به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۲ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۵۸۷۰۱

تامین امنیت خانه با گجتی به نام ریکو!

گروه فناوری: با دسترسی هرچه بیشتر به موبایل‌های هوشمند در سراسر جهان، فروش این دستگاه‌های قابل حمل افزایش چشمگیری را طی سالیان اخیر شاهد بوده است. این در شرایطی است که اکثر موبایل‌های هوشمند وقتی به پایان عمر خود می‌رسند از اماکن دفن زباله سر در می‌آورند. موبایل‌های هوشمند می‌توانند مواد شیمیایی خطرناک و مضری را در محیط اطراف خود پخش کنند.
تامین امنیت خانه با گجتی به نام ریکو!
شرکت هلیکس‌مایند با معرفی گجت 99 دلاری ریکو افزایش عمر مفید موبایل های هوشمند و مبدل کردن آنها به یک ابزار امنیت خانگی را هدف گذاری کرده است. ریکو از طراحی جالب و بامزه‌ای سود می‌برد اما در پس این ظاهر دوست داشتنی حسگرهای چند منظوره مختلفی قرار گرفته‌اند که می‌توانند رویدادهایی که در منزل کاربر رخ می‌دهند را ردیابی کنند.



ریکو دارای حسگرهای تشخیص حرکت، دماسنج، تشخیص مونو اکسید کربن، تشخیص دود و تعیین میزان رطوبت است. با استفاده از اپلیکیشن اختصاصی ریکو که روی موبایل هوشمند دست دوم خود نصب می‌کنید و اتصال کابل شارژر، موبایل قدیمی شما به عنوان یک دوربین امنیتی، تشخیص صدا و انتقال دهنده وای فای بر قابلیت‌های این گجت می‌افزاید.



ریکو از طریق موبایل هوشمند اقدام به ارسال داده به فضای ابری ریکو ای‌پی‌آی می‌کند. با همگام سازی ریکو و تلفن همراه ردیابی خانه آغاز می‌شود. این گجت با موبایل‌های هوشمند مجهز به سیستم عامل‌های اندروید نسخه 2.2 و iOS 6 و بالاتر قابل استفاده است. موبایل هوشمند مورد استفاده باید دارای نمایشگر 4.5 اینچی و یا کوچکتر باشد.



ریکو با یک سری از سوکت‌های هوشمند نیز همگام می‌شود. این سوکت‌ها به کاربران اجازه کنترل دستگاه‌ها را داده و از روشن و خاموش بودن آنها از این طریق اطمینان حاصل می‌شود. سوکت‌ها مصرف انرژی را ردیابی می‌کنند.



هلیکس‌مایند از طریق کمپین کیک استارتر قصد تامین مالی پروژه خود را دارد. ریکو به همراه سوکت هوشمند برچسب قیمت 139 دلاری را یدک می‌کشد. این گجت در سه رنگ آبی، قرمز و زرد به قیمت 99 دلار عرضه می‌شود اما با پرداخت 119 دلار امکان سفارش رنگ سبز اختصاصی کیک استارتر آن نیز وجود دارد.


بی‌تردید، استفاده از قابلیت‌های دوربین دستگاه‌هایی مانند آیفون و یا محصولات شرکت‌های دیگر به عنوان دوربین امنیتی روشی انعطاف پذیر و قابل اطمینان برای تامین امنیت خانه را ارائه کرده و عمر بیشتری به موبایل‌های هوشمند قدیمی می‌بخشد.
مرجع : عصرایران