به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۱۳ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۱۴۹۲۶۶
چرا قله‌های مقاومت در کره شمالی فرو ریخت؟

سکوت محض مدافعان کره‌شمالی در ایران!

گروه سياسي: کره شمالی موافقت کرده است تا موشکهای بالستیک بین قاره‌ای خود را از میان ببرد و برای نخستین بار اجازه دسترسی به بازرسان را به زرادخانه اتمی‌اش بدهد.
سکوت محض مدافعان کره‌شمالی در ایران!
داوود حشمتی در روزنامه سازندگی نوشت: حتی قبل از آنکه رهبران دو کره در منطقه حائل مرزی با یکدیگر دیدار کنند، «کیم‌جونگ اون» درهای کشورش را برای ورود رئیس سازمان سیا و وزیرخارجه فعلی آمریکا باز کرد تا با مایک پومپئو دیدار کند و در اقدامی تحقیرآمیز بدون آنکه مذاکره صورت گرفته باشد، اعلام کرد که سایت مرکز آزمایش های هسته ای خود را تعطیل می‌کند. اگرچه این نیز دروغی دیگر بود. چراکه چند روز بعد فاش شد این سایت اساسا هشت و نیم دقیقه بعد از آخرین آزمایش هسته‌ای کره شمالی فرو ریخته و بلااستفاده است. نکته‌ای که می‌تواند مبنای مهم تحلیل چگونگی رفتار اخیر کره‌شمالی باشد. با این حال مدافعان دیروز کره شمالی که سیاست‌های رهبر جوان این کشور را به مقامات ایران توصیه می‌کردند ناچار یا سکوت کردند یا توجیهاتی بدتر از دفاع اول ارائه می‌کنند.
🔸سراسر تابستان گذشته کیهان از کره شمالی و «اون» تمجید می‌کرد. سرمقاله‌های روزنامه رسمی کره شمالی را به عنوان تیتراصلی صفحه بزرگ خود انتخاب کرده و از آن به عنوان یک استراتژی موفق نام و عملا به تریبون کره شمالی در تهران تبدیل شده بود.
🔸24 مردادماه 96 حسین شریعتمداری کیهان نوشت: «کره شمالی به درخواست آمریکا برای مذاکره نیز پاسخ مثبت نداد و برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود را غیرقابل مذاکره اعلام کرد. با جرأت می‌توان گفت که کره‌شمالی در این زمینه از مذاکرات بی‌نتیجه و فاجعه‌آمیز ایران با آمریکا الگو گرفته و از این روی حاضر نشده است خود را مانند ما به چنبره فریب آمریکا گرفتار کند.» او رفتارهای کره‌شمالی و رهبرش «نمونه‌ای موفق از مقابله مقتدرانه با نقض پیمان آمریکا و نمونه موفق از مقاومت به جای سازش» معرفی کرده بود.
🔸مردادماه 96 شریعتمداری، گفت‌وشنود: «کره شمالی از کلاه گشادی که آمریکا با برجام بر سر کشومان گذاشته عبرت گرفته است که به جای مذاکره و امتیاز دادن، حریفا را از تهدید پشیمان کرده است.»
🔸24 مرداد 96 کیهان: «کره‌شمالی با عبرت گرفتن از راه خطا و خسارت‌باری که دولت محترم یازدهم پیموده و علی‌رغم فاجعه‌ای که با آن روبرو شده‌ایم هنوز حاضر به تغییر مسیر خسارت‌آفرین خود نیست.»
🔸23 آذر 96 کیهان: «وزیر خارجه آمریکا اما در اظهاراتی که نشان از اصرار دیپلماتیک واشنگتن درقبال پیونگ‌یانگ است، اعلام کرده «در صورتی‌که کره‌شمالی تمایل داشته باشد ما آماده هستیم بدون هیچ پیش‌شرطی با آن مذاکره کنیم.» همین روزنامه در تاریخ 9 اردیبهشت 97 به نقل از منابع کره‌شمالی ملتسانه می‌نویسد: «علیرغم اعلام هفته گذشته ما، آمریکا از تحریم‌ها و فشار علیه پیونگ یانگ حرف می‌زند. افکار عمومی جهان بر این باورند که آمریکا نباید این فرصت را از دست بدهد»
🔸21 مرداد سرمقاله کیهان (جعفر بلوری):‌ «پیونگ یانگ هم نشان داده، بیدی نیست که با این بادها بلرزد و از عقب‌نشینی خبری نیست.... شاید باورکردنی نباشد اما در داخل کشور خودمان نیز، تحولات بین کره شمالی و آمریکا از سوی عده‌ای، احتمالا با حساسیت «ویژه‌ای» دنبال می‌شود. پیروزی یک جوان خام تازه به دوران رسیده مقابل، آمریکای با آن دبدبه و کبکبه، می‌تواند حیثیت لیبرال‌های وطنی را که کارشان بزک کردن آمریکا و بزرگ‌نمایی آن است، بر باد دهد.»
