کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اجاره و خرید خانه در منطقه پاسداران تهران

14 آبان 1397 ساعت 17:16


گروه جامعه: پاسداران از مناطق شناخته‌شده و قدیمی تهران است که در شمال شرقی این شهر قرار گرفته است. اجاره خانه و خرید آپارتمان در پاسداران شاید به اندازۀ محله‌های تازه‌ساز متقاضی بالایی نداشته باشد، اما در هر حال مشتریان خاص خود را دارد.

اجاره خانه و خرید آپارتمان در پاسداران شاید به اندازه محله‌های تازه‌ساز متقاضی بالایی نداشته باشد، اما در هر حال مشتریان خاص خود را دارد. کسانی که پیش از این اقدام به خرید یا اجاره خانه در پاسداران کرده‌اند معمولا به راحتی از این‌جا به منطقۀ دیگری نقل مکان نمی‌کنند. هرچند در پاسداران هم شاهد تخریب خانه‌ها و باغ‌های قدیمی و شروع ساخت‌وساز برج‌ها و ساختمان‌های جدید بوده‌ایم، اما در کوچه‌های این محله همچنان خانه‌های ویلایی، حیاط‌دار یا تک‌واحدی پیدا می‌شود. اغلب این خانه‌ها متعلق به همان صاحبان قدیمی هستند که همچنان در آن‌ها ساکن بوده یا به هر دلیل اجازۀ تخریب بنا را نداده‌اند. اگر شما هم به دنبال اجاره و خرید خانه در پاسداران هستید یا تمایل دارید این محله را بهتر بشناسید، با این مطلب همراه شوید.

محلۀ پاسداران شامل چه کوچه و خیابان‌هایی است؟
اگر بخواهیم مختصات دقیق‌تر پاسداران را داشته باشیم باید بگوییم این خیابان مرز میان منطقه‌های ۳ و ۴ شهرداری تهران است و شمال آن در منطقه ۱ شهرداری تهران قرار گرفته ‌است. خیابان پاسداران از سمت جنوب از «سه‌راه ضرابخانه» آغاز شده، در میانۀ راه به چهارراه پاسداران رسیده و سپس با پشت‌ سر گذاشتن میدان نوبنیاد به منطقه ۱ شهرداری تهران وارد می‌شود. این خیابان در انتهای شمالی خود به میدان نیاوران می‌رسد.
خیابان‌هایی که جزوی از محلۀ پاسداران محسوب می‌شوند به این شرح هستند: بزرگراه صدر – بزرگراه صیاد شیرازی – خیابان پاسداران – چهارراه پاسداران – خیابان پایدار فرد – خیابان اسلامی – گلستان دهم – گلستان نهم – گلستان هشتم – گلستان هفتم – گلستان ششم – گلستان پنجم – خیابان سید کاظم موسوی –  گلستان چهارم – گلستان سوم – گلستان دوم (فلاح زاده)-  گلستان یکم (مومن نژاد) – بوستان دهم – بوستان نهم – بوستان هشتم – بوستان هفتم – بوستان ششم –  بوستان پنجم – بوستان چهارم – بوستان سوم – بوستان دوم – خیابان مغان– خیابان لنگران – خیابان گیلان غربی
اگر شما هم به دنبال خرید و اجاره خانه در پاسداران هستید، گزینه‌های متفاوتی پیش رو دارید. این منطقه هم بخش اعیان‌نشین و گران‌قیمت دارد و هم بخشی که مناسب خانواده‌هایی با درآمد متوسط رو به بالا است. فروش آپارتمان در منطقۀ متوسط‌نشین پاسداران رونق بیشتری دارد، زیرا خانه‌های حیاط‌دار و ویلایی بیشتر در قسمت اعیان‌نشین قرار دارند.

هنگام اجاره و خرید خانه در پاسداران چه نکاتی را مد نظر داشته باشید؟
ترافیک در همه جای تهران سرسام‌آور است، اما در پاسداران و محله‌های هم‌جوار آن می‌تواند حتی سنگین‌تر هم باشد. در حقیقت در ساعات اوج ترافیک، عبور و مرور وسایل نقلیه در این قسمت تقریبا قفل می‌شود. پس هنگام انتخاب خانه در این منطقه، این موضوع مهم را از یاد نبرید. اگر محل کار شما از پاسداران فاصلۀ زیادی دارد، احتمالا خیلی زود دچار دردسر می‌شوید. از طرف دیگر شعبۀ بسیاری از برندهای لباس و جواهرات بین‌المللی در این محدوده قرار دارد و پاسداران از لحاظ گردشگری مربوط به خوراکی (کافه‌ها و رستوران‌های متنوع) هم بسیار مورد توجه است. وجود کاخ موزۀ نیاوران و همچنین برج سفید، موزۀ فرش رسام عرب‌زاده، عمارت تاریخی ضرابخانه، ضرابخانۀ بانک مرکزی و پژوهشکدۀ پولی و بانکی کشور در این محدوده و رفت‌وآمد بازدیدکنندگان باعث می‌شود ترافیک منطقه حتی در روزهای تعطیل هم سنگین باشد. ساکنین پاسداران از لحاظ دسترسی به فروشگاه‌های مایحتاج روزمره، سالن‌های ورزشی، مدارس و مراکز آموزشی، مطب پزشکان، درمانگاه، فضای سبز و محیط‌های تفریحی مشکلی ندارند و تمام این امکانات با فاصلۀ کمی در اختیارشان است و لازم نیست برای رسیدن به چنین امکاناتی مدت طولانی رانندگی کرده و در ترافیک بمانند. به همین دلیل، این منطقه بسیار مناسب خانواده‌هایی است که دارای فرزندان کوچک یا نوجوان هستند. البته این منطقه از نظر خطوط حمل‌ونقل عمومی وضعیت خوبی دارد. ایستگاه متروی میدان نوبنیاد و پایانۀ اتوبوس‌رانی شهید دستواره از جمله ایستگاه‌های فعال حمل‌ونقل عمومی این منطقه هستند. خطوط اتوبوس‌رانی بزرگراه شهید صدر و شهید بابایی و خط میدان اختیاریه به سوهانک هم فعال هستند و در قسمت جنوبی این خیابان خط اتوبوس پایانۀ شهید بهشتی به انتهای بلوار ارتش تردد دارد.

قیمت اجاره و خرید خانه در پاسداران در چه حدودی است؟
قبلا اشاره کردیم که قیمت خانه و آپارتمان در پاسداران با توجه به خیابانی که ساختمان در آن قرار دارد، دچار افت‌وخیز می‌شود. به طور مثال هروی و بخش‌هایی از محلۀ اختیاریه، از فرمانیه و اقدسیه بسیار ارزان‌تر هستند. خیابان گلستان، گران‌ترین خیابان پاسداران است و قیمت هر متر واحد مسکونی در آن گاه به بیست میلیون تومان و بالاتر هم می‌رسد. البته قدمت ساختمان، داشتن امکاناتی مانند پارکینگ و آسانسور و تعداد واحدها و طبقات هم در قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد. اگر شما به دنبال اجاره و خرید خانه در پاسداران هستید، می‌توانید با کمی جستجوی بیشتر مورد دلخواه خود را پیدا کنید. طبق آماری که از سه ماهۀ آخر سال 96 در دست است، میانگین قیمت خانه‌های آگهی‌شده در پاسداران بین هفت تا پانزده میلیون تومان به ازای هر مترمربع بوده است. البته قیمت‌ مسکن در چند ماه اخیر گاه تا دو برابر هم افزایش پیدا کرده است؛ اما توجه به این آمار نشان می‌دهد قیمت مسکن در پاسداران چه بازۀ گسترده‌ای دارد. به غیر از قیمت، متراژ واحدها هم بسیار متنوع است. در بین آگهی‌های این منطقه شاهد فروش آپارتمان 30 متری تا پنت‌هاوس 400 متری هستیم. البته تقریبا مانند همۀ مناطق دیگر، آپارتمان‌هایی با متراژ 70 تا 110 مترمربع بیشترین خواهان و تقاضا را دارند و بازار خرید و فروش آن‌ها گرم‌تر است.


کد مطلب: 163977

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/report/163977/اجاره-خرید-خانه-منطقه-پاسداران-تهران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir