کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فيش حج تمتع آزاد ۱۱ ميليون تومان!

2 ارديبهشت 1391 ساعت 16:56

هرچند طبق اعلام سازمان حج و زيارت، خريد و فروش فيش هاي عمره مفرده و تمتع توسط دلالان غير قانوني و ممنوع است اما عاشقان مكه مكرمه براي تحقق آرزوي ديرينه خود حاضرند ميليون ها تومان پول خود را در بازار سياه خريد و فروش فيش هاي حج خرج كنند.


نوبت هاي طولاني حج، موجب رونق گرفتن هرچه بيشتر بازار خريد و فروش اينگونه فيش ها و پرپول شدن جيب دلالان شده شده است. مدت ها است كه تبليغات خريد و فروش فيش هاي حج، مشتاقان زيارت خانه خدا را بيش از گذشته براي رسيدن به آرزوي ديرينه اميدوار مي سازد؛ آرزويي كه به دليل نوبت هاي طولاني به يك دغدغه تبديل شده است.
زماني، توان رفتن به سرزمين وحي و ديدار كعبه دوست مشكل زائران خانه خدا بود اما امروز اين مشكل كمرنگ تر شده و به دليل تعداد زياد متقاضيان سفر حج براي مشرف شدن به خانه خدا و نوبت هاي طولاني، برخي بسياري از بايدها و نبايدهاي اين مسير را ناديده مي گيرند.

دلالان در اين بازار داغ، فيش هاي حج را بي آنكه خود قصد زيارت داشته باشند با نيات سودجويانه براي خود و بستگان مي خرند و چند صباحي بعد به قيمتي گزاف در بازار سياه مي فروشند؛ آن هم در شرايطي كه هم اكنون ظرفيت تشرف به خانه خدا براي حج تمتع تا ۱۷ سال و در حج عمره تا حدود شش سال آينده تكميل است.
يک دلال درباره غير قانوني يا قانوني بودن خريد و فروش فيش هاي حج و زيارت مي گويد: انتقال فيش هاي حج و عمره كاملا قانوني انجام مي شود و در دفاتر زيارتي داراي مجوز سازمان حج و زيارت، سند به اسم فرد خريدار زده مي شود و به همين دليل، خريد و فروش آنها قانوني است. اين دلال خريد و فروش فيش هاي حج و عمره همچنين درباره قيمت هاي روز فيش هاي عمره و تمتع مي افزايد: قيمت فيش ها باتوجه به زمان اعزام و اينكه چند روز يا ماه يا سال به اعزام مانده باشد، متفاوت است اما قيمت فروش فيش هاي تمتع امسال، ۱۱ ميليون تومان و فيش هاي عمره نيز سه ميليون تومان است.


کد مطلب: 1340

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/1340/فيش-حج-تمتع-آزاد-۱۱-ميليون-تومان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir