به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۱ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب : ۵۸۶۴۸
شرق در یک نگاه

با شعار امر به معروف ناامنی آغاز نشود

گروه سیاسی: در صفحه نخست روزنامه شرق روز پنجشنبه تیترهای مبادا با شعار امر به معروف ناامنی آغاز شود و معاینه قربانی اسیدپاشی توسط وزیر بهداشت دیده می‌شود.
با شعار امر به معروف ناامنی آغاز نشود
این روزنامه تیتر یک را به موضوع مبادا با شعار امر به معروف ناامنی آغاز شود اختصاص داد. حسن روحانی رییس جمهوری در نهمین سفر استانی خود در جمع مردم زنجان تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر اختصاص به هیچ فرد و جناح و دسته ای ندارد و هیچ کس نمی تواند بگوید من آمر به معروف و ناهی ازمنکرم و دسته و جناح دیگر را به عنوان عمل کننده به منکر متهم کند. رییس دولت تدبیر و امید افزود: مبادا فردا که نخواهد بود، تحت لوای شعار زیبای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما ناامنی آغاز شود چون اساس معروف، امنیت است و برای برادری و کرامت انسانی و احترام به یکدیگر مطرح شده است پس مبادا که منکر را تنها به یک مساله خلاصه کنیم و دروغ و تهمت، رشوه خواری و بورسیه تقلبی را منکر نپنداریم.

روزنامه شرق به عنوان معاینه قربانی اسیدپاشی توسط وزیر بهداشت اشاره کرد. از میان مجروحان حادثه اسیدپاشی سهیلا جورکش که دختری 27ساله است، وضعیت وخیم تری دارد و در حال حاضر در بیمارستان شهیدمطهری تهران بستری است. دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت دیروز به ملاقات این دختر رفت و او را معاینه کرد. پدر سهیلا درباره وضعیت دخترش به خبرنگار ما گفت: دخترم روز سه شنبه به اتاق عمل رفت و صورتش را جراحی کردند و از دیروز نیز با حضور وزیر بهداشت در بیمارستان و انجام معاینه، کار درمان چشمانش آغاز شد.

این روزنامه در تیتری به موضوع نجات کشور در گرو تقویت اقتصاد دانش بنیان است، پرداخت. حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری در دیدار صدها نفر از نخبگان جوان دانشگاه ها و برگزیدگان المپیادها و جشنواره های جهانی و داخلی، نجات کشور و آینده روشن ملت را در گرو تقویت بنیه علمی دانستند و خاطرنشان کردند: همانگونه که رییس بنیاد نخبگان به درستی گفت، در اقتصاد متکی بر منابع زیرزمینی، هیچ نیازی به شناسایی، جذب و فعالیت نخبگان احساس نخواهد شد و کشور هم، عملا پیشرفت حقیقی نخواهد داشت.

تعلیق تحریم ها برای پیشبرد مذاکره هسته‌ای ضروری است تیتر دیگر روزنامه شرق است. جان کری وزیر امورخارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با همتای آلمانی خود در محل موزه دیوار برلین، در پاسخ به پرسش خبرنگار آسوشیتدپرس در پاسخ به این سوال که آیا دولت آمریکا تصمیم دارد در مورد لغو تحریم‌های ایران بدون مجوز کنگره اقدام کند؟ گفت: ما به حقوق کنگره احترام می‌گذاریم و رابطه دولت و کنگره برای ما مهم است. یکسری رایزنی‌ها با سناتورهای کنگره داریم. در گزارش‌هایی که به عنوان نماینده دولت در کنگره ارایه کرده‌ام و صحبت‌های خصوصی که با برخی از نمایندگان کنگره داشته‌ام، تاکید کردم رییس جمهوری اوباما به دنبال تعلیق تحریم‌ها در مرحله اول بعد از دستیابی به توافق است و رییس جمهوری حق انجام این کار را دارد.