به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۱ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۶۱۳۰۱
با موافقت سنای آمریکا

مهاجرایرانی معاون‌وزیرخزانه‌داری آمریکا شد!

گروه اقتصادي: سنای آمریکا با انتصاب رامین طلوعی، یک آمریکایی ایرانی‌تبار، به سمت معاون امور مالی بین‌المللی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده موافقت کرد.
مهاجرایرانی معاون‌وزیرخزانه‌داری آمریکا شد!
سایت وزارت خزانه داری آمریکا نوشت که رامین طلوعی در این مقام عهده‌دار مسئولیت سیاست مالی بین‌المللی خزانه داری آمریکا، هماهنگی با کشورهای گروه بیست و مسائل اقتصادی دو جانبه و داخلی خواهد بود. جیکوب جی لو، وزیر خزانه‌داری آمریکا، گفته است: «تجربه رامین طلوعی در عرصه بین‌المللی، در بخش خصوصی و در وزارت خزانه‌داری در تلاش‌های دولت برای تقویت احیای اقتصادی آمریکا از طریق مدیریت مسائل اقتصاد بین‌المللی حیاتی خواهد بود».

او افزود: «در دوران مشکلات پیچیده جهانی، رامین (طلوعی) در افزایش رشد، ایجاد اشتغال و ایجاد تعادل بین مناسبات کارکنان آمریکایی و صاحبان سرمایه نقش کلیدی خواهد داشت». رامین طلوعی پیش از پیوستن به وزارت خزانه‌داری آمریکا، از سال ۲۰۱۱ یکی از مدیران بین‌المللی «پیمکو»، یک شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری بین‌المللی و مسوول قسمت بازارهای در حال توسعه بود و از سال ۲۰۱۲ رییس بخش کشورهای آسیا - پاسیفیک شد.

طلوعی از سال ۲۰۰۶ همکاری با شرکت پیمکو را به عنوان یکی از مدیران کشورهای در حال توسعه شروع کرد و سال ۲۰۰۹ مسئولیت سهام بین‌المللی این شرکت نیز به او سپرده شد. طلوعی سمت‌های مختلفی را در این وزارتخانه بر عهده داشته است. او از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ مدیر اداره نیمکره غربی و از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ مشاور ارشد معاون وزیر خزانه‌داری در امور بین‌المللی بوده است.

رامین طلوعی از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱ نیز در مقام معاون مدیر و اقتصاد‌دان بین‌المللی در بخش اروپای مرکزی و جنوب شرقی وزارت خزانه‌داری آمریکا مشغول به کار بود. این آمریکایی ایرانی‌تبار فارغ التحصیل کار‌شناسی ارشد از دانشگاه هاروارد و دارای مدرک دکترا از کالج بالیول دانشگاه آکسفورد است.