کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

5 نکته‌ از پیروزی پرسپولیس برابر پدیده

یک ورزش , 24 بهمن 1393 ساعت 20:32

گروه ورزشی: پرسپولیس توانست با تک گل امید عالیشاه ناکامی های خود را پشت سر بگذارد و مقابل پدیده به پیروزی برسد که این دیدار نکات ویژه ای داشت .


یک : پدیده قدر فرصت‌ها را ندانست
علیرضا مرزبان مربی پدیده مشهد در آغاز فصل قول داده بود تیمش در پایان حداقل 34 امتیاز کسب خواهد کرد. او تا این جا 24 امتیاز جمع کرده که نشانگر توفیقش در این باشگاه تازه وارد فوتبال ایران بشمار می‌رود. مردان او می‌توانستند در خانه هم طی بیست دقیقه آغازین دروازه یکی از بزرگترین باشگاه‌های تاریخ فوتبال ایران را باز کنند، ولی یونس شاکری، میلاد غریبی و محمد مهدی نظری فرصت‌ها را از کف دادند. غریبی و شاکری در نیمه دوم که پرسپولیس خود را پیدا کرده بود هم فرصت‌های خوبی را از دست دادند... ولی وقتی توپ سه دقیقه به پایان با اهمال سوشا مکانی به تیر دروازه پرسپولیس اصابت کرد عیان بود مشهدی‌ها در این روز دروازه‌ای را نخواهند گشود.

دو: فرناندو گابریل نشانه‌هایی از توانایی‌اش را نشان داد
پرسپولیس هم از مایکل اومانیا بهره برد و هم از فرناندو گابریل. پیش از دیدار پرسپولیس و ملوان از گابریل به عنوان برزیلی کاشته زن و بازیکنی که استاد نواختن ضربات ایستگاهی است یاد می‌کردند، ولی او آن ضربه پنالتی برابر مازیار زارع - که دروازه‌بان بشمار نمی‌رفت – را از دست داد تا در نخستین گام با پیراهن سرخ در تهران سقوط کند. ولی او در مشهد نشانه‌هایی از قریحه‌اش را رو کرد. ضد حمله او در دقیقه 20 بود که بابک حاتمی را در آستانه گشودن دروازه پدیده قرار داد. سانتر تماشایی او در دقیقه 55 بود که توپ را به محمد نوری رساند که او آن را برای امید عالیشاه ارسال کرد و ضربه عالیشاه راهی خارج شد. سانتر او برای طارمی در دقیقه 74 هم تماشایی بشمار می‌رفت. حرکات او روح مثبتی را به پرسپولیس می‌دمید. آن چه سرخپوش‌ها در ادامه راه سخت بدان نیاز دارند.

سه: ضربه‌های سر امید عالیشاه ادامه یافتند
او همان بازیکن 175 سانتی متری بود که دروازه استقلال را برابر مدافعان بلند بالای‌شان با ضربه سر گشوده بود. شماره 2 پرسپولیس همان بازیکنی بود که پس از گشودن دروازه آبی‌ها با از تن کندن پیراهنش و دریافت دومین کارت زرد از میدان اخراج شده بود. این بار هم تک گل سرخپوش‌ها با ارسال یک سانتر یادآور آن روز پر تب و تاب به ثمر شد. در حالی که به نظر می‌رسد پرسپولیس در مشهد به نتیجه‌ای بهتر از تساوی دست پیدا نخواهد کرد دقیقه 76 فرا رسید تا هادی نوروزی از جناح راست توپ را ارسال کند. او توپ را سانتر کرد و عالیشاه آن ضربه سر را نواخت. نواخت و دروازه مجتبی روشنگر سرانجام گشوده شد. این مرد میانی پرسپولیس که محرومیت و مصدومیت را پشت سر گذاشته در مشهد با این گل هم خود را به آرامش رساند و هم فشار بی حصر بر حمید درخشان را تخفیف بخشید.

چهار: علیپور یگانه تعویض پرسپولیس بود
حمید درخشان طی دیدار فقط یک تغییر انجام داد. ترکیب او تا هشت دقیقه به پایان همان ترکیب اولیه بودند، یعنی:: سوشا مکانی، محسن بنگر، مایکل اومانیا، رضا نورمحمدی، بابک حاتمی، احمد نورالهی، محمد نوری، فرناندو گابریل، امید عالیشاه، مهدی طارمی و هادی نوروزی... او در دقیقه 82 پس از جلو افتادن تیمش بود که علی علیپور مهاجم قائم شهری را جای مهدی طارمی روانه میدان کرد تا درخشان نشان دهد در زمان باقی مانده هم می خواهد با یک بازیکن تهاجمی از پیروزی اش دفاع کند. علیپور نوزده ساله همان بازیکنی است که در نیم فصل از راه‌آهن راهی پرسپولیش شده. همان بازیکنی است که یک نیم فصل را در استقلال سپری کرد بدون این که امیر قلعه‌نوعی در لیگ دوازده از او استفاده کند. علی علیپور همان بازیکنی است که فصل پیش با پیراهن راه‌آهن دروازه پرسپولیس را گشود و تیم علی دایی را متوقف کرد. او اکنون یک سرخپوش در مسیر صعود بشمار می‌رود.

پنج: پرسپولیس با درخشان می‌تواند دور از خانه هم پیروز شود
پیروزی پرسپولیس و کسب سه امتیاز آنها را 25 امتیازی کرد. جایی که با یک امتیاز بیشتر بالاتر از پدیده ایستادند. ولی این پیروزی تک گله برابر پدیده مشهد چندین رکورد را جابجا کرد. این اولین پیروزی پرسپولیس در آغاز نیم فصل دوم بشمار می‌رفت. این اولین برد حمید درخشان روی نیمکت پرسپولیس در این دوران در خارج از خانه (او تاکنون در سفر به اصفهان برابر سپاهان و ذوب‌آهن شکست خورده بود) بود. این دهمین پیروزی سرخپوش‌ها در مشهد طی 22 سفر را رقم زد. پرسپولیس در پنجاهمین بازی‌اش با مشهدی‌ها با یک گل پیروزی شده بود و نفسی تازه می‌کرد.


کد مطلب: 69529

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/69529/5-نکته-پیروزی-پرسپولیس-برابر-پدیده

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir