کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جاده‌ها برفی و بارانی است؛ 4 جاده هم مسدود

وضعیت هوای کشور و تهران در روز 13 بدر

11 فروردين 1393 ساعت 14:33

گروه جامعه: بر اساس تحلیل آخرین داده های هواشناسی با نزدیک شدن سامانه بارشی از روز چهارشنبه 13 فروردین رگبار باران به همراه رعدوبرق و وزش باد از جنوب غرب آغاز شده و بتدریج مناطق غرب، مرکز، شمال، شمال شرق، شرق و جنوب کشور را در بر می گیرد.


سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه‌ای وضعیت هوای استان‌هاي کشور از روز چهارشنبه را به شرح زیر اعلام می شود.

چهارشنبه (13 فروردین ماه): بارش برف در استان چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و ارتفاعات اصفهان و بارش باران در سایر مناطق اصفهان و همچنین در استان‌هاي خوزستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی،ایلام، یزد، کرمان، بوشهر و بصورت پراکنده در استان‌هاي تهران، البرز و قم پیش بینی می شود. شدت بارش در استان‌هاي فارس، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال بختیاری می باشد که همراه با رگبار و رعدوبرق شدید خواهد بود.

پنجشنبه (چهاردهم فروردین ماه)، بارش باران در استان‌هاي گیلان، مازندران، کردستان، زنجان ، قزوین، تهران، البرز، قم، همدان، مرکزی، لرستان، ایلام، کرمانشاه، خوزستان، چهارمحال بختیاری، بوشهر، هرمزگان پیش‌بینی می‌شود که در استانهای گیلان و مازندران همراه با کاهش دما نیز خواهد بود.

جمعه (پانزدهم فروردین ماه)، بارش باران در استان‌هاي هرمزگان، جنوب فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی پیش بینی می شود.

آخرین وضعیت جوی و جاده‌ای کشور


برابر آخرین اخبار دریافتی در استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی اردبیل (اکثر جاده‌ها ) مازندران (ارتفاعات هراز وکرج چالوس ) چهارمحال و بختیاری (جاده کوهرنگ مسجد سلیمان ) قزوین (جاده رشت قزوین گردنه کوهین ) کهگیلویه و بویراحمد ( جاده‌هاي یاسوج بابامیدان و یاسوج شیراز ) بارش برف و در استانهای مازندران- چهارمحال و بختیاری - فارس - اصفهان - کهگیلویه و بویراحمد - تهران - یزد - قم - لرستان - گیلان و البرز بارش باران اعلام شد، سایر جاده‌هاي کشور از جوی آرام و ترافیکی عادی و روان دارند.

سرهنگ محمد حسین حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی کشور با اشاره به بازگشایی محور کرج چالوس گفت: محورهای کرج به چالوس و قزوین به رشت از ترافیک نیمه سنگین برخوردار است. وی همچنین افزود: در استان‌های مازندران، چهارمحال و بختیاری، فارس، اصفهان‌، تهران،یزد، قم و گیلان بارش باران گزارش شده است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه بار ترافیکی در اکثر محورهای کشور پرحجم و روان است، گفت: در استان‌ها و محورهای مواصلاتی آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، مازندران (محور هراز، چالوس و کندوان) چهارمحال بختیاری (محور کوهرنگ و مسجد سلیمان)، قزوین (محور قزوین به رشت) و کهگیلویه و بویراحمد (محور یاسوج به بابا میدان و یاسوج به شیراز) بارش برف گزارش شده است.

حمیدی همچنین افزود: محورهای شمشک به دیزین، شهران به نهبندان و پونل به خلخال به دلیل بارش باران و جاری شدن سیل از روز گذشته مسدود شده است. وی در رابطه با محور آستارا به اردبیل، گفت: این محور از روز گذشته به دلیل بارش باران مسدود که با تلاش ماموران راهداری بازگشایی اما مجددا به دلیل بارش برف و کولاک مسدود شد.

پلیس راه استان آذربایجان شرقی نیز مسیر رفت آزادراه بستان آباد (مسیر رفت تبریز به زنجان ) از ساعت 10:30 روز دوشنبه یازدهم فروردین را به علت کولاک شدید و عدم دید کافی تا اطلاع ثانوی مسدود اعلام کرد. همچنین بنا بر اعلام پلیس راه استان مازندران جاده هراز در استان مازندران که به علت بارش شدید برف، کولاک و عدم دید کافی مسدود شده بود در ساعت 0930 روز دوشنبه یازدهم فروردین بازگشایی شد.

4 جاده مسدود است
جاده‌هاي آستارا - اردبیل، شمشک - دیزین، پونل - خلخال و شهداد - نهبندان تا اطلاع ثانوی مسدود است. رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور با اعلام این خبر به نسیم آنلاین گفت: جاده کرج - چالوس، با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شده، اما حجم ترافیک سنگین بوده و با بارش برف همراه است. سرهنگ محمدحسین حمیدی با تأکید بر اینکه رانندگان در زمان تردد در مسیرهای برف‌گیر حتماً ‌از زنجیر چرخ استفاده کنند، افزود: در حال حاضر، اکثر راه‌های منتهی به شمال کشور با ترافیک پرحجم اما روان مواجه است.

اطلاعیه سازمان مدیریت بحران کشور در پی ادامه بازندگی‌ها و کاهش دما

در همين حال، سازمان مدیریت بحران کشور با صدور اطلاعیه‌ای از ادامه بازندگی‌ها در شمال و غرب کشور و کاهش دما خبر داده و از مسافران نوروزی خواسته است به جهت احتمال وقوع سیل و آب‌گرفتگی معابر از از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

در این اطلاعیه آمده است: طی روزهای دوشنبه تا سه شنبه در ابتدا بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و احتمالا تگرگ و در ادامه در بعضی نقاط مستعد بارش برف برای مناطق شمال غرب، شمال،غرب و دامنه‌هاي زاگرس پیش بینی می‌شود. بنابراین آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و اختلال در تردد جاده ای در استان‌های گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، خراسان شمالی و شمال استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان رخ خواهد داد.

شایان ذکر است که با توجه به مسافرتهای نوروزی و تردد در جاده‌ها توصیه می شود تا حد امکان از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود و همچنین تمهیدات لازم در جهت فراهم کردن وسایل گرمایشی مناسب در مسافرت در نظر گرفته شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: از شورای هماهنگی مدیریت بحران استان‌ها خواسته شده است ضمن آمادگی کامل، هماهنگی‌هاي لازم را به منظور فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز جهت مقابله با هرگونه حادثه احتمالی در این خصوص معمول داشته و با صدور پیش آگاهی از طریق رسانه‌هاي محلی هموطنان ساکن دراین مناطق خصوصاً کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه‌نشین‌های رودخانه‌ها را به رعایت اصول ایمنی در کلیه موارد توصیه کنند.


کد مطلب: 36783

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/36783/وضعیت-هوای-کشور-تهران-روز-13-بدر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir