به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۱۹
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۳۰ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۵۲۰۳۱

احتمال‌گسترش حملات‌هوایی‌آمریکا به‌سوریه

گروه بين‌الملل: سناتور برجسته جمهوری‌خواه آمریکایی خواهان افزایش حملات هوایی آمریکا علیه مواضع داعش در عراق شد و گفت که این حملات باید در سوریه نیز انجام شود.
به گزارش ایسنا، جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفت که کشته شدن جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی به دست شبه‌نظامیان داعش باید نقطه عطفی برای رویکردهای اوباما در قبال برخورد با این گروه تروریستی باشد. وی در این مصاحبه تلفنی خاطرنشان کرد: نخست لازم است آمریکا حملات هوایی خود را به شدت افزایش دهد و دامنه این حملات باید در سوریه نیز باشد.

وی در خصوص ویدئوی منتشر شده که در آن خبرنگار آمریکایی به دست داعش کشته می‌شود، گفت: فکر می‌کنم جای تردیدی وجود ندارد که این ویدیوی وحشتناک که در اینترنت منتشر شده روی مردم آمریکا تاثیر می‌گذارد. ماهیت خشونت‌های داعش از طریق این ویدئو به آمریکا آورده شده است.

این سناتور جمهوری‌خواه آمریکا گفت: مقابله با مواضع داعش در سوریه از ضرورت برخوردار است زیرا این شبه‌نظامیان در شهر موصل تسلیحاتی را به غنیمت برد‌ه‌اند که به سوریه منتقل کردند. ما باید آن‌ها را شکست دهیم نه این که متوقفشان کنیم. سناتور ایالت آریزونا همچنین گفت: آمریکا باید کردهای عراق را مسلح کند و در راستای ایجاد صلح و سازش میان شیعیان و سنی‌های عراق اقدام لازم را به عمل آورد.