به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب : ۴۱۴۴۶
ثبت شرکت‌ اسپانسر 3 روز پس از عقد قرارداد

ابهامات تازه در خصوص اسپانسر پرسپوليس

گروه ورزشي: در تاريخ 10 ارديبهشت 92 وزارت ورزش اعلام کرد قرارداد 30 ميليارد توماني با حامي مالي پرسپوليس به امضا رسيده اين در حالي است که شرکت «بهنام پيشرو کيش» به عنوان اسپانسر پرسپوليس در تاريخ 13 ارديبهشت يعني سه روز بعد از امضا شدن قرارداد به ثبت رسيده است.
ابهامات تازه در خصوص اسپانسر پرسپوليس
به گزارش تابناك، وقتي شرکت «بهنام پيشروي کيش» به عنوان اسپانسر 30 ميلياردي يک فصل پرسپوليس معرفي شد تلاش‌هاي ما براي يافتن اعضاي هيات مديره اين شرکت در وب‌سايت رونامه رسمي کشور بي نتيجه بود حالا اما با گذشت چندين و چند روز از معرفي اين اسپانسر مشخص شده که اين شرکت سه روز پس از عقد قرار داد با باشگاه پرسپوليس به ثبت رسيده است.

در هياهوي حسابرسي از باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس و انتشار ريز رقم قراردادهاي اين دو تيم کسي نفهميد چطور و يکبار يک شرکت اسپانسري پرسپوليس را براي يک سال و به دمبلغ 30 ميليارد تومان برعهده گرفت. تنها يک روز در خبرگزاري‌ها شرکت «بهنام پيشروي کيش» به‌عنوان اسپانسر فصل جديد باشگاه پرسپوليس معرفي شد.

از آنجايي که مبلغ اين قرارداد بيش از پانزده ميليون ريال است طبق فصل اول آيين نامه معاملات دولتي معامله عمده شناخته مي‌شود و بايد از طريق مناقصه يا مزايده بايد برگزار شود. اما در خصوص انتخاب اسپانسر باشگاه پرسپوليس هيچ مزايده يا مناقصه‌اي صورت نگرفته است. امير خادم به رسانه‌ها در اين خصوص گفته که افرادي که در رسانه‌ها از بحث اسپانسري اين دو باشگاه مطلع شده و يا افرادي که در مصاحبه‌هاي خود ابراز علاقمندي خود را اعلام کرده بودند، مانند سال‌هاي گذشته وارد مسير مذاکره شدند. اما وقتي اخبار را مرور مي‌کنيم مي‌بينيم که از سوي وزارت ورزش و جوانان يا باشگاه پرسپوليس هيچ زمان معيني براي مذاکره انتخاب اسپانسر معرفي نشده و هيچ مرجعي در اين باشگاه يا وزارت ورزش براي مراجعه متقاضيان معرفي نشده. لابد هر شرکتي که قصد داشت اسپانسر پرسپوليس شود مي‌بايست راسا با خود امير خادم ارتباط مي‌گرفت که اين امر هم منطقي نيست.

سايت خانواده بزرگ ورزش در اين خصوص مي‌نويسد: معاون پارلماني وزارت ورزش در مورد اين که به مزايده نگذاشتن اسپانسري استقلال و پرسپوليس تخلف محسوب نمي‌شود، گفت: آيا در طول 20 سال گذشته اسپانسر استقلال و پرسپوليس به اين شکل انتخاب نمي‌شد؟ بحث فروش استقلال و پرسپوليس مطرح نبود که بخواهيم اين دو باشگاه را به مزايده بگذاريم. اسپانسري يک‌ساله و موقت دو باشگاه به صورت سال‌هاي گذشته انجام شد. در گذشته کدام‌يک از 16 تيم حاضر در ليگ برتر، اسپانسري باشگاه خود را به مزايده گذاشته بودند؟

جالب اينجاست که امير خادم و تيم‌اش در تمام مدتي که بحث خصوصي سازي باشگاه استقلال و پرسپوليس را در دست گرفته‌اند به مديريت گذشته اين دوباشگاه و رويه‌هاي آنها ايراد مي‎گرفتند اما حالا که در خصوص انتخاب اسپانسر اين باشگاه ابهاماتي ايجاد شده همه را به شيوه قديمي انتخاب اسپانسر ارجاع مي‌دهند.

همين ابهام در شيوه انتخاب اسپانسر موجب شد تا شاخک‌‌ها همه تيز شود که اين اسپانسر ميلياردري که براي برند ثبت نشده پرسپوليس حاضر است 30 ميليارد براي يک سال پرداخت کند کيست. تلاش‌ها براي يافتن ردي از شرکت «بهنام پيشروي کيش» در روزهاي اوليه معرفي اين شرکت در دنياي اينترنت بي نتيجه بود و وب سايت روزنامه رسمي کشور هم هيچ نتيجه قابل قبولي را به ما ارائه نمي‌داد. اما کمي بعد برخي از رسانه‌ها از ثبت اين شرکت سه روز بعد از عقد قرارداد اسپانسري خبر دادند.

در تاريخ 10 ارديبهشت 92 وزارت ورزش اعلام کرد قرارداد 30 ميليارد توماني با حامي مالي پرسپوليس به امضا رسيده اين در حالي است که شرکت «بهنام پيشرو کيش» به عنوان اسپانسر پرسپوليس در تاريخ 13 ارديبهشت يعني سه روز بعد از امضا شدن قرارداد طي شماره ثبت 11311 و در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غيرتجاري منطقه آزاد کيش به ثبت رسيده است آدرس اين شرکت دقيقا آدرس شرکت حامي اميد کيش است! بد نيست با اعضاي شرکت حامي اميد کيش آشنا شويد: علي فاضل به عنوان مديرعامل، اکبر غمخوار به نمايندگي از بنياد تعاون و حرفه آموزي صنايع زندانيان کشور، تقي گل رخسار به نمايندگي از شرکت بين المللي سرمايه گذاري اقتصاد جهان صنعت، رضا شيوا، رحيم مطهر نژاد و خيرا... خادم!

اکبر غمخوار مديرعامل سابق پرسپوليس و رحيم مطهرنژاد، مديرعامل پيشين برج ميلاد و شرکت بهره‌برداري از مراکز معاينه فني تهران است. اگر به اسامي هيات مديره شرکت بين المللي سرمايه گذاري اقتصاد جهان صنعت نيز نگاهي گذار داشته باشيد به نام هاي تقي گلرخسار به عنوان رئيس هيات مديره و احسان خادم به عنوان مديرعامل برخواهيد خورد.

نگاهي گذرا به اين اسامي و عنواين نشان مي‌دهد که هنوز معادله‌هاي زيادي بايد حل شود تا بتوان سر از کار اسپانسر پرسپوليس و نحوه انتخاب آن توسط وزارت ورزش و شخص امير خادم درآورد. براي هواداران پرسپوليس شايد اين شرکت هم يک شرکت باشد مانند ساير شرکت‌ها که يک سال قرار است هزينه‌هاي باشگاه را با يک رقم درست و حسابي بپردازد اما اگر نيک نظر کنيم وزارت ورزش و جوانان که با طبل شفاف سازي به ميدان امد و با همين شفاف سازي هم در حساس‌ترين مقطع ليگ پرسپوليس را وارد حاشيه کرد بايد در خصوص نحوه عملکرد خودش در انتخاب اسپانسر شفاف سازي کند.