به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۸:۳۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۰ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب : ۵۶۵۴۱
بازي‌هاي‌آسيايي‌اينچئون

تیم کبدی مردان ايران هم فینالیست شد

گروه ورزشي: تيم ایران به فینال رقابتهای کبدی بازیهای آسیایی راه یافت.
تیم کبدی مردان ايران هم فینالیست شد
تیم ملی کبدی ایران در مرحله نیمه نهایی به مصاف پاکستان رفت و موفق شد با نتیجه 25 بر 14 پیروز شود و راهی دیدار پایانی شود. هند حریف ایران در فینال بازیهای آسیایی است. بانوان هم در فینال با هند روبرو خواهند شد. ایران پیش از این مالزی، کره جنوبی و ژاپن را شکست داده بود. تیم کبدی ایران مدال نقره بازی‌های آسیایی دوره قبل را در کارنامه دارد. فینال رقابتهای کبدی ساعت 10 بانوان و 11:30 آقایان برگزار می‌شود.

برنز بهنام اسبقی قطعی شد
تکواندوکار وزن 68- کیلوگرم مردان ایران با راهیابی به جمع چهار نفر پایانی مدال برنز خود دربازیهای آسیایی اینچئون را قطعی کرد. در سومین روز مسابقات تکواندوی هفدهمین دوره بازیهای آسیایی در اینچئون در مرحله یک چهارم نهایی وزن 68- کیلوگرم مردان بهنام اسبقی مقابل " فادی بخازی" از لبنان پیروز شد و ضمن راهیابی به مرحله نیمه نهایی ،مدال برنز خود در این بازیها را قطعی کرد.

اسبقی در دور اول استراحت داشت، در دور دوم نماینده ویتنام را شکست داد. در راند اول این مبارزه در همان لحظات ابتدایی اسبقی دو ضربه پشت سر هم زد و دو بر صفر جلو افتاد، این راند با ضربات هر دو مبارز ادامه یافت ولی امتیازی برای هیچ کدام در پی نداشت و راند اول با همین نتیجه 2 بر صفر به پایان رسید.

در راند دوم هم اسبقی چندین ضربه زد و دو امتیاز دیگر گرفت و نتیجه چهار بر صفر شد. او البته چندین بار هم حریف را به بیرون از شیاپ چانگ انداخت و باعث شد حریف اخطار بگیرد. وی بازهم حملات خوبی انجام داد و یک ضربه سه امتیازی دیگر گرفت و نتیجه در پایان راند دوم 7 بر صفر شد.

در راند سوم اسبقی مبارزه را کنترل کرد و چندین دفاع خوب داشت. البته روی ضد حملات هم کار خود را انجام می داد و یک امتیاز دیگر گرفت تا کار 8 بر صفر شود.اسبقی یک امتیاز دیگر گرفت و کار 9 بر صفر به سود نماینده ایران به پایان رسید. اسبقی برای رسیدن به فینال باید با نماینده قزاقستان روبه رو شد. امروز (پنج شنبه) تکواندوی ایران یک نماینده هم در بخش بانوان داشت که شکرانه ایزدی در وزن 67- کیلوگرم با شکست در راند طلایی برابر نماینده ماکائو از دور مسابقات حذف شد.