌گویند و اصلاح‌طلبان را مقصر مي‌دانند چگونه این تناقض را برای خود حل مي‌کنند که در دولت همین افرادی که فتنه گر مي‌نامند در زمان جنگ تحمیلی با وجود تحریم و محدودیتهای بسیار و ائتلاف شرق و غرب قویترین و بی بدیل ترین مدیریتها اعمال شد و در دوران اصلاحات حتی ریالی جابجا نشد و اما در دولت آلوده دستان با آن همه درآمدهای نجومی از فروش نفت متاسفانه آبرو و حیثیت کشور به فروش رفت و انگار که مغول به کشور تاختن آورده بود و دولت فعلی با این همه موفقیت در مظان اتهام قرار مي‌گیرد و مباحث فرعی و برای تضعیف دولت با شدت و حدت بیان می‌شود و حال آنکه آن دولت مورد اعتماد بود و راه را برای ظهور هموار مي‌کرد و امروز مي‌بینیم که یاران آن دولت در زندان بسر مي‌برند. مردم این تناقض آشکار را مي‌بینند و طبیعی است که اعتماد خود را از دست دهند.

بنا نداریم از این دولت و یا دولت مهندس موسوی و یا دولت سیدمحمد خاتمی دفاع کنیم که البته قابل دفاع و از درخشانترین مقاطع تاریخ انقلاب اسلامی هستند و حتی بنا نیست که دولت احمدی نژاد تخطئه شود و نکبت‌های آن بازگو شود که البته قابل دفاع هم نیست بلکه سخن از تناقضی است که در بیان برخی موجود است و مردم این تناقض را لمس مي‌کنند. در حقیقت کسانی که مدام بر فتنه پای مي‌فشرند و اصلاح‌طلبان را مورد بغض و کینه قرار مي‌هند و از سوی دیگر به ویرانیهای بجای مانده از دولت احمدی نژاد نمی پردازند، در
چرا در اجلاس خبرگان به امر به معروف و نهی از منکر و برجام و بی حجابی و ..... پرداخته شد اما به فساد و غارتی که در دولت گذشته بود توجهی نکردند؟ خبرگان اگر وظیفه ایی در مقابل ملت دارد مي‌بایست قبل از هر چیز به کثرت فساد و اختلاسهای بزرگ دولت قبل مي‌پرداخت.
همه آنچه که از احمدی نژاد و یارانش سر زد سهیم هستند که خود ساکن همان کوی بودند و نمی توانند خرج خود را جدا کنند و ملت این را به فراست در یافته است.

فتنه این است که حقیقت را کتمان مي‌کنند و یا حقایق را نمی گویند و یا واژگونه مي‌گویند. فتنه دروغی است که به مردم مي‌گویند. فتنه این است که تار مویی شده است تار و پود اسلام. فتنه این است که در زمان مبارزه و سختی مبارزه را حرام مي‌دانستند و اکنون میدان دار مبارزه شده اند. فتنه یعنی به حساب نیاوردن رای مردم. فتنه این است که دختران و پسران را گاهی عامل استکبار و بی حجاب و بد حجاب بدانند و باید امر به معروف شوند و در موقع انتخابات و راهپیمایی‌ها بشوند مردان غیور و بانوان با عفت. فتنه این تناقض است که ملت درگیر آن است.

ملتی که سالها صبر بر جور کرده است و در کشاکش تحریمها و سختی روزگار برآرمان و ارزشهای خود مانده است لایق این است که بر سر نشیند و راحتی را بیازماید نه همچنان در مظان اتهام باشد و ناله دروغین بشنود. اگر امروز با آقای روحانی مقابله می‌شود از آن است که مورد حمایت اصلاح‌طلبان قرار گرفت و همه مي‌دانند که روحانی اصلاح طلب نیست و در جبهه اصولگرایان است اما انسان منصفی است و بخاطر همین حمایت اصلاح‌طلبان از وی تلاش مي‌شود تا او را تحت فشار قرار دهند. تاسف بار است که به آینده این مردم توجهی نمی کنند و برای رسیدن به مطامع حزبی و شخصی خود حتی حاضرند اسلام را تاویل کنند و از بازگویی حقایق و بیان مصیبتهای دولت پیش از او طفره روند.

چرا در اجلاس خبرگان به امر به معروف و نهی از منکر و برجام و بی حجابی و ..... پرداخته شد اما به فساد و غارتی که در دولت گذشته بود توجهی نکردند؟ خبرگان اگر وظیفه ایی در مقابل ملت دارد مي‌بایست قبل از هر چیز به کثرت فساد و اختلاسهای بزرگ دولت قبل مي‌پرداخت. آیا برای این افراد که خود را عالم دینی مي‌دانند حتی جای سوال هم نبود که احمدی نژاد چه بر سر این کشور آورد تا لااقل مردم دلخوش شوند که از تریبونی بالاخره به موضوع پرداختند.

آیت الله یزدی رئیس خبرگان که امر به معروف را دوباره معنی و تعریف کرد و مراحل آن را باز شمارد آیا نباید به بزرگترین منکری که در این کشور و در دولتهای نهم و دهم رخ داد و سرمایه عظیمی که از فروش نفت عاید این کشور شد و به چشم بر هم زدنی نابود گشت اشاره کوچکی مي‌کرد، نباید رئیس آن دولتها را به جمع خبرگان مي‌آورد و او را استیضاح و حقوق ملت را استیفا مي‌کردند که چرا این فسادها رخ داده است؟ و آقای جلیلی را که در مدت شش سال مسئوليتش در پرونده هسته ایی، فقط تحريمها عليه ايران افزايش يافت را به مجلس خبرگان آوردند كه چه بگويد؟ آنکه تا دیروز نطقی نداشت و لام تا کام کسی از او حتی در زمان انتخابات از پیشبرد و موفقیت هسته ایی چیزی نشنیده بود به یکباره اعلام مي‌کند که من فلان کردم و بهمان!

البته کسی نمی پذیرد. چنانکه کسی نمی پذیرد که عده ایی امر به معروف را طوری تعریف کنند و عده ایی دیگر طور دیگر، مردم خود را ملزم به اجرای قانون مي‌دانند و با مشکلات زندگی دست و پنجه نرم مي‌کنند نه حوصله شنیدن بحث و فحص کلامی دارند و نه قیم مي‌خواهند پس بهتر است آقایان بحثهای کلامی و طلبگی خود را به درون حوزه ببرند و هر وقت به نتیجه رسیدید برای مردم واگویه کنند.... فلذا در تفکر جامعه تناقضی پدید آمده است که چرا راستگویان و پاکدستان واقعی و در معرض تهمت و افترا و با ممنوعیت روبرو هستند و دروغگویان و آلوده‌دستان واقعی همچنان با پررويي پست و مقام دارند. اين تناقض غیرقابل هضم است.

باید تا دیر نشده است آنان که به کشور و انقلاب و دین لطمه زده اند و ضرر وارد کرده اند محاکمه شوند و اعتماد مردم جلب شود نه اینکه در تشخیص مصلحت جایگاه یابند و در صدا و سیما جولان دهند. باید هر چه زودتر این تناقض در گفتار و عمل کنار گذاشته شود. نکته مهمی که باید در آن دقت بیشتری کرد و علاوه بر تناقضات موجود که جامعه بر آن واقف است و نیز معاضدت با دولت به هر شکل ممکن به جهت حمایتی که اصلاح‌طلبان از آن مي‌کنند این است که که چرا و چگونه هر آنچه انحصارگرایان اصولگرا مي‌گویند عین حق تلقی مي‌شود و خود را محق مي‌دانند و حقانیت را انحصاری خود مي‌دانند حتی اگر بر پیکره دین و انقلاب صدمه جدی وارد آورد و هر آنچه اصلاح‌طلبان و دیگران مي‌گویند ناصواب است و ارتباط با بیگانگان و دشمن تعبیر مي‌شود و آنان را نفوذی مي‌خوانند!

انبوه تهمت‌هایی که به پاکان و دلسوزان نظام در این سالها روا داشته اند و آنان را به خروج از اسلام و انقلاب متهم نموده اند و با ممنوعیت مواجه ساخته اند و از آنسو ارج یافتن نوکیسگان تازه از راه رسیده متوهم و خطاکار و دروغ پردازان خیالباف و خشونت طلبان بی منطق و اختلاس گران بزرگ که بزرگی نامشان فقط و فقط در دزدی و حمایت از دزدان است نشان مي‌دهد که نه تنها تناقض بلکه دستانی در کار است تا اسلام را پوستینی وارونه بپوشانند.

بی شک آمریکا و هر قدرتی دیگری در صدد است تا راه نفوذی در کشور و انقلاب بیابد و باید مراقبت نمود و مربوط به پس از برجام هم نیست که از ابتدای انقلاب اسلامی بر این مسیر بوده اند تا اهداف سیاسی خود را پیش ببرند اما آیا اکنون موفق شده اند نفوذ کنند یا راه نفوذ آنان مسدود شده است؟
قرائن و بررسی آرای تئوری پردازان غربی مي‌تواند عمق فاجعه ایی که در حال شکل
آیا برای این افراد که خود را عالم دینی مي‌دانند حتی جای سوال هم نبود که احمدی نژاد چه بر سر این کشور آورد تا لااقل مردم دلخوش شوند که از تریبونی بالاخره به موضوع پرداختند.
گیری و تکوین است را برملا نماید که تا چه حد ظریف و هوشمندانه و بر اساس چه نظریاتی راه نفوذ را یافته اند و گام به گام نقشه های خود را عملی مي‌سازند و آیا سدی در برابر نقوذ ایجاد شده است و یا برخی ندانسته و شاید هم دانسته با وی همراه شده و کار را برایش آسان ساخته اند.

اساس برنامه ریزی آمریکا به تئوری برخورد تمدنهای هانتینگتون بر مي‌گردد که یکی از جدی ترین تئوریهای مطرح شده پس از جنگ سرد است و معتقد است اختلاف میان تمدنها بنیادی است و این اختلافات با تفاوتهای اساسی در زبان، سنت و فرهنگ و دین و مذهب تشدید شده اند و از نظر وی در نظم نوین جهانی رقابت بین ابر قدرتها جای خود را به برخورد میان تمدنها مي‌دهد و تاکید مي‌کند که تعامل هر چه بیشتر میان مردم در تمدنهای مختلف به تقویت اختلاف و دشمنی بین مردم مي‌انجامد و فرایند جهانی سازی و مدرنیزم اقتصادی و اجتماعی به مسخ هویت و گریز از خویشتن و طبعاً تضعیف دولتها مي‌انجامد و بحران هویت را باعث مي‌شود.

نقشه راه آمریکا در شبیخون فرهنگی به ملل دیگر و خصوصا ملتهای مذهبی و ریشه دار و تمدنهای کهن بر مبنای این نظریه پی ریزی شده است و استراتژیست‌های کهنه کار آمریکایی مانند کسینجر با نظریه هانتینگتون و تحلیل وی در باره جهان بعد از جنگ سرد موافق هستند و آنرا نه یک نظریه محض بلکه یک دستورالعمل استراتژیک میدانند و معتقدند که آمریکا باید رهبری جهان نو را به دست گیرد و مانع اصلی را در این راه اسلام واقعی مي‌دانند و به همین جهت القا مي‌کنند که اسلام " سرشت تندرو " ی دارد و با بد جلوه دادن مسئله جهاد و نگاه اسلام به زنان در صدند که چهره ایی خشن از اسلام معرفی کنند و افکار عمومی جهانیان را بر علیه اسلام بشورانند.

با این حساب آیا راه نفوذ بسته شده است و یا برخی از روی عناد و بغض و کینه و حقد و حقارت و بخل و حسد نمی خواهند واقعیتها را بپذیرند و در مسیری گام بر مي‌دارند تا راه نفوذ آمریکا هموار گردد. ایا ترسیم چهره خشن از اسلام و نقد اسلام رحمانی و تناقض در رفتار و میدان دادن به هوچیگران غوغاسالار که منجر به بدبینی مردم مي‌شود و معاضدت با دولت منتخب از آرای مردم زمینه را برای نفوذ فراهم نخواهد کرد؟ آیا آن برخورد با نظریه گفتگوی تمدنها که از جانب آقای خاتمی ارائه شد و برخی صرفاً برای مقابله با آقای خاتمی و اصلاح‌طلبان حق را به کناری نهادند و همراه هانتینگتون و کسینجر و نیکسون از برخورد تمدنها دفاع مي‌کردند راه نفوذ را هموار نکرد؟

متاسفانه سیر تحولات پس از جنگ سرد در جهان عملاً به سویی هدایت شد که متضمن پیاده سازی نظم نوین جهانی بر اساس نظریه برخورد تمدنها بود و هدف اصلی هم تمدن اسلامی و اسلام عزیز بود که در گفتار نظریه پردازان و استراتژیستهای غربی و صهیونیزم بخوبی نمایان است و آنچه امروز در اقصی نقاط جهان و بخصوص در منطقه شاهد آن هستیم کامل کردن همین پازل سیاسی آمریکا است و متاسفانه در ایران پس از خرداد 76 و مخصوصاً از سال 88 عده ایی هیچ توجه نکردند که دشمن چه هدفی را دنبال مي‌کند و برای جبران شکستهای سیاسی خود آب به آسیاب همان دشمن دیرینه ای که امروز مي‌گویند در صدد شبیخون فرهنگی است ریختند و خواستند برای بقای خود و حفظ قدرت و بهره حزبی و جناحی خود صورت مسئله را یا پاک کرده و یا اذهان مردم را منحرف نمایند و امروز دود همان سیاه کاری‌ها به چشم همه مي‌رود و در این میان بیشترین ضربه به جوانان وارد خواهد شد که طعمه غرب برای به مسخ کشیدن و ایجاد بحران هویت و شبیخون فرهنگی هستند و هم اقتدارگرایان داخلی بدون در نظر گرفتن منافع ملی و بدون توجه به نیازهای جوانان و برای منافع حزبی و گروهی خود آنها را فدا مي‌کنند.

جوانی که مي‌بیند در عین شایستگی و برخورداری از هوش و ذکاوت بیشتر و با اعتقاد به اسلام ناب در تنگنا قرار گرفته و بیکار است و هم کلاسی و هم سال خود را مي‌بیند به جاهایی رسیده است که شایستگی لازم را نداشته و تناقض را در گفتار و عمل ملاحظه مي‌کند جوانی که چون موسوی را در حصر و چون خاتمی را در محدودیت مي‌بیند و بر عکس، احمدی نژاد را آزاد و مورد احترام و بدون محدودیت و ممنوعیت معلوم است که دچار حیرانی و سر درگمی خواهد شد.

برای سد بستن بر نفوذ هر دشمنی باید ابتدا از درون و رجوع به حق شروع کرد، اهرمن برون را باید با زنجیر کردن اهرمن درون راه بربست. باید به تناقضات و اختلافها پایان داد و از محاکمه خطاکاران صرفنظر نکرد و صوابکاران نیک اندیش را آزاد ساخت. باید برای رسیدن به جامعه آرمانی و افزودن بر سرمایه های کشور و ایجاد آرامش در میان مردم حقایق را گفت و دست از لجاجت برداشت. باید چهره رحمانی اسلام را به جهانیان معرفی کرد. باید خشونت و انحصارطلبی را مطرود دانست. باید از خود حق پنداری محض اجتناب کرد و برای دیگران هم حق قائل شد. باید ای جان اول فکر دفع موش کرد وانگهی در جمع گندم کوش کرد.
ما درین انبار گندم می‌کنیم
گندم جمع آمده گم می‌کنیم
می‌نیندیشیم آخر ما بهوش
کین خلل در گندمست از مکر موش
موش تا انبار ما حفره زدست
و از فنش انبار ما ویران شدست
اول ای جان دفع شر موش کن
وانگهان در جمع گندم جوش کن
گر نه موشی دزد در انبار ماست
گندم اعمال چل ساله کجاست

از طرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۰۸:۴۸
حرف راست و حسینی. بقول معروف اظهر من الشمس هستند. (321938)
رستمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۰۸:۵۷
اول و آخرش خوب بود اما وسطش با کینه نوشته شده است (321940)
زهرا میر کروبی
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۱۲:۳۴
دو تا خواهش دارم از مردم عزیز، یکی اینکه در مورد نظارت استصوابی که شورای نگهبان در خصوص صلاحیت کاندیداها ازش استفاده میکنه، اطلاعات کسب کنند و نظرات مراجع تقلیدی که مخالف این قضیه هستند رو هم بدونن. یکی هم اینکه فصل حقوق ملت در قانون اساسی رو مطالعه کنن. (321997)
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۱۶:۳۸
اینو که احمدی نژاد هم می گفت (322023)
عوصی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۰۹:۰۴
مشکل کشورمااین است که قدرت مطلق دراختیارگروهی خاص قرارگرفته وبالطبع هرکسی خودرابه اینها وصل کندازحاشیه امن قوی برخوردارشده واجازه هرکاری به اوداده میشودمطمئن باشیداگرحتی یکی ازحماسه های دولت پاک دردولتهای گذشته اتفاق میافتادباشدیدترین وجهی باانان برخوردمیشدکمااینکه اکثریت مسئولین دولت اصلاحات وهواداران ان به اتهامات واهی سالها درزندان بوده ویاهستندوای ازاین حرص قدرت وواویلاازاین من ازبهترم وازهمه وازهمه بیشتر میدانم وازهمه برترم که افت دین ودنیای مردم این سرزمین شده (321941)
کیارش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۱۱:۵۳
بجای گروهی خاص بفرمایید گروهی افولگرا! (321990)
علیرضا
United States
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۰۹:۱۳
سپاس فراوان ازقلم شیوا وبیان رسای شما بسیار عالی و زیبا بود... متاسفانه قرارنیست این اقلیت خود محور و انحصارطلب بر سر عقل آید.این اقلیت از ابتدا دوماموریت داشته اولین ماموریت نابودی اعتقادات و باورهای مردم و دومین ماموریت نابودی اقتصاد این مملکت بوده که تاکنون موفق شده ! (321943)
علی
United States
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۰۹:۱۸
اسلام دین رحمانی است نه دین خشونت و وحشی گری که افراط گران خواهانند.اسلام جذاب اسلامیست که نیروی حاذبه آن بر دافعه اش سنگینی کند (321945)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۸ ۰۷:۲۱
بله اسلام دین رحمانیست . اما مواظب باش به اشتباه نیفتی آقاي علی ! به قول رهبر انقلاب ، تعریف اسلام رحمانی چیست؟! قضاوت اسلام در مورد دوست و مسلمان و کافر و دشمن و دشمنِ کافر چیست؟! خدای متعال، هم رحمان و رحیم و هم اشدّ المعاقبین است. هم دارای بهشت و هم دارای جهنّم است. یک وقت فکر نکنی که چون اسلام دین رحمانیست، پس باید دست دوستی و برادری به یزید و یزیدیان زمان و استکبار بدهیم که این فکر ، گمراهی محض و حماقت است. (322060)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۰۹:۲۶
به به .ممنون از اقای علیرضا کفایی عزیز بابت این متن که حال دل مردم رو گفتن .دست مریزاد. (321949)
ناشناس
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۰۹:۴۸
نمیدانم چرا سخن حق دیگر خریدار ندارد فکر کنم قدرت چشم ادمو می بنده نمی تونی ببینی بشنوی (321954)
جوان رزمنده دیروزودردمندامروز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۱۰:۰۱
شکی نیست قاطبه مردم بخصوص جوانان ودانشگاهیان فتنه گران راآن نمیدانندکه ازرسانه های منتسب به افراطیون تبلیغ میشود!فتنه گران درغگویان وهتاکان وحرمت شکنان وغارتگران ثروت معنوی ومادی این کشورند......وتردیدی نیست استکبارازترویج افکارسطحی وانحصارطلب وافراطی وتنگ اندیش وخیال اندیش استقبال هرچندعلی الظاهرمخالفت نمایدمثل مخالفت باداعش!این دیدگاههاراه شبیخون فرهنگی راهمواروکمکهای شایانی به مهاجمان مینماید.چه میگویم ؟کوبیدن میخ برسنگ است.آنچه درحاله ... (321956)
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۱۰:۰۵
خيلي خوب بود ولي جان كلام در شعر آخر بود (321958)
آنتی ویروس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۱۰:۱۵
نهایت پررو بازیه که ادعای پست و مقام تو یک حکومت رو داشته باشی و همزمان ادای اپوزسیون اون نظام رو هم دربیاری.شما هیچکدام از ارکان این نظام رو قبول نداری پس بیخود میکنید ادعای حکومت و پست و مقام داشته باشید.اصلاح طلبان قدرت طلب و لیبرال دیگه هرگز تو جمهوری اسلامی به قدرت نمیرسند .اینو به اتاق فکرتون و ارباب هاتون بگید. (321960)
ویروس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۲۳:۲۱
نهایت پرروئی اینه که کل مملکتی غارت کنی و با خاک یکسان کنی و بازم از ملت طلبکار باشی!!نهایت پرروئی اینه که افرادی را که با عملکرد خودشان در دوران زمامداری نظام را تثبیت و مستحکم و کشور را به خوبی اداره کردند ضد انقلاب و فتنه بنامی و افرادی را که با سو مدیریت هایشان کشور را تا لبه پرتگاه بردند و پایه های نظام را متزلزل کردند انقلابی بنامی!!نهایت پرروئی کلمنت جنابعالی است!!!! (322051)
امیر م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۱۰:۵۲
نظرات نویسنده در مورد امر به معروف و نهی از منکر در سطح عالی حاکمیت ،بسیار به جا ،خوب و عالی بود . اما تبرئه کسانی که در سال 88 بر خلاف منافع ملی دست به اقدام علیه امنیت ملی زدند و علیرغم این که قواعد بازی را می دانستند زیر میز زدند قابل قبول نیست.اما گروهی که الان مسبب گرفتاری ها معرفی(احمدی نژاد و دار و دسته اش) می شوند تا کنون پاسخگو نبوده اند و این جای تاسف دارد.رسانه ملی باید هر دو گروه را نقد کند نه فقط گروه دوم را (321971)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۱۰:۵۳
رطب خورده منع رطب چون کند (321972)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۱۰:۵۸
احسنت بر نویسنده توانمند و فهمیده این مطلب... آفرین به بهارنیوز برای درج چنین تحلیل هایی...
خیلی عالی بود بخصوص آنجا که ... فتنه این است که حقیقت را کتمان مي‌کنند و یا حقایق را نمی گویند و یا واژگونه مي‌گویند. فتنه دروغی است که به مردم مي‌گویند. فتنه این است که تار مویی شده است تار و پود اسلام. فتنه این است که در زمان مبارزه و سختی مبارزه را حرام مي‌دانستند و اکنون میدان دار مبارزه شده اند. فتنه یعنی به حساب نیاوردن رای مردم... (321973)
اکبری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۱۱:۰۰
کاملا درست است. موافقم. (321974)
ﻣﺤﻤﺪ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۱۱:۰۰
ﻓﻘﻄ ﻣﻲ ﺗﻮﻧﻢ ﺑﮕﻢ ﻓﻮﻕ اﻟﻌﺎﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻟﻲ ﻣﻲ ﺷﺪ ﭼﻨﻴﻦ ﻧﻘﺪ ﺭﺳﺎ و ﺷﻴﻮاﻳﻲ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻧﺸﺪه ﺑﻮﺩ ﺩﺳﺖ ﻣﺮﻳﺰاﺩ (321975)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۱۱:۰۱
باسلام درود بر شرفت که حرف دل هفتادو پنج میلیون نفر را زدی اینها فقط به فکر مقام ومنصب خودشان هستند وکاری به مردم ندارند اینها همان مرفه این بیدرد هستند. (321976)
یا حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۱۱:۱۴
احسنت بر این مقاله...انشاله که مشکلی برای این سایت آزاد اندیش پیش نیاید (321977)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۱۱:۲۱
درود
هزاران درود
دست مریزاد (321980)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۱۱:۲۹
خداوند پدر حقیقت گو را بیامرزد و روز به روز بر قدرت استدلال و جسارتش در گفتن حق بیافزاید (321982)
زمانی
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۱۱:۴۸
دلسوزان عزیز !
اگر به فساد در دولتهای قبل از دولت قبل رسیدگی شد حتما به فسادهای دولت قبل هم رسیدگی کنید !!
یه سوال کوچولو: بالاخره آمریکا بده یا خوبه !! ?؟ !! (321986)
ایرانی
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۱۷:۴۶
انشاءاله خدا قسمت کند یک سفری بریم آمریکا و از نزدیک ببینیم چطوره ؟ خوبه یا بده ؟ ده ها هزار هموطن عزیز ما در آنجا به عنوان شهروند با حقوق برابر در کنار مردم آمریکا به خوبی و خوشی زندگی می کنند . اگر بد بود که بیشترین جمعیت ایرانی پس از کشور خودمان در آمریکا ساکن نمی شدند . اگر بد بود که بعضی نماینده های مجلس گرین کارت نمی گرفتند . (322028)
کیارش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۱۱:۵۰
فتنه آن است که درامد نفت 120 دلاری زیر دستت باشد و آنوقت کشور را غرق در فقر و فساد و اختلاس بیابی. فتنه آن است که توهم هاله نور بزنی آنهم در سازمان ملل. فتنه آن است که بابک زنجانی، مه آفرید، بقایی،رحیم مشایی و رحیمی از تولیدات دولتت باشند. فتنه آن است که معترضانت را خس و خاشاک بنامی. فتنه آن است که به هیچکس پاسخگونباشی و فتنه تر آن است که مجلس جرات نکنند از تو سوالی کنند.فتنه آن است که در دولت مردم هیچ حقی نداشته باشند!! (321988)
amir
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۱۷:۲۶
سلام وقتی دستهای خودشون هم با دولت قبل تو یه کاسه بوده نمیتونن باز خواست کنن خب برادر من..... (322026)
علی سیمرغ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۱۲:۱۳
جانا سخن از زبان ما می گویی آفرین بر این قلم شیوا و رسا......... (321994)
نرگس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۱۲:۲۴
اگر خاتمی را ممنوع التصویرو ممنوع الخروج کردند اما دریغا و هرگزکه بتوانند ممنوع الورود ،در قلب ده هامیلیون نفر از آزادیخواهان ایرانی کنند! (321995)
علي
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۱۲:۳۰
آیت الله یزدی رئیس خبرگان که امر به معروف را دوباره معنی و تعریف کرد و مراحل آن را باز شمارد آیا نباید به بزرگترین منکری که در این کشور و در دولتهای نهم و دهم رخ داد و سرمایه عظیمی که از فروش نفت عاید این کشور شد و به چشم بر هم زدنی نابود گشت اشاره کوچکی مي‌کرد؟ (321996)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۱۲:۳۸
این سوال ها سوال هایی بود که برای من جوان پیش آمده بود.عدم تطابق حرف با عمل.عدم تطابق شعار های قدیم با وضعیت فعلی.اما افسوس که شماهم تنها همان سوال هارا بازگو کردید.
انگار پاسخی نیست... (321999)
متوسلیان رفیق فاب امین
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۱۳:۲۶
به میان مردم که میروی اکثریت به نیکی از دکتر احمدی نژاد یاد میکنند.
احمدی نژاد با گشت ارشاد و اافکار متحجرانه مخالف بود و هزینه آن را تا همین امروز میپردازد. (322005)
کاظم
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۱۸ ۰۱:۲۱
اگر مخالف بود استعفا میداد! (322056)
فریده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۱۳:۳۷
فتنه گر واقعی کسی است که قیمت یکدستگاه پراید شش میلیون تومانی را بیست میلیون کند و ارزش پول ملی را یک شبه به یک چهارم کاهش دهد ، مصیبت ازاین بالاترو فتنه ازاین خطر ناکتر هم هست؟؟؟؟ (322006)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۱۴:۰۴
