کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

7 پیشنهاد برای اصلاح قیمت ملی مرغ/ طنز

4 تير 1391 ساعت 8:30

اشاره: با توجه به رشد بی‌رویه‌ی قیمت مرغ در چند هفته اخیر و نگرانی بسیاری از مردم به جهت پر کشیدن ابدی مرغ از سفره‌ی خانوارها! بنا را برآن دیدیم که به سطح شهر رفته و نظرات و راهکارهای مردم را برای اصلاح قیمت ملی مرغ جویا شویم. ماحصل آن چه که مردم پیشنهاد دادند را در هفت مورد خلاصه کرده و به شرح زیر اعلام می‌داریم.


آرش قلعه‌گلاب
1- بیشتر مردمی که در این نظر سنجی مورد سوال قرار گرفتند و شرکت کردند خواستار آن شده اند که در تعریف مرغ بازنگری شده و جایگاه و شان حیوانی این موجود دو پای لذیذ! در میان حیوانات خانگی دوباره مورد بررسی قرار گرفته و باز تعریف شود!
۲- مجامع امور صنفی از قیمت مرغ در سایر کشورها اطلاع حاصل کرده و قیمت های آن ها را با قیمت مرغ در کشورمان مقایسه کنند! تا از این طریق میانگین قیمت واحدی در بین پنج قاره تعیین شود. به طور حتم بدین صورت خریداران وطنی مرغ احساس می کنند که قیمت مرغ تعیین شده با میانگین قیمت جهانی یکی ست و ملاک فروش در بازار خودمان هم عادلانه است! البته مشروط بر این که از سوی هیچ قدرت جهانی برتری این قیمت زیر پا گذاشته نشود!
۳- بر اصل احترام به مرغ بودن مرغ ها تاکید داشته و از تمامی خروس ها بخواهند که دست از اجحاف و ظلم بی جا به حقوق حیوانی این مرغ های بی نوای خانگی بر دارند! و البته تاکید کنند که خروس ها نباید خروس ها فراموش نکنند که اصل پیدایش خودشان بر مدار تخم همین مرغ هاست!
۴- مردم و خریداران مرغ باید مجامع امور صنفی شهرستان ها را یگانه قادر مطلق بر نرخ گذاری قیمت مرغ ها دانسته و به رای قاطع این مجامع در نرخ گذاری عادلانه ی قیمت مرغ گردن نهند!
۶- دست تمامی گران فروشان ناصالح را از بازار فروش مرغ کوتاه کرده و فردی پاک سرشت و پاک نهاد را مسوول تنظیم بازار مرغ کشور نمایند! بی شک این امر مستلزم حضور فردی کوشا و خلاق در امر تنظیم بازار مرغ بوده ! و تنها با حضور قاطع او در تنظیم بازار میسر است!
۷- از همه ی کسانی که در بازار فروش مرغ دستی دارند بخواهند که از این پس مشارکتی عادلانه در خرید و فروش مرغ داشته و قیمت ها را جا به جا ننمایند! و اگر که قیمت ها را جا به جا نمایند، یقین داشته باشند که گرفتار عذاب دائمی آنفلونزای مرغی خواهند شد!


کد مطلب: 3416

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/3416/7-پیشنهاد-اصلاح-قیمت-ملی-مرغ-طنز

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir