به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۲۶
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : ۱۷۳۷۰
علیرضا محجوب تشريح كرد:

جزييات كشف اسناد مفقوده تأمین‌اجتماعي

گروه جامعه: رئیس هیأت تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی که پیش از این در اولین نشست خبری در این خصوص با اعلام مفقود شدن ۲۰ هزار برگه سند تخلف در سازمان تأمین اجتماعی، از بیمه شدگان خواسته بود اسناد تخلف را مجدداً برای رسیدگی به کمیته تحقیق و تفحص ارسال کنند، امروز در دومین نشست خبری خود گفت: روز دوشنبه (۸ مهر) با همکاری کارگران سازمان تأمین اجتماعی ۲۰ هزار سند مفقوده در زیرزمین این سازمان پیدا شد.
جزييات كشف اسناد مفقوده تأمین‌اجتماعي
«علیرضا محجوب» که به همراه اعضای هیأت تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، اعلام کرد: با برگزاری نشست رسانه‌ای قبلی، کسانی که اسناد مجلس را پنهان کرده بودند جرأت جابجایی و از بین بردن آن را پیدا نکردند و سرانجام روز دوشنبه با همکاری حراست و کارگران داخل سازمان، اسناد در یکی از زیرزمین‌های سازمان پیدا شد. ‌در‌‌ همان روزی که نشست خبری قبلی برگزار شد نامه‌ای به دادستان در مورد مفقود شدن اسناد تحقیق و تفحص ارائه شد و حتی جلسه‌ای نیز برای پیگیری با دادستان تشکیل شد.

محجوب در ادامه با ابراز «گلایه» از روش پیگیری دادستان تهران، گفت: ما از مسئولان قوه قضاییه انتظار داشتیم با توجه به پیگیری‌های قبلی، پرونده را به جریان می‌انداخت. ما برای یافتن اسناد در سه نوبت با کسانی که فکر می‌کردیم اسناد در اختیار آنهاست ملاقات داشتیم ولی در نهایت ناامید شدیم و نتوانستیم نتیجه به دست آوریم.  باید از کارگران به دلیل دادن اطلاعات در جریان پیدا کردن اسناد تشکر کنم. ما ابتدا باورمان نمی‌شد که این اسناد گم شده است ولی با پیگیری‌ها مطلع شدیم که این اسناد مفقود شده است. نامه‌ای به وزیر کار نوشتم ایشان نیز نامه را به حراست ارجاع داد. با قائم مقام وزارت کار نیز در محل اختفای اسناد حضور پیدا کردیم و توانستیم این ادعا را به اثبات رسانده و آن‌ها را پیدا کنیم.

وی با انتقاد از یکی از بخش‌های اخبار تلویزیون به دلیل نوع انعکاس موضوع مفقود شدن اسناد هیات تحقیق و تفحص گفت: طبق آیین نامه ما نمی‌توانیم درمورد جزییات تحقیق و تفحص قبل از انتشار آن اطلاع رسانی کنیم اما متاسفانه اخبار 20:30 در حاشیه‌های خود تنها به فرافکنی پرداخت و به نوعی مزه‌پراکنی کرد که ما به این موضوع اعتراض داریم.

محجوب خاطر نشان کرد: مدارک در یکی از زیرزمین‌های ساختمان تامین اجتماعی یعنی ساختمان دوم این سازمان به نام شهید معیری پیدا شد. آنجا اتاقی بود که تنها یک کلید داشت. ما به طور مرتب هر چند وقت یک بار در ساختمان دوم تامین اجتماعی برای اطمینان از وجود اسناد سرکشی می‌کردیم که یک مرتبه موضوع به ما اطلاع داده شد که اسناد مفقود شده است. اما ما توانستیم با پرس و جو و کمک و اطلاع کارگران شریف و حراست و وزارت کار اسناد را پیدا کنیم.

