کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نماينده مجلس: زنداني سياسي نبايد به صورت عمودي به زندان برود و افقي برگردد!

24 آبان 1391 ساعت 11:30

گروه سياسي: يك نماينده مجلس در تذكر قانون اساسي، خطاب به رييس مجلس گفت: زنداني سياسي نبايد به صورت عمودي به زندان برود و افقي برگردد!


به گزارش بهارنيوز، احمد بخشايشي در جلسه علني امروز مجلس گفت: چرا بايد خطاي چند پليس، كل نظام زير سئوال برود؟ مگر همين چند روز پيش رييس بي بي سي بخاطر اشتباهش از سمت خود كناره گيري نكرد تا كل مجموعه اش زير سئوال نرود؟ و يا وقتي يك يا چند پليس در آمريكا رفتار خشني مي‌كنند نظام سياسي از آن مامور دفاع نمي‌كند تا نظام سياسي آنجا زير سئوال نرود. اين رسم در همه جاي دنيا اعمال مي‌شود اما در كشور ما نه تنها اينگونه نيست بلكه هزينه‌هاي فراواني به نظام وارد شده است. وي افزود: مسئولان حتي از اطلاع رساني هم دريغ دارند. به هر حال مرگ يا قتلي در زندان رخ داده و بايد با عوامل آن برخورد شود. پليس و قوه قضاييه بايد پاسخگو باشند. نماينده اردستان در مجلس افزود: از طرف ديگر زنداني سياسي شرايط خاصي دارد. مگر نلسون ماندلا ۲۷ سال زندان نبود؟ چرا در كشور ما اين زندانيان بايد عمودي به زندان برده شوند و افقي بازگردانده شوند؟

گفتني اينكه سپس متن اوليه گزارش كميسيون ويژه مجلس در باره حادثه فوت مرحوم ستار بهشتي وبلاگ نويس زنداني، توسط نقوي قرائت شد كه در آن درخواست شده نسبت به برخورد با عوامل اين ماجرا اقدام لازم صورت بگيرد.

فرمانده ناجا: هنوز مشخص نیست که فوت «ستار بهشتی» طبیعی بوده یا نه

از سوي ديگر فرمانده نیروی انتظامی گفت: در پرونده «ستار بهشتی» اگر قصوری از نیروی انتظامی دیده شود، با مقصران برخورد قاطع خواهیم کرد.
اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه مراسم صبحگاه یگان‌های انتظامی استان کرمانشاه، درباره آخرین وضعیت پرونده «ستار بهشتی»، اظهارداشت: پرونده این وبلاگ‌نویس در دادسرا است و چون ریاست قوه قضاییه دستور رسیدگی ویژه به آن را صادر کرده، ما نیز در نیروی انتظامی برای مشخص‌شدن ابعاد این پرونده با قوه‌قضاییه همکاری داریم. ماموران مورد نظر در حال حاضر در اختیار دادسرا برای بازجویی هستند. فرمانده انتظامی گفت: اجرای قانون باید بر اساس موازین شرع و قانون باشد و ما هرگز حق افراط و تفریط در این زمینه را نداریم، گرچه هنوز مشخص نشده که در خصوص «ستار بهشتی» جرمی رخ داده یا نه، اما اگر قصوری صورت گرفته شده باشد با مقصران برخورد قاطع خواهیم داشت.

احمدی‌مقدم یادآور شد: معمولا جرم اینگونه مجرمان (وبلاگ نویسی) پس از شناسایی، با بیان تذکراتی و در نهایت با اخذ تعهداتی، خاتمه می یابد. هنوز مشخص نیست که فوت «ستار بهشتی» طبیعی بوده یا نه، و این موضوع نیز در دست بررسی است.


کد مطلب: 6693

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/6693/نماينده-مجلس-زنداني-سياسي-نبايد-صورت-عمودي-زندان-برود-افقي-برگردد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir