به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۱۰۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۱۶ ساعت ۰۷:۱۰
کد مطلب : ۹۷۹۵۸
وزارت‌خارجه را هم تحويل خودسرها بدهيد

گل بخودی‌غضنفرهای‌خودی در عرصه‌بین‌المللی

بر آمران پشت پرده این افراد خودسر است که یکبار هم شده مزایای چنین حرکاتی که کلی حیثیت فرهنگی و اقتدار ملی و وجهه‌ی بین المللی کشور را خدشه دار مي‌کند به اطلاع ملت برسانند و....
گل بخودی‌غضنفرهای‌خودی در عرصه‌بین‌المللی
عبدالحسین برزگرزاده
مدرس حقوق بین‌الملل

گروه سياسي: به رغم آنکه اکثر دولتها در برابر توسعه حقوق بشر مقاومت کرده و مي‌کنند ولی برابر ماده 18 اعلامیه جهانی حقوق بشر؛ هرکس حق دارد از آزادی فکر و مذهب بهره مند باشد و برابر ماده 19 همان اعلامیه علاوه بر آنکه هر شخصی بدون هیچ ترسی از عقیده خویش؛ حق داشتن تمام وسایل و امکانات ممکن به نشر افکار و عقاید خود را دارد و این حقوق برابر مواد 18 و 19 میثاق سیاسی و مدنی تعهد دولتها نسبت به ملل مي‌باشد؛ لذا حقوق بشر امروزه حقوق تشریفاتی و فانتزی نبوده بلکه جزء قواعد آمره بین المللی بوده و رعایت آن وظیفه و تکلیف همه دولتهاست.

بنابراین هر دولتی در مقابل تضییع حقوق افراد مثل آنچه در خصوص مرحوم شیخ نمر افتاد در مقابل جامعه جهانی و حقوق بین الملل مسئول است به همان قیاس دولت لجام گسسته آل سعود که متاسفانه سالهاست با تفاسیر موسع و غیر قانونی از مواد 52 و 53 منشور ملل متحد با تشکیل ائتلافهای نامشروع منطقه ا ی؛ همه جنایتکاران عالم را رو سفید کرده است نیز در مقابل اعدام فردی فقط به خاطر داشتن عقیده و تلاش برای انتشار آن و بر خلاف اصول دادرسی منصفانه؛ مسئول بوده و بایستی جوابگوی حماقت‌هاي خود باشد.

اقدام نامعقول و ضدبشري اخير حکومت عربستان، اظهر من الشمش بوده و نیازی به استدلال آنچنانی ندارد اما از سوی دیگر برابر حقوق بین الملل سفارت هر کشوری جزئی از خاک آن کشور بوده و تعرض به آن در حکم تجاوز به کشور مذکور است. حمله به سفارت خانه و افراد دیپلمات در تمامی ادیان ومذاهب و مجموعه‌هاي حقوقی نکوهش شده ا ست و اقداماتی از این دست ارزش‌هاي اجتماعی و فرهنگی؛ قدرت و اقتدار کشور میزبان را زیر سوال مي‌برد. در حالی که اقدام ضد بشری عربستان در اعدام آن شیخ مظلوم که مي‌رفت پرده از چهره آل سعود بر دارد عده ای از غضنفرهای خودی با حمله به سفارت‌خانه این دولت بی لیاقت افکار عمومی بین المللی بسیج شده بر علیه او را بر ضد ایران مبدل نمودند و نتایج ذیل علی الحساب حاصل آمده است.

این اقدام ظاهرا ملی وطنی و باطنا سودجویانه عده‌ای در صورتی رخ مي‌دهد که حتی کشتار صدها زائر هموطن و میهمان بی گناه خانه خدا در مهر ماه امسال در منا؛ عضنفرهای وطنی را این همه خشمگین نکرد و این سوال که چرا خیلی از انسان‌های محترم خارجی به هموطنان داخلی ترجیح داده می‌شوند پاسخ مستدل مي‌طلبد. حمله به سفارت سعودی در کنار سلسله اقداماتی مانند حمله به سفارت انگلیس که با کمال تاسف توسط هموطنانی که خودسر نامیده می‌شوند بیشتر از آنکه نشان از اقتدار آنان باشد نشانگر ضعف اقتدار ملی ماست و این دنباله باطل علاوه بر بهانه دادن به بهانه تراشان و عیب جویان جهانی؛ خیلی از افراد معمولی را در دنیا مجاب خواهد کرد که سفارت‌هاي خارجی در ایران نا امن است.

در حالی که مردم در شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم و کاهش قیمت نفت بسر مي‌برند و دولت توان پرداخت یارانه و حقوق کارمندان خود را ندارد و کلی به دولت‌هاي غربی؛ شرقی؛ میانی و پیرامونی به خاطر گشایش اقتصادی باج هسته ای داده و همه منتظر نتایج رفع تحریم ها هستند این اقدام کاسب کارانه؛ تحریم ایران توسط دولتهای عربی را در پی خواهد داشت و عمق اشتباه زمانی بیشتر آشکار می‌شود که بدانیم حماقت‌هاي نظیر این در گذشته سبب شده که کشورهای عربی مانند امارات در عمل گلوکاه صادرات و واردات ایران باشند.

بعد از رفع تحریم‌هاي ظالمانه و با توجه به وضعیت نا امن در کشور‌هاي ترکیه؛ سوریه و حتی عربستان؛ انتظار گسیل خیل عظیمی از توریست ها در فصول بهار و تابستان آینده به ایران مي‌رفت که می‌توانست گره گشای قسمتی از مشکلات اقتصادی کشور باشد که این اقدام مشعشع خودسرها قطعا تاثیر منفی خود را خواهد گذاشت. جان کلام آنکه متاسفانه گروهی به اصطلاح خودسر افراطي هر از گاهی به بهانه غیرت دینی و ملی اقداماتی را مرتکب مي‌شوند که مضرات و آثار شوم آن از نظر سیاسی و اقتصادی و فرهنگی نه متوجه آنها بلکه گریبان گیر احاد مردم مي‌شود و زدودن تالی فساد این اقدامات فقط با تحمل هزینه‌هاي فراوان و در طول قرنها امکان پذیر می‌گردد.

بر آمران پشت پرده این افراد خودسر است که یکبار هم شده مزایای چنین حرکاتی که کلی حیثیت فرهنگی و اقتدار ملی و وجهه‌ی بین المللی کشور را خدشه دار مي‌کند به اطلاع ملت برسانند و بر دولت و مسئولان است که جهت دفاع از منافع ملی کشور با هموطنان به ظاهر با غیرت! با هر نیتی که دست به این اقدامات مي‌زنند یک بار برای همیشه برخورد نمایند.

علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۶ ۰۸:۲۸
وای سرم سوت می کشه از کارهای این جماعت اقلیت نورچشمی. اخه تا کی باید مملکت رو چرخ این ادم های بی فکر بچرخه؟ (328644)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۶ ۱۰:۵۵
چرا سوت بکشه؟ وقتی هنوز که هنوز هست اشغال سفارت خانه آمریکا را افتخار می دانیم و برای این افتخارات توجیه میکنیم دیگر سوت کشیدن ندارد! سفارت خانه در تاریخ ایران نقش قابل توجهی دارد. یا مانند زمان سلاطین بی عرضه قاجار به آنجا پناه برده میشد و بست می نشستند و مملکت تحقیر میشد و یا اینکه مدام مدام بهشون حمله بردیم. قبول کنیم که اشغال سفارت آمریکا حملات بعدی را نهادینه کرد (328661)
عباس
Romania
۱۳۹۴/۱۰/۱۶ ۱۲:۲۰
دو..ست عزیز لطفا تاریخ و عملکرد دوران قاجار را دقیق مطالعه بفرما. (328674)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۶ ۱۵:۰۸
عباس عزیز خوان
زمان مظفر االدین شاه از تاریخ ۲۷ تیرماه ۱۲۸۵ (۲۷ جمادی‌الاول ۱۳۲۴) عده ای از مردم و اصناف تهران بمدت ۲۱ روز برای تحقق درخواست‌های خود در سفارت بریتانیا در تهران بست نشستند.
برای اولین بار در عصر سلطنت محمد شاه عده‌ای از شاهزادگان در سفارت روس علیه حاج میرزا آقاسی بست نشستند. در زمان ناصرالدین شاه برای اینکه مردم به سفارت‌های بیگانه پناهنده نشوند، چندین نقطه را بست قرار داد ولی پس از سفر اروپا، بست نشینی را ملغی کرد. یعنی بست نشستن در سفارتخانه های دول غارتگر شده بود رسم و سنت! (328690)
۱۳۹۴/۱۰/۱۶ ۱۲:۴۳
عجب!!!!!!!!!
اگر اطمینان نداشتم که جاسوس نیستی حتما می آمدم و می پرسیدم که چه قدر پول می گیری تا از این حرف ها بزنی . خدمت جناب کم حافظه عرض کنم که پس از تسخیر لانه جاسوسی ، ادوات پیشرفته جاسوسی کشف شد که به کمک آنها می توانستند به راحتی یک کودتای جدید مثل کودتای 28 مرداد راه بیندازند و کشور را به آشوب و بلوای جدید مبتلا کنند.انقلابیون انسان های فهیم و با شعوری بودند عزیز من و حتما تاریخ اعتماد مصدق به آمریکا و سقوطش را مطالعه کرده بودند جگر جان.حرف های جنابعالی خیلی سطحی و عوام مآبانه است (328679)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۶ ۱۴:۵۶
آقا یا خانم "1" و جگر شناس!! شما هم بد نیست دو نکته را بدانی! یک اینکه در عصر قاجار بسیاری می رفتند و در سفارتخانه های اجانب بست می نشستند که هیچ چیز برای مملکت نداشت. اما اینکه دم از جاسوسی می زنی کسی در آن تردیدی ندارد که نه تنها سفارت آمریکا بلکه همه سفارت خانه ها خارجی در کشورهای دیگه به صورت رسمی دارند جاسوسی میکنند..حالا کیفیت کار فرق می کند. فکر میکنید آلمان و روسیه و چین و انگلیس اینکارو نمی کنند؟در ضمن خسته نشدین تا یکی نظر متفاوت با شماها را داره متهمش میکنید به جاسوسی و پول بگیر؟ (328689)
گیلار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۶ ۲۱:۲۸
شما سطح فکر و نوع حرف زدنتان خیلی سطحی و عوام مابانه است افرادی مثل شما هستند که با آبروی یه ملت بازی میکنند. (328698)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۶ ۱۲:۴۸
"بر آمران پشت پرده این افراد خودسر است که..."
این آمران پشت پرده نیک می دانند که این اقدامات مملکت را بر باد می دهد. و آنها هم فقط در یک مملکت ب زیر فشار تحریم و تهدید و تحقیر و فقر و...می تونند عرض اندام و کاسبی کنند. وقتی به سخنرانی های مجوز دار و قانونی حمله می کنند و یا کنسترتهای قانونی را اینها فشار میارن لغو بشه و دستگاه های مربوط دم بر نمیارند و برخورد کوبنده نمی کنند باید چنین روزی و حتی بدتر از آن را هم پیش بینی کنند (328680)
قاسمي بجد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۶ ۱۲:۵۱
اينجا پيام ميدم كه ديده بشه البته اگر منتشر بشه ! سايت بهارنيوز ديگه واسه ما مث سابق نيست و اصلا ترجيح ميديم باز نكنيم اين سايت رو ، چون قبلا قسمت ديدگاه ها باز بود و ميومديم نظر ميداديم و واقعا دو تا چيزم ياد ميگرفتيم ، وگرنه اين خبرها كه تو موبايل هم الان قابل مشاهده هستش ... اين از اين ، در مورد اينكه جناب روحاني گفتن پاسخ سر انتقاد كردن سر بريدن نيست هم خواستم بگم تو كشور ما خيلي ها بودن كه براي اعتراض به قيمت گوجه و سيب زميني كشته شدن! پس كمي تامل كنيد قبل از هر حرفي ... نميخوام از سني ها و (328681)
۱۳۹۴/۱۰/۱۶ ۱۲:۳۵
انقلابی که نتواند خشم خود را کنترل کند به انقلاب لطمه خواهد زد و صد البته دولت و دستگاه دیپلماسی و نهادهای امنیتی مثل وزارت کشور مقصران اصلی هستند.عده ای معتقد بودند حمله به سفارت انگلیس ضربه ی بزرگی به کشور زد و با این فرض چرا تمهیدات لازم را نیاندیشیدند.در اینکه افراد نفوذی در بین مهاجمان نفوذ می کنند( مانند اعتراضات88)شکی نیست لکن انفعال دولت در کشتار منا عده ای را به این نتیجه رساند که حالا که دولت کاری نمی کند لازم است خودمان دست بکار شویم و چنین شد که نباید می شد. (328678)
دو..ست
Russian Federation
۱۳۹۴/۱۰/۱۶ ۱۹:۲۵
اگر دولت منفعل عمل میکنه فرقی نمیکنه چه دولت احمدی نژاد باشه یا دولت روحانی. بهتره این عده معلوم الحال علیه دیپلماسی ضعیف دولت اعتراض کنند نه اینکه با کارهای بی خردانه خود منافع ملی مملکت را به خطر بیندازند و به حیثیت ایرانیان را خدشه وارد کنند. ما افتخار میکنیم که هیچ تروریستی تا الان از ما شیعیان نبوده و بر اساس آمار رسمی بیش از نود درصد تروریستها از سعودی وهابی و پاکستان هستند. اما آیا میتونیم در مورد حمله به سفارتها هم چنین افتخاری داشته باشیم. (328695)
۱۳۹۴/۱۰/۱۶ ۱۲:۵۳
البته این بگو مگو ها شده کار هر روز دو طرف . این طرف می گوید تقصیر افراطیون و خود سرها و احمدی نژاد بود . آنطرف می گوید تقصیر دولت و روحانی و عشق آمریکایی ها بود . در هر صورت همه مقصر هستیم . بیایید یکبار هم شده همه با هم کوتاهی و قصور خود اعتراف کنیم و جهت ادب کردن آل یهود متحد شویم . آل سعود زبان دیپلماسی و منطق و اعتدال نمی فهمد . ضمنا این تهاجم خود سرها هیچ ربطی به تضعیف دولت نداشت چون زمان احمدی نژاد هم این کار را انجام دادند. (328683)
جاوید
United Kingdom
۱۳۹۴/۱۰/۱۶ ۱۳:۲۰
زمان احمدی نژاد همگام با سیاستهای دولت بودند ، هر وقت دوستان خود نمی توانستند رسما کاری کنندتوسط عروسکها به سفارت حمله می کردند (328685)
زمانی دانشجوی استاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۶ ۰۹:۱۲
دست مریزاد استاد عزیز ؛ هر رخداد بین المللی مرا به یاد پیش بینی های دلسوزانه شما می اندازد. پاینده باشی استاد (328647)
شهاب سنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۶ ۰۹:۲۰
همه ی اینارو باید چنان مجازاتی کنن که دیگه کسی به خودش اجازه نده با آبروی 70 میلیون بازی کنه (328649)
آنتی ویروس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۶ ۰۹:۲۸
انفعال دولت لبخند و کلید و وزیر خارجه انقلابی !!!!! آن سر قضیه اون دوتا نوجوان ایرانی و کشته شدن 400 ایرانی در فاجعه منا باعث شد صبر مردم به سر بیاد . از این کار حمایت نمیکنیم اما رفتارهای منفعلانه دولت اعصاب مارو خورد کرده تا جایی که رهبر انقلاب و نهادهای دیگه با موضع گیری های مقطعی کم کاری دولت رو جبران میکنند.در مجموع خدارا شکر میکنیم که رژیم منحوس سعودی رابطشو قطع کرد چون این دولت وجود این کارها رو نداشت. (328651)
اميد
United States
۱۳۹۴/۱۰/۱۶ ۱۲:۳۳
تو وامثال تو ويروس هستيد نه انتي ويروس خدا از شما ويروس ها ي وطني نگذرد كه اين همه گرفتاري وبدبختي براي اين ملت مظلوم به بار نياوريد از دولت محترم اقاي روحاني تقاضا مي كنم شر اين داعشي هاي وطني را ازسر اين ملت كوتاه نمايد واگر توانايي اين كار را ندارد بدون رودرواسي كارگردانان اصلي اين ازخدا بيخبران را به مردم معرفي نمايد تا مردم تكليف خودرا بدانند تاكي بايد مردم خسارت نفهمي اين جاهلان را
بپردازند بهارجان اين را سانسور نكن (328676)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۶ ۰۹:۳۶
سلام
از روزنامه ی آرمان چه خبر ؟
میگن بدجوری گاف داده !
