به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۱۷۰۳۵۴

خوش‌صداترین خوانندگان موسيقي جهان

خوش‌صداترین خوانندگان موسيقي جهان
گروه هنري: برترین‌ها - ترجمه از پردیس بختیاری: صدا هم مانند زیبایی ظاهری، توسط هر فردی قابل تشخیص است. برخی از ستاره ها تنها به دلیل ظاهر زیبایشان به شهرت می رسند و برخی دیگر به دلیل مهارت های بالایی که دارند، اما تعدادی از آنها از طریق صدای منحصر بفردشان است که درخشیده اند، صدایی که شما را سر جایتان میخکوب می کند. در ادامه این مطلب، نام برخی از خوش صداترین ستاره های جهان را برایتان آورده ایم تا شما هم با آنها آشنا شوید.
 
نورا جونز
 
 خوش صداترین ستاره‌های زن جهان
 
نورا جونز خواننده، ترانه‌سرا، پیانیست و بازیگر آمریکایی و فرزند راوی شانکار، نوازنده شهیر سیتار هندی، است. او تاکنون موفق به دریافت ۱۱ جایزه گرمی شده است. نورا در ۵ سالگی به گروه کُر کلیسا ملحق شد و در ۷ سالگی فراگیری پیانو را آغاز کرد و در دوره راهنمایی نوازندگی آلتو ساکسیفون را فرا گرفت. او در دبیرستان جایزه موسیقی دانش‌آموزان Down Beat را به عنوان بهترین وکالیست جاز و بهترین موسیقی ساخته شده را بدست آورد.
 
سپس در سال ۱۹۹۷ دومین جایزه موسیقی دانش‌آموزی را به عنوان بهترین وکالیست جاز کسب کرد. آهنگ «Come away with me» نیز در سال 2002، با فروش 26 میلیون کپی، به عنوان آهنگ سال انتخاب شد. در واقع به خاطر صدای زیبا و جذاب این ستاره است که اکنون با ارزش خالص 25 میلیون دلار، جزو یکی از تاثیرگذارترین و ثروتمندترین افراد جهان است.
 

 ایمی لی
 
 خوش صداترین ستاره‌های زن جهان
 
ایمی لی خواننده و آهنگساز آمریکایی بوده و از کودکی نواختن پیانو را آموزش دیده‌ است. او یکی از بنیانگذاران و خواننده اصلی گروه راک «اونسنس» بود که موفق به دریافت جایزه گرمی نیز شده ‌است. او در حال حاضر از گروه اش جدا شده و فعالیت حرفه ای خود را به تنهایی دنبال می کند. ایمی حتی به تازگی موسیقی متن بسیاری از فیلم ها را نیز به عهده گرفته است. توانایی بالای او در نواختن پیانو و بالاتر از آن صدای منحصر بفردش، او را جزو یکی از محبوب ترین ستاره ها کرده است به طوری که در حال حاضر 12 میلیون دلار ارزش خالص دارد.
 

 میلا کونیس
 
 خوش صداترین ستاره‌های زن جهان
 
ما میلا کونیس را به عنوان یک بازیگر آمریکایی می شناسیم اما او جدا از بازیگری، صدای فوق العاده ای نیز دارد. در سال ۱۹۹۱ و زمانی که وی هفت ساله بود، به همراه خانواده از اتحاد جماهیر شوروی مهاجرت کرده و ساکن لس آنجلس می‌شوند. میلا کونیس بعد از مدرسه در کلاس‌های بازیگری شرکت می‌کرد که همین موضوع باعث شد وی را برای نقش‌آفرینی‌های مختلف انتخاب کنند. از آن موقع بود که او در آگهی‌های تبلیغاتی و برنامه‌های تلویزیونی ظاهر شد.
 
اولین نقش مهم او نیز در برنامه « That '70s Show»، پیش از تولد پانزده سالگی‌اش، بود. او همچنین در سال ۱۹۹۹، به دلیل صدای منحصر بفردی که دارد، شروع به صداگذاری در نقش مگ گریفن، در سریال «مرد خانواده»، کرد. نقش‌آفرینی قدرتمند میلا کونیس در فیلم «قوی سیاه» وی را نامزد دریافت جایزه گولدن گلوب برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن کرد. صدای بی نظر میلا در کنار مهارت بازیگری اش او را تبدیل به ستاره ای با 45 میلیون دلار ارزش خالص کرد.
 

 شکیرا
 
 خوش صداترین ستاره‌های زن جهان
 
شکیرا خواننده، ترانه سرا، مدل، رقصنده، تهیه کننده و طراح رقص معروف کلمبیایی است. او اجرا را در مدرسه آغاز کرد و توانایی‌های خود را در سبک‌های راک اند رول، لاتین و عربی، نشان داد. او از همان کودکی، از آواز خواندن برای معلم‌ها و همکلاسی‌هایش و حتی راهبه‌ها لذت می‌برد. اما در سال دوم از گروه کر مدرسه رد شد چون صدای خیلی قوی داشت. معلم موسیقی به گفته بود که صدایت مانند «بز» است! اما در نهایت او ثابت کرد که تصور دیگران در مورد صدای او اشتباه است.
 
او از طریق آلبوم «سرویس رختشویی» با جهان انگلیسی زبان ارتباط برقرار کرد و توانست بیش از ۱۵ میلیون نسخه در سراسر جهان فروش داشته باشد. او علاوه بر هنرهایی که دارد، با تولید برند عطر خود، توانست علاوه بر دنیای موسیقی در دنیای مد و فشن نیز بدرخشد. ارزش خالص او در حال حاضر 300 میلیون دلار است که بیشتر آن را مدیون صدای فوق العاده اش می داند.
 

 کلی کلارکسون
 
 خوش صداترین ستاره‌های زن جهان
 
کلی کلارکسون خواننده آمریکایی سبک پاپ راک، آهنگساز، ترانه سرا، بازیگر و برنده فصل ۱ «امریکن آیدل» می‌باشد. وی کار خود با کمپانی «آرسی‌ای» را پس از برنده ‌شدن در فصل اول برنامه تلویزیونی «آمریکن آیدل» در سال ۲۰۰۲ آغاز کرد. او با انتشار اولین آلبوم موسیقی خود با نام «سپاسگزار» در سال ۲۰۰۲ در اصل خود را به عنوان یک خواننده سبک پاپ عرضه کرد. پس از آن با انتشار آلبوم تاثیرگذار و تأمل‌برانگیز «فرار» در سال ۲۰۰۴ توانایی و تمایل خود را به سبک پاپ راک به همگان نشان داد.
 
کلارکسن تاکنون نزدیک به ۲۰ میلیون آلبوم در سراسر جهان فروخته ‌است. ۸ تک ترانه او بین ده ترانه برتر Billboard Hot ۱۰۰ قرار گرفتند. کلارکسون با فروش بیش از ۱۰/۲ میلیون آلبوم موسیقی در امریکا و بیش از ۲۰ میلیون آلبوم در سراسر جهان، موفق‌ترین برنده مسابقه «امریکن آیدل» از لحاظ تعداد فروش به حساب می‌آید. همچنین بر طبق گزارشات، او در بین ۲۰۰ هنرمندی که بیشترین تعداد فروش آلبوم موسیقی را داشته‌اند، در رتبه ۱۸۷ قرار گرفت. این خواننده با صدای فوق العاده خود، ارزش خالصی حدود 28 میلیون دلار دارد. 
 

 اسکارلت جوهانسون
 
 خوش صداترین ستاره‌های زن جهان
 
اسکارلت جوهانسون بازیگر، مدل و خواننده آمریکایی دانمارکی تبار است. اگر چه بیشتر مردم او را به عنوان یک بازیگر می شناسند اما او تا به حال 2 آلبوم از خود نیز منتشر کرده است. اسکارلت چهار بار نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر گوی طلایی و در سال ۲۰۰۶ و ۲۰۱۳ توسط مجله اسکوایر به عنوان جذاب‌ترین زن زنده دنیا انتخاب شده ‌است. مهارت های بازیگری او در کنار خوانندگی، او را تبدیل به یکی از مطرح ترین ستاره های هالیوود، با ارزش خالص 100 میلیون دلار، کرده است.
 

 ماریا کری
 
 خوش صداترین ستاره‌های زن جهان
 
حتما شما هم با صدای بی نظری ماریا کری آشنایید. او خواننده، ترانه‌سرا، هنرپیشه و تهیه‌کننده اهل آمریکا است که در سال 1990، با انتشار یک آلبوم با نام خودش، به شهرت رسید. این آلبوم موفق به کسب جایزه مولتی‌پلاتینیوم شد و تک ‌آهنگ‌های آن توانستند در چهار بار پیاپی در جدول ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد قرار بگیرند. ماریا کری تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیون فروش در سراسر دنیا داشته است که او را در فهرست پرفروش‌ترین هنرمندان موسیقی تاریخ قرار می‌دهد.
 
در سال ۲۰۱۲ او در فهرست «۱۰۰ زن برتر موسیقی» شبکه وی‌اچ‌وان در رتبه دوم قرار گرفت. او تاکنون ۵ جایزه گرمی، ۱۷ جایزه موسیقی جهان، ۳۱ جایزه موسیقی بیلبورد و ۱۱ جایزه موسیقی آمریکا را از آن خود کرده‌ است. صدای منحصر بفرد او در دنیای موسیقی ارزش خالص 520 میلیون دلار را برای او رقم زده است.
 

 تیلور سوئیفت
 
 خوش صداترین ستاره‌های زن جهان
 
تیلور سوئیفت خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی ست که در شهر وایومیسینگ پنسیلوانیا بزرگ شد و در سن چهارده ‌سالگی برای پیشرفت در موسیقی کانتری به تنسی نقل مکان کرد. او در اکتبر ۲۰۰۶، اولین آلبومش را که نام خودش را برای آن انتخاب کرده بود، منتشر کرد. آهنگ «ترانه ما» او را به جوان‌ترین هنرمندی تبدیل کرد که به رتبه اول جدول داغ‌ترین ترانه‌های کانتری رسیده‌ است. سوئیفت در سال ۲۰۰۸ نامزد بهترین خواننده جدید در جوایز گرمی سال ۲۰۰۸ شد.
 
افتخارات او شامل ۱۰ جایزه گرمی، یازده جایزه موسیقی آمریکا، هفت جایزه انجمن موسیقی کانتری و شش جایزه آکادمی موسیقی کانتری می‌باشد. تاکنون ۲۶ میلیون آلبوم و ۷۵ میلیون نسخه دیجیتال از تیلور در سراسر جهان به فروش رسیده‌ است. او علاوه بر حرفه موسیقی، در چندین سریال و فیلم به عنوان یک بازیگر ظاهر شده ‌است. فوربز دارایی تیلور را 360 میلیون دلار آمریکا تخمین زده‌ است.
 

 ادل
 
 خوش صداترین ستاره‌های زن جهان
 
زمانی که صحبت از جذاب ترین صدا میان خوانندگان می شود، ادل اولین نامی ست که به ذهن ما خطور می کند. او خواننده و ترانه‌نویس بریتانیایی است که شهرت جهانی او بیشتر به دومین آلبوم استودیویی‌اش با نام «۲۱» که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد، باز می‌گردد. این آلبوم نه تنها حدود ۳۰ میلیون نسخه در سرتاسر جهان فروخت، بلکه رکورد طولانی‌ترین مدت صدرنشینی در جدول پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی در بریتانیا را در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت کرد که برای او موفقیتی بیش از آلبوم نخست اش در پی داشت. وی با این آلبوم موفق به دریافت ۶ جایزه گرمی، از جمله بهترین آلبوم سال در گرمی ۲۰۱۲، شد.
 
این آلبوم چهارمین آلبوم پرفروش تاریخ بریتانیا است و در سراسر جهان بیش از ۳۰ میلیون نسخه از آن به فروش رفته است. در سال ۲۰۱۳ او موفق به کسب جایزه گلدن گلوب و جایزه اسکار برای ترانه «اسکای‌فال» در فیلم «سکای‌فال» جیمز باند شد، که طی همین پیروزی توانست از رقیبان خود همانند تیلور سویفت پیشی بگیرد. تخمین زده می‌شود که حدود ۱۰۰ میلیون از آلبوم‌های ادل و تک ‌آهنگ‌های او در سرتاسر جهان فروخته شده که او را تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان جهان کرده است.  ارزش خالص او 125 میلیون دلار است.