به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۷۵۷۴۸
نیویورک‌ تایمز خبر داد:

دسترسی‌هکرهای‌روس به ایمیل‌های‌اوباما

گروه بین الملل: روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت، ایمیل‌های رئیس جمهوری آمریکا توسط هکرهای روس سال گذشته میلادی و در جریان نفوذ به سیستم کامپیوتری غیرمحرمانه کاخ سفید خوانده شد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اوایل ماه جاری میلادی، مقام‌های آمریکایی تایید کردند که یک حمله سایبری سال گذشته میلادی رخ داد، اما از تایید گزارش‌هایی که روسیه پشت این حمله فضای مجازی قرار داشت، امتناع کردند. در همین حال روزنامه نیویورک تایمز به نقل مقام‌های آمریکایی آگاه نوشت: این حمله سایبری بسیار آزاردهنده و نگران کننده‌تر از آن چیزی بود که مردم می‌دانند. با رهگیری‌ها مشخص شد که هکرها به روسیه مرتبط بوده یا حتی برای دولت مسکو فعالیت می‌کنند.

این روزنامه در ادامه نوشت: هکرهایی که سیستم غیرمحرمانه وزارت دفاع آمریکا را هک‌ کردند به آرشیو ایمیل‌های افراد داخل کاخ سفید و شاید خارج از آن و افرادی که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا با آن‌ها به صورت منظم در ارتباط است، دسترسی یافتند. آن‌ها همچنین به ایمیل‌های ارسالی و دریافتی اوباما نیز دست یافتند. به نظر نمی‌رسد که هکرها به سرورهای کنترل پیام‌های ترافیکی از بلک‌ بری اوباما رخنه کرده باشند و کاخ سفید هم اعلام کرد که در شبکه‌های اینترنتی محرمانه خللی وارد نشده است.

نیویورک تایمز در ادامه عنوان کرد: مقام‌های آمریکایی پذیرفته‌اند سیستم‌ غیرمحرمانه کامپیوتری حاوی مطالبی است که به شدت حساس بوده و شامل برنامه‌ها و تبادل ایمیل‌ها با دیپلمات‌ها و سفرا، بحث‌ها درباره تعلیق اقدامات شخصی و قانونگذاران و مناظرات درباره سیاست‌گذاری‌هاست. نیویورک تایمز در ادامه نوشت: هنوز مشخص نیست که چگونه ایمیل‌های اوباما خوانده شده است اما حساب کاربری ایمیل وی به نظر نمی‌رسد که هک شده باشد. همچنان این حقیقت وجود دارد ایمیل‌های رئیس جمهوری آمریکا در میان همان‌هایی بود که هک شده‌اند.

یک مقام ارشد دولت واشنگتن در این باره گفت: اگر صحت داشته باشد که این هکرها با دولت روسیه در ارتباط باشند، بسیار وحشتناک و نگران کننده است. روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت، اکثر دستور برنامه‌های رسمی اوباما، زبانی یا روی کاغذ هستند و اغلب به دفتر کار یا اتاق عملیات کاخ سفید محدود می‌شوند.