به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۵ ساعت ۰۰:۲۵
کد مطلب : ۷۵۵۷۷
برای آسیایی شدن

شرایط استقلال تهران سخت‌تر شد

گروه ورزشي: تیم فوتبال استقلال تهران با قبول تساوی خانگی مقابل پدیده مشهد علاوه بر کم شدن شانس قهرمانی اش در لیگ برتر، شرایطش برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا نیز سخت تر شد.
شرایط استقلال تهران سخت‌تر شد
این دیدار حساس روز جمعه در ورزشگاه آزادی تهران و درهفته بیست و هفتم لیگ برتر با قضاوت علیرضا فغانی و در حضور حدود 4 هزار تماشاگر برگزار شد و در پایان به تساوی بدون گل رسید. استقلال تهران با این تساوی 44 امتیازی شد و در رتبه پنجم جدول لیگ برتر باقی ماند. شاگردان امیرقلعه نویی با توقف دراین دیدارخانگی شانس شان برای قهرمانی لیگ برتر درفاصله سه هفته مانده به پایان لیگ بسیار سخت و برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا نیز امید شان کم رنگ شد.

سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا سه سهمیه و نیم است و تیم ها باید حتما در بین سه تیم اول قرار داشته باشند تا این سهمیه را کسب کنند. در نیمه نخست بازیکنان دو تیم فوتبال محکمی را در دستور کارداشته و بارها با خطا نفرات حریف را متوقف کردند که همین مساله سبب شد تا توپ بیشتر در میانه میدان به گردش در آمده و فرصت چندانی برای گلزنی روی دروازه ها ایجاد نشود.

قلعه نویی در آغاز نیمه دوم محمدرضا خرسندنیا را به جای آرش برهانی به میدان فرستاد تا خط میانی تیم خود را تقویت کند. در حالیکه انتظار می‌رفت در نیمه دوم استقلال حملات خود را بیشتر کند اما پدیده عملکرد بهتری داشت و در همان دقایق ابتدایی دو فرصت خوب گلزنی به دست آورد که با بی دقتی مهاجمان این تیم از دست رفت. در ادامه استقلال که نمی توانست از کناره ها خطری را ایجاد کند به ضربات از راه دور امید ابراهیمی و جاسم کرار روی آورد. در دقیقه 85 استقلال فرصت خوبی برای گلزنی برای استقلال به دست آمد که ضربه سر حنیف عمران زاده با واکنش دروازه بان پدیده مواجه شد.

در این دیدار استقلال با ترکیب محسن فروزان، امیرحسین صادقی، حنیف عمران زاده، هرایر مگویان، خسرو حیدری(سیدمحسن کریمی)، هاشم بیک زاده، امید ابراهیمی، کرار جاسم، سجاد شهباززاده، آرش برهانی(محمدرضا خرسندنیا) و رضا عنایتی بازی کرد.

برای پدیده نیز، مجتبی روشنگر، مجید نژادمهدی، اکبر صادقی، محمد غلامی، یونس شاکری، ایگور پراهیچ، مسعود نظرزاده(سعید قزلچلی)، محمدمهدی نظری(زوران کن‍ژویچ)، محمدعلی فرامرزی، بهادر نسیم اف و میلاد غریبی(معین عباسیان) به میدان رفتند.