به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۰۱/۲۲ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۹۶۸
انتخابات رياست‌جمهوري آينده كليد خورد!

سايت نظرسنجي «قاليباف 92»+واكنش شهرداري

بهارنيوز- گروه سياسي: در حاليكه بيش از يكسال به انتخابات دوره يازدهم رياست جمهوري باقي مانده اما ظاهرا روند غيررسمي انتخابات كليد خورده است! در همين راستا، وب سايت اينترنتي نظرسنجي «قاليباف ۹۲» با روز شمار معکوس انتخابات رياست جمهوري آينده آغاز به کار کرد.

در اين وب سايت، اين پرسش مطرح شده که «اگر محمدباقر قاليباف نامزد انتخابات رياست جمهوري يازدهم (۱۳۹۲) باشد، آيا به او راي مي دهيد يا خير؟» تاريخ شروع نظرسنجي ۳۰ / ۱۱ /۹۰ است و در پايين سايت هم آمده است: این وبسایت به هیچ نهاد و سازمان رسمی وابسته نمی باشد.
از محمد باقر قاليباف (از فرماندهان سابق سپاه، نيروي انتظامي و شهردار فعلي پايتخت) به عنوان يكي از كانديداهاي اصولگرايان در انتخابات رياست جمهوري آينده كه در خرداد ۱۳۹۲ برگزار خواهد شد نام برده مي شود.
شهردار فعلي تهران، در سال ۱۳۸۴ نيز يكي از ۷ كانديداي پست رياست جمهوري بود كه حدود ۵ ميليون راي كسب كرد و در رده چهارم قرار گرفت.
در آن انتخابات در دور اول هاشمي‌رفسنجاني(كانديداي بخشي از اصولگرايان و اصلاح طلبان)، احمدي نژاد(كانديداي بخشي از اصولگرايان)، مهدي كروبي(كانديداي بخشي از اصلاح‌طلبان)، قاليباف(كانديداي بخشي از اصولگرايان)، دكتر مصطفي معين(كانديداي بخشي از اصلاح‌طلبان)، علي لاريجاني (كانديداي بخشي از اصولگرايان) و مهندس مهرعليزاده (كانديداي مستقل) به ترتيب بيشترين آرا را كسب كرده و انتخابات به دور دوم كشيده شد كه در اين مرحله، احمدي نژاد با غلبه بر هاشمي به نهاد رياست جمهوري راه يافت.
قاليباف كه قرار بود در انتخابات سال ۸۸ وارد عرصه انتخابات شود با صلاحديد جناح اصولگرا از اين كار خودداري اما از بزرگان اين جناح بطور ضمني قول گرفت تا در انتخابات سال ۹۲ از كانديداتوري او حمايت كنند. ظاهرا به دليل همين امر، جناح احمدي نژاد به شدت با حضور وي در شهرداري تهران مخالف بوده و يكي از دلايل اساسي مشكلات ايجاد شده در بودجه شهرداري و متروي تهران همين موضوع (مطلع بودن از كانديداتوري حتمي وي در انتخابات سال ۹۲) بوده است.
از سوي ديگر برخي شنيده هاي خبرنگار بهارنيوز حاكيست از هم اكنون رايزني‌هاي مقدماتي و شفاهي از سوي برخي افراد كه خود را منتسب به تعدادي از نامزدهاي احتمالي اصولگرايان از جمله قاليباف معرفي مي‌كنند با چهره‌هاي فعال سياسي و منجمله اصلاح‌طلبان و اطرافيان آقاي خاتمي آغاز شده تا از اين طريق روي بدنه‌هاي گوناگون اجتماعي براي انتخابات سال ۹۲ حساب مقدماتي و ويژه باز كنند. خصوصا اينكه راي دادن خاتمي در انتخابات مجلس، بازتاب مثبتي در بين محافل معتدل اصولگرا داشته و آنها از اينكه خاتمي يك‌تنه راه خود را با اصلاح‌طلبان قائل به شركت نكردن در انتخابات «موسوم به جنبش سبز» جدا كرد استقبال نمودند. به گونه اي كه گفتند بايد از پتانسيل او در معادلات سياسي آينده كشور استفاده مناسب شود.
تحليل بدنه‌هاي اصلي اصولگرايان اين است كه انتخابات سال ۹۲ رياست جمهوري نيز همچون انتخابات اخير مجلس، بدون حضور چهره‌هاي شاخص اصلاح طلبان برگزار خواهد شد و انتخاباتي درون گروهي بين اصولگرايان خواهد بود. بر همين اساس اصولگرايان معتدل از هم اكنون سعي دارند با نزديكي با چهره‌هاي ميانه‌رو و معتدل اصلاح‌طلب كه پس از انتخابات ۸۸ و حوادث پرماجراي آن دچار مشكل (زندان، دادگاه و حبس) نشده‌اند بخش قابل توجهي از بدنه اجتماعي و خصوصا طبقات متوسط را كه همواره در انتخابات گذشته از اصلاح‌طلبان حمايت مي كرده اند، را به سمت خود سوق بدهند. با همه اين ها به نظر مي رسد در حاليكه احمدي‌نژاد در آخرين سال حضور در پاستور، همچنان قاليباف را در خيابان«بهشت» مي بيند بايد از هم اكنون حساب تازه اي براي او و چند چهره ديگر اصولگرا خصوصا دكتر ولايتي و حدادعادل باز كند، خصوصا اينكه اسفنديار رحيم مشايي مهره و نفر شاخص و اميد اصلي او براي اين انتخابات عملا به حاشيه عرصه سياسي رفته و به نظر نمي رسد امكان شركت در انتخابات پيش رو را داشته باشد.
به همين دليل گفته مي‌شود اين بار حلقه مشاوران و ياران احمدي نژاد مي‌خواهند با چراغ خاموش وارد عرصه شده و فعلا به فكر گذران دوران پر تب و تاب سال آخرشان در دوره دوم رياست جمهوري دكتر باشند و به اين زودي وارد بازي اصولگرايان نشوند. به نظر مي‌رسد در اين فضاي پر التهاب اقتصادي، سياسي، بين المللي و حتي فرهنگي (علي مطهري منتقد اصلي دولت حتي تم فيلم «گشت ارشاد» را هم به افكار مشايي ربط مي‌دهد!!)، هنوز از انتخابات اسفندماه ۹۰ مجلس عبور نكرده‌ايم (دور دوم آن ارديبهشت ماه برگزار مي شود) اما ظاهرا «اردوهاي آماده‌سازي» طيف‌هاي مختلف اصولگرايان براي رقابت خرداد ۹۲ نيز برپا شده است!

شهرداري: این یک سایت مجعول است

در همين رابطه، روابط عمومی شهرداری تهران اعلام كرد: طی روزهای اخیر افرادی با راه اندازی سایتی مجعول با استفاده از نام شهردار محترم تهران به انتشار مطالبی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری سال آینده مبادرت ورزیده اند.
اين روابط عمومی با صدور اطلاعیه ای هرگونه انتصاب این سایت و مسوولان آن را به شهردار محترم تهران تکذیب کرد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است "با بررسی اطلاعات دامنه این سایت، خوشبختانه طراح آن شناسایی و برای پیگیری به مراجع ذی صلاح معرفی شده است." در پایان این اطلاعیه آمده: " شهرداری تهران در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی بر تلاش مضاعف برای خدمت رسانی به شهروندان تاکید کرده و از رسانه های محترم تقاضا دارد تا از پرداختن به اطلاعات اینگونه سایت های مجعول خودداری فرمایند." بدیهی است اخبار شهرداری و شهردار تهران به صورت منظم از سوی سایت های معتبر شهرداری تهران و سایت شخصی شهردار تهران منتشر می شود.


نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


سعيدي- شيراز
۱۳۹۱/۰۱/۲۲ ۱۰:۱۱
عجب! خيلي جالبه! خبري خواندني بود. از اين نوع خبرها حتي الامكان بيشتر منتشر كنيد. (186)
علی آقا
United States
۱۳۹۱/۰۱/۲۲ ۱۳:۴۲
چه خبرییه تو این مملکت! با پول بیت المال چه خرجایی که نمی‌کنن... (192)
رضاچاچا
United States
۱۳۹۱/۰۱/۲۲ ۱۵:۳۱
قبلا قراربود کرباسچی ریيس‌جمهور بشه که ناکام شد. بعد محمودجان اومد حالا هم نوبت خلبانه! باز روز از نو و...خوش به حال شهردار بعدی تهرون (196)
محمدرضاماهري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۱۶ ۰۸:۵۷
آري رئيس جمهور فقط قاليباف (66149)
زینب
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۱۹:۴۰
آری آری آرییییییییییییییییی (73594)