به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۴۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۲/۱۳ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب : ۱۱۰۸۱
مي‌خواهند وضع موجود را حفظ كنند

نگاه‌اعلمي‌به‌كانديداتوري‌خاتمي،‌مشايي‌و هاشمي

گروه سياسي: اکبر اعلمی کاندیدای احتمالی ریاست‌جمهوری در دیدار جمعی از فرهنگیان با اشاره به اینکه در صورت پیروزی خاتمی در انتخابات همچون گذشته معجزه ای در کشور رخ نخواهد داد گفت: رحیم مشائی فاقد پایگاه اجتماعی لازم است و بیشتر به عنوان یک پوپولیست و فرصت طلبی که نقش اپوزیسیون را بازی مي‌کند شناخته مي‌شود.
نگاه‌اعلمي‌به‌كانديداتوري‌خاتمي،‌مشايي‌و هاشمي
به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر اعلمی کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری، شب گذشته در دیدار جمعی از فرهنگیان تهران، در واکنش به احتمال کاندیداتوری سید محمد خاتمی گفت: اگر در یک جامعه دموکراتیک مانند آمریکا زندگی مي‌کردیم، به شما مي‌گفتم به همان دلیلی که روسای‌جمهوری مانند کلینتون، بوش و اوباما پس از پایان دو دوره ریاست جمهوری خود هرگز برای دور سوم در انتخابات شرکت نمي‌کنند، امثال آقای خاتمی و هاشمی هم دیگر نباید با استفاده از رانت ناشی از شهرت دوران ریاست‌جمهوری خود وارد میدان رقابت‌ها شوند، مضافا بر این که آنها در بهترین شرایط و فرصت‌ها هرآنچه را که در چنته خود داشته‌اند عرضه کرده‌اند و در دوره بعدی که اوضاع به مراتب نامناسبتر از گذشته است کار چندانی از پیش نخواهند برد.

نماينده اصلاح‌طلب مجالس ششم و هفتم افزود: اما با توجه به این که موقعیت کشور ما تاحدودی مشابه با روسیه است و مسببین اوضاع وخیم کنونی با بسیج همه امکانات و رانت‌هاي ناشی از قدرت در انتخابات پیش رو حضور یافته‌اند و دوباره مي‌خواهند کل حاکمیت را در اختیار خود بگیرند، معتقدم که آقای خاتمی بدلیل همان شهرتی که در دوران ریاست جمهوری خود کسب کرده است باید در انتخابات پیش رو شرکت کند و نباید صحنه را دو دستی تقدیم کسانی کند که خود اسباب پدید آمدن وضع موجود مي‌باشند. گرچه در صورت پیروزی خاتمی در انتخابات همچون گذشته معجزه‌اي رخ نخواهد داد اما دستکم اوضاع کشور از این که هست وخیم تر نخواهد شد.

اعلمی با اشاره به اینکه به نفع خاتمی صحنه انتخابات را ترک نخواهد کرد ادامه داد: با این وصف حتی اگر خاتمی هم در انتخابات شرکت کند، مادامیکه از حق انتخاب شدن محروم نشده ام، بنده محکم و استوار در میدان رقابت‌ها حضور خواهم داشت و برای پیروز شدن در این عرصه حتی آقای خاتمی را هم به چالش‌هاي انتخاباتی فراخواهم خواند. در این صورت چون سایر کاندیداها حرفی برای گفتن ندارند، مناظره‌هاي انتخاباتی میان من و خاتمی یکی از بهترین و چالشی ترین مناظره‌ها خواهد بود.

این کاندیدای اصلاح طلب درباره احتمال حضور مشائی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: رحیم مشائی هم مانند خاتمی باید بتواند از حقوق اجتماعی خود یعنی حق انتخاب شدن در ریاست‌جمهوری استفاده کند و در صورت کاندیدا شدن برخلاف تبلیغات جهت دار و جانبدارانه‌اي که نوعا اصولگرایان دولتی، بعضی از افراد همسو با جریان اصلاح طلبی و شبکه‌هاي ماهواره‌اي خارج از کشور راه انداخته‌اند، رحیم مشائی فاقد پایگاه اجتماعی لازم است و بیشتر به عنوان یک پوپولیست و فرصت طلبی که نقش اپوزیسیون را بازی مي‌کند شناخته مي‌شود. وی افزود: البته اگر او را هم تائید صلاحیت کنند دولت احمدی نژاد همچون گذشته با امکانات و بودجه‌هایی که در اختیار دارد و شعارهای عوامفریبانه و خانه خراب کنی مانند افزایش یارانه‌ها به بیش از ۲۰۰ هزار تومان، در روستاها و شهرهای کوچک و مناطق محروم کشور حداکثر تلاش خود را صرف خواهد کرد تا فضا را بنفع کاندیدای مورد نظر خود تغییر دهد.

اعلمی شعار‌هاي انتخاباتی دولت را عوامفریبانانه خواند و تصریح کرد: شعار باید با شخصیت و عملکرد و مواضع و سوابق اشخاص مناسبت داشته باشد، یک موقع کاندیداهای اصلاح طلبان از شعارهائی مثل عطر "گل یاس" و "بهار" و "صبح" استفاده مي‌کنند، در این صورت باتوجه به مواضع و پیشینه چند سال اخیر آنان، انتخاب چنین شعارهائی با رویکرد آنان کم و بیش سازوگار است، اما دولتی که عقبه سیاسی و فرهنگی اش امثال آقایان مشائی و ثمره هاشمی بوده‌اند و دستکم ۴-۵ سال اول دولت احمدی نژاد با مقولاتی مانند امدادهای غیبی، هاله نور، معجزه هزاره سوم، شعیب بن صالح، کشیدن مونوریل در تهران برای ایاب و ذهاب امام زمان، خواب نما شدن این و آن و توسل به چاه و مداحان، بر مردم حکومت رانده اند، پناه گرفتن در پشت شعارهائی مانند بهار و کوروش کبیر و مکتب ایرانی، همان داستان قسم حضرت عباس و آشکار شدن دم خروس را در اذهان تداعی مي‌کند و نوعی شامورتی بازی و عوامفریبی از نوع جدیدش محسوب مي‌شود.

این منتقد و فعال سیاسی در ادامه افزود: مگر بجز این است که در طول ۸ سال گذشته همه قدرت در اختیار این تیم بوده و مشائی بعنوان مهره اصلی دولت نسخه بسیاری از رفتارها و تصمیمات احمدی نژاد را تجویز مي‌کرده است، ما در این مدت نه تنها آثاری از بهار ندیدیم بلکه به شهادت حامیان سابق اینان نیز بهارهائی را هم که مي‌توانستیم داشته باشیم به زمستان مبدل شد.

صفا
United States
۱۳۹۲/۰۲/۱۳ ۱۶:۳۱
موضعگیری آقای اعلمی کاملا درسته و همه چیز را بصورت شفاف و صادقانه بیان کرده است. امیدوارم با قدرت هرچه تمامتر وارد میدان رقابت ها بشوند. انصافا در مورد آقای خاتمی هم خوب و منصفانه اظهارنظر کرده اند. (43229)
اکبر
۱۳۹۲/۰۲/۱۴ ۰۰:۰۸
عزیز من. یه نکته مهمی است. اونی که رای بالا می آره کسیه که مردم میشناسنش.پس فکر کردی برای چی همه دارن از خاتمی خواهش می کنن؟چون همه خاتمی رو میشناسن.فرض آقای اعلمی هم بیاد.چند درصد جامعه میشناسنش؟
مگر اینکه خاتمی از یکی حمایت اساسی بکنه. که اگر بخواد اینکارو بکنه تا عارف مونده سراغ اعلمی نمیره (43457)
صفا
United States
۱۳۹۲/۰۲/۱۴ ۰۱:۰۷
حق با اکبر است. ظاهرا خاتمی و بقیه مسئولان کشور زمانی که از مادر به دنیا آمدند همه مشهور بودند و مردم آنها را می شناختند!!!
آخه عزیز من حرفی بزن که مرغ پخته خنده اش نگیره و اگر می خواهی برای عارف تبلیغ کنی که تا قبل از معاون خاتمی شدن هیچکس او را نمی شناخت راه دیگه ای را انتخاب بکن. ضمنا تو مطمئن باش که اعلمی به خاطر 8 سال تلاش های وسیعش در مجلس و حضور فعالانه اش در عرصه سیاست به مراتب بیش از خاتمی سال 78 و اکنون عارف شناخته شده تر و محبوبتر است. اگر باور ندارید یک نظرسنجی واقعی انجام دهید. (43483)
پارسا
۱۳۹۲/۰۲/۱۳ ۱۶:۳۲
از شورای محترم نگهبان خواهش میکنم این بار با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری بگذارد همه سلایق در انتخابات حضور یابندو آقای اعلمی را هم تایید صلاحیت کنند. (43231)
۱۳۹۲/۰۲/۱۳ ۱۷:۲۶
آقا این حرف هایی که ایشون زده، اگه یکی مثل من توی کامنت ها می نوشت، شما قطعا نمایش نمی دادین. چرا اینجوری هستین شما؟! (43247)
اردبیلی
۱۳۹۲/۰۲/۱۳ ۲۲:۳۱
عزیزم ما کیهان نیستیم و این آزادی بیان دادن به دیگران است که ما را متمایز خواهد کرد. اصلاح طلب واقعی کسی است که از انتقاد درست درس بگیرد و اصلاح کند اما این روزها به جای انتقاد فقط تخریب دیده می شود و اگر به نظر آقا پارسا نگاه کنید تا این لحظه بدون منفی 27 تا مثبت گرفته یعنی ما از انتقاد فرار نمی کنیم و نخواهیم کرد در صورتی که تخریب نباشد. (43402)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۲/۱۳ ۲۰:۱۲
با سلام اگر این مرد تائید شود یک رئیس جمهور با سواد سیاسی خواهیم داشت (43357)
محمد
United States
۱۳۹۲/۰۲/۱۳ ۲۰:۲۸
ایشون کلا معترضه و هیچ تفکری هم پشت حرفاش نیست / فقط میخواد بگه بابا منم بازی بدید ، همین (43363)
مهدی
United States
۱۳۹۲/۰۲/۱۳ ۲۳:۲۴
چون حقیقت را می گه جوش آوردی!؟ انصافا ببین تو این کاندید ها منطق و سواد سیاسی و اقتصادی و حقوقی کدومشون بیشتر از اعلمی و کدومشون جرئت گفتن حرفای اعلمی را داره (43425)
میری
۱۳۹۲/۰۲/۱۴ ۰۰:۵۶
پسر خوب جناب اقای اعلمی بگه تا بحال تو کدوم پست اجرایی مهم بوده که حالا میخواد بیاد بشه مرد اول اجرایی کشور؟!!
اعلمی فقط بدرد شعار دادن میخوره، یه جورایی مثل احمدی نژاده البته با این تفاوت که حمدی نژاد بازم قبل عز رییس جمهوری شهرداره بوده. (43479)
مهدی
United States
۱۳۹۲/۰۲/۱۴ ۰۲:۰۳
آقا پسر اولا شما بگو کجای قانون نوشته اگر کسی میخواد رئیس جمهور بشه حتما باید یک پست اجرائی مهم داشته باشه!؟ وانگهی در کشوری که پست ها بین رفقا و بطور باندی تقسیم میشه پس باید ریاست جمهوری هم مثل یک توپ فوتبال بین همین باندها پاسکاری بشه!
ثالثا اعلمی علاوه بر تحصیلات در زمینه های حقوقی اقتصادی انرژی و اقتصاد بین الملل سال های سال در وزارت کشور عهده دار مسئولیت های مختلف بوده و سال های رئیس شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما بوده. سال های رئیس گروه های دوستی ایران و انگلیس و ایران و آلمان بوده. 8 سال عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بوده و یک سیاستمدار کاملی است که هم با قوانین آشناست و هم اقتصاد میفهمه و هم جسارت لازم را برای مدیریت کلان داراست. هیچکدوم از کاندیداها این توانائی های اعلمی را ندارن.
روشن شد یا میخوای بیشتر روشنت کنم (43495)
خسرو
China
۱۳۹۲/۰۲/۱۳ ۲۰:۴۰
جانا سخن از زبان ما میگویی ... (43374)
خسرو
China
۱۳۹۲/۰۲/۱۳ ۲۰:۴۳
جانا سخن از زبان ما میگویی ... (43377)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۲/۱۴ ۰۰:۴۵
آقای اعلمی برای نمایندگی مجلس تایید صلاحیت نشده برای ریاست جمهوری بشه؟ (43476)