من آنقدر عاشق آقای خاتمی هستم که حاضرم جانم را فداش کنم خصوصا برادرش محمد رضا خاتمی که از مجلس ایران با کنگره امریکا تماس گرفت و از اونا درخواست کرد مشکلات کشور ایران را حل کنند (322009)
کاظم
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۲۳:۲۵
من هم اینقدر عاشق احمدی نژاد هستم که نگو!همونیکه کلی التماس روس و چین را کرد و حتی سهم دریای خزر را به روسها هبه کرد تا قطعنامه ها را وتو کنند ولی اینها هم نامردی نکردند و ممتنع که هیچ رای موافق به قطعنامه های تحریمی دادند!! (322052)
دلسوخته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۱۴:۴۰
تا دیر نشده به دلنوشته هایی از این دست که به زیباترین و قابل فهم ترین شکل ممکن بیان شده گوش کنید و کشور و ملت را بیش از این دچار مصیبتهای قابل پیش بینی و حتی غیر قابل پیش بینی نکنید .
پدرهخا و مادرها ، روزانه صدها بار شاهد آب شدن فرزندان شان همچو شمع ، اما با امید به فردایی بهترند !!!
این ملت هم به مانند شما از ثروتهای مادی و غیر مادی این کشور سهم دارند !!!
اجازه دهید جوانان محروم نگه داشته شده هم در ساختن کشورشان سهیم باشند !!!
بسیاری از جوانان با سواد و عاشق سربلندی این مرز و بوم آرزو دارند قبل ... (322013)
بندر دیلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۱۴:۵۰
فتنه ان است که آن آغازاده معلوم الحال که در کشور هر کاری که میخواهد میکند اما دریغ از یک صدا که حتی اسم اورا بصورت اختصار ببرد البته کیارش عزیز بصورت اکمل موارد رو نام بردن (322015)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۱۶:۱۵
بسیارعالی بود.دمت گرم.اما آیا مخاطبان اصلی ومقصران این متن زیبا را می خوانند؟؟و..... (322021)
بنده خ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۱۷:۰۴
سلام خسته نباشی ای کاش این مطلب هابه این خوبی اسم کسی رابه بدی یاطرفداری بحق ازگروهی نمیکردی امامثل اینکه بایدازکسی چیزی بگیری تابراشان مطلب بنویسی کسی برای ایرانی ابادتلاش نمیکنه بلکه برای گروهی اب آورد (322025)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۱۸:۳۲
هر موقع که جامعه در نا اگاهی باقی بمونه همینها
دوباره میان سوار بر مسند قدرت میشن،اگاهی بزگترین دشمن
افراطیون و خشونت طلبان هستند ملت ما باید اگاه بشه
بوسیله رسانه هاو روزنامه نگاران ازاد و وطن پرست این امر اتفاق
افتاده و شبکه های اجتماعی هم در این راه مسیر را اسانتر و
ارزانتر میکند به همین دلیل سازمان فیلتر درست میکنن تا ملت رو
در نا اگاهی نگه دارن ولی ذهی خیال باطل.سپاس (322031)
من
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۱۸:۵۵
احسنت که درد دل مردم را گفتین . (322034)
نادر
United States
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۱۹:۱۶
این همه نخبه و تحصیل کرده از کشور خارج میشوند و بر نمی گردند.وبه جای اینها اداره کشور دست افرادی می افتد که شایسته آن پست و مقام نیستند.و این طبیعی است کسی که شایستگی ندارد ،اطراف خود را از آدمهای شایسته خالی میکند و باعث تاسف است که تا به حال هم موفق بوذه اند و وقتی اداره امور به دست نا شایسته گان باشد نتیجه اش همین است که میبینیم. اما راه حل، اول آزادی بلامنازع بیان و مطبوعات و التزام هر شخص به قانون . دوم :قبول این که متفاوت با فکر من افکاری میتواند باشد و وجود دارد و خائن هم نیستند.و... (322038)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۸ ۰۲:۵۱
بها ر جان بسیار زیبا نوشته ای وحرف دل تمام جوانان را گفته ای اما میدانی که قدرت وثروت این حرفها را نمی فهمد یا بهتر بگویم نمیخواد که بفهمد لکن وقت تنگ است ومن بیم دارد که زود دیر شود.امیدوارم پیدا شودگوش شنوایی برای شنیدن وچشم تیزبینی برای دیدن (322057)