کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همه آنچه در نشست خبری نیمه تمام شهرزاد عنوان شد

شهرزاد مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته‌

ایسنا , 2 آذر 1394 ساعت 9:43

گروه فرهنگی: نشست خبری سریال شهرزاد با حضور کارگردان، تهیه کننده و برخی از بازیگران و عوامل این سریال تاریخی یکشنبه(۱ آذر) با حاشیه‌هایی که داشت به انتها نرسید.


نشست خبری شهرزاد به همراه اکران قسمت ششم و خلاصه پنج قسمت اول با حضور عوامل سریال، علاقمندان و اهالی رسانه درحالی در پردیس ملت برگزار شد که حواشی بسیاری را به همراه خود داشت.حسن فتحی(کارگردان)، محمد امامی( تهیه کننده و سرمایه گذار)، سید محمد هادی رضوی( سرمایه گذار)، علی نصیریان، ترانه علیدوستی، عبدلله اسکندری، پریناز ایزدیار، امیر حسین رستمی، گلاره عباسی و نغمه ثمینی( نویسنده) از جمله کسانی بودند که شب گذشته در این مراسم حضور یافتند.

 

در ابتدای این مراسم رونمایی قسمت ششم سریال شهرزاد، نشست خبری با حضور عوامل این سریال و اهالی رسانه برگرار شد که در آن ابتدا حسن فتحی به عنوان کارگردان این مجموعه به بیان سخنانی پرداخت.فتحی اظهار کرد : من و نغمه ثمینی( نویسنده) نوشتن فیلمنامه شهرزاد را با این فرض آغاز کردیم که شبکه خانگی ظرفیت و پتانسیل بالایی دارد ولی متاسفانه آنطور که باید رونق پیدا نکرده است.او ادامه داد: عزممان را جزم کردیم تا بر اساس تحقیق در حوزه تاریخ بتوانیم فیلمنامه ای بنویسیم که با مردم ارتباط برقرار کند. به همین منظور نیز تلاش کردیم تا از بازیگران و عوامل خوب و مناسبی دعوت به کار کنیم .

 

فتحی از اینکه سریال شهرزاد تاکنون مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است ابراز خوشحالی کرد و گفت: البته می شد از ابتدا این موضوع را تا حدی پیش بینی کرد، چراکه اگر گروهی در حوزه تولید آثار نمایشی کم فروشی نکند و از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کند، حتما اثر موفقی تولید خواهد کرد.این کارگردان در پایان سخنانش با اشاره به عوامل پشت صحنه سریال شهرزاد خاطرنشان کرد:مطمئن باشید اگر عوامل پشت صحنه وظیفه شناس نباشند و درست کار نکنند، کار جلوی دوربین نیز درست از کار در نخواهد آمد و من خدا را شکر می کنم که ۸ ماه زحمات من و همکارانم برای ساخت این سریال نتیجه داد.

 

در ادامه علی نصیریان که یکی از نقش های اصلی سریال شهرزاد را ایفا می کند سخنانش را اینگونه آغاز کرد: در موفقیت این سریال که یک گروه بسیار حرفه ای پشت آن قرار داشت، حضور دو تن بسیار مهم و بسیار تاثیر گذار بود. این کار با حضور حسن فتحی و محمد امامی بود توانست قوام بگیرد.این بازیگر پیشکسوت با اشاره به ورود بخش خصوصی در حوزه سریال سازی با بیان اینکه به طور کلی تولید اصلا وظیفه دولت و تلویزیون نیست، ادامه داد: من فکر می‌کنم بخش خصوصی حتی به صرفه تر از دولت می تواند کار کند. به این دلیل که تولید خوب زمانی صورت می‌گیرد که کار به دست مردم سپرده شود. به همین خاطر تولید آثار نمایشی نیز باید توسط بخش خصوصی انجام شود که سریال شهرزاد نمونه همین کار است.

 

نصیریان درباره نقش خود در سریال شهرزاد اظهار کرد: پیش از آغاز کار تمام فیلمنامه را نخواندم و فقطً ۴ قسمت از آن را مطالعه کردم. ولی همان مقدار کافی بود که تا نقشم تا آخر کار را حس کنم و از آنجایی که به کارگردان مجموعه اعتماد داشتم،مطمئن بودم که کار موفقی خواهد شد. به همین دلایل این نقش را پذیرفتم.او در ادامه با بیان اینکه من به عنوان یک بازیگر برای ایفای نقشم در سریال شهرزاد تمام تلاشم را کردم، گفت: البته آقای فتحی ( کارگردان) ًگاهی مرا جلوی دوربین هدایت می‌کردند که به نظر من این کار بسیار ناب و درست بود.

 

 

نغمه ثمینی ( نویسنده) نیز از دیگر عوامل سریال شهرزاد بود که در این نشست به بیان توضیحاتی درباره علت انتخاب ۲۸ مرداد به عنوان نقطه آغازین داستان این سریال تاریخی پرداخت.در ادامه این مراسم همچنین ترانه علیدوستی، پریناز ایزدیار و گلاره عباسی هر کدام با سخنانی کوتاه از سریال شهرزاد و نقششان در این سریال سخن گفتند.

 

ترانه علیدوستی که برای اولین بار است در یک سریال ایفای نقش می‌کند و نقش شهرزاد را در این مجموعه عهده دار است درباره این تجربه خود می گوید: بازی در سریال شهرزاد برای من بسیار آموزنده و جالب بود و به نوعی خودم هنگام بازی در این مجموعه در حال آزمون و خطا بودم .این بازیگر با اشاره به شخصیت شهرزاد به عنوان یک زن در جامعه ایرانی اظهار کرد: شهرزاد دارای شخصیت زنی است که می‌توان گفت آن را تقریبا در تمام سریال‌های تلویزیونی و بیش از ۸۰ درصد فیلم‌های سینمایی نمی بینیم.

 

 

متاسفانه عدم برنامه‌ریزی مناسب و همچنین حضور تعداد زیادی از علاقمندان در سالن نشست خبری سریال شهرزاد، اعتراضات برخی از خبرنگاران را به همراه داشت که باعث شد این نشست خبری نا تمام بماند.

 

 

با وجود تلاش برخی ازًعوامل سریال شهرزاد و همچنین مسئولان ذی ربط این نشست خبری برای برگزاری دوباره نشست خبری و یا موکول کردن آن به زمان دیگری باز هم نتیجه مطلوبی حاصل نشد.به گزارش ایسنا، در سریال شهرزاد که تا کنون ۵ قسمت ار آن روانه بازار شده است و کارگردانی آن را حسن فتحی به عهده دارد بازیگرانی چون علی نصیریان، شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، محمود پاک نیت، گلاره عباسی، پریناز ایزد یار، فریبرز پور عرب و ... ایفای نقش می کنند.


کد مطلب: 95112

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/95112/شهرزاد-مورد-استقبال-مخاطبان-قرار-گرفته

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir