کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واضع نظريه «چرا می‌خواهند احمدی‌نژاد نباشد؟»

کیسینجر اسلام با تازه ترين كشفياتش دوباره آمد

17 آبان 1391 ساعت 13:34


گروه سياسي: حسن عباسی يكي از تئوريسين‌هاي اصولگرايان كه خود را به صورت توام هم «کیسینجر اسلام» ناميده و هم رئیس مرکزي ناشناخته‌اي تحت عنوان «بررسی‌های دکترینال»! مي‌نامد و همواره تئوري‌هاي عجيب و غريب ارائه مي‌دهد در تازه‌ترين اظهاراتش با بیان اینکه ۸۰ شبکه تلویزیونی و رادیویی کشور هر لحظه تبلیغات بانکی می‌کنند، گفت: ثمره بانکداری کشور، اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی است!

به گزارش بهارنيوز، وي البته هيچ اشاره‌اي به علت و چرايي و ريشه‌ي سياسي و مديريتي چنين سيستم اقتصادي فاسدي نكرد كه احتمالا ريشه‌اش در حكمراني دوستان اصولگرايش در اين سيستم بوده است، هماناني كه ايشان مدتها براي روي كار آمدنشان و حذف كامل اصلاح‌طلبان، چه تئوري‌پردازي‌ها و داستان‌سرايي‌هايي كه به خورد مردم نداد!

همگان بخوبي به ياد دارند همين تئوريسين همه فن حريف، در دوره اصلاحات و آقاي خاتمي، حتي كوچكترين مسائل اقتصادي و اجتماعي كشور را به اصلاح‌طلبان و شخص خاتمي ربط داده و با شديدترين الفاظي آنها را مورد لطف قرار مي‌داد! اما امروز و پس از حدود ۸ سال مديريت كشور توسط دوستان اصولگرايش، و شرايط كنوني مملكت، پس از مدتي سكوت مجددا و در آستانه انتخابات به ميدان آمده و لب به تئوري‌پردازي! گشوده و به گونه‌اي سخن مي‌گويد كه هركس نداند فكر مي‌كند اين سيستم بانكي از آسمان يكباره به زمين پرتاب شده است و اصلا به مديريت‌هاي جاري كشور بي ارتباط بوده و بايد همچون بلايي آسماني به آن نگاه شود!

شايد هم به زودي و نزديك تر شدن به موعد انتخابات، همين آقاي تئوريسين «همه‌چيزدان» در كشفيات جديد خود كه حاصل مركز جهاني! تحت مديريتش حاصل آمده دوباره در جايي ميكروفن به دست بگيرد و اصحاب فتنه، اصلاحات‌چي‌ها، دولت خاتمي و ... را عامل چنين سيستم فاسدي معرفي كند! خصوصا اينكه آقاي تئوريسين در همين نطق تازه اش پاي استكبار را در مشكلات اقتصادي و بانكي كشور كشف نموده، آنجا كه با تصریح بر اینکه آمریکا در شرایط کنونی اقدام به خلق ۳۲ تریلیون دلار بدون پشتوانه کرده که خلاف قوانین بین‌المللی و اقتصادی است، ابراز کرده است: بخشی از نوسانات ارزی کشور ناشی از این اقدام بوده است!

حسن عباسی کسی است كه قبلا در تمامی سخنرانیهایش از احمدی نژاد طرفداری مي‌کرده و حتي عنوان چند سلسله سخنراني‌هاي او در خرداد 88 تحت عنوان «چرا می‌خواهند احمدی‌نژاد نباشد؟» بود كه به مذمت هر 3 رقيب احمدي‌نژاد مي‌پرداخت و احمدي نژاد را «چكيده و خلاصه گفتمان اصولگرايي ناب» در مقابل «اصلاح‌طلبان غربي» معرفي مي كرد. در سياست خارجي نيز با دفاع از سخنراني‌هاي هجومي احمدي‌نژاد همواره می‌گفت باید ما از استراتژی تدافعی و یا مدارا به فاز تهاجمی برویم و حتي درخواست كرد که باید در خلیج فارس چند ناو را ما بزنیم تا آمریکا کاملا بترسد!

مدرک تحصیلی

وي در باره همه مسائل سياسي، فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي و ... سخنراني مي‌كند و در باره سوژه‌هاي مختلف تئوري ارائه مي‌دهد و خودش ادعا کرده‌است نیویورک تایمز هرگاه راجع به او مطلب می‏زند جلوی اسم او داخل پرانتز می‎‏‏نویسد: «The Kissinger of Islam». (کیسینجر اسلام) و از او با عنوان «The Big Brain Strategic» یاد می‎کند. اين در حاليست كه در جستجوی آرشیو این روزنامه در اینترنت حتی یک بار نام حسن عباسی پیدا نشده‌است!

جالب تر اينكه هنوز بسياري از حتي مخاطبان او نمي دانند كه تخصص و رشته و حتي مدرك تحصيلي او چيست!
مجتبی ذوالنور، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در سال ۱۳۸۳ درباره مدرک تحصیلی وی گفته بود: «برادرم آقای عباسی دکتر نیستند. ایشان در رشته فلسفه مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند»
حسن عباسی پس از آنکه در مورد دکترا داشتن یا نداشتن مورد سوال قرار گرفت، در پاسخ گفت: «من فقط ۱۰۴ رساله دکترا ارائه کرده‌ام. بعضی از همین آقایان که در سپاه هستند و دکترا دارند، رساله دکترایشان را با من ارائه کرده‌اند.... دکتر یعنی دکترینر، یعنی کسی که می‏‌تواند دکترین ارائه کند. طبیب کسی است که می‏تواند طبابت کند، راننده کسی است که می‏تواند رانندگی کند.»

حسن عباسی كه گفته مي‌شود نام اصلی‌اش یدالله قزوینی است، در خرداد ۱۳۸۸ در پی سخنرانی در دانشکده فنی دانشگاه تهران و مصاحبه با روزنامه وطن امروز در تاریخ ۳ خرداد ۱۳۸۸ با عنوان «چرا می‌خواهند احمدی‌نژاد نباشد؟» و سخنرانی در تالار سید الشهدا تهران با عنوان «مهندسی افکار عمومی» بنا به شکایت حسن روحانی بازداشت شد اما گفته مي‌شود در دادگاه تبرئه شده است.

وي كه بنا به‌ گفته و نوشته هاي خودش در سن ۱۲ سالگی به جبهه رفت و گفت: من آمده ام گناهانم را اینجا پاک کنم! اما علی شمخانی، فرمانده نیروی دریایی در دوران جنگ و وزیر دفاع دولت خاتمی، صراحتا گفت: او در جنگ ایران و عراق حضور نداشته‌است. شمخانی افزوده بود: «اگر حسن عباسی و عباسی‌های دیگر به جبهه می‌آمدند و ما کمبود نیرو نداشتیم، مساله فرق می‌کرد. ایشان در جبهه حضور نداشتند»
عباسی نیز در پاسخ شمخانی گفت: در اواسط جنگ ایران در مقابل کشور عراق در هور مقابل یکدیگر ایستاده بودند و این در شرایطی بود که برخی دوستان در داخل گلف و زیر کولر جنگ را اداره می‌کردند و آنهایی که اکنون متهم می‌شوند در جنگ تحمیلی حضور نداشتند به آن سمت هور رفته و در بصره و حتی عراق جنگ چریکی می‌کردند!!

گفتني اينكه عباسي در دهه ۸۰ بسیار به فیلم ۲۴ و سریال لاست علاقه داشت و اعتقاد داشت این سریالها برای زیر فشار گذاشتن اسلام به خصوص ایران ساخته شده است و بر این سریالها نقد و بررسی نیز گفته و در بسياري از خطابه هايش به شرح و نقد آن مي‌پرداخت و دوست داشت که یک مرکز ضد تروریسم مثل آن سریال بسازد و سایت خود را به همین نام ثبت کرده بود.


کد مطلب: 6539

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/report/6539/کیسینجر-اسلام-تازه-ترين-كشفياتش-دوباره-آمد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir