به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۲:۲۳
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۱۵ ساعت ۰۷:۵۱
کد مطلب : ۸۹۹۲۳
نامه وارده

کنکورعملی کارشناسی ارشدناپیوسته و..

گروه علمي: نامه زير توسط يكي از كاربران سايت خطاب به وزير علوم نگارش شده است:
وزیر محترم علوم
اعضای محترم کمیسیون‌های اصل نود و آموزش و دیگر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
چنانچه مستحضر هستید هرساله کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته برگزار می گردد و در شاخه هنر برخی از رشته ها امتحان عملی نیز در مرحله دوم برگزار می گردد. امتحان های عملی برگزار شده از سوی سازمان سنجش بدون اطلاعات کافی از روند این امتحانات صورت می گیرد. برای نمونه با جستجوی اندکی متوجه می شویم که نحوه ارزیابی و سولات دوره های قبل در هیچ جا و حتی در سایت سازمان سنجش موجود نمی باشد، داورها و ارزیاب ها به هیچ عنوان مشخص نیستند و ریاست سازمان سنجش در مورد اشتباهات انسانی(که در همه ی امور بشر اتفاق می افتد) تمامی این اشتباهات را رد می نماید و در چهار دهه برگزاری آزمون در کشور ادعای این مطلب را دارند که حق هیچ شرکت کننده های ضایع نگردیده است.

قشر زحمت کش و پرتلاش کارمند و کارگر چگونه باید رقابتی برابر با گروهی از جامعه که در رفاه هستند داشته باشد؟ گروهی که به کلاس های خاص برای امتحانات عملی کنکور ارشد ناپیوسته می روند و پول های زیادی را هزینه می نمایند تا زیر نظر افرادی که ملاک سازمان سنجش را می دانند کار کنند و صندلی های دانشگاه را پر کنند؟ این اطلاعات چگونه به دست این آموزش دهندگان رسیده و می رسد؟ اطلاعاتی که در دسترس افراد عادی و حتی شرکت کنندگان هرساله آزمون نیز قرار نمی گیرد؛ بعد از گذشت 4 دهه از آموزش عالی در ارزش یابی هایی که تنها ظاهرشان کمی تغییر کرده اما باطن آنها هنوز در زمان قبل از انقلاب اسلامی است؛ چگونه می توان به نگاه دانشگاه بعنوان انسان پروری و به رشته هنر بعنوان هدایت گر تگیه کرد؟

در آزمون امسال همزمان با ارائه کارت شرکت در مرحله دوم آزمون، اطلاعاتی درباره برخی از ابزار ممنوع در آزمون ارائه شد اما جالب توجه است که حتی این اطلاعات به صورت 100% یکسان نبود به طور مثال در برگه ی ارائه شده در سرجلسه استفاده از کاغذ پوستی ممنوع اعلام گردیده بود ولی در اطلاعیه سازمان سنجش همزمان با ارائه کارت آزمون به هیچ عنوان این مورد ذکر نشده بود!
موضوع ارائه ی کار عملی در سال 1394، "کمپین حمایت از سالمندان" برای شهرداری تهران بود و در دو بخش طراحی نشانه و پوستر باید ارائه می گردید. بارم نمرات داخل برگه سوال به شرح زیر درج شده بود:
- نکات مورد ارزیابی در لوگو یا لوگوتایپ
بیان محتوا، نوآوری و خلاقیت(20نمره)
ارائه و اجرای مناسب(10نمره)
- نکات مورد ارزیابی در پوستر
بیان محتوا، نوآوری و خلاقیت(20نمره)
طراحی،ترکیب بندی و لی اوت(35 نمره)
ارائه و اجرای مناسب(10نمره)
ترکیب بندی، بکارگیری عناصر اطلاع رسانلوگو یا لوگو تایپ کمپین، شعار پوستر مرتبط با کمپین (5نمره)
- زمان ارائه کار عملی 240 دقیقه

پس از ارائه اثر اجازه هیچگونه عکاسی و داشتن سندی از کار در محل آزمون امکان پذیر نبود و این امر ایجاد شُبه می کند که چگونه است که سازمان سنجش کشور از این مورد جلوگیری می نماید!
در تاریخ 12 /6/1394 کارنامه آزمون عملی به همراه نمرات بخش اول آزمون بر روی سایت سنجش بارگزاری شد و اینجانب (نصیر بشیری) با توجه به اثری که ارائه داده بودم که در صورت صلاح دید ارگان ها و نهاد های مربوطه قابل ارائه مجدد نیز می باشد، نمره 8 از 100 نمره را کسب نموده ام؛ نمره ای که حتی با نوشتن اسم در بالای برگه نیز قابل کسب کردن بوده و هست.

سازمان سنجش کشور نیز برای رفاه حال ما شرکت کنندگان اجازه ی شکایت بر روی سایت را داده است اما چه شکایتی؟ شکایتی که نتیجه ی بررسی آزمون را 100% درست می داند و فقط در بخش بررسی کد رشته محل های انتخابی قابل اعتراض است. این نحوه ی ارائه خدمات بیشتر کاری از روی بی تفاوتی و بی اهمیت شمردن نظرات شرکت کنندگان است و تنها عوام فریبی است. هرساله جوان های ایرانی برای تحصیل به خارج از کشور و حتی کشورهای آسیای شرقی و ترکیه و دبی و کشورهای اروپایی و امریکا مراجعه می کنند تابحال از خوئ سوال کرده اید که دلیل این مهاجرت های تحصیلی چیست؟

با نبود عدالت اجتماعی در برگزاری و بررسی آزمون هایی از این دست که نحوه برگزاری امتحان و نحوه ارزیابی آن مشخص نیست چگونه می توان به تحصیل در این کشور دلخوش بود؟؟؟ هر شرکت کننده حداقل بین 1 تا 2 سال از عمر خود را صرف تلاش برای تحصیل در مقاطع بالاتر می نماید تا بتواند برای مملکت خود مسمر ثمر باشد و در نهایت با اینگونه برخوردهایی در بررسی آزمون مواجه می شود و دست آخر صدایش به هیچ کجا نمی رسد؟ چگونه است هرساله از سازمان سنجش آموزش کشور شکایت های متعددی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و آزمون های استخدامی صورت می گیرد اما هیچ یک به نتیجه نمی رسند!  در آخر کلام را با سخنی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به پایان می رسانم که فرمودند: هر که داد ستمدیده را از ظالم بگیرد در بهشت با من همنشین خواهد بود.
نصیر بشیری 12/6/1394

حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۵ ۰۸:۵۲
ما هم دل خوشی از این کلاس های خصوصی و نحوه برگزاری آزمون ها نداریم و سوالات و مخصوصاً سوالات عملی بنحوی از طریق آموزشگاهها و مدرسین به بیرون درز می کند و حق و حقوق دانشجویان از بین می رود و امیدوارم این آزمون ها حداقل یک مرحله ای شود و سوالات از منابع خاص و از قبل تعیین شده باشد تا عدالت تا حدودی رعایت شود و از انحصار خارج شود. (321780)
شایان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۵ ۱۱:۰۳
متاسفم واقعا حرفش درسته.تو آزمون دکتری سال89-90 دانشگاه آزاد که به صورت تئوری بود 5تا سوال ریاضی داده بودن در حد سوم دبیرستان که از 20من شدم 8.5 که واقعا شرم آور بودش.عزیز جان بند "پ" نداریم! همین (321788)