به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۰۹
 
۵۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ساعت ۰۰:۳۱
کد مطلب : ۲۲۵۱۹
5‌سال مذاكره براي مذاكره، توافق بزرگ در 99 روز!

ولايتي: آقاي‌جليلي دیپلماسی کلاس‌فلسفه نیست

گروه سياسي: برخی نمایندگان عضو جبهه ی پایداری در مجلس صبح یکشنبه با حالتی عصبی به توافقات هسته ای واکنش نشان داده و در تذکرهای پی در پی آن را نیازمند تایید مجلسیان خوانده اند، در حالی که رییس جمهور و رهبری در پیام هایی با تایید توافقات انجام شده با 5+1، از تیم مذاکره کننده تقدیر کرده و آن را پیروزی ایران قلمداد کرده بودند.
ولايتي: آقاي‌جليلي دیپلماسی کلاس‌فلسفه نیست
به گزارش انصاف نیوز، این در حالی است که پیشرفت و دستاورد تیم مذاکره کننده ی دولت جدید در سه ماهه ی آغاز به کار خود که به توافق بزرگ هسته‌اي اخیر رسیده، قابل مقایسه با سالها مذاکرات کش دار و بی نتیجه ی تیم هسته‌اي دولت محمود احمدی نژاد نیست که به گفته ی دکتر ولایتی، مشاور رهبری در امور بین الملل، در جریان انتخابات ریاست جمهوری امسال خطاب به سعید جلیلی، دبیر وقت شورای امنیت ملی و مسوول مذاکرات هسته‌اي گفت:

«بینید جناب آقای جلیلی! بحث دیپلماسی کلاس فلسفه نیست، آنچه مردم مي‌بینند این است که شما چند سال است مسوول پرونده ی هسته‌اي هستید، یک قدم هم پیش نرفته‌ایم، تحریم ها بیشتر شده و هر روز فشارش بر روی مردم مي‌آید. هنر دیپلماسی این است که حق هسته‌یی را حفظ کنید و در عین حال تحریم ها کاهش پیدا کند و بر آن اضافه نشود».

فرصت سوزی جلیلی و یاران او در سالهای اخیر برای برخی تجربه نشده و متاسفانه بخشی از حامیان آن روش نسبت به توفیق تیم جدید حساسیت نشان داده و به جای استقبال از پیروزی به دست آمده که مي‌تواند باعث رفع محدودیت‌هاي ناشی از عدم مدیریت صحیح آن دوران بود، امروز برآشفته شده و سنگ اندازی کنند. هر چند توافقات انجام شده و اعتراض افراطیون همچون اعتراضات پیش از انتخابات به تایید صلاحیت حسن روحانی، اعتراضات به تایید تعدادی از وزرای فعلی دولت، و در آخر، توافقات هسته‌اي با 5+1، به جایی نخواهد رسید.

حمید رسایی امروز در مجلس گفت: یک توافق‌نامه‌ای بین ایران و 1+5 انجام گرفته است که وزیر خارجه کشور یک چیز می‌گوید وزیر خارجه آمریکا یک چیز می‌گوید و صدا و سیما نیز طوری دیگر آن را بیان می‌کند. مشخص نیست که آیا گفته‌هاي وزیر امور خارجه ی ایران برای آقای رسایی وجاهت بیشتری دارد یا گفته‌هاي رسانه‌هاي غربی؟

همچنین مهرداد بذرپاش با استناد به اصل 84 قانون اساسی درخواست اخطار کرد و گفت: توافقی بین ایران و 1+5 انجام شده است که نمایندگان از آن بی‌اطلاع‌اند. این در حالی است که چندی پیش دکتر ظریف با حضور در مجلس آنها را در جریان مذاکرات قرار داده بود اما بر خلاف وعده ی عدم انتشار محتویات جلسه، برخی نمایندگان با بی اخلاقی اقدام به انتشار مفاد گفته‌هاي ظریف کردند؛ موضوعاتی که طبق وعده ی وزیر امور خارجه با وزرای 5+1 مي‌بایست محرمانه مي‌ماند.

همچنین این اعتراضات افراطی ها در تناقض با رویکرد همین افراد است که تاکنون هیچ تصمیمی در حوزه ی هسته‌اي را از سوی مجلس و دولت به رسمیت نمی شناخته و صرفا تاکید مي‌کردند که در زمینه ی هسته ای، رهبری تصمیم مي‌گیرد ولی در حالی که در ایام اخیر بارها از سوی رهبری به صورت علنی از تیم مذاکره کننده و مذاکرات حمایت شده شده و امروز پس از توافقات نیز از مذاکرات تقدیر شده است، مدعیان ولایت مداری راه عوض کرده و مواضع افراطی خود در عدم توافق را تکرار کردند.

ولایتی: جلیلی در پنج سال یک قدم جلو نرفت


متن سخنان علی اکبر ولایتی در جریان انتخابات خطاب به سعید جلیلی به این شرح بود:

درباره صحبتی که دکتر جلیلی کردند باید بگویم که دیپلماسی این نیست که در مقابل کشورهای دیگر خطابه بخوانیم و مطلبی را بیان کنیم اینجا در مصاحبه می‌گویم دیپلماسی این نیست که ما یک طرف بنشینیم و آنها طرف دیگر و ما یک حرف مشخص بزنیم اقدامات دیگر در خارج از اینها بکنیم.بنده به شما عرض می‌کنم که حرفی که می‌فرمایند برای 20 سال پیش است و الان وضعیت دنیا فرق کرده ناچارم موضوعی را مطرح کنم که تا به حال مطرح نشدند یک زمان قبل از‌آنکه به قطعنامه‌های شورای امنیت در بحث هسته‌یی نرسیده بودیم آقای سارکوزی مستقیم از بنده دعوت کرده و سفیر فرانسه آمد و گفت که آقای سارکوزی از شما دعوت می‌کند که به پاریس بیاید تا مذاکره کنیم.

بنده با آقای رییس جمهور صحبت کردم و ایشان گفت چون خود سارکوزی دعوت کرده حتما برو من به فرانسه رفتم و یک ساعت ملاقاتم طول کشید و همان صحبتی درباره لاریجانی گفتم درباره من اتفاق افتاد و با آقای سارکوزی درباره عدد سانتریفیوژها به توافق رسیدیم تا غنی‌سازی را متوقف نکنیم و اینکه حرف آنها را به طور کامل قبول نکنیم یعنی چیزی بینابین شود مثلا اگر 8 هزار سانتریفیوژ داریم به 4 و 5 هزار سانتریفیوژ برسانیم و آقای سارکوزی قبول کرد و گفت با آقای لدید که نفر دوم ایشان بود گفت که مذاکره کنید و ظرف مدت یک هفته آقای لدید قرار شد در راس یک هیات سیاسی و هسته‌یی به ایران بیاید بعد از دو هفته آقای سارکوزی گفت من می‌خواهم به کشور شما بیایم ملت شما ملت بزرگی است و دست رهبر این ملت را بفشارم.

من تمام چیزیهای که عرض می‌کنم آقای آهنی سفیر پاریس گزارش کرده و اسناد آن در وزارت خارجه موجود است. بنده این را آوردم و کار متوقف شد نکته این است که در زمانی که بنده با تاکید آقای رییس جمهور به فرانسه رفتم قائم مقام وزارت خارجه کاردار سفارت فرانسه را و به نوعی به او گفت کسی که به پاریس آمده نماینده ما نیست در حالی که ما قرار گذاشته بودیم نفر دوم فرانسه بیاید ایران و قرار اولی این بود که آنها پذیرفته بودند سانتریفیوژها کار بکنند فقط عددش کمتر شود تا بشنیم و بحث کنیم تا به بن‌بست نخوریم تا پرونده به شورای امنیت نرود هم غنی‌سازی را داشته باشیم و هم مسئله هسته‌یی حل شود و مشکلات بین‌المللی پیدا نکنیم اما متاسفانه دولت جواب نداد و نه تنها جواب نداد وقتی چنین حرفی به کاردار فرانسه زدند وزارت خارجه فرانسه گفت اگر این خبر زودتر به ما رسیده بود ملاقات شما و آقای سارکوزی لغو شده بود یعنی عین همان قضیه آقای لاریجانی اتفاق افتاده بود.

می‌شد از این امکانات استفاده کرد و غنی‌سازی را ادامه داد و تحمیل‌ها را از طرف شورای امنیت نداشت و وضعیت کشور را به تحریم‌ها نرساند در رابطه روسیه نیز همین اتفاق افتاد آقای پریماکوف گفت اگر آقای پوتین به ایران بیاید ودست خالی برنگردد من آقای پوتین را به ایران می‌آورم من این قول را دادم و آقای پوتین آمد و کارهای اولیه شد دو مرتبه در کارش تخریب شد می‌خواهم عرض کنم این دیپلماسی هسته‌یی دیپلماسی نیست.

در آخرین صحبتی که آقای جلیلی در آلماتی داشتند، پیشنهاداتی کردند که براساس آن می‌شد جلو برویم و آن پیشنهادات را ایشان نپذیرفتند. 1+5 گفتند که شما اگر غنی‌سازی 20 درصد را متوقف کنید و حرکت فوردو را قدری کند کنید، ما این سه تحریم را از روی شما برمی‌داریم. معلوم است که هرکاری قرار است انجام بشود، قدم به قدم است. در پاسخ آنها گفته شد ما فلان کار را می‌کنیم شما کل تحریم‌ها را بردارید. اینکه می‌گویم به شهادت معاون وزارت امور خارجه در جلسه است. مثل این است که شما بخواهید لیوانی بخرید که طرف بگوید 100 تومان است. شما بگویید دو تومن می‌دهید؟ او می‌گوید اگر نمی‌خواهی معامله کنی، چرا وقت ما را گرفتی. وقتی طرف حاضر است سه قدم بردارد بعد شما می‌خواهید یک قدم بردارید، معلوم است نمی‌خواهید کار را پیش ببرید.

دیپلماسی این نیست که در داخل کشور خودمان طوری وانمود کنیم که ما اصولگرا هستیم اما اصولگرایی این نیست که انسان انعطاف‌ناپذیر باشد. در رابطه با مصالح ملی باید بتوانیم از دیپلماسی به نحو احسن استفاده کنیم. دیپلماسی فقط خشونت نشان دادن و سرسختی نشان دادن نیست، بلکه یک معامله و تعامل است. ما باید با همه دنیا تعامل کنیم. قضیه بده و بستان است. نمی‌شود هرچه ما از آنها می‌خواهیم آنها به ما بدهند و متقابلا حاضر نباشیم کاری بکنیم. هنر دیپلماسی بیانیه صادر کردن و خواندن بیانیه پشت میز مذاکره نیست، حتما راه فعلی مذاکرات هسته‌یی اشکال دارد و اگر اینطور نبود، وضع ما به اینجا نمی‌رسید.

ببینید جناب آقای جلیلی! بحث دیپلماسی کلاس فلسفه نیست، آنچه مردم مي‌بینند این است که شما چند سال است مسوول پرونده ی هسته‌اي هستید، یک قدم هم پیش نرفته‌ایم، تحریم ها بیشتر شده و هر روز فشارش بر روی مردم مي‌آید. هنر دیپلماسی این است که حق هسته‌یی را حفظ کنید و در عین حال تحریم ها کاهش پیدا کند و بر آن اضافه نشود.

۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۰:۳۴
امان از سعید و محمود (176937)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۰:۰۷
به قول به استاد بزرگ که می گفت:
اب بریزید جایی که می سوزد.
اینا با این کارهاشوه برای صدمین بار ثابت کردند که دنبال منفعت حذبی و گروهی هستند و نظام و رهبری و ... برایشان اهمیتی ندارد (177220)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۰:۲۲
چه خونی به دل بچه حزب اللهی ها و اهالی مقاومت شد .

سه سال پیش 8 آذر تو را به خاطر دستیابی به غنی سازی 20 درصدی ترور کردند امروز با پرداخت 4 میلیارد دلار خون بهایت را دادند

کاهش 200 تومنی دلار مبارکتان باد ، ارزشتان همین بود؟؟؟؟

اگر شخصی از غم چنین حادثه بمیرد چه جای ملامت است که ازدیده ی من شایسته ی چنین کرامت است (177243)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۴:۵۹
به نظر شما احترام میگذارم اماچون به اون معتقد نیستم اجرای انرا (مردن از این حادثه دهشتناک) را به عهده خودتان می گذارم (177611)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۵:۱۳
واقعا شما تو این جامعه زندگی نمی کنید یا خودتون رو به ندیدن واقعیت های جامعه زدید؟ (177629)
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۵:۲۵
با با تو دیگه کچایی تو عالم فلسفه ؟ (177643)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۵:۲۸
چرا 200 تومان ؟ اگه جلیلی شما برنده بود الان دلار حدود 6000 تومان و مملکت در استانه جنگ و نکبت بود (177646)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۶:۴۴
منم قبول دارم ولی مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است (177716)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۷:۴۴
حزب اللهی جهل نمی ورزد, خرد می ورزد...!؟حزب اللهی با علم و تقوایش یک جهان می ارزد, اما حزب اللهی نما با جهل و جمودش به یک ارزن نمی ارزد...!؟حزب اللهی نه خود را حزب اللهی می نامد, نه خود را حزب اللهی می داند, بلکه تلاش می کند و امید دارد که خدای تعالی او را از حزب الله بداند...!؟حزب اللهی هیچگاه بر مردمش, اگر خطاکار هم باشند ستم روا نمی دارد ,بلکه هماره جانب انصاف نگه می دارد و عدالت را در همه حال روا می داند...!؟چه لوث شدند وازه ها در این دیار...!؟ (177774)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۶:۵۲
اگه پیشرفت ایران دل کسی رو خون میکنه ایشاالله همیشه خون به دل باشه (177724)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۷:۵۰
کاسه از آش داغتر نشو، رهبر تشکر کرد، همسر شهید هسته ای لوح تقدیر داد... (177783)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۸:۰۸
شما اگر اينقدرسينه چاك واقعي هستيد!!مي دونيد روزانه چقدر كودك كارتوي كشور اسلامي توليد میشود ؟ . . .چقدرنوجوون و جوون به تعداد جيب برها و دزدها،قاتلها،معتادها،...اضافه ميشه؟؟؟مي دوني چقدر از مردها بخاطر شرمنده بودن پيش زن و بچه و فاميل سكته ميكنن وميميرن؟؟؟شما چطور اينهارو هرروز مي بيني وجون نميدي؟؟؟تورو خدا از اسلام براي منافع خودتون هزينه نكنين!!تورو به خدا براي اشائه افكار افراطي و منافع طلبانه تون اسلام رو لكه دار نكنيد (177795)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۸:۱۰
بلاخره خدا صداي دعاهاي به حق ملت رو اجابت كرد وتوافق هسته ايي اتفاق افتاد (177798)
عبدالرئوف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۸:۱۲
"اذهبوا انتم الطلقا" این جمله حضرت رسول بود که کفار رو با آن همه پلیدی در فتح مکه آزاد کرد ولی کسی اعتراضی نکرد که چرا خون شهیدان بزرگ اسلام بر زمین ماند و با کفار و یهود و غیر مسلمانان مصالحه کردید. تمامی کشته های راه عزت کشور انشاالله شهید هشتند و جای شهدا نزد خدا محفوظ است ولی دلیل نمیشود به این خاطر تا اخر با جهان در ستیز بود . روحشان شاد یادشان گرامی (177799)
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۸:۵۳
تا حالا مردی را دیدهای که کمرش به خاطر نداشتن جلوی فرزندانش خم شده وعرق شرم بر پیشانیش نشسته (177823)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۲۰:۰۲
پس کرامت ارزانیتان برادر (177873)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۵:۵۴
روزنامه کیهان مرکز سرمایه گذاری کلان آقازاده های دولت نهم و دهم و برخی از عناصر فعلی مجلس و جاهای دیگر هست که تحریم ها به نفعشون بود و کلی از این بابت سود کردند کلی برج ساختن زمین خریدن سرمایه گذاری کردند .و اصولا نون اونها در هرج و مرج و جنگ است تا از آب گل آلود ماهی بگیرند .اما شرایط فعلی اصلا به نفع اونها نیست و خیلی ضرر می کنند برای همین تمام قدرت خود را بکار خواهند گرفت تاسنگ اندازی کنند در آینده باید منتظر اتفاقات غیر منتظره دیگر بود... (177666)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۰:۴۱
دیگرصدایی از طبل های توخالی در نخواهد آمد.
روحانی رویای شوم افراطیون را به کابوسی ابدی تبدیل کرد (176939)
Shojaei
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۱:۲۷
خدا به این ملت رحم کرد که اعجوبه ای بنام جلیلی رییس جمهور نشد (177316)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۰:۴۸
بهارنيوز
من به روحاني راي دادم و در صد روز گذشته حتي يك ثانيه هم فكر پشيموني به سرم نزده
به جليلي راي ندادم اما يه نكته رو ميخوام جسارتاً يادآوري كنم :
ضعيف كشي نكن
ضعيف كشي اخلاقي نيست داداش !
متهم رديف يك عقب ماندگي مملكت خصوصاً در بحث سياست خارجي جليلي نيست .البته جليلي هم بايد در پيشگاه تاريخ و در محافل آكادميك پيش دانشجوهاش پاسخگوي سهم خودش باشه
ولي متهم رديف اول يكي ديگه است : م ح م و د ا ح م د ي ن ژ ا د
بهارنيوز ! جاي متهما رو عوض نكن . سوراخ دعا رو گم نكن

اين عبارت ها از ذهن و ضمير تاريخ اين مملكت پاك نميشن :
هولوكاست
ممه
لولو
كاغذپاره
قطعنامه دان
آب رو جايي بريزيد كه ميسوزه
گور پدرتون
قطار هسته اي نه ترمز داره نه فرمون

بالاخره ما نفهميديم " قطعنامه دان " كجاي بدنه ؟ يه نفر ازش بپرسه شايد به اطلاعات آناتومي و علم تشريح چيزي اضافه بشه . شايد ايشون با كمك انسان كاملش ( مشايي) به يكي از اعضاي ناشناخته بدن پي برده بود ! (176943)
ابوسعيدگناوه اي خار چشم سعوديها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۷:۵۵
خوبشون ميكنه بهار جليلي سه واويلاتره محموده!!! (177091)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۹:۴۵
بحث ضعیف کشی نیست، بحث سر این است که عده ای که می خواستند به جلیلی رای بدهند و البته در جریان مناظرات پشیمان شدند روشن تر شوند. و 4میلیونی هم که رای دادند بفهمند که قرار بود مملکت را به چه ورطه هولناکی بکششانند. قرار است همگی درس بگیریم و یادمان باشد چه بر ماگذشت تا آینده را بهتر رقم بزنیم، احمدی نژاد که در هر حال رفتنی بود قرار بود نگذاریم سیاست های نابخردانه و خشونت بارش ادامه یابد. و قرار است من بعد هیچگاه خود را به خواب نزنیم. (177188)
مهدی
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۱:۲۹
باید یادمون باشه که احمدی نژاد هم حاصل نوعی تفکر تندروانه است و تا زمانی که این جریان تندروانه از منابع ملی (بیت المال) ارتزاق میکنه و واقعیت های اقتصادی دنیا رو نمیبینه، وضعیت به همین شکل ادامه دارد. پس مجلس باید دست این آدمها رو کوتاه کنه. (177318)
لطیف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۳:۳۶
اولا یه قشنگی جا افتاد "قطعنامه دون تون پاره بشه"دوم این بدبخت هم مقصر نبود (177478)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۶:۰۴
به این لیست موارد زیر را اضافه کنید:
دو زار
چاقوی زنجان
گنده‌تر
مادر عروس
هلو
ننه قمر
زنبیل گذاشتن
و در آخر :3000000000000 (177683)
يكي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۶:۲۲
انگليس يك جزيره كوچك در آفريقاست رو فراموش كردي (177698)
شهاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۰:۵۰
نمی خوام زبونم لال! از اون ایرادگیر ها حمایت کنم، ولی مگه قانون اساسی نگفته توافقات بین المللی باید به تایید مجلس برسه؟ (176947)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۸:۱۱
يعني مجلس مي خواد توافقي را كه با همت وزارت خارجه به سرانجام رسيده و همه مقامات از رهبري و دولت و مجمع و ... و بخصوص مردم تأييد كرده اند را تصويب و تآييد نكند؟ بايد به پايداري چي ها گفت آب رو بريز ..... (177098)
رصا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۵:۴۰
آقا شهاب. اولا که اکثریت مچلس ابراز رضایت کرده اند وآنهایی که ناراضی هستند همان اقلیت افراطی جبهه پایداری هستند. ثانیا برادر من خودت بهتر میدانی که بسیاری ازاین نمایندگان نماینده واقعی مردم نیستند بلکه نماینده جناح سیاسیشان هستند که بانظارت استصوابی وارد مجلس شدند. (177658)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۸:۲۹
بله مجلسی که حاوی رای مردم باشه نه مجلس برآمده از نظارت استصوابی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خدا وکیلی اکثر این نماینده های فعلی مجلس نماینده قشر متوسط و تحصیلکرده و خردمند جامعه هستند؟؟؟؟؟؟؟
من که بعید میدونم (177121)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۸:۳۲
توافقات ساده بین المللی و نزاکتنامه های بین المللی که بار و تعهد حقوقی ایجاد نمیکنه نیازی به بررسی و تصویب مجلس نداره، به نظرم اینجور میاد که موافقتنامه ژنو ضمانت اجرایی نداره و در صورت عدول طرفین از مفاد اون، وضع به حالت سابق بر میگرده، اگه تعهد حقوقی داشت، طرفی که تخلف کرده بود میشه ازش نزد مراجع داوری و قضایی بین المللی شکایت کرد و الزام به انجام نعهداتش رو از طریق شورای امنیت خواستار شد. حال آنکه در این مورد این بحث ها منتفی است. لذا صرفاً یک توافقنامه است، نه عهدنامه. پس نیازی به تصویب مجلس نداره. (177125)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۹:۰۶
کدوم مجلس؟ مجلسی که جناح بندی شده و هرکی سازه جناح خودش رو میزنه؛ حقوق هایی میلیونی میگیرن اصلا تورم رو احساس نمیکتن و از اوضاع معیشتی مردم خبری ندارن (177155)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۹:۲۸
به شرطی که نمایندگان نماینده واقعی مردم باشند نه این که در مجلس قانونگذاری خواهان اعدام این وان شوند ودر مجلس به راه بیفتند و شعار مرگ دهند و بهم دستمال و چماق تعارف کنند (177170)
مهرداد
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۹:۳۵
مجلسی که از مردم باشد و منافع مردم که همان منافع امام و انقلاب است را در نظر بگیرد و نه منافع شخصی و گروهی خود را . اینان باید صدای ملت را بشنوند. (177182)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۰:۰۲
بنظر شما مجلس ما صلاحیتش رو داره (177215)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۰:۲۳
اولا هنوز توافقي نشده اين يك پيش نويسه كه بسيار هم متزلزله و با كمكاري هر يك از طرفين فرو ميريزه اما برد ما اينه كه غرب وادار شد به حقانيت فعاليت هاي هسته اي ما اقرار كنه. ثانيا خوبه ميگيد مجلس. خداييش اين مجلسه كه بخواي باهاش مشورت كني؟سايت ها پره از سوتي هاي اين به اصطلاح نمايندگان. (177245)
الهام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۳:۳۸
کدوم مجلس؟ (177482)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۶:۰۸
مرغ پخته هم می خنده
فک کن کنگره آمریکا، مجلس فرانسه، مجلس چین، مجلس آلمان، مجلس انگلیس، مجلس روسیه و مجلس اتحادیه اروپا بخاند این توافق نامه را تایید کنند چه شود
عزیز دل این قرارداد زیر نظر شورای امنیت ملی و با هدایت رهبری به نتیجه رسید. (177688)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۰:۵۲
برغم پیروزی تیم جدید هسته ای وشادمانی از توافق حاصله در ژنو خواهشا از جلیلی و تیم مذاکراتش نام نبرید که حالمان سخت گرفته میشود هرچند لازم است این دو تیم را مردم مقایسه کنند و تفاوت ها را خودشان احساس کنند (176951)
ما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۱:۲۷
بابا اشتون گفته بود اون میاد از اسلام برای من میگه که من مسلمان بشم! (177314)
شهدای هسته ای شرمنده ایم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۱:۰۱
یادمه یکی تو محرم میگفت این یزید و شمر و دشمنان امام حسین خیلی خودشون رو ارزون فروختن
نمیدونم چرا یا خوشحالی امروز این به ذهنم رسید//
محرم // سوت و کف // شادی و هلهله // البته گویا این رسم اینان است
اینانی که در عاشورای 88 بیرق حسین آتش زده و به دسته های عزاداری حمله کرده و رقص و شادی میکردن و هلهله کنان ....
به خاطر چه؟؟؟ به خاطر تسلیم شدن؟؟؟؟ به خاطر ترس از مرگ با عزت؟؟؟ به خاطر پذیرفتن زندگی با ذلت؟؟؟؟؟
//لبیک یا حسین//
من حسینی را دوست دارم که با وجود تحریم آب هم تسلیم نشد
و هستند رسانه های بهاری به سان تارخ نویسان اموی که نه این نظر را منتشر میکنند نه حقایق عاشورا را منتظر کردند (176962)
کربلایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۲:۳۸
اگه به شما باشه که همه مردم ایران باید بمیرن شما درد نداری ، شما بیمار سرطانی نداری شما احتمالاً همه چیزت براست که اینجوری حرف می زنی . شما پس امام حسن (ع) را که تسلیم شد دوست نداری منطق شما اینه که باید با دشمن فقط جنگید یا پیروز شد و یا کشته ! (177413)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۲:۴۰
از رسانه محترم بهار خواهش میکنم در مورد تخلفات بذرپاش تو مدتی که شرکت سایپا بوده تحقیق کنه . خیلی کاسه داغتر از اش شده (177418)
من ايرانيم آرمانم شهادت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۲:۴۰
جناب شهداي هسته اي شرمنده ايم
شما بهتر است بجاي زدن به صحراي كربلا و قرآن سر نيزه كردن به عقل و منطق رجوع كنيد اولا اين حرفها در مورد عاشوراي 88 توهمات امثال شماست و اصلا اين اتفاقات رخ نداد و زمان بزودي همه چيز را روشن ميكند ثانيا شهداي هسته اي هم مثل بقيه شهدا جانشان را بخاطر آسايش و لبخند مردمشان گذاشتند ثالثا لطفا در خصوص فلسفه قيام امام حسين هم به كتابهاي شهيد مطهري و دكتر شريعتي مراجعه بفرماييد (177419)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۲:۴۹
اگه طرفدار احمدي نژاد نبودي باورت مي كردم (177426)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۲:۵۵
قابل توجه شما اینکه مراجعه کنید به توییتر و مراسم اخیر حزب الله لبنان در حضور سید حسن نصراله رو ببینید . احتملا اون ها هم یزیدی ان دیگه ، البته با منطق بی منطق حضرتعالی والا مسلمه که اون شادی طرفدارای حسن نصراله نه از سر شکستن حرمت مقدساته بلکه صرفا یه اباز هیجانه (177429)
شئهق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۲:۵۷
هه هه. یکی آب بده به این بنده خدا بریزه اونجاش که داره میسوزه.
اولا که چرا داری تهمت میزنی ایا این اتهاماتی که وارد میکنی رو با چشم خودت دیدی یا بهت گفتن تو باور کردی.
دوما چرا از اهل بیت که منبع آرامش و اسایش این ملت هستند مایه میزاری.
سوما شما ایستادگی و بزرگی امام حسین (ع) رو میبینید اما صبر و گذشت و حتی بیعت امام حسن (ع) رو نمیبینید.
آقای امام حسین (ع) دوست ایا امام حسین (ع) که جانم فداش اگر در زمان حال در راس امور بودند راضی به این همه سختی کشیدن و آزار دیدن مردم میشدند؟
درباره خوارج مطالعه کن بعد کمی فکر کن. (177431)
سورنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۳:۵۶
آقای عشق کربلا و امام حسین (ع)!!!! به جای داد و بیداد کردن لطف کنید برید سوریه از حرم حضرت زینب دفاع کنید؟؟؟؟؟؟؟
دیگه حناتون پیش ملت رنگی نداره. (177510)
عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۴:۰۰
اگر واقعا دم از شيعه بودن و پيرو امام حسين (ع) بودن ميزني بدان كه بيماراني كه به دنبال داروهاي خاص چند ميليوني دور شهر ميگردند و باز هم پيدا نميكنند شهيد زنده اند ، جوانان بيكار شهيد زنده اند ، كارگراني كه چند ماه است حقوق نگرفته اند يا به خاطر تعطيلي كارخانه بيكار شده اند شهيد زنده اند، امام حسين كسي را مجبور به ماندن نكرد ، علي (ع) اول از تقسيم عادلانه بيت المال شروع كرد و بعد حدود و احكام را اجرا كرد ، اگر دين نداريد آزاده باشيد يعني شادي مردم از موفقيت ايران را به پاي بي احترامي به محرم نگزاريد ، خيال نكنيد فقط شما شيعه و عاشق حسين (ع) هستيد و صاحب و مالك دين ! شما كه خيلي شهادت طلب هستي با پرواز مستقيم برويد نجف و از شيعياني كه هر روز توسط وهابيون كشته ميشوند دفاع كنيد ، شعار ندهيد ! (177520)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۴:۲۹
برادر از شما بعیده که فقط حرف بزنی.سلاح به دست بگیر و به سوریه و لبنان برو.همه برات دعا می کنیم.انشاء الله که موفق باشی. (177567)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۵:۱۷
امثال شما خوب خودشون رو به خواب می زنند. خدا به راه راست هدایتتون کنه تا قادر به تشخیص باشید و قادر به شناخت حسینی که ازش دم می زنید اما حتی ذره ای هم ازش شناخت ندارید (177635)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۵:۲۵
اگه واقعاً تفکرت اینیه که نوشتی من خیلی خیلی برات متأسفم (177641)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۷:۵۴
چون تندرویی عزیزم چون روی حرف ولی فقیهت حرف می زنی عزیزم چون کاسه از آش داغتری چون مسلمان نمایی چون نارسیستی (177787)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۸:۲۱
تفنگت را و باتوم سیاهت را ودشنام و دروغت را به زیر خاک مدفون کن...!بیا از وادی نفرت خارج شو به دنیای محبت پا بنه ای دوست ...!امامان با محبت, با صداقت, با عدالت, قلبها تسخیر می کردند نه با شمشیر...!؟ (177804)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۱:۱۲
فکر کنم جلیل میرفته شروع میکرده میگفته همه تحریم ها رو بردارید چون حق ندارید تحریم کنید ما هم که حقمونه طبق mpt غنی سازی تا 99% داشته باشیم
بعد 6 کشور اینطوری همدیگه رو نگاه میکردن
:|=آلمان
:|=انگلیس
:|=فرانسه
:|=امریکا
:|=اشتون
:|=چین و روسیه
احمدی نژاد و جلیلی و شریعتمداری :))) (176980)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۷:۴۳
آفرین خیلی با نمک گفتی (177082)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۷:۵۳
mpt نه عزيزم؛ npt (177089)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۶:۳۱
از قصد نوشته mpt مي‌خواسته بعضي‌ها رو خطاب قرار بده بابا (177707)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۹:۱۳
ببخشید مثل کریمی قدوسی به npt گفتید mpt (177161)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۴:۴۸
mp3 (177592)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۰:۵۹
ایول به نفست :-) (177273)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۱:۰۰
والا چه عرض شود... انتظار بیشتری از آقا محمود با آن طرز ادبیاتش نیست.. (177275)
ایران دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۱:۱۳
جلیلی جلیلی یاد بگیر یادبگیر
اسرائیل ، کیهان ،جلیلی ، احمدی نژاد ، پایداری ، رسایی ، بذرپاش .... تسلیت تسلیت . (176981)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۱:۲۲
الآن بعد از بحث این مذاکرات و توافق، بهتر میفهمم که ولایتی چه ضایعی از جلیلی کرده!! و واقعا حقیقتو گفته! (176995)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۱:۲۶
کاری که احمدی نژاد در رابطه با خالی کزدن زیرپای لاریجانی و ولایتی در مقابل فرانسویها کرد را من فقط اشتباه نمیدانم و نام خیلی یدتری دارد که روزی واقعییت ان فاش خواهد شد. (176999)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۱:۴۲
دیپلماسی باید دیپلماسی باشد
دیپلماسی که دیپلماسی نباشد
دیپلماسی نیست (177010)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۲:۲۰
شعار نماز جمعه این هفته مرگ بر اسرائیل آمریکا عزیزم دقت کن! (177020)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۲:۲۹
احمدی نژاد مجازات کدام گناه کبیره ملت ایران بود؟؟؟؟ (177024)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۳:۰۰
1 - مجازات فراموشکاری تاریخی مردم ایران
2 - مجازات برابری در آرای عوام که فریب هر پوپولیستی رو میخورن (177435)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۵:۲۸
خود قرآن میگه آیا کسانی که میدانند و کسانی که نمیدانند برابرند؟
این آیه از لحاظ تفکری میگه برابرنیستند نه از لحاظ چی میگن بهش؟آهان انسانیت
یعنی وقتی منه بی سواد با توی تحصیلکرده میریم رأی بدیم منه بی سواد نباید رأی بدم چون آگاهی ندارم اما منه بی سواد حق دارم مثل باسوادا سانتافه سوار شم رستوران برم و زندگی کنم
رضاشاه یه چیزی میدونست به بی سوادا حق رأی نمیداد (177648)
بي بضاعت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۳:۲۷
من در عجبم وقتي خط تلفني يا ديگر ارتباطي بين ايران و اسرائيل وجود نداره اين كيهان چطوري با نتانياهو اينقدر هماهنگ مي كنه وبا تفاهم كامل تيتر مي زنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (177462)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۲۰:۲۲
او محصول ضعف و اشتباهات آقای خاتمی و اصلاح طلبان و نیز قهر بخشی از مردم با صندوق رای بود... (177878)
عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۲:۵۷
بنیامین نتانیاهو : توافقی که امروز در ژنو به دست آمد یک اشتباه تاریخی بود و جهان از امروز جای خطرناک‌تری است.
یک مقام عربستانی با اشاره به توافق برنامه هسته ای ایران اعلام کرد که از اکنون هیچ کس در منطقه نمی خوابد.
صفحه اول كيهان : توافق ژنو يك ساعت دوام آورد !
پيدا كنيد پرتقال فروش را !! (177030)
پوریا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۲:۵۹
مشت محکم و کوبنده ی ملت بر دهان افراطیون
علی الخصوص.......
(بهار منتشر کن. اون روزم سانسورم کردی) (177032)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۵:۳۴
جسارتا این دوستانمون هیچ دوم احتمالا انگلیسی بلد نیستند که اینطور بشکن میزنند همه تحریم ها باقی هست ....(برای اینکه بفهمید اقایون اعتدالیون چقدر صداقت دارند از نانشنال نیوز متن توافقنامه اصلی رو ببنید) فقط یک سطح جزئی از تحریم از جمله خودرو برداشته شده تا کارگر های فرانسوی به شرکت ها برگدند و خودرسازای داخلی بد بخت بشن (177051)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۲:۴۱
دست خودرو سازهای داخلی که دل شما برایشان میسوزد ، به خون ملت ایران که در تصادفاتبا این سطل زباله های متحرک کشته شده اند آغشته است ، پس همان بهتر که ورشکست شوند . (177420)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۷:۵۷
وقتی زقابت نباشه سایپا بنجل می سازه ما مجبوریم بخریم بعد هم باهاش بمیریم! (177789)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۶:۲۵
آقایون برید کاسه کوزتون رو جمع کنید. خجالت هم خوب چیزیه ها!!!!!!! به خدا باید افرادی مثل جلیلی رو محاکمه کرد که در طول 5 سال چرا نتونست این مشکل رو حل کنه و روز به روز هم به تحریم ها افزوده میشد ولی دولت جدید در کمتر از 100 روز این معضل رو تا حدودی حل کرد و امیدها رو زنده کرد؟؟؟؟؟
متاسفم برای کسانی که ادعای پیروی از رهبر و خادم ملت بودن میکنند ولی در زمانی که هم رهبر و هم مردم از این دستاورد خوشحال هستند اونها ناراضی اند!!!!! یه خورده خودتون رو اصلاح کنید. (177062)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۷:۰۹
اگر همین جلیلی نبود و تا 20 درصد ادامه نمی داد غربی با ظریف به توافق نمی رسیدند (177074)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۲۲:۲۹
کاش تا 99 میرفت که دیگه کلا الان حال کنیم پس!
میزدیم رو نون تست با کیک زرد و آب سنگین جوشیده میخوردیم! (177964)
تدبیر و امید
United States
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۸:۱۴
کار باید سپرد به کاردون (177104)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۸:۱۷
آفرین، والله تبارک الله به این سخن و به کار تیم ظریف. رو کنید دست این نامردان رو که چه به سر ملت آوردند.... (177107)
سعدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۸:۲۴
اين توافق به معني مندرج در قانون اساسي نيست بلكه يك برنامه و اقدام مشترك براي رسيدن به توافق نهايي است . (177114)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۸:۳۶
هنوز نتيجه ي اين مذاكرات 99 روزه معلوم نيست، شاهنامه آخرش خوش است (177131)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۸:۳۸
خداوکیلی حرفهای دکتر ولایتی کاملا هوشمندانه و به حق و به نفع انقلاب عزیز ماست. بی راهه نیست که چنین فرد با درایتی مشاور مقام معظم رهبری هستند./ (177132)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۸:۴۰
دوستان من خواهش می کنم برای یک بار هم که شده برید ترجمه معاهده را بخونید .من از قبل قضاوت نمی کنم ببینید کلاه سرمون رفته یاتوافق بوده ؟فقط خواهشا بند اول توافق تامه را 2بار بخونید (177135)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۷:۵۸
هر کسی از ظن خود شد یار من! ما هم خوندیم (177790)
رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۹:۳۲
ای کاش در دادگاه 5 آذرماه بجلسه ای برگزار میشد تا این محمود به فرصت سوزی های 8ساله اش نیز پاسخ میداداگرچه میخ آهنی نرود در سنگ (177177)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۹:۵۲
این نماینده ها رو جدی نگیرین ، اینا میخوان بگن ما هم هستیم، اینا هنوز فرق ان پی تی و ام پی تی و آتاری رو........ نمیدونن (177195)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۹:۵۶
بذرپاش ، احمدي نژاد آينده ، فقط يه ذره خوشگلتر مواظب باشيد ، عين گرگ در كمين اند (177200)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۰:۰۰
