به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۶۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۰۹/۱۷ ساعت ۰۰:۱۴
کد مطلب : ۷۱۷۴

در باره اقدامات انحرافي برخي از طرفداران تراكتورسازي؛ از خوزستاني‌ها خجالت بكشيد!

گروه ورزشي: طي چند هفته گذشته فعاليت برخي عناصر گمراه كه خود را در بين هزاران هوادار واقعي تيم محبوب ديار آذربايجان در ورزشگاه تبريز جا زده و بدون توجه به بحث فوتبال صرفا به ترويج تفكر زشت خود هستند گسترش يافته است.
در باره اقدامات انحرافي برخي از طرفداران تراكتورسازي؛ از خوزستاني‌ها خجالت بكشيد!
به گزارش گروه ورزشي بهارنيوز، مهرماه دو سال قبل، يكي از سايت‌هاي خبري داخلي ضمن هشدار به مسئولان كشور و استان نوشت: «از جمله اقدامات دیگر این گروه جدایی‌طلب نیز گسترش جو ضد فارس و فارسی‌زبانان در شهرهای آذری‌زبان است که به عنوان یکی از جدی‌ترین راهبردهای این گروه توسط هواداران آن پیگیری می‌شود. علی دایی بازیکن و مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران که اصلیتی آذری دارد و زاده شهرستان اردبیل است نیز در اظهارات خود پس از دیدار جنجالی پرسپولیس و شهرداری تبریز تاکید کرد که خیلی از این ‌آقایان برای فوتبال به ورزشگاه نمی آیند. همچنین گزارش‌های مردمی و تصاویر ضبط شده از بازیهای این دو تیم نشان می‌دهد که اعضای این گروهک‌ها بارها باپرچم یک کشور دیگر به ورزشگاه رفته و به بهانه تشویق تیم تبریزی، پرچم اجنبی را در خاک وطن بلند می‌کنند.» (سايت فردانيوز-۱۳ مهر ۱۳۸۹)

به گزارش بهارنيوز، در حاليكه تا چند ماه پيش، عكس‌هايي از پرچم‌ها و نمادهاي كشورهاي بيگانه در دست عده اي از اين افراد گمراه در ورزشگاه تبريز در اينترنت منتشر شد و متاسفانه حساسيت چنداني نيز توسط مسئولان باشگاه را در پي نداشت به تازه‌گي اقدامات انحرافي و غير ورزشي اين عده توسعه بيشتري پيدا كرده كه خشم بسياري از هموطنان آذربايجاني را نيز در پي داشته است. مردم شريف آذربايجان به خوبي مي‌دانند چنين اقداماتي (هرچند ناچيز و مذبوحانه) در صورت استمرار، افكار عمومي جامعه را به شدت جريحه دار نموده و تحت تاثير قرار خواهد داد و به همين دليل در مراجعه به مسئولان باشگاه محبوب خود درخواست كرده‌اند برخورد با اين افراد را در دستور كار خود خصوصا در ابعاد فرهنگي قرار بدهند.
اقدام اين عده اندك در وهله اول با روحيات ورزشي و حتي قوانين حاكم بر ورزش جهان كه هرگونه دخالت سياسي و غيرورزشي را در امكان ورزشي ممنوع و جرم مي‌داند، منافات دارد و به همين دليل اصولا باشگاه تراكتورسازي بايد قبل از هرچيز به تبعات تداوم چنين حركات مشكوك و خطرناك فكر كند و بي تفاوت از آن عبور نكند.
در همين رابطه به شعارهاي بسيار زشت عده اي از همين گمراهان در باره خليج هميشه فارس در يكي از ديدارهاي خانگي اخير تراكتورسازي اشاره مي‌كنيم كه چند فيلم موبايلي آن در اينترنت قرار داده شده است. در اين باره فقط خوبست به اين نفوذي‌هاي بي غيرت در محيط‌هاي ورزشي كشورمان، يادآوري كنيم كه مزدوري و گمراهي شما همين اندازه قابل فهم است كه همين شعار اخيرتان در باره خليج‌فارس را شما حتي براي يكبار و يك لحظه، جرات نخواهيد داشت در استاني همچون خوزستان كه حداقل نيمي از جمعيت آنرا هموطنان عرب‌زبان ايراني تشكيل مي‌دهند، در ورزشگاه اهواز سر بدهيد زيرا يقين بدانيد سالم از ورزشگاه بيرون نخواهيد رفت!
شما كه اينگونه نام جعلي خليج فارس را شعار مي‌دهيد باور كنيد قبل از فارس‌هاي ايران منفور اعراب ايراني ساكن خوزستاني هستيد. همانها كه هزاران شهيد دادند تا در مقابل تجاوز يك كشور همسايه عربي از سرزمين آبا و اجدادي خود يعني ايران عزيز دفاع كنند و آرزوي تصرف يك وجب از خاك سرزمين خود را به دل دشمن بگذارند. آري، كمي از هموطنان عرب خود خجالت بكشيد!
مردم شريف آذربايجان و دهها هزار تماشاگر پرشور تبريزي هم منتظر اقدامات معقول و قانوني مسئولان ورزشي و امنيتي و فرهنگي استان خود هستند تا عده‌اي قليل با ترويج روش‌هاي غيرورزشي و ضدملي خود بيش از اين اجازه ندهند گمراهي و مزدوري خود را ادامه داده و باعث كدورت خاطر آنها و ديگر هموطنان را فراهم آورند.

محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۱۷ ۰۰:۴۵
هیچم این افراد فقط به خاطر گمراهی نیست این کار و میکنند کاملا مشخص که این حرکت سازمان دهی شده است چرا دستگا های امنیتی ساکتند؟اگر بزرگانی چون ستار خان وباقر خان زنده بودن این افراد جرات این اقداماتی رو نداشتن (13722)
ايلقار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۳۰ ۱۲:۲۲
بهار نيوز! من يك ترك طرفدار سايت و تفكر شما هستم و همزمان ترفدار تراكتور شما كه آذري نيستي و ورزشگاه يادگار هم كه نرفتي و از جو ورزشگاه و مرام طرفداران تراكتور خبر نداري پس يكطرفه به قاضي نرو . طرفداران تيم جدايي طلب نيستند و فقط با حمل پرچم آذربايجان ( هم ميهنان 100 سال قبلمان كه هنوز هم قوم و خويشان بسياري در ايران دارند) از آنها دربرابر تسخير مملكتشان توسط ارامنه حمايت ميكنند حال اگر ارمنيها برايتان از مسلمانان شيرينترند مساله ديگري است. ثانياً در مورد خليج فارس هم اعتراض مردم يك چيز ديگري است ... (320716)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۰۹ ۱۶:۰۸
برادر آذری عزیز اگه کسی بخواد به تسخیر آذربایجان توسط ارامنه اعتراض کنه باید آذربایجانی ها باشند که با حمل پرچم ایران نشان دهند خود را متعلق به ایران می دانند نه اینکه شما پرچم کشوری را که به قول خودت تا 100 سال پیش هم میهن تو بوده رو تو ایران بالا ببری. فکر میکنم فرقش خیلی واضحه دیگه. (321367)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۰۹ ۱۹:۵۵
چرا فک میکنین ما باید قرهباغ رو آزاد کنیم و ملت خارجی توو کاباره هاشون مس کنن و با توریستای غربی حال کنن؟
برا ما نه اوونا مهمن نه ارمنیا برا ما استقلال مملکت خودمون مهمه!
توجیه دوومی ات رو اصن نمیفهمم! اعتراض مردم به چیه که همچین کار زشتی رو توجیه میکنه؟ (321380)
ایدین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۳ ۱۸:۱۴
موافقم داش وحید اینا که از اذربایجان و پرچمش طرفداری میکنن یه مشت مزدورایی هستند که معلوم نیست پشتشان به کجا گرمه.
ما جوانان اذری زبان بجز پرچم ایران خودمون به هیچ پرچمی اعتقاد نداریم البته به تمامی پرچمهای دنیا احترام میزاریم چون دراینصورت است که به پرچم کشورمون احترام میزارند اما اینکه ارمنستان قره باغ رو گرفته ترو سنه نه مگر رییس جمهور اذربایجان که سنگش رو اینا به سینه میزنن در فاجعه منا به مردم داغدار ما تسلیت گفت؟ حاشا و کلا اصلا اهل این چیزا نیستند اینها
ممنون (324203)
ناصر رزمجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۹/۱۴ ۱۷:۵۹
دوستان عزیز این کشور مدیون رشادتهای ترکان دیار آذربایجان در تمامی اعصار تاریخ این مرز و بوم است ترک آذربایجان هیچ مشکلی با کشور ایران خود و هیچ یک از هموطنان خود از دیگر ملتها وفارسهای هموطن ندارد و همیشه حاضر است برای هر وجب خاک این کشور فداکاری کندچونکه این کشور حداقل به اندازه ای که مال فارسهاست مال ترک آذربایجان هم هست .مشکل ترکان آذربایجان با کسانی است که خود را برتر از دیگران میدانندو بعبارتی نژادپرستند وهیچ حقی برای هموطنان منسوب به دیگر ملتها و زبانها قائل نیست. (327589)
ghkcgh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۱۱ ۱۱:۴۱
اگه قرار باشه مسلمان (شيعه) به فكر مسلمان (شيعه) نباشه و بگه به من چه كه ديگه مسلمان نيست ! پس چطور سنگ فلسطين (سني طرفدار صدام ) رو به سينه ميزنيم ؟! (334247)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۹/۱۶ ۱۴:۴۹
کردها هم میتونند پرچم کردستان رو دست بگیرند؟؟
بلوچ ها پرچم پاکستان؟؟؟
عربها پرچم عراق؟؟؟
توی ایران یک پرچم بیشتر نداریم . هرکی پرچم ایران رو نمیخواد میتونه مهاجرت کنه. بسلامت (327603)
آذری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۹/۲۸ ۰۸:۳۷
دولت آذربایجان که دشمن ایران و ایرانی شده. ما چرا باید کاسه داغ تر از آش باشیم؟ این دولت فراموش کرده رگ و ریشه ایرانی داره و باید با ایران متحد بشه نه با دشمنان ایران نظیر اسرائیل. آذری های اونور مرز ریشه ایرانی دارند و تا چند سال قبل بخشی از خاک ایران بوده اما دولت آذربایجان همینو هم از روی لجاجت و حماقت نفی میکنه. ما مردم آذری آنسوی مرز را خیلی دوست داریم چون از ما هستند اما دولت آذربایجان خیلی خیلی منفور هست. کسی که پرچم کشور بیگانه را حمل میکنه احمق و خائن هست. (327894)
تبذتزلاتئلا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۱۱ ۱۱:۴۳
خواست متحد بشه ولي روسيه نگذاشت . (334248)
ممم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۱۶ ۱۰:۲۳
پس چطور طرفدار فلسطيني هستيم كه طرفدار صدام بود و در اعدامش عزاداري ملي اعلام كرد و هم طرفدار عربستان وهابي هست ! (334394)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۲۷ ۱۱:۰۳
عذر میخوام اشتباهی منفی دادم. شرمنده.حرف جنابعالی کاملا درسته . (334698)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۰۵ ۲۲:۴۳
سايت بهار نيوز از نظر سياسي وزين وقابل احترام وهمواره تحليل خوبي ارائه ميدهد ولي گروه ورزشي ان متاسفانه بر خلاف سليقه مخاطبان ان عمل مي كند. حركت برخي از تماشاگران يقينا مورد تاييد آذري ها نيست ولي تعصبات گروه ورزشي بهار نيز نسبت به فولاد قابل انكار نيست. (323486)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۹/۲۴ ۱۲:۳۷
زمينه مسائل قومي در استانهاي مرزي زياده
و معمولا گروهك هاي اجير شده سعي ميكنن ذهن مردم رو جهت بدن
از ديدن اين تصاوير متاسف شدم (327799)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۲۷ ۱۰:۵۴
متاسفانه نویسنده محترم از فضای سیاسی و فرهنگی آذربایجان آشنایی کافی نداشته و در حقیقت با چشمان بسته قضاوت کرده است.و باز متاسفانه برخی از دوستان با تایید دیدگاههای تنگ نظرانه ضد آذری نشان می دهند که طرفدار اصل «تفرقه بینداز و حکومت کن» هستند.اما یادتان بماند که ما به وجب به وجب خاک ایران تعصب داریم و کسانی را بی غیرت میدانیم که بخشی از خاک ایران را که اکنون مستقل است بیگانه می نامند. (334697)
جوادسکاکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۱۷ ۰۲:۲۰
بگذارید هرپرچمی باشه توی دستشان باشد اون کشوریعنی آذربایجان قره باغ راارامنه 15سال تصرف کرده هیچ کاری ازدست دولت ومردم اش نمی آید اگرپرچم بدستان مردند برند اهل آذربایجان راازمستی بیدارکنند وصحبت بکنند که آیامردی پیدامیشود که وطن خودش راازدست ارامنه آزادکند (13729)
۱۳۹۱/۰۹/۱۷ ۰۳:۰۰
....شو بهار نیوز....... (13730)
ایرانی آذری
۱۳۹۱/۰۹/۱۷ ۱۸:۴۶
آخ من دستم به این بی وطن ها برسه ... (13786)
۱۳۹۱/۰۹/۱۷ ۲۲:۲۲
یکی از روحانیون گفته طرفداری از وطن ووطن دوستی مال زمان جاهلیت است . پس چه توقعی از دیگران دارید ؟ (13804)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۰۲ ۱۴:۰۸
الان مثلا خواستی روحانیت رو بزنی؟
اسمش رو می گفتی.
حب وطن از نشانه های ایمان است (328123)
اذرائیل
United States
۱۳۹۱/۰۹/۱۹ ۲۳:۰۶
بفرماییداین گوی و این میدوون .همه ادرس مارو میدونند اگه کسی جرات داره بیاد بازی های خانگی تراکتور _ولی ماهرکجا دلمون بخوادمیریم . شخصا خیلی گوش بریدم.نه عین شماهاکه فقط حرف میزنین (14074)
ایرانی با غیرت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۱۰/۱۲ ۱۹:۲۵
.... اگه مردی بیا ورزشگاه آزادی از این غلطا بکن نامردم آگه همون جا خفه ات نکنم یا من یا هر کسی یه ذره خون ایرانی تو رگش هست
...... (17712)
علی
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۰۷ ۲۲:۲۱
من موندم بها نیوز را افرادی مانند شما مطاله می کنند کمی به وزین بودن این سایت شک کردم و به خودم که شاید بای سایت دیگری پیدا کنم (321242)
آيلار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۵ ۰۸:۴۷
من خودم ترك هستم و البته كه اول يك ايراني و مثل همه هموطنانم عاشق ايران.
درست كه كار برخي از اين ...كه نمي دونم چي -حتي صداشون بزنم، در ورزشگاه كاملا اشتباهه
ولي من موندم اين چه ادبياتيه كه نثار همديگر مي كنيد؟؟!!! (321779)
محمد.
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۰۰:۵۵
اقایه ازرائیل نگو ما بگو من.بقیه رابه خودت نچسبون.ای کاش دولت شماده پانرده نفررا خودش تحویل اذربایجان میداد اونوقت میدیدم که سر ده روز ازگشنگی اونجا تلف میشدید.اقایون دارند نون کشور ایران رامیخورند روی خاکش زندگی میکنند بعدشم با پرروحی تمام چنین اراجیفی به زبان می اورند.زنده بادوطنم ایران ومرگ بر وطن فروش (89304)
محمد
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۰۱:۱۳
این وطن فروشان میبایست از خانواده شهیدان خجالت بکشند.ما پدرهفت شهید داریم که باوجودشهیدشدن هفت تا پسرجوونش میفرمایندکه حاظرم خودم و خانواده ام رابرایه سربلندی کشورم ایران تقدیم کنم .بخدا من دارم ازشنیدن چنین حرفهایی ازسوی این افراد بی هویت وطن قروش دربرابرخانواده عزیز شهداخجالت میکشم.من اذری نیستم ولی مطمئنم که اینها اذری نیستندومردم اذربایجان ازغیرتمندترین مردمان ایران زمین هستند. (89307)
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۷ ۱۲:۱۹
من هم با نظر شما موافقم
اينها آذري نيستند. (320400)
ترک
Russian Federation
۱۳۹۴/۰۸/۲۱ ۱۵:۵۲
آذری نیستن ترکن (326701)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۲ ۲۳:۱۴
قبل از عید با یک کارشناس ترک اهل ازمیر به نام علی آیدین (کارمند شرکت GDایتالیا) صحبت میکردم . مورد صحبت ما در مورد نوروز و آداب اون بود ولی نکته جالب این بود که این دوست ترک در مورد هموطنان قسمت شرق ترکیه میگفت آذری
نمیگفت ترک.حالا دوستان البته بعضیا هی برند خودشونو به ترکها بچسبونند. (320150)
علیرضا
Russian Federation
۱۳۹۴/۰۶/۱۰ ۰۸:۰۵
عمل این عده قابل نکوهش هست.در خصوص آذری بودن ،به یک فرد اهل آذربایجان آذری گفته میشه،همونطور که به قزاقستانی،قزاق و به ازبکستانی ،ازبک و ...
تا بوده خلیج فارس بوده ونه چیز دیگری.هموطن عزیز ،مطمئن باشید عمل ناهنجاری که این افراد از خود نشان میدن ،به عدم رعایت حقوق حداقلی مدنی و نادیده گرفته شدن قانون اساسی در مورد حقوق اقوام ،خاصه در مورد زبان مادری برمیگرده.
در حالیکه ما ایرانیها تغییر نام خلیجمان را برنمیتابیم،سالهاست اسامی شهرها و روستاهای آذربایجان توسط حکومت تغییر داده میشه. (321428)
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۱۱ ۱۱:۵۱
از يك قوم هستند .
تو چرا ميري تركيه و از تركها بد ميگي (334251)
قزوینی
Germany
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ ۱۲:۲۳
این حرفت یعنی طرفدارای تبریزی بی منطقن و شهرهای دیگه ایران متمدن, اگه بقیه طرفدارای تراکتورسازی مثل تو باشن خیلی اوضاعتون وخیمه (327154)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۰۱ ۰۳:۳۲
ایران دیگه تجربه تلخ تجزیه رو نمیچشه ما همه سرباز ایرانیم اون های که میخوان ایران رو تجزیه کنن یه نگاه به سال 89 سرکوب پژاک که همشون چریکن بندازید بعد بیاین صحبت کنید ایران تا ابد پاینده است این مزدور ها با پرچم آوردن توی ورزشگاه چه غلطی میخوان بکنن ما با آمریکا در افتادیم این که زیر صفرن (327971)
سایبری
۱۳۹۱/۰۹/۱۷ ۱۸:۴۸
اشد مجازات در انتظار بی وطن ها و وطن فروش هاست (13787)
۱۳۹۱/۰۹/۱۸ ۰۰:۳۰
من به عنوان یک اذری مانند پدر شهیدم جانم را فدای ایران و ایرانی میکنم (13813)
۱۳۹۱/۰۹/۱۸ ۱۲:۴۳
درود بر شرفت هم میهن (13898)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۱۱:۳۸
تعداد منفی این کامنت نشون میده این اجنبی ها از سایت بهار بدشان نمیاد! (322986)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۲۷ ۱۱:۱۶
کی اجنبیه؟؟؟؟ اونایی که طرفدار آذربایجانند؟؟؟؟ مرد مومن ایران یعنی آذربایجان. و آذربایجان یعنی ایران.هیچ قومی ایرانی تر از آذری زبانان وجود نداره.ی کم تاریخ بخون تا بفهمی واقعیات چیان. (334700)
ایدین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۳ ۱۸:۱۵
درود بر پدر شهیدت و درود برتو (324205)
۱۳۹۱/۰۹/۱۸ ۱۲:۴۲
از ایران برو بیرون اجنبی (13897)
۱۳۹۱/۰۹/۱۹ ۱۵:۳۰
..... بی هویت بی ادب (14031)
امیر
United States
۱۳۹۱/۱۰/۰۳ ۰۲:۰۹
خودت خفه شو (16114)
ایدین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۳ ۱۸:۱۶
بی ادبی نکن پسرم (324206)
۱۳۹۱/۰۹/۱۷ ۰۴:۰۳
این کار جای تاسف دارد (13731)
۱۳۹۱/۰۹/۱۷ ۰۷:۳۰
سلام .بخدا ادم غصه اش میشه.از ستارخان ,باقرخان ,میرزا ,رییسعلی,گرفته تا
از تمام شهیدان وجانبازاهامون که جون دادن در راه دین و کشورمون ادم خجالت میکشه ,از دست این نامردها...................
توروخدا جلوی این افکار پلید وپلشت رو بگیرید (13732)
۱۳۹۱/۰۹/۱۷ ۱۰:۰۲
من خودم آذری هستم و با قاطعیت میگم که کسانی که به خاطر زبان و موقعیت و فرهنگ و .... خودشون رو جدا از بقیه می دانند نژادپرستانی هستند که همانند هیتلر نژاد خود را بالاتر از دیگران می دانند. به چنین افرادی نه تنها نمی توان اعتماد کرد بلکه خیانتکار نیز هستند. کسی که ادعای داشتن فرهنگی بالاتر نسبت به دیگران را دارد اولین نمودش این خواهد بود که خود را بالاتر از دیگران نمی داند نه اینکه حتی بخاطر نوع زبان دیگران را تحقیر هم می کند. (13734)
علی
۱۳۹۱/۰۹/۱۷ ۱۰:۰۷
باید با این نوع حماقت ها و مزدوری ها برخورد قاطع کرد. (13735)
ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۰۴:۳۵
اتفاقاً بنده اصلا نگران نیستم.چون ایران ،شوروی نیست، یوگوسلاوی هم نیست، ایران ، ایران است، سربلند و پاینده همچون همیشه تاریخ. زنده باد ايران. (322698)
آیدین
۱۳۹۱/۰۹/۱۷ ۱۱:۳۴
اینکه برخی اقدامات و شعارهای هواداران تراکتور سازی ماهیتی غیر ورزشی دارد موضوعی است که علت و زمینه های ان قابل مطالعه و بررسی است ولی اینکه در بیان چنین موضوعی شما هم از ادبیات مرسوم حاکمیتی و اطلاعاتی و بعضاً تحریک و تهدید کننده استفاده می کنین بسیار زشت و دور از انتظار است. ادبیاتی شبیه:" [این گونه اقدامات ]خشم بسياري از هموطنان آذربايجاني را نيز در پي داشته است. ....و به همين دليل در مراجعه به مسئولان باشگاه محبوب خود درخواست كرده‌اند برخورد با اين افراد را در دستور كار خود خصوصا در ابعاد فرهنگي قرار بدهند. " که یاد آور ادبیات و بیانیه های ارگانهای رسمی حاکمیتیست و یا این گونه تهید و تحریک آمیز که:"شما حتي براي يكبار و يك لحظه، جرات نخواهيد داشت در استاني همچون خوزستان كه حداقل نيمي از جمعيت آنرا هموطنان عرب‌زبان ايراني تشكيل مي‌دهند، در ورزشگاه اهواز سر بدهيد زيرا يقين بدانيد سالم از ورزشگاه بيرون نخواهيد رفت!"