🔸27 مرداد کیهان، (ستون خوانندگان): «پیشنهاد می‌کنم وزیر خارجه کشورمان بین دیپلماسی- ضعیف و منفعلانه خود و دیپلماسی قاطعانه و نتیجه‌بخش کره شمالی در ارتباط با زورگویی‌ها و گستاخی‌های آمریکا مقایسه‌ای داشته باشند و حضرت عباسی اعتراف کنند که آمریکایی‌ها با کدام دیپلماسی عقب‌نشینی می‌کنند.»
🔸27 مرداد کیهان:‌ «کره شمالی با اینکه سنخیتی با عقاید و مکتب ما ندارد ولی در مقابل زیاده‌گویی آمریکا ایستاده است. برعکس در ایران با اینکه پرچم امام حسین(ع) بر دوش داریم عملکرد وزارت خارجه به گونه‌ای است که آمریکایی‌ها هر روز گستاخ‌تر می‌شوند.»
🔸13 شهریور (ستون خوانندگان): «در حالی که مسئولان دولتی ما با نگرانی مواظب نقض نشدن برجام لعنتی از سوی ایران هستند و آمریکا در مقابل هر اقدامی را علیه ایران انجام می‌دهد در آن طرف دنیا کشور کره شمالی خیلی راحت و با شجاعت تمام موشک بالستیک با برد 2700 کیلومتر و حتی بمب هیدروژنی را آزمایش می‌کند و آمریکا هم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.»
🔸کیهان 15 شهریور (ستون خوانندگان): «کره‌شمالی یکه‌ و تنها انواع موشک‌های خود را آزمایش کرد و هیچ توجهی به هارت و پورت آمریکا نکرد. ای کاش مسئولان ما نیز چنین رفتاری در برابر شیطان بزرگ از خود نشان می‌دادند. مشی آنها شجاعت و نترسی از هارت و پورت شیطان بزرگ است که این مشی را اسلام مهر تأیید می‌زند.»
🔸سوم بهمن کیهان خط ‌‌ونشان‌های کره‌شمالی را برای آمریکا سرمستانه به نقل از پیونگ‌یانگ اینگونه تیتر می‌کند: «آمریکا باید برای همیشه رزمایش‌های خود را در شبه جزیره کره متوقف کند» غافل از اینکه امروز کره‌شمالی پیش‌دستانه سایت هسته‌ای خود را تعطیل می‌کند.
🔸آخرین تلاش‌های کیهان را در اسفندماه گذشته می توانستیم شاهد باشیم. کیهان 21 اسفند 96 به نقل از پیونگ‌یانگ نوشت: «جلوی آمریکا زانو نخواهیم زد.» اما امروز در مقابل از بین بردن سایت‌های هسته‌ای کره شمالی سکوت مرگبار کیهان را فرا گرفته است.
🔸31 فروردین 97 درحالی که آمریکا همچنان کره شمالی را با وجود دیدار رهبر دو کره تهدید می کند کیهان می‌نویسد: «رهبر کره شمالی از اقدام محدود آمریکا در سوریه پند گرفته است که آمریکا کاری به برنامه هسته‌ای و موشک‌های بالستیک کره‌شمالی نخواهد داشت.»
🔸کیهان 5 اردیبهشت 97: «دیگر کسی در آمریکا حاضر نیست به سخنان ترامپ و لاف‌زنی‌هایش از مذاکره با جونگ اون اعتمادی داشته باشد و از حالا معلوم است که جونگ اون در دیپلماسی چانه‌زنی برد بیشتری از ترامپ خواهد داشت.»
🔸درحالی که کیهان دراین باره تلاش می‌کند با سکوت از روی توصیه‌های غلط استراتژیک خود عبور کند، روزنامه جوان در تلاش برای توجیه رفتار کره شمالی می‌نویسد: «وقتی موشکی با برد 13هزار کیلومتر داری که همه جای امریکا را می‌زنی و وقتی کلاهک هسته‌ای آن‌هم از نوع هیدروژنی داری، چه نیازی به آزمایش جدید موشکی یا هسته‌ای»
🔸دلواپسان در تهران تلاش می کردند به دولت اثبات کنند، باید راه کره‌شمالی را در مقابل آمریکا طی کرد. راهی که به ساخت و آزمایش بمب‌اتمی ختم می‌شود. حتی در این مسیر اگر مردم ایران «علف هم بخورند» مهم نیست. این چیزی بود که کیهان پیشتر در قالب ستون خوانندگان خود به آن اشاره کرده و کره شمالی را به خاطر آزمایش هیدورژنی‌اش تقدیس کرده بود.

۱۳۹۷/۰۲/۱۳ ۱۳:۰۰
درست گفتی جانا،ولی بدان این آرزو را ((سرکشی به تأسیسات نظامی ایران))به گور خواهند برد (359431)
رییس زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۲/۱۳ ۱۴:۱۰
خدا را شکر بگذارید ترامپ هم از برجام خارج بشه ببینم دیگه دلواپسان به آرزوی دیرینه خود می رسند ببینیم واقعا همه چیز رو برات می شود عزت ما بیشتر میشه ....

اینها والله که نان به نرخ روز می خورن ایران و ایرانی هیچ اهمیتی ندارد آنچه برایشان مهم است منافع خود و گروه خود است و بس...دو رویی دروغ و لاف و گنده گویی دیگه بس نیست؟ بس دیگه بابا (359435)
۱۳۹۷/۰۲/۱۳ ۱۷:۳۲
عقلانی نیست دروغ محضه (359441)
۱۳۹۷/۰۲/۱۳ ۱۸:۲۰
عزیز دلم... اولا خودت فرمو.دی اون سایت هسته ای خودش فرو ریخته بود و عملا کره شمالی با کلاه گذاشتن سر غربیها اش ریخته را نذر امامزاده کرد...ثانیا کره شمالی همیشه گفته بود با رسیدن برد موشکهایش به سراسر خاک امریکا و داشتن قدرت چانه زنی وارد مذاکرات میشود و این مذاکرات بعد از رسیدن به برد موشکها چندان شوک بر انگیز نبود هر چند شماها را ذوق مرگ کرد....ثالثا این بحث انهدام موشکهای باالستیک را که در تیتر آوردی ولی در متن خبری ازش نیست از کجات در آوردی؟؟؟ در ضمن یادت رفت بنویسی رییس جمهور روحانی هم گفته بود بعد از برجام مگه کره شمالی دیوانه هست که مذاکره کنه؟ چرا فقط به کیهان استناد کردی؟ راستی اخوی.....شب دراز است و قلندر بیدار ......هنوز درس نگرفتین یه خورده صبر کنید و نتیجه این مذاکرات رو ببینید ..... (359442)
۱۳۹۷/۰۲/۱۳ ۱۹:۳۹
فهم به سن وسال که نیست طرف فهمیده تا کی به مردم دروغ بگه تاکی بجای غذا علف وکوشت سگ بده . (359443)
کهیاز مریخ
United States
۱۳۹۷/۰۲/۱۳ ۲۳:۲۸
عزیزان! این طناب کشی ها برای چیست...؟ قلم شریعتمداری کیهان نارساست (شاید) وگرنه میگفت: ثابت کنید که می توانید و بعد بر سر توانائی ها معامله کنید. (359445)
کهیاز مریخ
United States
۱۳۹۷/۰۲/۱۳ ۲۳:۲۸
عزیزان! این طناب کشی ها برای چیست...؟ قلم شریعتمداری کیهان نارساست (شاید) وگرنه میگفت: ثابت کنید که می توانید و بعد بر سر توانائی ها معامله کنید. (359446)
۱۳۹۷/۰۲/۱۴ ۰۵:۰۴
بدتر از کیهان خود روحانی بود که گفت مگه دیوانه اند که با آمریکا مذاکره کنند؟!!! (359449)
۱۳۹۷/۰۲/۱۴ ۱۲:۴۳
امریکاست دیگه کاری نمیشه کرد. برای صدها سال هم ابرقدرت خواهد ماند (359450)