به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۱۱ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : ۷۹۶۲۷
بی تابی برای ورود ایران به جنگ آخرالزمان

یک سایت افراطی: قطعاً جنگ خواهد شد!

گروه سیاسی: یک سایت اصولگرای تندرو در مطلبی خبر از حتمی بودن جنگی که ایران نیز درگیر آن خواهد بود داده و نوشته است: مردم را برای جنگ و جهاد آماده کنید؛ قطعاً جنگ خواهد شد! برای اطلاع از نگرش و تفکرات این نحله فکری که برای تشدید جنگ و خونریزی که اثرات ویرانگرش را در بسیاری از کشورهای منطقه شاهد هستم، که بزرگترین سودش را اسراییلی ها و کمپانی های اسلحه سازی غرب برده و می برند، لحظه شماری نموده و ظاهرا برای کشیده شدن پای ایران به این جنگهای ویرانگر، بی تابی می کنند! متن کامل این تحلیل! را در زیر می خوانید:

این روزها و در شرایطی که مذاکرات هسته ای روزهای نه چندان خوبی را پشت سر می گذارد کلید واژه جنگ به عنوان ابزاری برای فشار دو طرف مذاکره علیه مردم کشورمان جهت به نتیجه رسیدن مذاکرات استفاده می شود. از یک طرف غربی ها با تهدید و ارعاب موضوع جنگ و تهدید نظامی را به عنوان ابزاری برای فشار روی مذاکره کنندگان ایرانی استفاده می کنند و از سوی دیگر و با کمال تعجب تیم ایرانی حاضر در گفت و گو ها هم از جنگ به عنوان اهرم فشاری بر منتقدان داخلی شان در راستای رسیدن به توافق نهایی به هر قیمتی استفاده می کنند اما آیا به راستی باید مردم مسلمان ایران را از جنگ ترسانید؟

اساس موضوع جنگ و تهدید نظامی کشورمان از اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی همواره مطرح بوده است و نظامی که بر پایه آرمان هایش توانسته است نظم نوین مدیریت جهانی را بر هم بزند هزینه این انقلاب عظیم را با زندگی در سایه تهدید نظامی و تحمیل جنگ همه جنابه هشت ساله داده است. باید دانست که در منطق دینی و حکمی نظام اسلامی که انقلاب ما هم بر پایه آن شکل گرفته جنگ یک عامل دفاعی شرعی است که در بسیاری از زمینه ها خیر و برکات زیادی برای یک جامعه به ارمغان می آورد. به طور نمونه اگر بخواهیم ترازوی دقیق ملاک سنجی جنگ تحمیلی را بررسی کنیم دستاوردهای این جنگ نابرابر برای کشور ما بیش از از دست داده هاست و همین امر به خوبی نشان دهنده این است که جنگ می تواند زمینه ساز پیشرفت های قابل توجهی باشد. همان طور که ویرانی اولین گام آبادانی است.

اگر امروز توسعه همه جانبه ای در صنعت دفاعی کشور صورت گرفته و ایران به عنوان قدرت نظامی منطقه ای به دنیا معرفی شده است بخش اعظمی از آن مدیون جنگی است که در قالب دفاع ما را موظف کرد با تکیه بر توان داخلیمان به سمت پیشرفت قدم برداریم و اکنون ما را به جایی رسانده است که می توانیم با افتخار به تهدید های بازدارنده بپردازیم.

جنگ و صلح همواره بخش مهمی از زندگی بشر را تشکیل داده است. مذهب و نظريات مذهبي اهميتي قاطع در فهم ماهيت جنگ و اخلاق نظامي در جهان اسلام داشته و دارد. جنگ که در ادبيات فقه اسلامي با عنوان «جهاد» شناخته مي شود، يکي از فروع دهگانه ديانت اسلام است. و بنابراين، يکي از ابواب اصلي فقه اسلامي مي باشد. برابر آيات و روايات و سيره ائمه معصومين دفاع در برابر تعدّي و تجاوز نظامي بيگانه به حدود قلمرو جامعه اسلامي در زمره نخستين و مهمترين اولويت دفاعي اسلام به شمار مي رود. تا جایی که پیامبر اکرم(ص) میفرمایند: "کسی که جهاد نکرده باشد و یا آرزوی جهاد نداشته باشد و بمیرد، به نوعی نفاتق مرده است". همين اهميت و توجه موجب مي گردد تا تدافعي بودن جنگ و اقدام نظامي در مركز ثقل دكترين نظامي اسلام قرار بگيرد.