رئیس هیات تحقیق و تفحص در سازمان تامین اجتماعی در ادامه با بیان اینکه نگارش گزارش از نیمه دوم مهر ماه شروع می‌شود گفت: این گزارش از تمامی اسناد مربوط به مراکز درمانی، شعب سازمان تامین اجتماعی، صورت جلسه سازمان در ادوار مختلف، گزارش بازرسان و موارد دیگر تهیه شده است که تلاشمان بر این است در ۱۵ آبان جهت قرائت به مجلس تقدیم کنیم. رئیس هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در ادامه با بیان اینکه بیش از ۳۰۰۰ برگ شکایت، دادخواست و سند تخلف به این هیات ارائه شده است گفت: به بسیاری از این اسناد رسیدگی شده و مابقی نیز تعیین تکلیف می‌شود و در گزارش قید خواهد شد.

محجوب با تاکید بر اینکه تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی یکی از پرحاشیه‌ترین و پر مساله‌ترین تفحص‌های مجلس است گفت: ممکن است این گزارش چند ۱۰ هزار صفحه ضمائم داشته باشد. امیدواریم مجلس اجازه دهد تا تمامی جزییات گزارش را منتشر کنیم تا کسانی که از اموال دولتی سوء استفاده کرده‌اند شناخته شده و تخلفات آن‌ها برای همه روشن شود.

وی افزود: به تمامی کسانی که وجوهی را از سازمان در اختیار دارند هشدار می‌دهم که این وجوه را برگرداند. کسانی هستند که هزار میلیارد تومان سند پیش آنهاست که باید این موارد تعیین تکلیف شود. اگر این افراد قبل از تهیه گزارش و ارائه آن به مرجع قضایی اسناد و اموال را تحویل دهند مقداری از بار تخلفشان کم شده است چرا که بعد از تصویب گزارش قوه قضاییه به موضوع رسیدگی خواهد کرد. رئیس فراکسیون کارگری مجلس در پایان با بیان اینکه ما از قوه قضاییه انتظار رسیدگی به تخلفات متخلفین این پرونده را داریم گفت که تمامی اطلاعات و جزییات این پرونده تاکنون به رئیس مجلس ارائه شده است.

حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۴:۲۰
بابااینجاچه خبره..................؟؟؟؟؟ (140017)
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۷:۰۶
هیچ خبری نیست، یه سری مشکلات داخلی هست و آقایان در زمان لازم آن را انکار خواهند کرد و من و شما را برگ چغندر. (140109)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۵:۱۶
خدا به داد این ملت برسه. من فکر میکنم فساد تا استخوان بعضی از اقایان رسوخ کرده. یاد فیلم محسن مخلباف..............حروم خوری خوشمزه است. (140041)
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۵:۲۷
8 سال مملکت را دادن دست ادمهای. . . . نتیجه اش همین میشود دیگه (140052)
یا هو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۶:۰۵
ای بابا - شما گفتین "اسناد و اموال رو برگردانند" و آنها نیز تقدیم میکنند!
باید از طرق قانونی قلم پای متعرضین به بیت المال خرد شود آقــــــای محترم (140073)
مظلوم بدبخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۶:۱۰
ایا در داخل اسناد چندین هزار صفحه ای در مورد استخدام های فامیلی وقبیله ای هم چیزی هست ؟ استخدام چند برادری در سازمان (140077)
مستمری بگیر بدبخت فلک زده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۶:۱۵
وقتیکه دیو جانس در روز روشن با شمع روشن به دست در کوچه وبازار در حال حرکت بود گفتند در روز روشن چرا شمع روشن کردی ؟
گفت :انسان می جویم
از دیو و دد ملولم و انسانم ارزوست (140080)
قارتال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۶:۲۱
اسناد تخلف تامین اجتماعی 20 هزار برگ نیست. 50 هزار برگ است. شما بایستی دنبال 30 هزار برگ بعدی هم باشید. (140084)
محسن کاشی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۷:۱۰
از کجا اسناد دستکاری نشده باشند اون موقع بیست هزار سندو تو جیب کی پیدا کردید؟اونجا شتر با بارش گم میشه (140115)
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۲۱:۲۷
هر کسی که مانع بررسی های همه جانبه در این پرونده شود و سنگ اندازی کند معلوم است دستی در این اختلاس ها داشته و باید به او مظنون شد. (140192)