به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ساعت ۲۰:۲۲
کد مطلب : ۸۵۸۳۷

ماجرای عروس 45 ساله و داماد 65 ساله

گروه حوادث: رییس پلیس آگاهی یزد گفت: ماموران، زن 45ساله ای را که با مهریه 40 سکه‌ای به عقد پیرمرد 65 ساله درآمده و قصد ازدواج مجدد داشت دستگیر کردند.
سرهنگ علیرضا خالقی در این خصوص افزود: با توجه به مراجعه فردی 65 ساله به اداره آگاهی و طرح شکایت از خانمی 45 ساله مبنی بر اغفال و کلاهبرداری از وی بررسی موضوع به ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری سپرده شد. فرد شاکی به افسر پرونده گفت: از طریق یک دلال با یک خانم 45 ساله مطلقه آشنا شدم و با هم وعده ازدواج گذاشتیم و با مهریه40 سکه طلا در یک محضر او را به عقد خود درآوردم اما بعد از عقد او حاضر به زندگی با من نشد و گفت قصد ازدواج مجدد با فرد دیگری را دارد و حالا متوجه شدم قصد و نیتش کلاهبرداری بوده است. ماموران اداره آگاهی با انجام کار فنی و اطلاعاتی و همچنین هماهنگی با مقامات قضائی متهمه را شناسایی و هنگامی که در یکی از دفتر خانه های رسمی ازدواج، قصد ازدواج مجدد با فرد دیگری را داشت دستگیر کردند.
 متهمه که غیر بومی است در بازجویی های خود به جرم و نیت کلاهبرداری از پیرمرد 65 ساله اعتراف کرد و گفت: از طریق یک دلال با این فرد آشنا شدم و زمانی که دیدم این مرد دارای وضع مالی مناسبی است نقشه کلاهبرداری از او را کشیدم و با مهریه 40 سکه طلا به عقدش درآمدم و بعد قصد داشتم مهریه را به اجرا بگذارم که دستگیر شدم.
 
رییس پلیس استان یزد با بیان اینکه پرونده مربوطه به دادسرا ارسال شده است علت و انگیزه متهمه در ارتکاب به این جرم را نداشتن اعتقادات دینی و مذهبی، زیاده خواهی و تمایل به تجمل گرایی و مال اندوزی بیان کرد.افراد و خانواده ها در موارد مشابه، با تحقیقات و بررسی های لازم اقدام به ازدواج نموده و مواظب کلاهبرداران حرفه ای باشند.
مرجع : ایسنا