به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۱۱ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۸۶۵۱۱

درباره الی در بین 10 فیلم برتر 2015

گروه فرهنگی: بیش از 500 نفر از اعضای شبکه منتقدین نشریه سینمایی « ایندی وایر» از سراسر جهان، فهرستی را از برترین فیلم‌های غیرانگلیسی سال 2015 منتشر کردند.
درباره الی در بین 10 فیلم برتر 2015
فیلم «درباره الی» ساخته اصغر فرهادی که در سال 1387 (2009) در ایران اکران شد و امسال پس از گذشت نزدیک به 6 سال از تاریخ هشتم آوریل در سینماهای آمریکای شمالی به روی پرده رفت در فهرست برترین فیلم‌های خارجی (غیرانگلیسی) سال 2015 ، رتبه هشتم را به خود اختصاص داده است. این فهرست بر اساس فیلم‌هایی تهیه شده است که امسال در سینماهای آمریکای شمالی اکران شدند.

«درباره الی» که در شصت و دومین جشنواره فیلم برلین در سال 2009 موفق به کسب جایزه خرس نقره‌ای بهترین فیلم کارگردانی برای فرهادی شد، در هشتادو دومین دوره جوایز سینمایی اسکار نیز نماینده سینمای ایران بود. فیلم فرهادی تاکنون در نقدهای سینمایی نمره A را به خود اختصاص داده است و بسیاری از نشریات سینمایی بین‌المللی مطالبی را در ستایش این دارام پیچیده منتشر کرده‌اند.

در این فهرست که بر اساس نقدهای شبکه منتقدین سینمایی نشریه «ایندی وایر» شامل بیش از 500 کارشناس سینمایی بین‌المللی منتشر شده است،فیلم «تیمبوکتو» ساخته «عبداالرحمن سیساکو» برنده جایزه کلیسای معنوی جشنواره کن در سال 2014 و یکی از نامزدهای نهایی اسکار بهترین فیلم خارجی اسکار سال گذشته در مکان نخست جای گرفته است. بیش از 500 نفر از اعضای شبکه منتقدین نشریه سینمایی « ایندی وایر» از سراسر جهان، فهرستی از برترین فیلم‌های غیرانگلیسی سال 2015 منتشر کردند.

10 فیلم اول در فهرست برترین آثار خارجی سال 2015 از این قرار است: 1- «تیمبوکتو» ساخته «عبدالرحمن سیساکو» از مالی. 2- «قصه‌های وحشی» ساخته «دامیان سیفرون» از آرژنتین. 3- «قبیله»به کارگردانی «میروسلاو اسلابوشیبتسکی» از اوکراین. 4- «کبوتری برای تأمل در باب هستی روی شاخه نشست» به کارگردانی «روی اندرسون» از نروژ (برنده شیر طلای ونیز در سال 2014). 5- «گت:محاکمه ویوین امسالم» به کارگردانی «رونیت الکابتز» محصول مشترک فرانسه و رژیم صهیونیستی. 6- «عدن» ساخته «میا هانسن» از فرانسه. 7- «فونیکس» به کارگردانی «کریستین پنزولد» از آلمان. 8- «درباره الی» ساخته اصغر فرهادی از ایران. 9- «پول اسب» به کارگردانی «پدرو کاستا» از پرتغال. 10- «La Sapienza» ساخته «یوجین گرین» محصول مشترک فرانسه وایتالیا.
مرجع : ایسنا