به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۵۸۲۹۷
آرمان در یک نگاه

اسیدپاش ها به بهشت نمی روند

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز دوشنبه به بازتاب عنوان‌های باد در بادبان توافق هسته‌ای و نامه‌های ماندگار در تاریخ پرداخت.
اسیدپاش ها به بهشت نمی روند
این روزنامه تیتر یک را به موضوع باد در بادبان توافق هسته‌ای، اختصاص داد و نوشت: لزوم توافق هسته‌ای و برون رفت از چالش 11ساله نکته‌ای است که تمامی طرفین در این برهه زمانی به آن اعتقاد دارند. برای حصول توافق نیز طرح‌ها و ایده‌ها روی میز می‌آید و چانه زنی‌های فشرده جامه عمل می‌پوشد اما این تنها یک بخش ماجرا و نمایه بیرونی، آن هم در موسم و موعد مذاکرات است. در آن سوی ماجرا و در بازه زمانی پیشامذاکراتی نبردی نانوشته اما ملموس برقرار است، این جبهه ملهم از سخنان و اظهارنظرهای دیپلمات های درگیر در فرآیند مذاکرات، رویکردهای رسانه‌ای هدفمند درجهت تاثیرگذاری بر جو عمومی و اتمسفر پیرامونی مذاکرات و بالاخره کنش منتقدین و معارضین توافق که از هیچ کوشش و تلاشی برای تاثیرگذاری در روند مذاکرات دریغ نمی‌کنند، شاکله می‌گیرد.

روزنامه آرمان با انعکاس عنوان نامه‌های ماندگار در تاریخ، نوشت: صادق زیباکلام بیش از سایر سیاسیون به نگارش نامه شهرت دارد و این استاد دانشگاه برای ابراز عقاید خود و همچنین نقدهایش دست به کاغذ و قلم می‌برد و می‌نویسد. علی مطهری هم البته دست کمی از زیباکلام در نگارش نامه ندارد. او هم در 23تیر امسال نامه ای به حمید روحانی نوشت و در آن آورد: خیرخواه مقام رهبری کسانی هستند که واقعیات جامعه را به اطلاع ایشان می‌رسانند. یا در 22دی 92 نامه ای به محمدجواد لاریجانی نوشت و در آن به اظهارات اخیرش پیرامون نطقش در مجلس پاسخ داد.

این روزنامه با انتخاب عنوان اسیدپاش‌ها به بهشت نمی‌روند، نوشت: چند روز بعد از انتشار رسمی اخباری درباره اسیدپاشی مشکوک در اصفهان روز گذشته شاهد واکنش‌های متعددی در این زمینه بودیم. محکومیت اسیدپاشی‌های اخیر در اصفهان و غیرقانونی و غیرشرعی خواندن این عمل از سوی امام جمعه اصفهان، ابراز تاسف نماینده اصفهان از شناسایی نشدن هنجارشکنان، وعده پیگیری موضوع اسیدپاشی از سوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و تکذیب ادعای باندی بودن این اسید پاشی‌ها، تنها بخشی از واکنش‌ها بود.

شرایط ارایه تلویزیون اینترنتی در ایران، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، دریافت مجوز تلویزیون اینترنتی نیازمند اخذ مجوز از وزارت ارتباطات، وزارت فرهنگ، سازمان صدا و سیما و سایر مراجع ذیربط است. کمیسیون تنظیم مقررات اصول حاکم بر پروانه ارایه خدمات توزیع محتوای صدا و ویدیو مبتنی بر پروتکل اینترنت را تصویب کرد.

این روزنامه با برجسته کردن موضوع وداع باشکوه با یار امام(ره)، نوشت: ا... سید محمد ابطحی کاشانی که از اساتید حوزه علمیه قم بود، پس از سالها تحمل درد و رنج بیماری روز جمعه در سن 84 سالگی و بر اثر ایست قلبی در شهر مقدس قم دارفانی را وداع گفت. مرحوم آیت ا... ابطحی کاشانی در سال 1309 در کاشان در خانواده‌ای مذهبی و از دوستداران خاندان پاک پیامبر(ص) به دنیا آمد.