کوشش و تلاش در زمان آشتی جهت کسب آمادگی و مجهز بودن برای زمان جنگ و جهاد در قالب آمادگی، آموزش رزمی، بسیج رزمی، افزایش تولید و آموزش مهمات و تسلیحات از موضوعات اساسی در حوزه امور نظامی در اسلام است. همچنین این آمادگی و تجهیز شدن در جهت رعایت اصل بازدارندگی و ایجاد رعب و ترس در دل دشمنان به گونه ای که جرأت حمله و تجاوز به سرحدات سرزمین اسلامی (دارالاسلام) را نداشته باشند، مورد توجه اکید اسلام است. علاوه بر آمادگی کامل و بسیج رزمی نیروها و تأکید بر حفظ آمادگی جسمی و روحی رزمندگان، در قرآن کریم بر آمادگی تسلیحاتی و تجهیزاتی نیز تأکید فراوان شده است. چون بدون دارا بودن امکانات و تجهیزات متناسب با نوع و سطح تهدیدات نظامی در مقاطع زمانی مختلف، مقابله با دشمن کار سهل و آسانی نخواهد بود.

آیات و روایات زیادی در دسترس ما قرار دارد که به آمادگی برای جهاد دعوت کرده است حال آنکه ما می بینیم این روزها و در زیر سایه افزایش تهدید ها و حتی تهدید اتمی کشورمان برای اولین بار در طول انقلاب اسلامی مسئولان نه تنها برنامه ای برای آمادگی مردم در مقابل این تهدید ها ندارند بلکه در اقدامی عجیب مردم را به فرار از جنگ و پناه بردن به دیپلماسی خنده که انتهای آن به هیچ عنوان مشخص نیست دعوت می کنند.

اگرچه دولت ظاهرا هیچ اعتقادی به این آماده سازی ندارد اما نیروهای اصولگرا را چه شده است که در سکوتی خفت بار فرو رفته اند و تلاشی برای تزریق نیروی جنگ و جهاد در مویرگ های جامعه نمی کنند؟ تا به کی باید فریاد توافق سر داد و از جنگ فرار کرد؟ مباحث مذاکره و تحریم تا به کجا؟ چرا ملت را درگیر تورم و رفاه و بیمه کرده ایم؟ و چرا هیچ کس خبری از جهاد پیش رو دم نمی زند؟ جهاد و جنگی که قطعا اتفاق خواهد افتاد. جنگ آخرالزمان و چنگ های پیش از آن. پس در نظر گرفتن عدم احتمال بروز جنگ کاری بس نابخردانه است. اگر در رزو موعود ولی امر مسلمین دستور جهاد بدهند و ملت رفاه زده سرباز زنند و امام امت دوباره تنها بماند چه کسی پاسخگو می شود؟ مگر قرار نیست ما اهل کوفه باشیم تا علی تنها نماند؟ آیا می توان با فرار از جنگ و پناه بردن بر سر میز مذاکرات با شیطان در روز مبادا از امام خود دفاع کرد؟

آیا باید ایرانی غیرتمند مسلمان را از جنگ بر سر منافعی که حق مسلم اوست ترساند؟ آیا به راستی دستورات دینی ما اینگونه است که مذاکره و خفت هر توافقی را به دلیل روی ندادن یک جنگ بپذیریم؟ قطع پاسخ خیر است؛ این نوع نگاه از آن اسلام نیست و باید دانست که نباید گذاشت فرهنگ جنگ و جهاد در هزار توی سیاست گم شود باید فهمید که اوج جنگ که از دست دادن جان است برای تفکر ما سرمنزل آغاز سعادتی است که آرزومندان برایش لحظه شماری می کنند. یعنی "شهادت"

بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۱ ۱۵:۰۱
منبع اش رو بهتر بود اعلام میکردید. (306641)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۱ ۲۰:۲۵
آرمان پرس (306676)
قلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۱ ۲۱:۱۶
سایت طرفداران محمود (306683)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۱ ۲۳:۰۱
منافع کاسبان تحریم و تندروها رانتخورها و اختلاس گران در جنگ بلبشور و... است (306701)
مخالف جنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۱ ۱۵:۰۲
اراجيف ، توهم و خيال بافي خورزوخاني . (306643)
ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۱ ۱۵:۰۹
1-کاسبی فتنه 2-کاسبی تحریم 3-کاسبی جنگ
من نمیدونم اینها چه زمانی میخوان سیر بشوند خدا میداند فتنه و تحریم کم بود حالا میخوان با ریختن خون مردم کاسبی کنند! خدا ازتون نگذره,پدر مملکت را درآوردید بس کنید .... (306645)
خرم سلطان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۱ ۱۵:۱۴
مطمئنم امام عصر ظهور کنه اول همین تندروها و دلواپس هارو میکشه. امام حسین رو هم همینا کشتن...عصر ظهور هم باشه که دیگه بهتر بازم بوی اصلاحات میاد و شماجایی توش ندارید بهتره هرچه سریع تر علیه نفس خودتون جهاد کنید وگرنه هلاک میشید انشاالله!!! (306646)
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۱ ۱۵:۱۸
تفکر اینها ریشه در نادانی و تحجر دارد زیرا از منابعی تغزیه می شوند که خود را وسط عالم می پندارند و برای رسیدن به اهداف شوم خود چون طالبان و داعش فقط شمشیر و سلاح را مناسب می دانندو دیگر اینکه از عقل و خرد هم بی بهره اند (306647)
بسیجی
Canada
۱۳۹۴/۰۳/۱۱ ۱۵:۲۵
شهادت !!!! شماها ؟!!! ، یک مرور در رفتار و ادبیات و قضاوت های هم پالگی هایتان بکنید تا ، ضلم ، دروغ ، تهمت ، و ..... را ببینید " به وفور "، اگر امام امت بر علیه دروغگویی و تهمت هایی که شماها تا کنون طی این ده سال اخیر انجام داده اید اعلام جهاد کند آن جهاد و کشته شدن در این راه ثواب شهادت را دارد (306649)
یک ایرانی با شرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۱ ۱۵:۴۰
بهار جان.نظر من منتشر کن خواهشا. من خودم فرزند جانباز هستم پدران ما برای عزت و سربلندی ایران جنگیدند ولی الان در زیر بار تحریم ها وفشارهای اقتصادی و فشار یک مشت تندرو ابله کشور در ذلت در حال زندگی کردن. این دلواپسان منافعشان در جنگ هست.پس من براشون یک پیشنهاد دارم لطف کنند به عراق و سوریه بروند و با داعشی ها بجنگند.این طوری هم برای منافع کشور سودمند خواهند بود .سپاس (306650)
لبو فروش
Germany
۱۳۹۴/۰۳/۱۱ ۲۰:۲۸
دوست عزیز این تند رو ها جز حرف مفت زدن کاری بلد نیستند . شکم های برآمده غیر از این نمی شود . انتظار شما از اینها کاملا عبث می باشد. (306679)
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۱ ۱۵:۴۲
عده ای تجار اسلحه و مهمات در همه کشورها هست که جهت کسب منافع رذیله و اهریمنی شان می بایست ملت ها را به جان هم بیاندازند تا درآمد کثیفی داشته باشند اما یک فرق بین این گونه قاچاقچیان و دلواپسان هست که :
در کشورهای دیگر از دین و فرهنگ مردم مایه نمی گذارند ولی ... (306652)
سید علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۱ ۱۶:۲۳
ما همیشه برای دفاع آماده ایم. ولی گرهی که با دست باز میشه رو که با دندون باز نمی کنن. نگارنده هم بهتر بود بجای اینهمه شور یکم شعور لحاظ می کرد. (306657)
ناشناس
۱۳۹۴/۰۳/۱۱ ۱۷:۱۹
وقوع جنگ به این سادگی نیست.باید منتظر نتیجه مزاکرات ماند و ببینیم ریس جمهور بعدی امریکا کی هست.البته اگه مزاکرات شکست بخوره مطمنن داعش پیشروی بیشتری میکنه در اون صورت دیگه بخایم نخایم تو جنگیم... (306662)
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۱ ۱۷:۲۲
بهارلااقل اسم سایت روبگو. (306664)
یاشار آذربایجانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۱ ۱۸:۱۴
دوستان لطفا برای شفای عاجل این عزیزان دست به دعا بردارید (306667)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۱ ۱۸:۳۱
اموز جنگ مثل دیروز نیست امروز به محض درگیری ایران با ابرقدرتمند ترین کشورهای جهان گروههای تکفیری وارد ایران خواهند شد وایران میشود سوریه دیگری بدون شک تازه اگر ایران به اسرائیل تعرض کند ممکنه بمباران اتمی بشه ومیلیونها انسان در ایران خاکستر بشوند وقتی اینها ژاپن را زده اند والان هم علنا تهدید میکنند ودنیا ساکت است فردا از چه باک دارند وقتی موجودیتشان در خطر باشد از اخرین حربه استفاده کنندمگر در جنایتکار بودن اسرائیل وتکفیریها شکی هست یا رحم میکنند ؟ ایران باید از ژاپن والمان وعراق و لیبی وسوریه ... (306669)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۱ ۱۸:۴۰
در این شرایط جهانی سردمداران کشوری باهوشتر و سیاستمدارترن که تا می توانن از جنگ و دشمن تراشی فاصله بگیرن. (306670)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۱ ۱۹:۱۴
راه بازه و جاده دراز
هرکی فکر میکنه با جنگیدن همه مشکلات حله بره غزه و الرمادی و یمن. (306672)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۱ ۱۹:۳۰
خدایا دیگه خسته شده ام کدوم رفاه ما که تا خرخره غرق در فلاکتیم بیکاری تورم فساد فحشا مرگ و میر سرطان اعتیاد بی خانمانی و ........ بس نیست اینا همش از تفکرات شما ها است تو را به خدا بس کنی
دنیا بداند که ملت ایران دنبال صلح و دوستی بر پایه منافع مشترک با تمام دنیاست و هیچ کشوری هم استثنا نیس دوستی با همه مرگ بر هیچکس (306674)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۱ ۲۰:۲۶
چرا اقای روحانی شهادت سردار ایرانی در مرز اسرائیل رو تسلیت نگفت?چرا دربرابر تجاوز به یمن اقای ظریف میره به وزیر خارجه عربستان تبریک میگه ?چرا میخوان اطلاعات نظامی رو بدن به امریکا تاتحریم ها برداشته بشه?این مقاله گفته اماده بشیم یسوال کارهای دولت مانع جنگ میشه یا امادگی برای دفاع دشمنو ازجنگ بازمیداره? (306677)
لبو فروش
Germany
۱۳۹۴/۰۳/۱۱ ۲۰:۲۶
زمانی که جنگ تحمیلی شروع شد مدعیان و صاحبان مملکت اکثریت مردم متوسط و مستضعف بودند که با جان و مال خود از کشور دفاع کردند . حالا اما مدعیان فاسد پورشه سوار در صورت جنگ چه غلطی می توانند بکنند جز زدن حرف مفت (306678)
محمد
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۱۱ ۲۰:۵۵
اگر این افراد در زمان امام حسن مجتبی (ع) زندگی می کردند قطعا به خاطر پذیرفتن پیمان صلح با معاویه بر ضد ان حضرت شورش می کردند. یقین دارم اگر جنگی هم درگیرد با شلیک اولین خمپاره این افراد اولین کسانی خواهند بود که از ترس جان پا به فرار خواهند گذاشت. (306680)
پورامینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۱ ۲۱:۰۹
عده ای ظاهرا از نقطه نظر ایجابی واجتناب ناپذیربودن شرائط جنگی وعده دیگر مانند تیم هسته ای از نقطه نظر سلبی واجتناب پذیر بودن شرائط جنگی سوژه ناخوشایند جنگ را به عنوان تهدیدروز قلمداد میکنند که گاهی ناچارا میتواند فرصت نیز باشد واقع مطلب اینست که با یک توافق خوب هسته ای وسیاسی وبرد - برد به نفع ایران میتوان وارد این مقولات نشد وامکان وراهکار اینکه سایه وغبارجنگ را از منطقه زدود وجود دارد (306682)
شایان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۱ ۲۲:۱۵
نیروی جنگ زمانی پیش میادش که آدمشم باشه قطعا سیاستمدارای ما عاقلتر از اینن که امروز وارد جنگ بشن چون تو خانواده هایی که تک فرزندین و اکثرا معاف شدن و کار دولتی هم ندارن و دانشگاه دولتی هم درس نخوندن که بخوان محروم بشن پس نیرویی وجود نداره که بخواد جنگ کنه!! (306696)
بی منبع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۱ ۲۲:۱۷
کدوم سایت؟ (306697)
مستا جر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۱ ۲۲:۲۷
اخ جون .خانه ارزون میشه مریم بالا شهر. (306699)
.......
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۱۱ ۲۳:۱۷
سایت های افراطی خیلی زر میزنند (306702)
هر که هستم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۱ ۲۳:۲۰
بی راه هم نمیگه...بهتره اینقد مثل کبک سرمون رو زیر برگ نکنیم. ما ایرانیا کلا به خوش بینی الکی، عادت کرده ایم.
والسلام (306703)
داریوش بزرگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۱ ۲۳:۳۰
جالبه
وقتی که بخور بخور هست مردم به حساب نمیان
وقت جنگ مردم مقدم هستند.مردم رو برای جنگ آماده کنید
لطفا به فکر جنگ نباشید کسی حال جنگیدن نداره
نان خشک رو خوردیم وکباب رو شما اگه دو دوتا کنیم
حال شما بیشتره بهتره خودتون بجنگید (306705)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۱ ۲۳:۳۸
آفرین سود درگیری و خونریزی در کشورهای اسلامی فقط و فقط به جیب اسرائیل وکمپانی های اسلحه سازی غربی وآمریکا وروسیه می رود و دیگر هیچ و ویرانی وعقب ماندگی مضاعف برای کشورهای درگیر جنگ (306706)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۱ ۲۳:۴۱
فقط باید از سرنوشت سوریه عبرت گرفت.جنگ فقط باعث ویرانی سرزمین های اسلامی می شود کشورهای اروپایی و آمریکا به حدی قدرتمند هستند که به هیچ وجه گلوله ای در آنجا شلیک نخواهد شد (306707)