به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب : ۱۵۹۰۱
به دليل آماده نبودن ورزشگاه ۵۰ هزار نفری اهواز

فولاد در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا

گروه ورزشی: کشوری که درخواست میزبانی جام ملت های آسیا را داده، اما قادر به تکمیل ورزشگاه پر درآمد ترین استان خود نیست!عدم تکمیل ورزشگاه الغدیر اهواز، نمونه بارز عقب ماندگی استانی است که مهم ترین منابع کشور را در اختیار دارد.

نماینده فدراسیون فوتبال ایران گفت: این نگرانی وجود دارد كه ورزشگاه ۵۰ هزار نفری الغدیر اهواز كه به عنوان ورزشگاه خانگی باشگاه فولاد خوزستان و استقلال خوزستان معرفی شده است مورد تایید نمایندگان كنفدراسیون فوتبال آسیا قرار نگیرد. سهیل مهدی با توجه به دیداری كه از این ورزشگاه وبررسی دقیق خود از آن داشت گفت:با این وضعیت بعید است كه این ورزشگاه برای بازی‌های تیم فوتبال فولاد خوزستان در جام قهرمانان آسیا مورد تایید نمایندگان كنفدراسیون فوتبال آسیا قرارگیرد.

وی افزود: هنوز امكانات لازم و نیز اطاق های مورد نظر اعضا كنفدراسیون تجهیز به صندلی و مبلمان نشده است كه لازم است هرچه زودتر اقدامات لازم ازجمله نصب اسكوربورد انجام شود.بنابه این گزارش با توجه به اینكه دو باشگاه فولاد واستقلال خوزستان تقبل هزینه های تجهیز این ورزشگاه را كرده و بخشی از این هزینه ها را پرداخت كرده اند لازم است دست اندركاران اداره كل ورزش وجوانان خوزستان نسبت به تجهیز ورزشگاه ۵۰ هزارنفری اهواز اقدام جدی انجام دهند.

باشگاه فولاد خوزستان اقدامات اساسی را در راستای رفع نیازهای ورزشگاه الغدیر اهواز انجام داده است و آنچه در فاصله اندک باقیمانده تا زمان بازدید نمایندگان AFC در استان به آن نیازمندیم، یک همت دسته جمعی و یک یاعلی است تا مابقی کارها را در اسرع وقت انجام شود. اسماعیل عسکریان با بیان مطلب فوق اظهار داشت: پس از بازدید نماینده فدراسیون از الغدیر اهواز،ایشان احتمال تائید نشدن این ورزشگاه را در سفر بازرسان به عنوان یکی از ورزشگاه های دیدارهای آینده جام باشگاه های آسیا عنوان کردند و این در حالی می باشد که در این صورت یک سهمیه از کشور ایران کاسته خواهد شد و حتی احتمال منتفی شدن حضور فولاد در مرحله پلی آف این رقابتها نیز وجود دارد.

معاون فرهنگی باشگاه فولاد خوزستان همچنین افزود: بازدید بازرسان AFC از استادیوم الغدیر برای آخرین بار صورت می گیرد و در زمان موجود ( کمتر از 17 روز دیگر ) نیاز است که تمامی سازمانهای دخیل امر با یک همت و با درک اهمیت در این کار به باشگاه فولاد و فوتبال استان خوزستان یاری دهند تا هوادران بیشمار این تیم و فوتبالدوستان این استان را خشنود سازند. وی افزود: راهیابی به جام باشگاه های آسیا یکی از افتخارات فوتبال است که در فصل گذشته با درخشش بازیکنان و زحمات کادر فنی به آن نائل آمدیم و در صورتی فولاد می تواند به شایستگی در این رقابت ها حاضر شود که به دور از حاشیه باشد.
اسماعیل عسکریان با اشاره به موارد عنوان شده در بازدید نماینده فدراسیون از الغدیر اهواز، اظهار کرد: نزدیک به 20 نقص در استادیوم وجود دارد که البته بیشتر این موارد جزئی بوده و قابل رفع است و باشگاه فولاد خوزستان هزینه های لازم برای تجهیزات را پرداخت کرده است و مابقی آن به همت و تلاش مسئولان تربیت بدنی و تجهیز اماکن بازمی گردد، همچنین از منابع مالی باشگاه یک اسکوربورد مدرن را از کشور چین خریداری کردیم که در بدترین حالت و در صورت نرسیدن آن تا روزهای آینده، یک اسکوربورد دیگر را اجاره و یا از مکانی دیگر (زمین اختصاصی فولاد خوزستان) انتقال خواهیم داد.

وی با اشاره به اهمیت تجهیز استادیم الغدیر اهواز در زمان باقیمانده اظهار داشت: این موضوع یک جنبه ملی داشته و به غیر از تاثیر آن بر حضور باشگاه فولاد خوزستان می تواند کل فوتبال ایران را مورد تاثیر قرار دهد و به زبان ساده اگر تجهیز اماکن که مورد نظر بازرسان AFC می باشد تا ده روز دیگر انجام نشود سهمیه ایران کم می شود، که امیدواریم با تشکیل یک ستاد ویژه از سوی مسئولان استان این اتفاق تلخ رخ ندهد. به هرحال به نظر می رسد برای اینكه این فرصت ازفوتبال خوزستان بخصوص باشگاه فولاد خوزستان برای حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا گرفته نشود به اراده جمعی در استان خوزستان نیاز دارد تا ورزشگاه ۵۰ هزارنفری تجهیز شود.

در سال ۱۳۸۴ كه تیم فوتبال فولاد خوزستان قهرمان ایران شد و مجوز شركت درمسابقات آسیایی را بدست آورد بدلیل نبود ورزشگاه مجهز درخوزستان این تیم بناچار مسابقات خود را بیرون از استان برگزار كرد؛ به همین دلیل نتوانست موفقیتی كسب وخیلی زود از دور این مسابقات خارج شد. یادآورمی شود: نمایندگان كنفدراسیون فوتبال آسیا قرار است مهرماه آینده از ورزشگاه ۵۰ هزار نفری الغدیر اهواز دیدن و نظر نهایی خودرا در مورد آن اعلام كنند.

ورزشگاه الغدیر اهواز که توسط وزارت مسکن احداث شد و طی مراسمی در سال 90 با حضور رئیس جمهور وقت مورد افتتاح قرار گرفت، در فاصله شانزده روز تا بازدید نهایی نماینگان کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز تکمیل نشده و با وجود تأکید استاندار به مسئولان ورزش اهواز، به نظر می رسد که اراده ای برای تکمیل آن وجود ندارد. نماینده فدراسیون فوتبال ایران در بازدید عصر سه شنبه از ورزشگاه الغدیر، ضمن تهیه یک فهرست شامل بیست و چند مورد از نواقص موجود، به مسئولان باشگاه فولاد هشدار داد که احتمال کاهش سهمیه ایران و حذف تیم فولاد از لیگ قهرمانان آسیا بسیار زیاد است.

این نواقص که شامل نبود اسکوربورد، نقص امکانات پخش تلویزیونی مسابقات، جایگاه خبرنگاران، نصب علایم ورود و خروج تماشاگران و ... می شود، پیش از این توسط نمایندگان ای اف سی اعلام و مقرر شد که در صورت برطرف نکردن آن ها، سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا کاهش پیدا کند. این اتفاق در صورت رخ دادن، ضمن محرومیت تیم فولاد از نسخه 2014 فوتبال آسیا ممکن است سهمیه کشور ایران در سال های آتی و احتمال کسب میزبانی جام ملت های آسیا را نیز تقلیل دهد. کشوری که درخواست میزبانی جام ملت های آسیا را داده، اما قادر به تکمیل ورزشگاه پردرآمد ترین استان خود نیست!

بی توجهی به تکمیل ورزشگاه الغدیر در حالیست که باشگاه های فولاد و استقلال خوزستان قبلاً در جلسه مشترک با مسئولان ورزش استان، پرداخت مبلغ 390 میلیون تومان برای رفع نواقص این استادیوم 50 هزار نفری را تقبل کردند اما ظاهراً رنگ و لعاب دادن دیوارهای ورزشگاه پیر تختی اهواز و شیک تر شدن ساختمان های اداره ورزش این شهر، مهم تر از تکمیل ورزشگاهی است که عدم رفع نواقص آن، بزرگترین ضربه را به فوتبال ایران خواهد زد.

عدم تکمیل ورزشگاه الغدیر اهواز، نمونه بارز عقب ماندگی استانی است که مهم ترین منابع کشور را در اختیار دارد. این موضوع می تواند زحمات یک ساله مجموعه باشگاه فولاد خوزستان و رویای هوادارانش را بر باد بدهد. در فاصله شانزده روز تا از دست رفتن سهمیه فوتبال ایران، به نظر می رسد که وقت بیداری برخی مسئولان ورزش اهواز فرا رسیده باشد.

خوزستانی
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۹:۵۷
کاش ما هم یک تهرانی بودیم (126054)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۰۰:۲۸
خواب کجا بود بهار جان!!!! اینا از منو تو بیدارترن اینا دارن غارت میکنن ماها خواب هستیم کی به فکر فوتبال و ورزش و جووناست (126213)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۰۶:۲۷
امتیازش رو بدهند به صبای قم و یا تیم راه آهن تهران (مربوط به بابک زنجانی)!!! (126251)