حالا گافش زیاد مهم نیست بالأخره آدمیزاد ممکنه گاف بده . تأسّفش برای اینه که بی اخلاقی ها و مریضی ها و اغراضِ پنهانِ سیاسی رو میشه !!!
بابا مدّعیانِ اخلاق !!! (328652)
دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۶ ۰۹:۳۷
اصولا حمله و تهاجم به سفارت یک کشور حتی در زمانی که بین دو کشور جنگ و نزاع هست نیز کم سابقه است
اما حکومت عربستان با تمام معیار های تمدن بیگانه است. 500 نفر زایر ایرانی در منا جان دادند و این خواست دولت عربستان بود. هتک حرمت زایران در فرودگاه جده، احکامی که علمای وهابیون در مورد شیعیان صادر میکنند، داعش، طالبان، کشتار شیعیان در مراسم محرم و... باید این بدوی ها را یک نفر سر جایشان مینشاند به هر هزینه ای!
.... (328653)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۶ ۲۱:۵۴
حالا با این کار سر جاشون نشستن !! (328699)
هاتف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۶ ۰۹:۳۷
رهبرانقلاب بارها عمل اين افراد رانكوهش و تقبيح كرده است به نظرم دلش ازاعمال شنيع اينها خون واقعا اينا جگونه ولايتمدارند چگونه پيرو رهبري هستند كه نصايح ايشان را ناديده ميگرند بارها ايشان تاكيد كرده به سفارت خانه ها نزديك نشويد چون عمق توطئه را ميدانند سالها زحمات تلطيف سازي روابط ايران را باكشورهاي جهان درعرض يكساعت تيره تاروكدركردند واقعا اينااازاصول و قوانين بين الملل درخصوص عدم تجاوز يه حريم سفارتخانه ها هيچي نمي دانند ازقديم گفته اند يكساعت تفكر بهتراز هفتادسال عبادت است خلاصه آنكه مثل روزگارماشده ... (328654)
جاوید
Germany
۱۳۹۴/۱۰/۱۶ ۱۰:۳۱
اتفاقا بر عکس سرکرده های اینها که مصداق بارز نفوذی دشمن هستند دقیقا اصول دیپلماتیک را می دانند که به سفارت ها حمله می کنند اینها عروسکهای همان افرادی هستند که در دولت قبل آنهمه قطعنامه و تحریم بر کشور تحمیل کردند و کاملا عامدانه ضربه می زنند (328658)
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۶ ۰۹:۴۴
دولت برای یکبار هم که شده با عزمی راسخ بساط این تندروهارا برچیند تا برای همیشه مردم ایران از دست این افراد راحت باشد واقعا این چه وضعیتی است بر سر کشور می آورند مگر کشور مال ایناست هر طور می خواهند کشور رابه آشوب می کشند؟ (328655)
reza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۶ ۰۹:۵۷
خیلی برای خودمان متاسفم که کل سیاست امور خارجه و امور داخله ما سرنوشت شان در خیابان ها به دست افرادی که نمی دانم اسمشان را که بگذارم تعیین می شود و من به دولت کشور پیشنهاد می کنیم زیاد در پی روبراه کردن مسائل و حل مشکلات کشور و امور بین الملل نباشند اگر مشکلات هم حل بشه عزیزان همیشه در صحنه خیابان در یک شب همه را برهم خواهند ریخت و هزینه بیشتر از انچه از اول بود را باید پرداخت خواهیم نمود.
((ما گذشتیم و گذشت آنچه تو با ما کردی تو بمان و دگران وای به حال دگران)) (328656)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۶ ۱۱:۲۳
ما ني دانيم تا كي مردم ما بايد هزينه عملكرد اين أفراد خودسررا بدهد. دولت منتخب مردم بايد هر چه سريعترفكري به حال اين وضعيت كند.اگر محكم در مقابل بر هم زدن همايش هاي با مجوز ايستاده بود حالا شاهد اينچنين ابرو ريزي بين المللي نبوديم. به اميد سرافرازي ايران و ايراني (328664)
علیخانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۶ ۱۱:۴۴
آمران اینها را همه میشناسند وزارت اطلاعات که سوزن را در انبار کاه با یک چشم بر هم زدن پیدا میکند باید با معرفی آمران آنها هر کس و با هر مقامی که میخواهد داشته باشد دستگیر اعلام و به مجازات برساند . این دندان های کرم زده را باید کند و دور انداخت یکبار برای همیشه . مطمئنا از حمایت رهبری هم برخوردار خواهند بود باید زودتر تا انتخابات نشده جلوی این ارازل واقعی را گرفت وروزنامه شان را هم تعطیل کرد . (328667)
نرگسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۶ ۱۱:۵۲
وقتی ادم های با درک کنار بکشند این افراد روی کار میایند همه جا رو خونه ی خودشون میدونند فرقی بین دیوار و در نمی بینند در لحظه فکر میکنند انی تصمیم میگیرند ولی یک چیز رو میدونم این گروه حمله کننده به سفارت از این دسته نبودند اینها کسانی هستند که از وجود تحریم ها سود میبرند اتفاقا موقعیت شناسند اما غیرت ایرانی ندارند منافعشون رو بیشتر در نظر میگیرند (328671)
رييس زاده عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۶ ۱۳:۰۷
احسنت ممنون از بهار نيوز خوب و عزيز
البته برخي نانشون در خشونت و بلواست و اين ها هم بدنبال منافعشون هستند البته به قيمت قرباني كردن 77 ميليون.....
اين ها سالهاست كه در راه نابودي و تخريب كشور گام بر مي دارند و كساني هستند كه حاشيه امن برايشان درست مي كنند و تمام مردم هم مي دانند كه...... (328684)
نيما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۶ ۱۳:۳۹
فقط بياين آبروي نظاممون كه بعد از مدتها داره برميگرده رو با يك مشت از كاراي دور از فكر و فرهنگ نبريم...
اگه هر كشوري با كنسولگري و سفارت ما همچين كاري ميكرد ما هم كاراي اونارو ميكرديم ....
زنده باد مهد تمدن و شعور ... (328688)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۶ ۱۷:۰۲
خیلی جالبه که در حمله به سفارت عربستان منافع تندروهای عربستان اسراییل امریکا وایران دقیقا دریک نقطه مشترک شد ان هم خدشه دار کردن ابروی ایران درعرصه بین المللی که بعدازبرجام داشت ارام ارام بهبودمییافت ومانع شدن ازاجرایی شدن برجام تندروها کاملا ثابت کردن منافع ملی ملت مظلوم ایران را فدای منافع شخصی میکنن هیچ ابایی هم از این کار ندارند زنده باد تدبیر و عقلانیت (328692)
امرایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۶ ۱۸:۰۴
اینها همان کسانی هستند که در سخنرانی حسن خمینی اخلال کردند اینها همان کسانی هستندکه مرتب به هاشمی حمله میکنند اینها همان کسانی هستند که در سخنرانی دکتر حسن روحانی اخلال کردند اینها همان کسانی هستند اینها پشتیبان دارند و .... (328694)