به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۱ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۴۹۲۵۱

اگر گنج می‌خواهید به دنبال این پیامک بروید!

گروه جامعه: باز هم ارسال پیامک هایی از این نوع که «من گنجی را یافته ام و شماره شما را استخاره کرده ام و خوب آمده، به کسی چیزی نگو و ...» شروع شده است.
اگر گنج می‌خواهید به دنبال این پیامک بروید!
به گزارش خبرگزاری برنا، معاون اجتماعی پلیس فتا، گفت: اتفاقاً این پیامک‎ها شگرد خوب و بکری بود. ماهیت مجرمان این است که یک ساده لوح را پیدا کنند. البته الآن هم خیلی افراد گول نمی خورند و ساده از کنار این پیامک ها رد می‌شوند. از زمان پیدایش انسان جرم همچنان وجود داشته است و هیچ جامعه ای نیست که فاقد جرم باشد. گفته می شود که در کشور سوئد یا سوئیس دادگاه به طور کل تعطیل است، اما این بدین معنی نیست که جرمی اتفاق نمی افتد.

سهرابی همچنین در خصوص دستگیری این افراد گفت: خیلی‌هایشان دستگیر کردیم اما همچنان وجود دارند. امنیت یک مقوله اجتماعی است و راهکار پلیس ایجاد امنیت است. اگر روزی از منزل بیرون بیایید و ببینید که در تمامی مکان ها پلیس حضور دارد، وحشت خواهید کرد. چرا که درصورت وجود بیشتر پلیس میزان وقوع جرم بالاتر است. آگاهی بالای افراد جامعه مقدمه به وجود آمدن امنیت و اقتدار در سطح جامعه است و این افزایش سطح آگاهی بر عهده رسانه هاست و ما نیز همچنان در تلاش برای تعامل بیشتر با رسانه ها هستیم.

سهرابی در پایان اظهار داشت: جامعه آماری داریم که از هر 100 نفر در جامعه یک نفر فریب این کار را می خورد. لازمه زنده بودن جامعه این است که جرم اتفاق بیفتد، که خوشبختانه هم اکنون این جرمها قابل کنترل و طبیعی است. حدود 40 نفر از این افراد تا به حال دستگیر و دادگاهی شده اند. باز هم لازم به ذکر است که در اکثر این پیامک‌ها پس از قرار و جلب اعتماد برای دفعه بعد شرط می‍‌‌شود که پول حتما نقد باشد، حتی تراول قبول نمی کنند!