کاش میشد انتخابات مجلس رو جلو انداخت. یا یه مرخصی با حقوق و مزایا به آقایون بدیم .چون ضررش کمتره!!!!!!! (177209)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۰:۰۱
اوضاع از این بدتر میشه زنده باد احمدی نژاد (177213)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۰:۰۴
این جوانک بذرپاش دیگه واقعا جاش کجاست (177217)
فاطما
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۰:۴۴
آقای شهاب کدام مجلس که هر را از بر تشخیص نمیدهد.این مجلس ضعیف تر از آن است با آن مشورت شود.این مجلس لایق احمدی نژاد است.دو سال دیگر مجلس لایق دکتر روحانی خواهیم داشت. (177261)
afshin
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۰:۴۶
گروه 1+5 در مذاكره با جليلي يكي از مديركل هاي وزارت خارجه شان را مي فرستادند. در صورتي كه در مذاكراتي كه آقاي دكتر ظريف انجام دادند وزراي خارجه 1+5 شخصا حضور يافتند. اين نشان مي دهد كه غربي ها چه اهميتي براي جليلي قائل بودند!!! (177262)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۱:۱۵
قط میگویم جلیلی لجباز بود (177296)
کارگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۱:۵۲
اسرائیل ، کیهان ،جلیلی ، احمدی نژاد ، پایداری ، رسایی ، بذرپاش .... تسلیت تسلیت . (177358)
مانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۳:۱۶
ظاهرا خیلی ها از حرف رهبر انقلاب هم تبعیت نمیکنند!!! (177454)
بي بضاعت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۳:۲۳
درست است كه بعد ازهشت سال با پرداخت هزينه هاي سنگين دوباره به همان ديپلماسي دوران خاتمي رسيديم واين مرد بزرگ هسته اي با كليد خود يكي از بزرگترين قفلهاي مردم مارا باز كردولي تجربه اي بزرگ نيز براي اين مردم شد كه ديگر مورد اغفال شعار دهندگان افراطي كه قول فتح جهان ومديريت جهاني با مسخره كردن دنيا وديگران وكاغذ پاره دانستن تحريمها در واقع تيشه به ريشه اين مردم وانقلاب مي زدند نشوند به اميد اصلاحات واقعي كه پرچمدار ان حضرت قائم (ع) مي باشند (177457)
ارش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۳:۲۶
اقای بذرپاش تو هنوز خیلی بچه ترازاون بودی که به مجلس بری احمدی نژاد تورو اینجا رسوند باید هم تقلا کنی چون اخرین باری که تو واسال تو راهی مجلس میشن .هنوز توهینهای دکترتون به رهبرروفراموش نکردیم منتظر جواب باشید (177460)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۴:۰۴
چرا ما وقتی دیپلماتهای باتجربه ومتعهد داریم ازاینچنین افرادی باید استفاده شودو بدتر ازانهم بجای محاکمه تقدیرمیشوند ماتاکی باید هزینه ناکارامدی رابدهیم اعتراض کنیم درخط امریکاواسراییل میشویم ،راستی حقوق ملت کی رعایت میشود... (177527)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۴:۴۵
این آقای رسایی خیلی باحاله انگار کسی بهش اطلاعات درست کشور را نمیده و یا تو مجلس مشغول بازیگوشیه که از تو روزنامه و تلویزیون دنبال اطلاعات کشور میگرده . به تناقض اخبار غربی و خودی که میرسه هنگ میکنه ، وقتی هم که هنگ کرد شاکی میشه و کرکره عقل و پائین میکشه و کرکره دهانشو باز میکنه . انشالله خدا هدایتش کنه (177589)
yas
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۵:۱۱
اگر کش دادن مذاکرات در گذشته نبود الان دیگر غنی سازی 20درصدی نبود که تعطیل بشه در نتیجه مجبور بودیم غنی سازی 5درصدی را تعطیل کنیم پس جایی که با ید مقاومت کرد را باید بشناسیم وجایی که باید نرمش قهرمانانه داشت را هم باید تشخیص دهیم .کارجلیلی هم به جا بود والان ا اگر نتیجه ای گرفته ایم حاصل آن مقاومت است و... (177624)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۲۱:۱۲
بالا غیرتا اینبار مردم با انتخابات قهر نکنن
همه ی اینارو از مجلس بریزیم بیرون (177910)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۲۱:۱۵
منصفانه این بود که پاسخ جلیلی رو هم می آوردید آن وقت خیلی از قضاوتها تغییر میکرد........ (177914)
عبدالرضا
United States
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۲۲:۴۶
توافق آقای دکتر ظریف وتیم همراهش با گروه 1+5 یک موفقیت تاریخی به نفع ملت و کشور ایران است ، دوستان نه خدا راضی است و نه عقل و منطق قبول دارد تا ابد بگویید مرگ بر آمریکا یا مرگ بر .... چرا نگوییم زنده باد آزادی ، دوستی ، زندگی ، وبرای یک ایران آباد وآزاد همه با هم بگوییم مرگ بر تحجر و استبداد ، استعمار ، تحریم، بیکاری وگرسنگی ، مواد فروش و.... وبیایید با هم زندگی کنیم و خدا را شکر کنیم وبا همه کشورها دوستی و تفاهم را ایجاد نماییم واز پیشرفت های علمی ، صنعتی، پزشکی و.... یکدیگر استفاده نماییم وبا سرعت عقب ماندگی هایمان را جبران نماییم . (177974)
Javad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۲۳:۴۲
تو رو خدا این قدر حرف از این جلیلی و احمدی نژاد و کیهان و شریعتمداری نزنید(حروف اولشون رو کنار هم بزارید ....ها) اینقدر اینارو بزرگ نکنید.
اصلا اینا با کی کار دارن؟
بذارید دو روز خوش باشیم. والا... (178007)