به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ساعت ۱۷:۵۲
کد مطلب : ۴۰۶۷۹
«دلواپس» کشور یا «دلواپس» انتخابات آتی؟

«خوش‌خیالان» ديروز؛ «دلواپسان» امروز!

گروه سياسي: روز گذشته همایشی تحت عنوان «دلواپسیم» با سروصدای بسیار برگزار شد. به گزارش «انتخاب» ؛ دست اندرکاران این همایش - براساس اخبار منتشره در رسانه های این جریان - تشكل‌هاي دانشجوئي بودند و البته اعتقاد داشتند که «دلواپسیم» به هیچ حزب سیاسی و گروه خاصی وابسته نیست. با این حال، تركيب شركت‌كنندگان اصلي آن حکایت از آن دارد که سران جبهه (گروه) پايداري بانيان آن اصلی و پشت پرده ی آن هستند.
«خوش‌خیالان» ديروز؛ «دلواپسان» امروز!
به گزارش «انتخاب» براساس اين گزارش پيشتر ليست 41 نفره‌اي متشكل از سعید زيباكلام، فريدون عباسي، ناصر نوبري، سيد محمدرضا آقاميري، عباسعلي كدخدايي، غلامحسين الهام، سيد محمد حسيني، محمد صادق كوشكي، محمد علي رامين، محمد كوثري، حجت‌الاسلام محمود نبويان، مهدي كوچك‌زاده، جواد كريمي قدوسي، علي اصغر زارعي، مهرداد بذرپاش، زهره طبيب زاده، محمد سليماني، مرتضي آقاتهراني، حسين آبنيكي، جواد منصوري، پرويز اميني، محمدحسن قديري ابيانه وحيد يامين پور، مهدي محمدي، عبدالله گنجي، قاسم روانبخش، علي اكبر متكان، حاجي حيدري، حجت الاسلام حمداللهي، اسماعيل كفايتي، حسن حميدزاده، اقبال شاكري، صادق محصولي، حسين فدايي، حسين قدياني، مازيار بيژني، سهيل كريمي، مسعود شجاعي طباطبايي، كامران غضنفري، بهزاد حميديه، محمد باقر ولدان براي حضور در اين مراسم منتشر شد.

از سوی دیگر و در شرایطی که تشكيل اين قبيل تجمعات با توصيه‌هاي رهبر معظم انقلاب سازگار نيست،‌ اما مطالعه و بررسی شبهات این عزیزان نشان می دهد «دلواپیس ها» چیزی در چنته ندارند ؛ چرا که عمده ی مسائل و موارد بیان شده در این همایش، بارها و بارها از سوی مقامات رسمی و ذیربط رفع شبهه شده است.

به لیست مهمترین محور سخنان مدعوین در این همایش توجه کنید:
پناهیان: انقلابیون مطالبات خود را در پشت سر مذاکره‌کنندگان اعلام کنند
اسماعیل کوثری: می‌بایست تمام تحریم‌های اعمالی علیه ایران برداشته می‌شد
نوبری: غربی‌ها می‌خواهند درخت هسته‌ای ما را خشک کنند/ افرادی به تیم مذاکره‌کننده اضافه شوند
فریدون عباسی: اشتباه استراتژیک است که چرخ سانتریفیوژها را به چرخ زندگی مردم گره بزنیم
ایزدی: نباید به توافق ژنو نگاه سیاه و سفید داشت
محمدی: مشکل بزرگ این است که دوستان قبول دارند که باید استاندارد شویم
کوشکی: اگر توافق ژنو را بپذیریم پس فردا حجاب اسلامی ممنوع خواهد شد
رامین: ما صداوسیما را نداریم اما افکار عمومی با ماست
سعید زیباکلام: از دلواپسی گذشته است و باید بشوریم
نبویان: در مذاکره نام یکدیگر را به اسم کوچک صدا می‌زنند/ تا الان هم یک دلار دست ایران را نگرفته

«دلواپس» کشور یا «دلواپس» انتخابات آتی؟!

همانطور که از جملات فوق بر می آید ، برخلاف نام این همایش که دلواپسان مذاکرات هسته ای نام داشت ، بیشتر احساسات و گاه سخنان شعاری و سوءاستفاده از جملات انقلابی و بیان جملات کلیشه ای و تکراری علیه افرادی چون دکتر روحانی و آیت الله هاشمی رفسنجانی مشاهده شد. این همایش که بیشتر به یک نمایش و میتینگ سیاسی حامیان سابق محمود احمدی نژاد و فعلی سعید جلیلی شبیه بود ، بیش از آنکه از یک «دلواپسی» برای آینده کشور حکایت داشته باشد، نشان از آغاز تلاش های پیداو پنهان گروه پایداری برای انتخابات آتی مجلس دارد.

بنا بر نظر تحلیلگران، این گروه ، مجبور است برای «جدی گرفته شدن» ، بر آتش اختلافات دامن زده و تقابل خود با دولت را علنی تر و جدی تر کند. پس از این، بیشتر باید شاهد «دلواپسی» ها دوستان دلواپسی بود که در دولت نهم و دهم، بیشتر به «خوش خیالان» شهره بودند!

علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۷:۵۷
همین امروز خبر یکی از اختلاسهای میلیاردی در استان فارس منتشر شد که نشان دهنده میزان پاکی دولت احمدی نژاد را بیش از پیش نشان داد
این ها اگر وجدان داشتند باید از شرمندگی سرشان را پایین می انداختند
اینها دلواپس جیب خودشان میباشند برایشان منافع شخصی مهم است نه منافع ملی (224176)
ايرانى
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۲۲:۳۱
خوب اگه صلح باشه و مملكت با ثبات باشه كه اين دلواپيسا چه جورى بتونن كرور كرور پول مردم بدبختو كه به اجبار تن به خودفروشي ميدن رو بالا بكشن؟ اينا همه دلواپس پول و مقامو ...... اينا هستن (224320)
ايرانى
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۲۲:۳۴
آقاى رييس جمهور ما به شما راى نداديم كه اين . . .پايدارى هر روز يه معركه بپا كنن،اونوقت خود دولتيا نشستاشون لغو بشه، پس جسارت قبل انتخاباتتون كو،ما راى داديم در ازاى حقمون (224323)
روج ا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۸:۲۱
مردم باید مراقب گروه پایداری و طرفدارانشون باشند، چون علاوه بر تفکرات تند به هیچ اصولی برای رسیدن به هدفشان پایبند نیستند (224183)
مسلمان ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۸:۲۶
سلام،بزرگترین دلواپسی ملت ایران؛حضور این نمایندگانِ دلواپس در مجلس شورای اسلامی است ! (224186)
نی نی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۸:۲۸
دوستان به نظر آقای به اصطلاح دکتر کوشکی دقت کنید عجب تحلیل استخوان دار و عمیقی " اکر توافق نامه ژنو را بپذیریم پس فردا حجاب اسلامی ممنوع خواهد شد"
یکی معنای این حرف رو به من حالی کنه؟؟؟؟
آقای رامین شما صدا وسیما رو ندارید ؟؟؟؟ رو رو برم
شما افکار عمومی رو دارید؟؟؟
ای خدا باید سرمو بکوبم تو دیوار از دست اینا (224188)
من ایرانی ام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۹:۲۸
نی نی جان لازم نیست سرت رو به دیوار بکوبی چون اینا خودشون بهتر از همه میدونن چه . . . بهم بافتن. ایناها یاران با وفای محمود هستند که حتی خجالت میکشند علنا بگویند حامیان کسی هستند که 8 سال به کشور ما تاخت. اینا خیلی بهتر از من و شما میدونن که دورانشون تموم و دستشون رو شده ولی هنوز میخواهند به سبک محمود خود را سرپا نگه دارند. محمود در توهم بهار بود، درحالیکه کشور زیر فشار تورم و بی کفایتی فریاد میکشید. (224217)
حامد
United States
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۸:۴۷
آقای رئیس جمهور محترم ، این چه رسمی است که کارگران برای راهپیمایی مجوز میخواهند ، مراسمات اصلاحطلبان پس از گذشتن از هفت خوان رستم در دقیقه ی نود لغو مجوز میشوند ، اما گروهک پایداری هر لحظه و هر همایشی که دلش بخواهد را میتواند برپا کند؟ مگر وزارت کشور زیر مجموعه ی شما نیست؟ (224199)
hasani
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۲۳:۱۸
اقای خاتمی فرمودند رییس جمهور تدارکچی بیشتر نیست از روحانی بیشتر از این انتظار نداشته باشید . حکومت دیگران می کنند . متاسفانه قدرت اصلی دست نهادهای غیر منتخب است (224351)
اسد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۸:۵۵
اختلاس ها رو میشنوند دلواپسیها بیشتر (224203)
ضرغام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۹:۰۵
ازخوارج زمان چه انتظاری دارید.خدااینهاروبه راه راست هدایت کنه واگرهدایت نمیشن . . . (224210)
جعفری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۹:۱۶
برای انتخابات اسفند 94 میدونیم چه کارتون کنیم
پایداری ها منتظر باشید...
تهران فقط لیست عارف (224214)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۲۱:۱۶
پایداری ها از تهران نمیان. از اصفهان کاندید میشن. (224270)
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۹:۴۳
اگر دلواپس نباشیم پس چگونه خود را مطرح کنیم و دیده شویم؟! بالاخره ما هم آدم هستیم و منافع مان ایجاب میکند که دلواپس باشیم ، پس ما دلواپسیم! (224225)
خودجوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۹:۴۶
این دلواپسان همان عناصر زودجوش و خود جوش نیستند که در هر مکان و هر زمان هر کاری دلشان بخواهد انجام می دهند؟ طبیعی است که در شرایط عادی و آرام جایی برای عناصر خودجوش و زودجوش نمی ماند ، لاجرم این عناصر دلواپس میشوند! (224226)
نی نی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۲۰:۲۸
تو رو خدا عکس های همایش بزرگ تاریخ رو ببینید تو سایت رجانیوز هست سطح درکشون رو نشون میده پاشده در جواب اقای روحانی که گفته بود با شناسنامه انتقاد کنید شناسنامه ثبت احوال رو جلوی دوربین گرفته ...... (224246)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۲۱:۱۳
دقت کردین چرا در این 36 که از انقلاب میگذرد هم فکران این اقایون همایش های دلواپسی برای کمرنگ شدن حجاب در جامعه یا نفوذ فرهنگ غربی که هرچند وقت به مناسبتی به ان اشاره میکنند بر گزارنمی کنند اما برای این مسلئه خودشون دارند به هرکاری میزنند. (224269)
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۲۱:۴۷
دلواپس چی هستین؟ دلواپس قطع دلارهایی که بابک زنجانی توی شرایط تحریم واستون می آورد (224296)
اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۲۱:۵۸
آن کس را که حساب پاک است از مناظره چه باک است! اگر راست میگویید چرا از مناظره فرار میکنید. منتقدان شما صدها صفحه کتاب و جزوه به اضافه ده ها کلیپ و مستند ساخته اند که همه در دسترس است ، شما چه در چنته دارید ؟ اگر راست میگویید برای مناظره در صدا و سیما و دانشگاه ها اعلام موجودیت کنید . ضمنا اگر ریگی در کفشتان نیست این نظر را هم بگذارید و سانسورش نکنید. (224305)
نی نی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۲۳:۰۹
برادر احیانا بیداری ؟؟؟؟؟؟؟؟ (224347)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۲۲:۰۶
به مردم تهران هم مجوز میدهید تا نظرشان را اعلام کنند. (224310)
بى نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۲۳:۳۰
احمدى نژادمحاكمه شود (224355)