لطفن دقت کنید جدای از نفس و ماهیت هر مسئله در بیان آن از لحنی مناسب و در خور استفاده کنید. (13738)
خوزستانی
۱۳۹۱/۰۹/۱۷ ۱۱:۳۹
اینها یه مشت خائن نمک نشناس اند. به شدت باید با اونا برخورد بشه. (13739)
یک اصلاح طلب سوخته
United Kingdom
۱۳۹۱/۰۹/۱۷ ۱۱:۵۱
هموطنان آذربایجانی ما شیعه دوازده امامی هستند و هیچ وقت حرم مطهر امام رضا(ع) را رها نخواهند کرد.

چنین اقدامات مذبوحانه ای از طرف کشور های بیگانه انجام می شود.

مسئولان محترم باید ابتدا یک اقدام قاطع و محکم( تا حد اعدام این افراد) انجام دهند و سپس اقداماتی در جهت مقابله با کشور بیگانه ایی که این کارها را نجام می دهد انجام دهند.

همچنین ما نباید در مسائل آن ها دخالت کنیم تا آن ها هم تحریک نشوند و به چنین کارهای مذبوحانه و احمقانه ای دست نزنند. (13743)
۱۳۹۱/۰۹/۱۷ ۱۳:۰۲
این مسائل ربطی به اعتقادات مذهبی نداره و ناشی از مسائلی همچون تحقیر لهجه و فرهنگ و .... و ایجاد محدودیت است. (13749)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۲ ۲۳:۰۷
مگه لهجه آذری چه ایرادی داره؟ شما خودتون با لهجه آذری مشکل دارید. من مازنذرانی هستم مگه با سریال پایتخت مشکل دارم؟ لهجه نشان دهنده هویت است و اصلاً خجالت ندارد. (320146)
sadegh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۶ ۱۸:۴۷
دوست عزیز ما ب زبان تورکی و صحبت کردن فارسی با لهجه!!!!افتخار میکنیم!!ولی متاسفانه در همه ی سریال ها منفی ترین نقش داره با لهجه ی ترکی صحبت میکنه!!!درده ما این است!!! (320356)
ایرانی
۱۳۹۱/۰۹/۱۷ ۱۳:۲۲
در مورد حاکمییت ملی هیچ کشوری در دنیا با کسی شوخی نمیکند ودر این مورد همه ایرانیان با هر عقیده ای متحد هستند باشگاه تراکتور اگر نمیتواند جلوی این افراد انگشت شمار وطن فروش را بگیرد ابتدا باید از بازیهای داخل خانه محروم شود واگر باز این موارد تکرار شد باید منحل اعلام شود تا عده ای بفهمند که اینجا ایران است و هزینه اینکار فقط یک اعلامیه از طرف فدراسیون و یا سازمان تربیت بدنی است. (13751)
یک اصلاح طلب سوخته
United Kingdom
۱۳۹۱/۰۹/۱۷ ۱۵:۵۱
یک میلیون مثبت (13767)
۱۳۹۱/۰۹/۱۷ ۱۸:۲۰
عاشق این یک اصلاح طلب سئخته شدم .
هی میگه یک میلیون مثبت . (13780)
۱۳۹۱/۰۹/۱۷ ۱۴:۴۵
واقعا کارشون خیلی بی معنیه. اگر قرار به این حرفها باشه که جمهوری آذربایجان باید ضمیمه ی خاک ایران بشه چون روسها به زور اون رو از خاک ما جدا کردند. (13758)
۱۳۹۱/۰۹/۱۷ ۱۵:۱۰
ای گفتی! ای گفتی! (13764)
نیوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۷ ۰۹:۳۷
ما هم همین رو میگیم اما جمهوری اسلامی هیچ کاری در برگرداندن ارمنستان. گرجستان و آذربایجان به خاک ایران نمیکنه.فقط فکر و ذکرش سیر کردن عربهاست (320395)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۰۵ ۱۱:۰۵
شما با این همه نفت وگاز ومعادن ایران رو به این وضعیت رسوندید حالا میخاهید (میخواهید) اون کشورها را هم بدبخت کنید . (321081)
مهرداد تبریزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۱۷ ۲۰:۰۴
نیاز به برخورد جدی از سوی مردم و حاکمیت است باکو خودش بخشی از خاک ایران هستش و توسط روسها از ایران جداشد
اینها به گذشته و تاریخ خونبار آذزبایجان توسط ترکهای عثمانی و روسها بی اطلاع هستند
ستارخان می گفت می خواهم 7 کشور زیر بیرق ایران باشد آن وقت یک مشت بی وطن آزادند هر یاوه ای را بگویند و هر کاری را را بر علیه کشور خودشان بکنند آمریکا و اروپا هم اینجوری نیست (13792)
یک ایرانی
۱۳۹۱/۰۹/۱۷ ۲۳:۵۹
درود بر شرف هموطن آذری خودم (13811)
۱۳۹۳/۰۲/۲۲ ۰۴:۱۷
الان میگی" هموطن آذری خودم" بعد که نشستی حوصله ات سر رفت میشینی پشت سر ترکها جک میگی ! (226904)
مهدی
۱۳۹۴/۱۰/۱۴ ۰۸:۲۵
عزیز من به خاطر جک!!!!!باید وطن فروشی کرد!!حالا یه گروه هم جک می سازند....اما اکثرقریب به اتفاق مردم اذری و بلوچ و لر و عرب و....دوست دارند و احترام می گذارند. (328523)
کابی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۳ ۱۸:۱۸
سعی کنید از این درودها زیاد بفرستی تا کدورتها برطرف شه (324208)
۱۳۹۱/۰۹/۱۸ ۰۲:۰۷
وقتی مسئولان کشور آنقدر از موضع ضعف و انفعال با کشور کوچک آذربایجان برخورد می کنند چه انتظاری می توان داشت ؟
رییس جمهور آذربایجان حاضر نشد خودش به اجلاس جنبش عدم تعهد که اولین حضور کشورش هم محسوب می شد بیاید .
بعدا رییس جمهور ایران با اینکه رییس جنبش عدم تعهد هم شده بود شخصا در اجلاس اکو در باکو شرکت کرد . این ضعف و زبونی نیست ؟! (13830)
۱۳۹۱/۰۹/۱۸ ۰۳:۰۰
به نظر من یکی از بهترین اقداماتی که حاکمیت می تونه بکنه این هست که با اقدامات و سیاست های درست وضعیت زندگی و معیشتی مردم کشور رابهبود ببخشه مخصو صا استان های مرزی ادم وقتی و ضعیت مرز نشان رو می ببنه تاسف می خوره هر چند که در مرکز کشور هم محرومیت هست ولی این مسا ئل شایسته کشور ما نیست! (13834)
۱۳۹۱/۰۹/۱۹ ۰۱:۰۳
فقر معیشتی دلیل بر خیانت و وطن فروشی نیست . آدم ممکن است در خانه پدرش هم فقیر باشد دلیل نمی شود پدر و مادرش را فراموش کند و بگذارد و به آغوش همسایه ثروتمند پناه ببرد .
ضمنا اگر در مرز فقیر هست به قول شما در مرکز هم هست شما سری به قرچک ورامین در 20 کیلومتری پایتخت بزن و وضعیت رو ببین گرچه من هم معتقدم باید وضع همه مملکت درست بشه اما خیانت و نامردی در هر حال درست نیست . (13973)
۱۳۹۱/۰۹/۱۹ ۰۶:۴۳
دوست عزیز من هم نگفتم فقر معیشتی دلیل بر خیانت مشه . این موضوع بشتر یک بحث سیاسی هست که متاسفانه از کشور های همسا یه دنبال مشه ! به نظر من یکی از اهداف مسئولین باید عدالت اجتماعی باشد مثل برخورد داری تمام افراد جامعه از اشتغال درمان اموزش و... (13979)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۲ ۲۳:۰۹
اتفاقاً هموطنانی که فقر معیشتی دارند وفادارترند. از لحاظ رسیدگی که آذربایجان در رده های بالا هست (320149)
عاشق وطن
۱۳۹۱/۰۹/۱۸ ۱۲:۵۵
به خدا من خودم آذری زبانم و ترکم ولی به این بی غیرتها که آبروی هر چی ترک است رو بردن میگم آرزوی جدا شدن از ایران عزیز که من جانمو براش میدم به گور خواهید برد. زنده باد ایران زنده باد همه قومیت های این سرزمین. یاشاسین ایران (13900)
مبین
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۱:۴۳
من اهل یکی از قومیتهای مرکز ایرانم ولی همیشه نام آذربایجان که میاد غیرت و مردانگی و حب به وطن پیش چشمم تداعی میشه و اطمینان دارم که مردم متدین آذربایجان هرگز به ایران و ایرانی پشت نخواهند کرد شادی روح سرداران شهید آذربایجان صلوات (14671)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۱۸ ۲۱:۲۳
اینا کین ازشون تعریف میکنی هم منفی میدن (326620)
۱۳۹۱/۰۹/۱۸ ۱۲:۵۵
این گروه حامیان قدرتمندی دارد. از شما خواشته بودم ردپای مهندس عباس ... را پیگیری کنید.
گروهکهاي تجزیه طلب باید به شدت و بدون هیچ رحمتی سرکوب شوند.
اینها جیره خوار حاکمان سابق میز ایران در سوروی هستند که امروز در باکو چمبره زده اند (13901)
سعید
۱۳۹۱/۰۹/۱۸ ۲۰:۰۰
بهارنیوز جان به جای این خبرها فعالیت خودت رو گسترش بده ... با وجود رسانه هایی مثل رجانیوز و فارس قطعا در انتخابات 92 باز هم رییس جمهوری رو خواهیم دید که کشور رو به این وضع این 8 سال دربیاره... این مطلب رو ببین : http://www.rajanews.com/detail.asp?lang_id=&id=144807 صرفا برای این نزاشتم که رجانیوز چی گفته فقط برو فایل صوتی مربوط به مهدی هاشمی رو گوش کن ببین چی در مورد خبرگزاری ها میگه... رجانیوز علاوه بر اینکه یک سایت هست هم در فیس بوک و توییتر از 8 سال پیش تا به امروز فعالیت داره و یه روز هم عقب نشسته شماها عزیزان هم اگر میخواید موفق باشید باید همین کار رو بکنید و علاوه بر اینکه یک سایت دارید به موازاتش در فیس بوک و توییتر فعالیت کنید... با تشکر
........................................
بهارنيوز: كاربر محترم، ما همين اندازه كه تاكنون پيش آمده‌ايم و هنوز هستيم خدا را شكر مي‌كنيم. ظاهرا نسبت به شرايط فعاليت رسانه‌اي طي چند ساله اخير تاكنون، و همچنين رقابت (نابرابر) با سايت‌هاي دوستان مورد اشاره، ارزيابي دقيق‌تري بايد داشته باشيد. موفق باشيد. (13942)
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۱۹ ۰۶:۴۷
ما از بهار نیوز متشکریم و خدا قوت می گیم (13980)
علی
United States
۱۳۹۱/۰۹/۲۰ ۰۰:۲۱
آخه فیس بوک و توییتر برا اونا خوبه ولی برای بهار نیوز یا آفتاب نیوز جیزه و ممکنه همین سایتشونم فیلتر بشه. (14085)
رامین مهرآیینی
۱۳۹۱/۰۹/۱۹ ۰۰:۵۸
بايد گفت كه پان‌تركيست‌های ترکیه در تاريخ 90ساله‌شان 5 جنايت بزرگ و نسل‌كشي انجام داده‌اند كه عبارتند از : نسل‌كشي ارامنه بيش از 1/5 ميليون نفر، نسل‌كشي يونانيان بيش از 500 هزار نفر، نسل‌كشي كردها حدود

350 هزار نفر، نسل‌كشي آشوري ها حدود 270 هزار نفر و نسل‌كشي علوي‌ها حدود 70هزار نفر (معروف به كشتار درسيم). پان ترک ها خود را از نسل گرگ خاکستری ای به نام " آسنا " می دانند و به آن افتخار می کنند .
درحالي كه ملت ايران در تاريخ 2700 ساله‌اش از زمان مادها، هيچ نسل‌كشي‌اي مرتكب نشده است. درود بر ملت فهيم و فرهنگي و اهل مهر و مروت و مدارا، ایران .
درود بر همه ایرانیان اصیل و اهل مهر و مروت و مدارا اعم از ترک و فارس و کرد و لر و بلوچ و ترکمن و... ما همه ایرانی هستیم و به ایرانی بودن خود افتخار می کنیم زیرا ایرانی بودن یک فرهنگ است نه یک نژاد و قوم (13972)
abtin
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۸ ۰۱:۴۴
دوست عزیز کتاب بیشتر بخون پادشاهان ایرانی هم نسل کشی کردند مثل اقامحمدخان در کرمان وگرجستان (320430)
ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۵ ۰۳:۲۳
آقا آبتین عزیز
قاجاریه اصالتا ترک هستند((ترک ونه آذری هموطن چون آذری فقط زبانش ترکی شده)) که با حمله مغول ها به ایران وارد شدند. (321774)
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۹/۲۶ ۱۷:۱۹
پس چرا زبانتون عوض نشده و فقط زبان ما عوض شده؟ (327811)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۹:۴۵
ببخشید شما هم کتاب دقیقتر بخون آون آقایی که گفتید ترک بودن (322366)
ارش
۱۳۹۴/۱۰/۱۴ ۰۸:۲۹
اقا محمدخان ترکمن بودند. و در ضمن ....کشتن مردم یه شهر خیلی وحشتناکه،اما نسل کشی محسوب نمی شه! (328524)
رضا
United States
۱۳۹۱/۰۹/۲۰ ۰۹:۳۹
اگر آذری زبانها مورد تمسخر فارس زبانها قرار نمی گرفتند و در رسانه های ملی بطور مساوی با آنها برخورد می شد حالا این افراد نمی توانستند براحتی پرچم جدایی طلب بردارند در واقع اگر انتقادی قابل طرح باشد اول ما باید خودمان و رفتارمان را مورد انتقاد قرار بدهیم و نباید انتظاری از بیگانگان داشته باشیم. (14100)
۱۳۹۱/۰۹/۲۰ ۱۱:۱۱
من نمی دونم منظور تون از تمسخر چی هست اگه منظور تون جک های که مگن متاسفانه برای همه اقوام گفته مشه و فقط مخصوص یک قومیت نیست . نکته مثبت اگه بخواهیم در نظر بگیرم در همین زلزله اخیر همه ای اقوام ایرانی برای کمک به همو طنان اذری اقدام کردن و مسئولین هم سرزدن و حمایت کردن که و ظیفه همه ما بوده و اگه نقصی هم موجود هست باید زودتر بر طرف بشه ! ولی شما باید انصا ف داشته باشید در شمال کشور سیل امد و بندگان خدا از هستی ساقط شدن یک نفر نرفت از ایشان حالی بپرسه! (14117)
۱۳۹۱/۰۹/۲۱ ۰۳:۰۰
وقتی صدا و سیمای ما یک فیلم راجع به کوروش ذوالقرنین که در عهد عتیق و قرآن مجید هم از او به نیکویی یاد شده نمی سازد . دیگر چه انتظاری دارید که جوانان ما با چرندیات امثال زهتابی و پورپیرار که هر دو توده ای بودند به گذشته خود شک نکنند و دنبال هویت قومی خود نرود جای تاسف دارد که ما حتی به کوروش ذوالقرنین نیز که در سوره کهف به داستانش اشاره شده و ابوالکلام آزاد هندی و علامه طباطبایی و آیت الله مکارم ایرانی و عبدالمنعم نمر مصری ... هم کوروش بودن او را پذیرفتند یک فیلم یا سریال نمی سازیم ؟! (14220)
یک اهوازی
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۰۰:۳۰
زنده باد خوزستانی ها که با وجود این همه منابع باز هم محروم هستند ولی از ایران دست نمی کشند (14847)
احسان
۱۳۹۱/۰۹/۲۶ ۰۷:۰۱
اصلا بهتر است برای چند سال هم که شده فوتبال و لیگ برتر را تعطیل کنیم .
آخه فوتبالی که با این همه مخارج از لبنان شکست می خوره و برای جام جهانی رفتن کارش به اما و اگر می افته چند سال معلق بشه بهتره . میلیارد میلیارد پول خرج می شه بعدا نه تنها افتخار ملی کسب نمی شه که باعث تنش قومیتی و قومی هم می شه . بهتره این پول ها را صرف محرومین کرد حداقل برا چند سال . (15281)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۰۱ ۰۲:۴۵
واقعا برات متاسفم.اگر یه بار از لبنان باختیم 100 بار بردیم چرا نمیگی رفت و برگشت کره جنوبی رو بردیم کره ای که هزینه ساخت یه استادیومش اندازه بودجه ورزش ایران هست.چرا نمیگی به عنوان تیم اول آسیا رفتیم جام جهانی.چرا نمیگی بهترین نتیجه رو بین تیمهای آسیایی تو جام جهانی 2014 داشتیم.بازی با آرژانتین یادت رفته چجوری مردونه بازی کردن؟کل دنیا گفت حق ایران بوذ آرژانتین رو ببره آرژانتینی که تا فینال رفت.نمیدونی دستمزد بازیکنای ایران تو آسیا از بیشتر کشورها کمتره ولی الان تیم اول رنکینگ آسیا هست (320783)
hamid
۱۳۹۱/۱۰/۰۱ ۱۸:۴۷
این مسائل ربطی به اعتقادات مذهبی نداره و ناشی از مسائلی همچون تحقیر لهجه و فرهنگ و .... و ایجاد محدودیت است (15928)
کرد تا ابد ایرانی
۱۳۹۱/۱۰/۰۳ ۰۴:۰۴
کشور اذربایجان مدتهاست که از هرگونه تجزیه طلبی در ایران حمایت میکند:اگه سیاستمداران ایران در سال 1991 خواهان الحاق باکو به ایران میشدند(به جای برسمیت شناختن هول هولکی باکو) اکنون در داخل خود ایران برای ما شاخ نمیشدند. حاکمیت ایران باید علیف و اطرافیانش را یک گوشمالی درست و حسابی بدهد تا حساب کار دست ترکیه بیاید. به نظر این ترکیه است که باکو را کوک میکند وگرنه که جمهوری اذربایجان در حد این حرفها و ادعاها نیست و به حساب نمیاد. (16116)
پويا
۱۳۹۱/۱۰/۱۲ ۲۰:۲۵
كشور قفقاز با نام جعلي آذربايجان در مقابل تمدن چند هزار ساله ايران عددي نيست كه حالا طرفدارم داشته باشه (17723)
مهدی-آذربایجان
۱۳۹۲/۰۳/۰۱ ۱۷:۳۷
گروههای جدایی طلب با به رخ کشیدن بعضی اقدامات ضد آذری ( نظیر کاریکاتور روزنامه ی ایران و ... ) اقدام به تحریک جوانان منطقه ی آذربایجان می کنن . مطمئن باشید اینها جزو مردم آذربایجان نیستند ولی این رو هم قبول کنید که سالیان سال مردم آذربایجان مورد تمسخر و توهین قرار گرفته اند. البته نه تنها مردم آذربایجان ... گیلان، خوزستان و سایر اقوام ایرانی هم سالهاست توسط هموطنان خودشون مورد تمسخر قرار می گیرند . (54662)
محمد.
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۰۱:۳۵
اقا مهدی من اذری نیستم خواستم دوست عزیزبهت بگم که هیچکدا م ازماایرانیها همدیگر رابه مسخره نمیگیریم این حرفا یاپیامک ها که بعضا منتشر میشه همشون جنبه شوخی دارند.الان خودمن فارس هستم ودوتا ازهمکارام هم اذری هستندوخیلی برادرانه بدون کوچکترین مشکلی با هم داریم کارمیکنیم.شما به این مطالب یاحرفایی که بعضاچاپ یا گفته میشود به جنبه شوخی نگاه کن.الان خود شما مطمئنم که توشهرتون برای خنده وشوخی هم که شده مثل خودما برایه هرمحله ای اسم یاصفت خنده دار گذاشتید.جریان شهرهای کشورم همینطوریه برایه اصفهانیا تهرانیا قزوینیا رشتیا کرمانیا مشهدیا و.....مگر اس ام اس وجک نساختندشوخی وصفت خنده دار بزایه همه جا وجود داره.ولی اونی که ازهمه چیز واضح ومهمتره اینه که ما همه ایرانی وبرادر هستیم وهیچ مشکلی خداراشکرباهم نداریم. (89313)
هموطن کرد
۱۳۹۲/۰۳/۰۶ ۲۳:۰۲
وطن فروش بی شرف است اما آذریها در اوج غیرت و وطن دوستی هستند در برابر بیگانه دفاع جانانه ایشان در برابر ترکیه عثمانی را تاریخ ثبت کرده دفاع جانانه ایشان از مشروطه حرکت عظیم ایشان در برپایی انقلاب 57 . . . درود و شرف نثار همه آذریهای با غیرت و وطن نگهدار ما خیالمان راحت است چرا که آذربایجان سر ایران است یاشاسین آذربایجان (58534)
تبریزلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۹:۱۸
یاشاسین منیم کورد قارداشیم .....
از هموطن های ایرانیم می خوام زیاد خودتون رو درگیر این مسائل نکنید، اینا یه عده افرادی هستند که بیشترشونم تو تبریزه و تعدادشونم خیلی خیلی کمه ( اگه کل استان های ترک ایران رو در نظر بگیریم ) که یکمی اطلاعاتشونم دیگه خیلی محدوده و همه چیز رو به ترک بودن ختم می کنند و تجزیه تحلیل خوبی از مسائل زندگی ندارند، من خودم وقت با چندتاشون در این مورد بحث کردم جالب بدونید خودشون رو پانترک می دونند ولی حتی نمی دونند معنی پانترک چیه ....
در کل بی خیال شید اینا یه حرکت های با برنامه هست که دست مقامات کشوری هم توش دخیله !!! (182855)
ریان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۲ ۱۶:۱۵
اینجور مسائل باید ریشه یابی بشن وعلت را دانست.با فحش وشعار دادن هیچ چیزی حل نمیشه ..بنظرمن فقر وبیکاری ریشه ی اصلی این شعاراها باشه. (318765)
مهدی از تبریز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۳ ۰۷:۰۵
تمامی این جنگ از اولین بازی تراکتور و پیروزی شروع شد.در آن بازی که بعد از بیش از 8 سال بود مسابقه ای بین تهران وتبریز برگزار نشده بود و مستقیما هم از شبکه 3 پخش شد تهرانی ها فحش دادند به تبریزی ها (320157)
ترک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۰۲ ۱۳:۱۴
....بهارنیوز دقت داشته باشد که اذربایجان اصالتا دارای گرایش سیاسی اصلاح طلبی بوده است پس باچنین گزارشاتی سعی در پراکنده کردن ارای اصلاحات در میان ترک زبانان نباشد..... (320908)
مریم ایرانی
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۰۵ ۱۹:۵۲
شرم بر کسانی که به جای پرچم با عظمت کشور خودشون زیر پرچم الهام علی اف 7 میلیونی قرار گرفتن. (321121)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۰۹ ۲۰:۱۹
عجیب نیس!
بچه های آذری که قهرمان زیاد دارن (بابک و سردارای دوران باستان)! شاعر هم دارن (نظامی-خاقانی و ...)! پادشاه هم دارن (شاه عباس)!! من موندم چی شده اغلب دوستای آذری من از اینا به بدی یاد میکنن (البته با بابک یه خورده بهترن!) تا جایی که یکی از دوستام به شا عباس به دلیل سرکوب سکاها و خزرها (شمال شرق ایران قدیم) بد و بیراه میگف!!!!!!!!!! بعد اونوخ اتاتورک قهرمانشون شده! خب این آدم چه کاری کرده؟ اصن ما چمون شده انگار ایرانی بودن عار شده!!!!
بحران هویتی میترسم آخر کار دستمون بده! (321384)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۹ ۱۲:۵۸
به نظرم برخورد احساسی با این قضیه تنها باعث شدت گرفتن تفرقه خواهد شد. کسانی که اینگونه رفتار کردن یک شبه چنین تصمیمی نگرفته اند، آیا تعداد جوک هایی که بخشی از هموطنان خودشان را آزردن عین وطن فروشی نیست؟
آیا موضوع سوسک یادتان رفته؟
همین دوستان غیرتمند تا به حال چقدر جوک در مورد سایر هموطنانمان را خوانده و برای دوستانشان فرستادن؟
متاسفانه هم دولت هم حکومت و هم ما مردم نسبت به اتحاد کشورمان کوتاهی کرده ایم. (322174)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۰۸:۵۰
آخه این چه حرفیه من لر هستم کلی ام جک درباره ما ساختن ما هم بریم ادعایه جدایی طلبی بکنیم تازه خودمونم با جک ها حال میکنیم ظرفیت چیز مهمیه!!!!!!!!!! (322702)
کیمیا
۱۳۹۴/۱۰/۱۴ ۰۸:۳۷
منم اصفهانی ام....به خاطر جک ،برم پرچم غریبه را بالا بگیرم؟بگم خلیج عرب؟؟؟مگه ایران فقط متعلق به فارسهاست؟مگه خلیج فارس،متعلق به ایران نیست؟والا شما که بیشتر با فارسها کینه دارید تا فارسها نسبت به شما!!!! (328525)
هامون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۰۷ ۱۱:۲۷
من خوزستانی هستم اما همیشه برایم آذربایجان وآذریها نماد ایراندوستی وغیرت و زحمت وتلاش وکارافرینی بوده اند (323546)
فرید کریمی
۱۳۹۴/۰۷/۲۰ ۰۸:۴۸
من در عجبم چرا وقتی پرچم فلسطین و سوریه رودرورزشگاه در دست میگیریم پرچم اجنبی نیس اما وقتی پرچم آذربایجان را در دست بگیریم میشویم اجنبی پرست و وطن فروش
من میگم هر دو روش اشتباه هست ما از یک طرف پرچم فلسطین و سوریه را بوسه میزنیم و از یک طرف هموظن خود را وطن فروش میخوانیم
نویسنده این مقاله خیلی تند رفته و با این کارش خواسته جنگ عرب و ترک راه بندازه
به این آقا توصیه میکنم مواظب باشدچه میگوید ایران یک ملت واحد هست و بااختلاف انگیزی بین این ملت واحد دودش اول به چشم خودش خواهدرفت (324898)
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۰۸:۵۶
درود بر شما چطور پرچم فلسطین وسوریه وبحرین ویمن خوب اذر بایجان بد (325506)
مهدی
۱۳۹۴/۱۰/۱۴ ۰۸:۳۸
کسی که پرچم فلسطین و...دستش می گیره،هدف دیگه ایی داره،هدف تجزیه طلبی نداره!!!به مرزهای ایران هم توهین نمی کند (328526)
پارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۲/۲۹ ۱۹:۵۸
آقای کریمی واقعا تفاوت این دو قضیه رو نمی فهمی!!!! (333925)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۲ ۱۷:۳۸
بابا خوزستان بیست و پنج درصدش عربه عرب نیست خوزستان (325096)
ياشاسين ايران
Germany
۱۳۹۴/۰۷/۲۶ ۱۲:۴۵
ايران شمالي (جمهوري آذربايجان) با تقريبا ٩مليون نفري از پس ارمنستان ٣مليون نفره بر نيامد تازه قره باغ سياست تفرقه بيانداز و حكومت كن شوروي از oblesk(استان) ارمنستان به استان آذربايجان اهدا شد ..... (325440)
قوشاچای
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۶ ۰۹:۳۱
کاش تو یکی از بازیهای پرسپولیس - تراکتور یا استقلال - تراکتور در ورزشگاه آزادی باشید تا ببینید هموطنان چه توهین هایی که نمیکنن پس یکطرفه به قاضی نرید لطفا (325937)
سيدمحسن
Germany
۱۳۹۴/۰۸/۲۴ ۰۶:۵۰
ارامنه مردمي خوب هستند (326819)
فدایی ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۹/۰۴ ۱۰:۰۹
هر کسی نوروز رو جشن می گیره ایرانی .... (327197)
ایدین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۹/۰۵ ۱۸:۴۱
من خودم اهل و سکن تبریز هستم درسته که گاهی افراد فرصت طلب کارهای احمقانه و بویژه بچه گانه انجام میدهند لذا یاداوری میشود که اینا عددی نیستند در مقابل سیل عظیم مردم غیور و سرافراز تبریز
خود این عده خیلی قلیل هم میدانند که اگر پاشونو از گلیمشون بیرون کنند یه گوشمالی حسابی از همین مردم خواهند خورد و منتظر مقامات مسئول هم نخواهند بود یعنی حساب کنید روزی را که اینها تو موبایلها با گفتن غلط کردیم رسوا بشن (327266)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۹/۰۸ ۲۰:۰۴
لطفا این آقا بداند که از همان خوزستان به قول شما عرب ، قهرمانان سرافراز لشکر عاشورا با تقدیم شهدای بی شمار دفاع کردند . و افرادی مانند باکریها جانشان را کف دستشان گرفتند و از خاک ایران حراست کردند پس آقاجان با این حرفها ایجاد تفرقه نکنید . پرچم آذربایجان برای شما مشکلی ایجاد نمی کند چون همین جوانان آذری الان هم مدافعان حرم در سرزمینهای عربی هستند شما اگر با ترکها مشکل داری خودت را اصلاح کن (327425)
حسن
Romania
۱۳۹۴/۰۹/۱۱ ۱۱:۰۴
این حرکت زشت توهین به همه مردم ایرانه حتی به خود آذری زبان های عزیز چرا که یک عده انسان سودجو هستن که فقط دنبال انداختن تفرقه بین همه مردم ایرانه آذری های عزیز لطفا هوشیار باشید تا اشتباها آب در آسیاب دشمن نریزید (327497)
دارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۹/۱۲ ۱۰:۵۴
سلام بر ایران.میهن عزیز است چون خانه ما در جهانست.گذشته ما در آن رقم خورده و آینده ما رنگ و بوی او را دارد.میهن از مادر عزیز تر است چون هیچ دریغی ندارد.هر کس باید میهن خود را از جان خویش بیشتر دوست بدارد چون میهن هویت ما و یادگار پدران ماست.مهر میهن نشان از برخورداری از صفات عالی انسانی دارد. .خاک میهن ملک مشاعست.هیچ کسی، قومی، طایفه ای ملکیتی شخصی بر محلی که در آن زندگی میکند ندارد.هر نقطه از ایران مال همه ایرانیهاست.آقایان این روش زشت خود را با نجابت مردم رنجدیده بلوچ بسنجیدو شرم کنید. (327562)
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۹/۱۴ ۱۳:۵۱
این قلیل افراد رویایی فکر میکنند وبه عاقبت کار ف ر نمیکنند.
جریان چی فکر میکردیم ولی چیییییی شد! (327588)
علی آراد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۹/۲۰ ۱۸:۴۸
با سلام خدمت دوستان و هم وطنانم،،من اهل جنوب شرق و شهرستان منوجانم، و هماسیه ی قوم بلوچ،،خیلی ها فکر میکنن عدالت اقتصادی و اجتماعی فقط در حق شهروندان آذری رعایت نشده اما جایی که من زندگی میکنم فقر اقتصادی و فرهنگی و عقب افتادگی ای صد برابر استان های آذری زبان رو تجربه کرده،،اما گ هیچ گاه این رو دست مایه ی تفرقه انگیزی و تجزیه ی ایران قرار ندادیم..ما جنوب استان کرمان قرار داریم و منطقه ی کم جمعیت ما و استان ما سرشار از معادنی ست که بهره برداری میشه و صادرات میشه اما منطقه ی ما سال ها از داشتن (327655)
علی آراد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۹/۲۰ ۱۸:۵۳
بیمارستان و دانشگاه و مدرسه ای در فقدان بود و بسیاری عزیزان من در عین تصادفات که در بیمارستان نداشتیم بین راه منوجان و بندرعباس مردند حتی خواهر زاده ی بنده،،و ما نه از آب هوایی خوب نه باران کافی و نه توسعه اقتصادی برخورداریم اما هرگز به خودمان اجازه ندادیم که هویت و غیرت به این مرز و بوم را کنار بگذاریم من با تمام وجود نسبت به همه ی اقوام و زبانها احترام قائلم و از همه ی هم وطنان آذری خود تمنا دارم خود را تافته ی جدا بافته نپندارند (327656)
پارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۲/۲۹ ۲۰:۰۰
احسنت بر تو (333926)
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۹/۲۴ ۱۴:۵۳
ايشالله ايران هميشه ايران ميمونه با همه قوميتها، فرهنگها و اديانش. غيرت ايرانيان هرگز اجازه هيچ خدشه اي به خاك كشور كه ناموس همه ماست را نخواهد داد.
زنده باد ايران و ايراني (327800)
رضا
Romania
۱۳۹۴/۰۹/۲۸ ۱۵:۵۹
اگر این وضع ادامه پیدا کنه باید تیم این شهرستان از لیگ اخراج بشه . (327897)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۰۲ ۱۱:۲۰
قطعا این افراد یا نا آگاه وتحریک شده هستندویا عامل نفوذی بیگانه.بهرحال برخورد منطقی و ریشه یابی از سوی مسئولین برای جلوگیری از رخدادهای احتمالی بسیار ضروری است (328107)
آزادمرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۰۶ ۱۶:۱۴
چقدر بيچاره شن پرچم كشورهايي رو در دست مي گيرن كه با توجه به هر شاخصي واقعا عقب مانده به حساب ميان (328247)
علی بنی سعید
۱۳۹۴/۱۰/۲۸ ۱۵:۳۵
من بعنوان عرب ایرانی وساکن خوزستان این نوع حرکتهاوتفکرات راغیراحساسی وبلکه برنامه ریزی شده دشمنان ایران وبخصوص برادران ترک ایرانی می دانم.هدف این دشمنان این است که بگویندترکهاهم بادشمنان دست به یکی کردند.غافل ازاین هستنداین بااتحادبین اقوام وطوایف عرب.ترک.بلوچ.کرد.لروترکمن و......توانستیم دشمن مسلح بعثی راازخاک ایران بیرون کنیم.
ضمنآتذکری به دوستان ومقاله نویس بدهم که ماعرب ایرانی .وترک ایرانی هستیم نه عرب زبان ویاترک زبان.چراکه به کسی که عرب ویاترک نباشدوفقط زبان عربی یاترکی رایادگرفته ودرزندگی ... (329021)
یه لر ایران پرست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۲/۲۸ ۱۶:۴۲
قومی که همیشه به ایران وفادار بوده لر بوده و هیچ وقت پرچم هیچ بیگانه ایی رو به دست بگیره ..... (333861)
علی
۱۳۹۵/۰۱/۱۰ ۱۵:۱۵
یاشاسین ایران عزیز یاشاسین آذربایجان باغیرت✌✌✌✌✌ (334246)
بهرام تبریزی
Romania
۱۳۹۵/۰۱/۲۰ ۱۴:۵۲
قره باغ جزو آذربایجانه و حتما پس گرفته خواهد شد مگه میشه یک عده ای در داخل خاک همان کشور به بهانه چون ارمنی و مسیحی هستند خواهان جدایی باشند و ذست به اسلحه شوند و هموطن خود را بکشد و از خانه و خاکش براند و مزدور ارمنستان شود مانند فاجعه خجیلی و کشتار مردم و کودک و زن و پیر و ... لب تمام مرز تحت اشغالی قره باغ سربازان روسی هستند وگرنه تا حالا مناطق اشغالی آزاد میشد آدم ترک و مسلمان باشه و بیطرف !!! ..... (334621)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۲۴ ۰۸:۱۵
آذربایجان یک کشور بیگانه نیست آنها هم زبانها و هم مذهبان ما هستند. آنها یک زمانی هموطنان ما بودند که با دسیسه شوری از ما جدا شدند . الان خاک آذربایجان که یک کشور خارجی هست در اشغال ارمنها هست. مردم در ورزشگاهها حمایتشون را از آنها اعلام می کنند نه چیز دیگر. (334681)
یارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۲۷ ۱۸:۳۵
با سلام ،خدمت دوستان عزیز این کار توسط،عده ی وطن فروش انجام میشود که خودشون از ایران جدا می دونن ،هیچ ربطی به مردم آذربایجان ندارد این مردم همیشه غیور و وطن پرست عاشق ایران بودن و عاشق زبان آذری که یکی از زبان های باستانی قوم ماد بوده است این عده که خودشون از ایران جدا می دونن به کوروش،می تازند باید بدونن مادر کوروش ماندانا دختر پادشاه ماد بود پس کوروش متعلق به قوم فارس نیست بلکه متعلق به تمام ایران عزیز است (334708)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۲۸ ۲۳:۳۸
متاسفانه عده ای دیوانه همش دوست دارند پرچم کشورهای دیگر را بسوزانند.و با نفی دیگران احساس عظمت و بزرگی می کنند. اما این نوع احساسات ناشی از عقده حقارته .اجازه بدید مردم و جوانان یاد بگیرند که همه ملت ها را دوست داشته باشند و به پرچم آنان احترام بگذارند.مخصوصا آذربایجان را که پاره تن ماست.هیچ فرهنگی با تنگ نظریها برجسته و بزرگ نمی شود برای بزرگ شدن افکاری وسیع و سینه ای فراخ لازم است.ای کاش بدانیم این تفکر که دیگران بدند ما خوبیم خیلی افتضاحه.همبستگی ملی با افکار درست تقویت می شود نه با تنگ نظری. (334757)
صادق
Portugal
۱۳۹۵/۰۲/۰۴ ۰۷:۱۲
بنظر من باید این چنین اشخاصی رو گرفت و به شدت محاکمه کرد (335086)