کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قیمت دلار ثانیه ای شد!

16 مرداد 1391 ساعت 16:11

گروه اقتصادي:: نوسان نرخ ارز و قیمت دلار آنقدر شدید شده است که سایتها اعلام قیمت دلار را حذف کرده‌اند.


به گزارش طلانیوز، همچنین به دلیل شدت یافتن نوسانات صرافی ها نیز قیمت ارز را از تابلوهای خود حذف کرده اند. صرافان بازار تهران قیمت های متناقضی را اعلام می کنند. یک صرافی در تهران قیمت را هم اکنون یعنی ساعت ۱۴ حدود ۲۱۳۰ تومان و یک صرافی دیگر قیمت را ۲۲۲۰ تومان اعلام کرده است.

این نوسان شدید در پی عزم دولت برای تک نرخی شدن ارز روی داده است. شنیده ها و اخبار غیر رسمی حاکی از این بود که قیمت ارز مرجع که هم اکنون ۱۲۲۶ تومان است ممکن است به محدوده ۱۶۰۰ تومان برسد. این درحالی است که بسیاری از معاملات نظیر آهن آلات، لوازم صوتی و تصویری و کالاهایی که وارداتی هستند یا با قیمت جهانی محاسبه می شوند متوقف شده است.رییس کل بانک مرکزی به خریداران ارز و سکه هشدار داده بود به دلیل پایین آمدن قیمتها خریداران زیان خواهند کرد.همچنین یک مقام بانک مرکزی از دور جدید پیش فروش سکه به تعداد ۴ میلیون سکه خبر داده بود. طی روزهای اخیر انتقادات گسترده ای در مورد احتمال افزایش قیمت ارز مرجع مطرح شده بود. منتقدان معتقدند این افزایش به نرخ تورم که هم اکنون در محدوده ۲۳ درصد است دامن خواهد زد.

از سوی دیگر صاحبان صنایع با توجه به سیاستهای لحظه ای در مورد تخصیص ارز مرجع و احتمال افزایش ناگهانی آن با مشکل مواجه شده اند. محاسبه قیمت تمام شده کالاهای صنعتی در چنین شرایطی عملا غیر ممکن شده است.
برخی صرافی های تهران از هجوم گسترده خریداران برای خرید ارز بویژه دلار خبر داده اند. این احتمال وجود دارد که جو روانی ایجاد شده و هجوم خریداران قیمت ارز وسکه را به طور حبابی افزایش دهد.


کد مطلب: 4565

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/4565/قیمت-دلار-ثانیه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir