به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۷
 
۵۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۳۱ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب : ۷۵۰۸۱
نامه وارده

ايجاد محدوديت‌هاي «وايبر» براي چيست؟

ايجاد محدوديت‌هاي «وايبر» براي چيست؟
گروه جامعه: يكي از كاربران بهارنيوز با ارسال نامه اي به سايت به ايجاد محدوديت هاي اخير در شبكه اجتماعي وايبر پرداخته و نوشته است: من یکی از طرفداران پایگاه خبری شما هستم و معمولا اخبار رو بیشتر از این طریق سایت شما و پایگاه خبری انتخاب پیگیری می‌کنم. بنده به دلیل از دست دادن شغلم در ایران بخاطر تحریم‌ها و اشتباهات بزرگ دولت احمدی‌نژاد، در حال حاضر در خارج از ایران کار میکنم و فقط و فقط برای تأمین معاش زندگی مجبور به ترک وطنم شده‌ام. پدر و مادر بسیار پیری دارم که از نظر عاطفی بسیار به آنها وابسته هستم و تنها راه ارتباطی ام با آنها به دلیل آشنا نبودن پدر و مادرم با کامپیوتر، از طریق نرم افزار وایبر روی گوشی همراهشان می‌باشد.

چند وقتی است که به دلایل نامعلوم این نرم افزار دچار مشکل شده و موجب قطع ارتباطم با پدر و مادرم شده است. قبلا نیز با وجود عدم اختلال در وایبر به دلیل پایین بودن سرعت اینترنت در ایران تأخیر چند ثانیه ای در رد و بدل شدن صدا وجود داشت ولی اکنون این اختلالات عملا موجب قطع ارتباط شده است. در صورتی که تماس هایم از طریق وایبر با دوستانم در دیگر کشورها نه تنها مشکلی نداشته بلکه تأخیر در ارسال صدا نیز اصلا وجود ندارد.

تنها راه حلی که به ذهنم رسید نوشتن این متن و ارسال آن به شماست که در صورت انتشار شاید مسئولان محترم و وزیر ارتباطات و رییس جمهور محترم از چنین مشکلاتی آگاهی پیدا کنند. برای من جای سوال است که چرا با اینترنت بسیار گران و بی کیفیت در ایران باز هم بعضی آقایان نگران استفاده مردم از نرم افزارهای اینترنتی هستند!؟ مگر آقایان خودشان از اینترنت استفاده نمی‌کنند؟ یا شاید اینترنت بسیار پر سرعت و بدون فیلترینگ در اختیار دارند که مشکلات مردم را درک نمی‌کنند!؟ این متن را منتشر کنید شاید مسئولان دلشان به رحم بیاید و فکری برای این مشکلات کنند. بسیار سپاسگزارم

کیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۳۱ ۰۹:۲۶
واتس آپ جایگزین کن
ما توی ایران هستیم!!! (301055)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۳۱ ۰۹:۳۵
از واتس آپ استفاده کن
تماس رایگانم داره

بهونه نگیر بابا اه اه (301056)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۳۱ ۰۹:۳۵
پر واضح است که چنین اقداماتی با رویکرد و اعتقادات سیاسی و اجتماعی رییس جمهور و دولت محترم که بارها هم اعلام کرده اند با فیلترینگ شبکه های اجتماعی مخالفند، صورت نمی گیرد و از جاهای دیگری که دوست دارند دولت را در مقابل مردم قرار دهند نشات می گیرد. لطفا در اظهار نظراتتان مراقب باشید تا ناخواسته در جهت اهداف آنان حرکت نکنید. دولتی که حاصل مشارکت مردم است تا پایان کارش نیازمند خمایت همان مردم است و هیچ اصلاحی یک شبه اتفاق نمی افتد و نیاز به استقامت و تداوم حضور مردم دارد. (301057)
دهه ی 60
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۳۱ ۰۹:۵۴
نرم افزارهایی ارتباط جمعی " جنبه و فرهنگ " میخواد که ما ایرانی ها نداریم! چه خانواده های که بخاطر فیسبوک و تانکو و وایبر و... از هم نپاشیدن! همون بهتر که فیلتر باشن و دچار اختلال! درست مثل پراید که با این فرهنگ افتضاح رانندگی ایرانی، از سرمون هم زیاده!!! (301058)
فرداد
United States
۱۳۹۴/۰۱/۳۱ ۱۷:۳۱
خانواده ای که بخاطر فیسبوک و تانگو از هم بپاشه همون بهتر که بپاشه اخه اینا هم دلیله شماها میارید ملت هزار تا بدبختی دارن که اصلا وقت و حوصله ندارن بخاطر فیسبوک و وایبر با هم بحث کنن حالا بگذریم که مردم با این اینترنت اصلا نمیتونن از فیلتر رد بشن با اینحال بازم میخواید مشکلات رو گردن فیسبوک بندازید!! (301102)
محمد
France
۱۳۹۴/۰۱/۳۱ ۱۷:۳۹
اختلال در وایبر را تایید میکنم وچند روز پیش نیز پیامی از طرف شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی بدستم رسید که این اختلالات از طرف این شرکت نیست وپی گیر موضوع هستیم و امااظهار نظر دهه شصتی راقبول ندارم زیرا برای هروسیله ای میتوان جنبه منفی هم تعریف کرد وآنراتخطئه کرد (301105)
؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۳۱ ۰۹:۵۶
راس میگه دیگه بیچاره راه حلی براش پیداکنید (301059)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۳۱ ۱۰:۴۱
شما میتونید ازنرم افزاراسکایپ یا تلگرام استفاده کنید! (301063)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۳۱ ۱۰:۴۴
حالا شما وایبرت کند شد. لازم نبودبه دکتراحمدی نژاد گیربدی.همین سیاست باز! دکتر روحانی فعلا وایبرو کند کرده (301064)
دیلمقامی
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۳۱ ۱۱:۲۲
دوست عزیز امسال سال انتخابات است،اینجا ایران است،ما داریم کره شمالی میشویم،شماره خارجی همانجا بمانید.دعا خیر پدر و مادر بدنبالش باشد. (301067)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۳۱ ۱۱:۵۹
متاسفانه روحانی در این مورد هم ضعیف کار کرد (301069)
کاسبکار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۳۱ ۱۳:۰۲
چند روز قبل رئیس مرکز تنطیم مقررات رادیویی کشور اعلام کرد که با توجه به استفاده گسترده مردم از نرم افزارهایی مشابه وایبر اپراتورها دارند ضرر میکنند و ما قصد داریم محدودیت ایجاد کنیم تا دوباره سود اپراتورها زیاد بشه . خب این عملا نتیجه همون نظر دیگه که البته بنظر من تا حدودی یک بهانه برای محدود کردن ارتباطات بین مردم تا قبل از انتخابات مجلسه . اما حتی اگر این نظر من اشتباه باشه مردم باید به وزیر ارتباطات اعتراض کنند تا نتیجه بگیرند .
بهار خواهش میکنم همچنان به اطلاع رسانی ادامه بده (301073)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۳۱ ۱۳:۱۲
سلام، اینا همه بخاطر لجبازی با دکتر روحانی دارن این کارارو میکنن دارن از هسته ای میسوزن جای دیگه خالی میکنن (301074)
Maedeh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۳۱ ۱۵:۰۸
آب رو بايد اونجايي ريخت كه مي سوزه
من اينو از رئيس دولت مهر و پاكدستي ياد گرفتم (301087)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۳۱ ۱۸:۳۶
تلگرام محشره با کمترین سرعت اینترنت عکس ارسال می کنه ضمنا میشه گروه های با تعداد زیاد خیلی بیشتر از وایبر تشکیل داد متن های طولانی هم ارسال کرد ضمنا برای تماس تلفنی هم واتس اپ و هم لاین عالی هستند. (301112)
تسنیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۳۱ ۱۸:۳۷
وای وای!! چه فاجعه ای!!
حالا قبلا وایبر نبود چی میشد.
از یاهو مسنجر استفاده کن! (301113)
امير
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۳۱ ۲۱:۰۸
اين مملكت ما تا فرهنگش درست نشه هميشه عقب افتادست، ي هموطن از مشكلش گفت ولي بعضي از كامنتارو ببينين، هموطنان عزيز متلك ميندازن ،، چند روز پيش هم يكتعداد از هموطنان بخاطر سگها تجمع كرده بودن ولي آدم بعضي از كامنتارو ميديد خجالت ميكشيد. بايد به عقائد هم احترام بزاريم و همديگرو تحقير نكنيم. (301121)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۳۱ ۱۸:۵۳
از برنامه وطنی ((بیسفون)) استفاده کنید. استیکر های متنوع و رایگان داره و هرچی تو وایبر هست داره.. تازه ظاهرش هم قشنگتره و مهمتر اینکه مثل وایبر اسرائیلی نیست و ایرانی و اسلامیه. (301115)