به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۵۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۲۹ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب : ۲۳۶۴۰۱

کاندیداتوری و تاییدصلاحیت احمدی‌نژاد جدی شد

کاندیداتوری و تاییدصلاحیت احمدی‌نژاد جدی شد
گروه سیاسی: شنیده‌های موثق حاکیست با توجه به نتایج نظرسنجی‌ها رسمی در باره میزان اندک مشارکت در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ طی روزهای اخیر در برخی جلسات سران اصولگرایان، بحثی جدی بر سر امکان حضور محمود احمدی‌نژاد و تایید صلاحیتش توسط شورای نگهبان صورت گرفته است. 
بنا به این گزارش‌ها، خروجی این جلسات این بوده که با گرفتن ضمانت‌هایی از وی، صلاحیتش تایید و در انتخابات خردادماه سال آینده شرکت کند زیرا او در حال حاضر تنها چهر‌ه‌ای است که در درون نظام و طیف راست توانایی کشاندن طیف‌هایی از جامعه خصوصا بدنه عام جامعه به پای صندوق‌های آرا را دارد. یک فعال اصولگرا به خبرنگار بهارنیوز اظهار داشت: «بله، اخیرا کاندیداتوری احمدی‌نژاد برای انتخابات ۱۴۰۰ بررسی شده است اما چون در صورت این امر وی یقننا برنده انتخابات خواهد بود، بحثی جدی برای نحوه و مذاکرات پشت‌پرده جهت تعامل با او و گرفتن تضمین‌هایی برای جلوگیری از وقوع تضادهای حاکمیتی در حال بررسی است.» طبق نظرسنجی‌های بسیار معتبری که عموما امکان انتشار عمومی نیافته‌اند با توجه به اوضاع نابسامان کنونی کشور خصوصا در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و روابط بین‌الملل و ... میزان مشارکت در انتخابات آینده اصلا مناسب نیست. در همین نظرسنجی‌ها، احمدی‌نژاد در صدر کاندیداهای احتمالی قرار دارد و با فاصله زیاد با اقبال عمومی مواجه است لذا بزرگان اصولگرا با همه ناراحتی‌هایی که از دور دوم مدیریتی احمدی‌نژاد دارند به این نتیجه رسیده‌اند که با چراغ سبزی مدیریت شده به او، تنور انتخابات را گرم کنند. طبق همین گزارش، مخالفت‌هایی‌ جدی هم با کاندیداتوری او وجود دارد اما به مثابه مصلحت‌اندیشی و حفظ آبروی نظام، نیاز به بالا بردن مشارکت مردم در انتخابات آینده اصل و معیار گرفته شده لذا تقریبا اجماعی بر سر حضور رییس‌جمهور سابق در بین بدنه‌ی فعالان اصولگرا شکل گرفته است. بر اساس این ارزیابی و تحلیل که با واقعیات امروز سیاسی کشور هم سنخیت دارد، اصلاح‌طلبان حتی اگر با چهر‌ه‌های اصلی خود نیز وارد عرصه انتخابات شوند و صلاحیتشان هم مورد تایید قرار بگیرند بدلیل اینکه بدنه اجتماعی رای خود را به دلیل عملکرد فاجعه‌بار دولت روحانی به طور کامل از دست داده و به قول صادق زیباکلام حتی با جرثقیل نیز پای صندوق نمی‌آیند ناچارا از درون اصولگرایان چهره‌ایکه توان گسیل و تهییج افکار عمومی را دارد وارد عرصه کنند و او کسی نیست جز احمدی‌نژاد. در عین حال تنها در یک صورت این موضوع «کاندیداتوری و تایید صلاحیت احمدی‌نژاد» منتفی خواهد شد: کاندیداتوری ابراهیم رییسی. در چنین صورتی مشخص خواهد بود که اراده بدنه اصلی نظام، انتخاب وی برای این مسوولیت «ریاست‌جمهوری»  می‌باشد لذا از کاندیداتوری احمدی‌نژاد همچون انتخابات سال ۹۶ ممانعت به عمل خواهد آمد و همچون انتخابات مجلس در اسفند ۹۸ با علم به مشارکت پایین، شطرنج سیاسی و انتخاباتی را مدیریت نموده و توجه چندانی به «آمار مشارکت» نیز نخواهند داشت. بر این اساس، اصولگرایان برای اخذ تصمیم نهایی، منتظر تعیین تکلیف ابراهیم رییسی برای انتخابات ۱۴۰۰ هستند. او بیاید دور احمدی‌نژاد را خط قرمز خواهند کشید و به انتخابات اسفند۹۸ گونه رضایت خواهند داد و به احتمال فراوان و آنگونه که از لابلای برخی تحلیلهای آنها می‌توان استنباط نمود، علت مشارکت پایین را هم به «ویروس کرونا» ربط خواهند داد! اما رییسی اگر نیاید اصولگرایان سعی خواهند کرد با احمدی‌نژاد، با یک تیر دو هدف بزنند. هم تنور انتخابات را گرم کنند و هم با مهندسی و گرفتن تضمین‌هایی از او «با تعابیر و راه‌کارهایی همچون میثاق‌نامه!» چراغ سبز حضور مجددش در پاستور را روشن کنند.
برچسب ها: ویروس کرونا

۱۳۹۹/۰۷/۲۹ ۰۸:۴۵
ان شاالله ناجی و خادم ملت ایران میاد رای هم میاره به خواست خداوند (369744)
۱۳۹۹/۰۷/۲۹ ۲۳:۳۱
باش تا صبح دولتت بدمد.این آق در 8سالی که بود با آن همه درآمد ارزی چه گلی به سر ملت زد که حالا بخواهد بزند (369759)
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۷/۲۹ ۰۹:۳۱
خوب آقایان که درباب اکل میته درشرایط اضطرارازفقه شریف حکم دارنداستعمال بفرمایندوقتی ازعقلایشان آبی برای ملت گرم نشدلابدخیری درجهال هست وای برما که باتجاهل رفع مشکل می خواهیم بکنیم واقعایکی ازبزرگترین مشکلات ماراه حل رفع مشکل است!! (369748)
۱۳۹۹/۰۷/۲۹ ۱۰:۵۰
این مهندسی انتخابات نیشت؟
اصلاح طلب واقعی و بدوراز دولت و مجلس فعلی شانس داره
مهندس هاشمی دکترخاتمی و... (369749)
۱۳۹۹/۰۸/۰۲ ۰۸:۵۴
خود خاتمی هم اگر بیاید ، پنج میلیون رای بیشتر ندارد (369766)
۱۳۹۹/۰۷/۲۹ ۱۲:۰۰
چه بشود اگر احمدی نژاد رییس جمهور شود ... بنظرم یا یک تقابل جدی بین رهبری و احمدی نژاد ایجاد می شود یا اینکه به محض رسیدن احمدی نژاد به پست ریاست همه چیز فراموش می شود . البته یک مساله مهم تجربیات و تکنیک هایی است که احمدی نژاد در خصوص دولت داری با خود به همراه دارد ... خیلی از افراد بعد از فارغ شدن از یک پست تازه به نقاط ضعف خود پی می برد و روش های جدیدی در انجام امور ارایه می کنند.
یکدست شدن دولت و حکومت (رهبری ،سپاه و...) تنها راه نجات کشور است . تقابل دولت و حکومت موجب عقب ماندن کشور است ... (369750)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۷/۲۹ ۱۳:۰۷
فقط نقشه ای برا کشیدن پای صندوقا.اتفاقا دراین سیاسی کاریا همیشه مردم عادی ضربه خورده اند.و دیگه تمومه ماجرا. (369751)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۷/۲۹ ۱۳:۵۷
متاسفانه همیشه مصلحت نظام به مصلحت مردم ترجیح داده شده اینگونه افکار پلید راه به جایی نخواهد برد آنانکه احمدی نژاد را به زیر کشیدند خواهند دید که اعز من تشاء و تذل من تشاء (369752)
۱۳۹۹/۰۷/۲۹ ۱۵:۰۲
امیدواریم که ایشون یکبار دیگر رییس جمهور شود وعزت رو به کشور برگردونند. (369753)
۱۳۹۹/۰۷/۲۹ ۱۵:۵۵
بی .... ، به جای این بازی ها فکری به حال مردم و گرانی کنید (369754)
۱۳۹۹/۰۷/۲۹ ۱۹:۰۲
این قضیه کاملا دروغه وساخته وپرداخته اذهان بیمار وجهت ایجاد زمینه فشار برروی شورای نگهبان هست بنده ازاین مقاله برداشتم کاملا عسکه یعنی به هیچ عنوان احمدی نژادتائید صلاحیت نمیشه واین را خودشون میدونن اما مشاوران وتیم انتخاباتیش این سناریو را چیدن برای آماده سازی زمینه برای ایجاد جو فشار برشورای نگهبان خاصه با ذهنیت سازی درمردم (369755)
۱۳۹۹/۰۷/۲۹ ۲۱:۴۹
روحانی دور اول با هجده میلیون و در دور دوم با ۲۴ میلیون رای رئیس‌جمهور شد
تحت بدترین شرایط این مقدار رای به یک کاندیدا داده می شود چه فرقی میکند بقیه به کاندیدایی غیر از کاندیدای پیروز رای بدهند یا اصلا رای ندهند.
انتخاب روحانی با میانگین حدود بیست میلیون نفر از دید اصلاح طلبان میشود حماسه ولی انتخاب کاندیدای دیگری با همین مقدار رای میشود نماینده اقلیت!
فقط می ماند میزان مشارکت که آن هم اگر پایین باشد تازه میشویم مثل کشورهای قبله اصلاح طلبان (369756)
۱۳۹۹/۰۷/۲۹ ۲۳:۲۱
من پیش بینی می کنم که ۸۸دیگری در راه خواهد بود، به خصوص اینکه مموتی خان از راه دور میایه با کوله باری از غرور میایه!!!! (369757)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۷/۲۹ ۲۳:۲۹
شتر در خواب بیند پنبه دانه. (369758)
ققنوس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۷/۳۰ ۰۲:۳۱
پس بلاخره اصولگرایان تصمیم گرفتند برای بار آخر تیشه به ریشه مردم ، نظام و انقلاب بزنند ! اگر شرایط داخلی و بیرونی فعلی مملکت را در نظر بگیریم حضور احمدی نژاد از همه نظر مضر است ! گویا اصولگرایان آدمی ندارند که معرفی کنند به ایشان که هشت سال ایران را در مقابل تمام دنیا قرارداد متوسل شده اند فقط مرد باشند پس از ۸ سال که احمدی نژاد مملکت را ۸۰ سال دیگربه قهقرا برد نگویند که ما بین بد و بدتر ، بد را انتخاب کردیم ! و ضمن عذرخواهی جدی از مردم از گردونه سیاست خارج و از هرگونه ادعایی خودداری کنند !!! (369760)
۱۳۹۹/۰۷/۳۰ ۱۰:۴۸
اوخواهدآمد دکترعادل (369762)
۱۳۹۹/۰۷/۳۰ ۱۱:۱۷
سایت نون به نرخ روزخور بهار
شما نبودید خودتون رو خفه کردید برای روحانی؟
خجالت بکشید (369763)
۱۳۹۹/۰۷/۳۰ ۱۲:۳۵
نظرها مشخصه از کجا اب میخوره گزینشی و تک حزبی
عاقل از یه سوراخ دو بار گزیده نمیشه .....
یادمان باشد بیشترین کمکها و طرفداری ها از طرف جامعه بین المللی از رژیم منحوس صهیونیستی در زمان احمدی نژاد انجام شد و علت آن عدم آگاهی وی در تاختن بدون ملاحظات سیاسی به انها بود..
حالا اگه این نظر درج نشه تعجب نخواهم کرد (369764)
۱۳۹۹/۰۸/۰۱ ۰۲:۴۴
اگه مثل سابق ضدآمریکا بؤده ؤتؤبه‍ کرده دوست ولایت وبوسید شآید بخشیدمش (369765)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها