به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۷۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ساعت ۰۰:۱۳
کد مطلب : ۶۷۵۵۸
با اين وجدان‌های بی‌احساس‌وخواب‌رفته چه‌كنيم؟

وجدانأ از محضر پاک شهدا خجالت نمی‌کشيد؟

وقتي آژير دزدگیر 88 سال 93 به صدا درآمد!
امروز کسانی که همواره از نام شهدا و دین برای تخریب و محکومیت هر فرد و جریان رقيب کشور بهره برده‌اند در برابر وجدان‌هاي بی احساس و به خواب رفته خودشان نسبت به عملکردشان احساس مسئولیت نمي‌کنند و وجدان درد نمي‌گیرند؟ آیا امروز از محضر پاک شهدا خجالت نمی‌کشند؟
وجدانأ از محضر پاک شهدا خجالت نمی‌کشيد؟
احسان یوسفی

گروه مقالات: حرفی را که منتقدان و اصلاح‌طلبان 10 سال پیش، بیان مي‌کردند و به خاطر بیان حقیقت تا به امروز تاوان‌هاي زیادی دادند؛ امروز با ایجاد خسارتهای فراوان ثابت شد تا تشت رسوایی پاک ترین دولت بعد از انقلاب، آنانی که با لقب پوشالی معجزه هزاره سوم به نام عدالت، دزدی، دروغ، فساد، تهمت و جهالت آفریده بودند، نواخته شود!

بالاخره پرده ای کوچک از گردهمایی‌هاي بی پایان فساد، کنار زده شد و حقیقتی که سالها پیش نمایان بود هویدا گشت؛ تا امروز وقتی نام محمدرضا رحیمی از "م-ر" با نام کامل بیان مي‌شود و اثبات فساد رخ داده را با پرچم سفید به ملت نشان مي‌دهیم اگرچه اقدام قوه قضائیه قابل تحسین است اما اثبات و افشا این مرز از فساد در این برهه از زمان قابل تحسین نیست چرا که ای کاش پیش از وقوع این حجم از ناپاکی جلوی آن گرفته مي‌شد تا این‌چنین خسارتی پر هزینه، بر ملت و نظام وارد نمي‌شد.

- روزی که احمدی‌نژاد در قالب روسای دولت نهم و دهم درآمد، همواره ادعا داشت که لیست مفسدان اقتصادی در جیب کاپشن بهاریش هست که در طی 8 سال ریاست تک صدایی اش همواره پرسش افکار عمومی از ایشان این چنین بود که چرا احمدی‌نژاد نام مفسیدن اقتصادی را با گذشت 8 سال همچنان از کاپشن بهاریش خارج نمي‌کند؛ که حكم قوه قضائیه نشان داد، اسامی که در جیب کاپشن مرد بهاری بود؛ کسی جزء دوستان نزدیک و معاون اول ایشان نبودند!

- ده سال پیش وقتی با صدای رسا اسنادهای مستند برای حفظ و کیان انقلابی که ثمره خون پاک لاله‌هاي سرخ میهن پافشاری مي‌کردند و زمینه ظهور پای انحرافات سیاسی، مالی و فرهنگی گوش زد مي‌شد؛ که اگر آنانی که با تابلوی ولایت مداری، پرچم دار مهر ورزی و عدالت بر مسند قدرت حاضر شوند؛ خلاف گفتار خویش را ثابت خواهند کرد؛ و چنان از القاب مقدس و با ارزش ملت سواستفاده خواهند کرد که خساراتی بس عظیم و جبران ناپذیر به بار خواهند آورد که تا سال ها آثار سوء آن بر سیاست، اقتصاد، فرهنگ و نظام اجتماعی کشور نمایان خواهد بود و حیات ملت را تحت تاثیر ناگواری قرار خواهد داد.

- 13 خرداد 88 روزی که رئیس دولت نهم در برابر وجدان‌هاي بیدار و نگاه‌هاي تیز بین ملت ایران چشم در چشم سیمای میلی دوخت و با بی نزاکتی به یاران صدیق امام، رهبري و نظام تهمت زد وبه آنان دروغ بست، و بی آنکه ادعاهایش ثابت شود یا آنکه در محکمه ای مورد قضاوت و سپس منجر به صدور رای شود؛ متاسفانه در کمال بی پروايی کار را به جای رساند که به آیت الله هاشمی رفسنجانی که امام در وصف ایشان بیان داشتند: "نهضت زنده است تا زمانی که هاشمی زنده است" یا رهبر انقلاب فرمودند: "هیچ کس برای بنده مانند آقای هاشمی نمي‌شود" را به باد دروغ و تهمت و توهین بست و او را آغشته به فساد خواند یا زمانی که پرده ادب را پاره کرد و به رئیس دفتر بازرسی رهبری، آیت الله ناطق نوری تهمت فساد مالی زد؛ مدعیان عدالت آن روزها و سیاه سوختگان سیاسی امروز؛ او را دزدگیر 88 خواندند و در وصفش مقالات و کتب ‌هاي فراوانی با هزنیه‌هاي بیت المال چاپ و نشر دادند و خود را فاتح این نبرد نابرابر و دروغین خواندند!

- اما گویا متعصبان قدیس مآب دیروز، واقعیت امروز را فراموش کرده اند! آنان که خود را روزی دزدگیر 88 مي‌خواندند امروز یکی پس از دیگری تشت رسوایشان نواخته مي‌شود و چنان سرودهای خفت بار سیاسی، مالی و فرهنگی آن ملامت بار است؛ که حامیان دیروزشان؛ همانان که روزی اطاعت از رئیس محبوبشان را اطاعت از خدا مي‌دانستد و امر آن را واجب مي‌شماردند یا آنکه او را مردی برای احیای ارزش‌هاي اسلامی مي‌خوانند امروز در قبال اثبات و افشاء حجم فساد‌هاي ننگین باری که برای نظام و انقلاب به بار آورده اند؛ با شرمساری تمام زبان در کام مي‌گیرند؛ چشم بر حقیقت مي‌بندند و فراموش مي‌کنند رئیس دولت دزدگیر 88؛ اینک معاون اول دولت مطبوعشان با حکمی اثبات شده از سوی قوه قضائیه محکوم مي‌شود تا نگاه ها از دزدگیر 88، به محکوم فساد مالی 88 تغییر نام پیدا کند و سند حقانیت منتقدان و اصلاح‌طلبان و به زعم آقايان فتنه‌گران!! بعد از 10 سال توهین، تحقیر، تهمت ناروا اثبات شود!

-فرجام معاون اول دولت اصولگرایی تنها محاکمه و فرجام یک فرد نیست، بلکه محاکمه همه آن شعارها، وعده ها و سناریوهایست که 8 سال بر گرده ملت و نظام تحمیل شد؛ در حالی که روزی دوست هم‌فکرشان در مناظره انتخاباتی آشکارا به ناکارآمدی مدیریتی اصولگرایشان صحه گذاشت و بیان داشت: که اندیشه و مدیریت شما، کشور را به لبه پرتگاه رسانده است!

وظیفه قشر فعال و آگاه امروز جامعه این است که باید به دنبال نام ها نباشند، بلکه باید به دنبال اندیشه ای بود که چگونه با القاب ارزشی و مقدسی که سالها مردم برای آنان جان دادند و در برابر رهبري، 11 روز به صف آرایی پرداختند و با غرور کذایی و بی پشتوانه راه ترکستان را در پیش گرفتند را تجزیه و تحلیل کنند که چگونه یک اندیشه مي‌تواند با سو استفاده از مقدسات و ارزش‌هاي انقلابی در آخر به جریان انحرافی سرازیر شود و وجهه انقلاب و ملت را خدشه دار کند و یاران انقلاب را با دروغ و تهمت محاکمه ناعادلانه کند.

-اینک که دولت پاک‌دستان؛ دست مخملی‌اش برای همگان اثبات شد و سریال‌هاي فساد‌هاي گسترده اش در زیر مجموعه‌هاي آن یکی پس از دیگری چون حبابی بر دل آب ظاهر مي‌شود و مي‌ترکد و امروز آنان که به واسطه چتر «سوم تیر» به نان و نوایی رسیده‌اند و روزی بر اسب چموش قدرت به سیمای ملت توهین مي‌کردند و هر نقد دلسوزانه را بر چسب ضد ولایت مي‌پنداشتند و بر دهان مخالفین مشت مي‌کوبیدند که نکند پرده‌ای کنار رود؛ چرا امروز سکوت پیشه کرده‌اند و خود را شریک این فساد ها نمی‌دانند؟

چرا امروز از دولت نهم و دهم تبری مي‌جویند و امروز پیش از همه با آن مي‌تازند که گویی ماحصل نا‌امید کننده دولت نهم و دهم با آرای اصلاح طلبان به پاستور رسیده است و اصولگرایان در تولد و رشد و سپس حذف تاریخی آن نقشی نداشته اند؟ آیا این سکوت جزء این است که می‌خواهند خود را از بار مسئوليت‌پذيري دور سازند؟ چرا مسئولیت کار خود و تیم همفکر خود را نمي‌پذیرند؟

این روزها جمله مرحوم دکتر شریعتی، مناسب وضعیت حال اندیشه و مدیریت اصولگرایی است که گفت: «اگر نمی‌توانی خدمت کنی؛ برو تا خیانت نکنی» و افسوس آنان که ناتوان بودنشان یک دهه پیش آشکار گشته بود؛ امروز کارنامه عملشان چنان سیاه است که حتی مریدان دیروزشان قدرت دفاع از این فساد‌های قارچ گونه را نیز ندارند!

- افسوس بار این است که روزی عده ای که منافع خود را در بقا و حمایت از سوم تیر مي‌دانستند و رمز ماندگاری آن را در توهین به فرزندان امام؛ یاران صدیق رهبری مي‌شماردند و با برچسپ‌هاي پوشالی و نطق‌هاي دستوری و تجمع‌هاي بی‌جوش‌خودجوشی یکی پس از دیگران یاران و وفاداران صدیق به نظام و رهبری را به حاشیه بردند و به آبرویشان که همانا آبروی انقلاب بود صدمه زدند تا به خیال خود میدان را خالی ز مردان اصیل کنند تا عرصه برای ترکتازی آنان مهیا شود تا با قدرتی یک دست؛ اقدام به تسویه حساب‌هاي شخصی و حزبی با انقلابیونی کنند که روزی امام این انقلاب نکرده ها را به خاطر متحجر بودنشان آفتی سنگین و خطرناک برای آینده نظام مقدس اسلامی معرفی کرد و بیان داشت اجازه ندهید انقلاب به دست نا اهلان بیفتد؛ امروز باید وجدان‌هاي ناجوانمرد دیروز را به محاکمه ملت دعوت کرد تا پاسخ توهین‌های بی‌شماری که به محبوبان ملت روا داشتند را جوابگو باشند!

- آیا گناه ملت و اصلاح طلبان در 10 سال گذشته جز این بود که آثار و خدمات فساد باری که امروزه یکی پس از دیگری افشا مي‌شوند را پیش بینی کرده بودند؟ که به حق گناه ملت اصلاح طلب ایران جز این نیست که اسرار هویدا مي‌کردند و چه تاوان سنگینی داشت زبان‌هاي سرخ و قامت‌هاي رعنای  مردان این دیار!  ولی طنز تلخ واقعه آن زمانی است که ارشدترین نیروی دولت پاکدست که خود باید مجری مبارزه با فساد باشد بر کرسی «رئیس ستاد مبارزه با فساد اقتصادی» تکیه مي‌زند و با چوپ عدالت گام در راه مبارزه مي‌گذارد که به این پارادکس تاریخی تلخند مي‌زند که آب در کوزه ما تشنه لبان مي‌گردیم!

آنان که دائما با نام مقدس شهیدان وطن، سواستفاده کرده و ادعا دارند که در دولت اصلاحات و دولت تدبیر و امید همواره به خون شهدا و اسلام بی توجهی مي‌شود؛ آیا با خود اندیشیده‌اند که شهدا مگر جان خود را نثار میهن کردند که کسی به نام ارزشی بودن دست به اختلاس‌ و دزدي، نزند؟ دروغ نگويد، فريب ندهد و...  آیا فراموش کرده‌اند شهدا جان دادند تا به نامشان جان کسی را نگیرند؟ آیا به یاد دارند شهدا شربت شهادت را با جان و دل پذیرا شدند تا کسی با رانت و قدرت، بیت المال را به یغما نبرند؟ آیا امروز کسانی که همواره از نام شهدا و دین برای تخریب و محکومیت هر فرد و جریان رقيب کشور بهره برده‌اند در برابر وجدان‌هاي بی احساس و به خواب رفته خودشان نسبت به عملکردشان احساس مسئولیت نمي‌کنند و وجدان درد نمي‌گیرند؟ آیا امروز از محضر پاک شهدا خجالت نمی‌کشند؟

- متاسفانه در طی 10 ساله گذشته از سیمای میلی تا تریبون‌هاي نماز‌هاي جمعه که باید مهد وحدت بخشی جامعه و مکانی بی طرف باشند؛ به حمایت از یک جریان سیاسی تبدیل شدند و محل نقد‌هاي یک طرفه علیه دولت فعلی شده‌اند؛ سئوال امروز جامعه این است که آیا آقایان شجاعت بیان این مرز از فساد را نسبت به دولتی که تمام قد از آن دفاع مي‌کردند را دارند؟

آیا تریبون‌هاي نماز جمعه که همواره در نقد اصلاح طلبان و دولت فعلی یک صدا بوده‌اند؛ قادر به نقد دولت مطبوعشان را دارند؟ آیا ائمه محترم جمعه چون رهبر انقلاب شجاعت دارند که نسبت به فساد فریاد سر دهند و مجرمان آن را فارغ از دسته بندی‌هاي سیاسی نقد و نفی کنند؟ آقاي تقوي كه همين آبان امسال آنگونه تمام قد به دفاع از آقاي معاون اول برخواست، رويشان مي‌شود در اين سمت باقي بماند؟ (رييس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه!) {اينجا را بخوانيد}

- در پایان همواره ایرانیان را به حافظه کوتاه مدت سیاسی مي‌شناسند و بدین خاطر که از تاریخ خود عبرت نمي‌گیرند لاجرم مجبور به تکرار آن مي‌شوند؛ اما باید بذر آگاهی را جامعه پاشاند و به نشر آگاهی کمک کرد و مردم را از این فساد اثبات شده در بالاترین مسند دولتی که خود را پاک‌ترین دولت بعد از انقلاب معرفی کرد شناساند تا دیگر به نام انقلاب و انقلابی‌گری دست به فساد نزنند و با اعمال نابخردانه خود به آبرو و حیثیت نظام لطمه وارد نکنند.

- آخر، حکایت به پایان رسید و فساد مشخص شد و مجرمین آن مجازات شدند؛ اما کسی نپرسید و شاید نتوانست بپرسد؛ چه کسی معاون اول رئیس دولت دهم که به پاک دستی شهره بود را دعوت به این قمار فساد کرد؟ راستی تفکر سوم تیر اصولگرایی؛ شما که خط قرمزتان کابینه‌اتان بود؛ و اکنون آن خط قرمز، بی رنگ و بی ریشه شده است؛ آیا باز شجاعتی برای حضور مجدد در برابر انتخاب‌های مردمی را دارید؟ آن هم با کارنامه‌‌ای که مملو از محکومیت فساد مالی و پرونده‌هاي دولت اصولگرایی است؟!

محمد
Netherlands
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۰:۲۳
به قول بابا اتی تو قهوه تلخ: وجدان!ووووجدان به چه درد میخوره؟اینا اگه وجدان داشتن که روزگار ما این نبود ماشالا فقط به فکر جیب مبارکن لا مصب این جیبشونم پاره ست هر چقدر میریزن توش پر نمیشه (284004)
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۴:۱۷
خداوند به شایستگی از ایشان قبول فرماید
رحیمی به همه این بزرگوارها از کیسه بی صاحب بیتالمال احسان کرده
حق سکوت اظهارات بزرگواران را بیاد داشته باشید وسمت و شغلش را (284053)
سعید1
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۳:۳۳
دوست عزیز،می گویم در برخورد با اقدامی که در قبال رحیمی شده عجله نکنیم. دیشب شبکه 3 مناظره ای داشت.آقای حق شناس بود با یک اصولگرا به نام موسوی.از لابلای حرف های مجری وهمین موسوی اصولگرا می شد دریافت که نهایی شدن این پرونده آتش تهیه برای برخورد های بعدی است.حدس می زنم این پرونده را به سامانی نصفه نیمه رسانده اند تا توجیحی برای برخورد با خانواده هاشمی دست وپا کنند.مدام اسم آقازاده می آمد و صحبت قرارداد کرسنت بود که آدرس اولیه پسر هاشمی است.نزدیک انتخابات است و باز باید او را بکوبند تا نتیجه بگیرند. (284194)
تیزهوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۵:۵۸
آفرین به تیزهوشیت (284262)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۶:۲۳
اینا ر و نگن چی بگن؟! بگن دولت 8ساله ی هاله نوریشن با وجود صندلی امام زمان در جلسات هیئت دولت، اختلاسهایی کرده که جدا از زیان مالی فساد اداری را تا گوشت و استخوان این مملکت درونی کرده. که حالا وقتی راننده تاکسی به زور پول اضافه از مردم می گیره حرفش برای وجدانش ان باشه که اون همه دزدیهای میلیارد دلاری اون بالاست حالا کی به 1000تومن دزدی من در قیامت می چسبه؟! حالا اینام میخان برای خودشون سناریو بسازن و پشتش مخفی بشن. مردم که سالهاست حقیقت رو می دونن.... (284277)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۷:۳۶
سلام . فرض کن برخورد قاطع با رحیمی ، مقدمۀ برخوردهای بعد باشه ! مشکلی هست ؟ ناراحتی شما ؟ منِ اصولگرا از برخورد با هر فساد و مفسدی استقبال میکنم . چه اینکه فاسد احمدی نژاد و مرتضوی و مشایی باشن ، چه خاتمی باشه ، چه موسوی و کروبی ، چه زنگنه و ابتکار باشن ، چه مهدی هاشمی و حتی خود هاشمی ! شما هم اگر فسادی نداری لازم نیست بترسی . با بی گناه که کاری ندارن سعید1 جان ! (284317)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۲۰:۱۱
تو بزرگانی مثل هاشمی -خاتمی-موسوی-کروبی-زنگنه-ابتکار-و مهدی هاشمی را قاطی فساد میکنی .برادرم لطفا" گندی که زدید قبول کنید .کشور را نابود کردید حالا توجیه میکنید ؟ مهدی هاشمی اگر خلاف کرده بود هیچوقت به کشور باز نمی گشتث
مگر تو فرودگاه دبی از طرف شماها نرفته بودند و بهش گفته بودند بهتر نیای ایران .چرا؟ چرا مهدی هاشمی اصرار میکرد دادگاهش علنی باشد همون اقایان دبیی قبول نکردند.اگر خاوری فساد نکرده چرا بر نمیگردد به ایران؟چرا مهدی برگشت؟ شاید همین اقایانی که در دبی بودند به خاوری گفتند برنگردچرا؟ (284402)
آب
Anonymous Proxy
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۲۳:۰۵
آتش جان بدان و آگاه باش که:
1- در دولت مهرورز وزارت نفت، سازمان تامین اجتماعی، وزارت صنایع و معدن، بانک مرکزی، بانک ملی و بیمه ایران هیچکدام سازمان دولتی محسوب نمیشوند.
2- خاوری، رحیمی، مه آفرید، مرتضوی، زنجانی و افراد دیگری که احیانا از این به بعد معرفی خواهند شد را دولت پاکدست و مهرورز نمیشناسد و اصولا قرابتی هم با آنها ندارد.
3- بدان و آگاه باش که آنها از نزدیکان اصلاح طلبان هستند.
4- بدان و آگاه باش دولت مهرورز پاکدست ترین دولت کل تاریخ بشریت است. (284480)
سعید1
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۲۱:۰۷
علی آقای محترم معلوم است جوانی وخام.اولا دهانت را با گلاب بشوی زمانی که فساد را به خاتمی وموسوی و جریان خط امام منتسب می کنی و آنها را در ردیف تازه به دوران رسیده های مشکوک قرار می دهی.بی خبری اما بی خبری همیشه خوش خبری نیست.تمام فساد در همان جریانی ریشه دارد که شما از آن دفاع می کنید. کمی چشم هایت را باز کن.نیرنگ های سیاسی و حیله ها را ببین.شما زمان جنگ را به یاد نداری.این جماعت حتی به قیمت شکست در جنگ منافعشان را رها نکردند. می گفتند مخالف هاشمی دشمن پیغمبر است حالا چه شده که او را می زنند؟! (284433)
سعید1
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۲۱:۲۳
...بعد هم من ناراحت نیستم. اما خلایق را رنگ کردن و یکی را رو کردن برای سرپوش بقیه و کوبیدن پاکان ریشه دار و میهن دوست است که آدمی را ناراحت می کند.سالهاست اتاق شایعه علیه هاشمی فعال است.دلیلش هم روشن است.ستون فقرات انقلاب 57 است وتنها بازمانده امام.روزگاری به ما می گفتند دشمن پیغمبر چون نقد راستگرایی هاشمی را میکردیم حالا همه راستهای افراطی همه دشمن پیغمبر شده اند که هیچ بتوانند سر او را زیر آب میکنند. کارنامه شان رو شود آنوقت معلوم می شود اشرافی گران چه کسانی هستند ودزد کیست!خامی پسرجان.خام. (284439)
رها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۷:۵۶
کدام یک از اصول گرایان یک شهیدی در راه وطن داده است هر چه سهید و شهادت است برای وطن از تبار و سلاله پاک هم اصلاح طلبان است که افرادی چون رحیمی ها و بزرگترها و کوچکترهایشان نام آنها را دزدیدند همانطوری که بیت المال را دزدیدند ایران را ویران کردند و فرهنگ را به خاکستر تبدیل کردند و همه ملت را نسبت به مسئولین بی اعتماد. (284062)
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۵:۲۵
مطمئنی که همه شهدا از اصلاحطلبان بوده اند؟؟؟؟ (284242)
شاهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۹:۳۱
بله هر کس که با دزدی و ارتشا و نافرمانی از قانون و ریا و تهمت زدن به دیگران مخالف باشد در پی اصلاح جامعه است و به او اصلاح طلب میگویند . شهدا هم با همین آرمان به جنگ دشمن رفتند و شهید شده اند نه بخاطر رحیمی و دزدی هایش و همفکران متحجرش . (284368)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۶:۲۴
بله. کسی که برای مملکتش خون عزیزی رو داده دستش برای دزدی بیشتر می لرزه. (284281)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۷:۴۵
هر چه شهید هست از اصلاح طلبان است ؟؟؟!!!!
عجب !
خب عزیز جان کشور 8 سال دست تبار و سلاله پاک و مطهر اصلاح طلبان بود !!! ممکنه به من بگی این سلاله پاک و مطهر و شهید داده و زجر کشیده و خون دل خورده ! در آن 8 سال چه گلی به سر مردم و کشور زدند و برای فرهنگ و اقتصاد ایران چه کردند ؟! برای ننگ هایی که اصلاحات و اصلاح طلبانی که به آن طرف گریخته اند و برای کشور رجز میخوانند به بار آوردند میتوان طومار نوشت ! دورانی پر از تنش و سیاسی بازی و نفاق و کفر ! افسوس که حافظه تاریخی بعضی یاری نمیکند ! (284320)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۲۰:۱۶
در اون 8 سال ما مردم بسیار راحت زندگی میکردیم و در ان 8 سال کسی از شهدا سوء استفاده نکرد .اما شما در 8 سال احمدی دم از شهدا زدید و دزدی کردید .الان هم برای اینکه فسادگران در امان باشند بازم از شان شهدا سوء استفاده میکنید .اخه شما کی قراره دست از سر شهدای عزیز بردارید؟ جلیلی میره با نماینده امریکا قدم میزنه خون شهدا پایمال نمیشه اما تا ظریف این کار را میکند متهم میکنیدبه خون شهدا خیانت کرده .شما دزدیهایتان هم شرعی است !! (284405)
سعید1
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۲۱:۲۸
بی خبری جانم.تقصیر نداری.8 سال اصلاحات را با هوشمندی نگاه کن.دنیایی از موفقیت وپاکدستی را خواهی دید.انسان از برخی جوانان این کشور متحیر می شود که عقلشان را داده اند دست کیهان.کاش روزی حقایق روشن شود تا ببینیم این دوستان آنروز چه جوابی دارند.اصلاحات تنها نسخه این کشور است یا اصلاح یا بحران و واپاشی کشور.شما این مسائل را درک نمی کنید تا همه چیز که به هم ریخت آنوقت به هوش می آییدکه دیر است.84 یادم هست که عده ای به احمدی نژاد رای می دادند با این توجیه که او کار را یکسره می کند.حالا ما بصیریم یا شما؟ (284443)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۲۳:۱۷
افرین اقا سعید1 عزیز این قوم افراط باید بدترینها را بشنوند اما اینجا جایش نیست فقط میتوانم بگویم چطور اینا روشون میشه باز هم حرف میزنند ؟کشور سوخته را تحویل دادند چاپیدند و غارت کردند الان هم بجای خجالت گردن کلفتی میکنند.
سعید جان هر روز میخوام از این حرفات در سایت بهار نیوز ببینم (284493)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۲۳:۵۸
سعید آقای عزیز !
اگر اصلاحات دنیایی از موفقیت میبود ، مردم در 84 به ادامه ی اصلاحات رأی میدادند و نه به احمدی نژاد ! ضمنا در 84 بیشتر مردم به احمدی نژاد رأی دادند و نه عده ای از مردم ! ظاهرا شما خودت بی خبر تر هستی جانم ! (284538)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۸:۱۷
بخاطر همین ندانم کاری های افراط گونه و حمایت شدید مسئولین از محمود ویاران ،کلی روزنامه نگار بیگناه به صرف آگاهی دادن به مردم در گوشه زندانند و به کدامین گناه فقط خداد داند و بس. (284068)
حق طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۸:۱۸
1- آقازاده های غرب طلب که حامیان مالی شما هستند را و کرسنت ایجاد میکنند و مدام خارج کشور می روند را بروید و بگیرید ، اونها جیبشان پاره است و هیچ وقت جیبشان پر نمی شود
2- خدا را شکر که حق طلبان مبارزه با فسادشان را ثابت کردند جالب است بدانید که آقای رحیمی را آقایان الیاس نادران و توکلی رسوایش کردند همان کسانی که آنها را غرب طلبان 2 ماه پیش نماینده فتنه گیر می خواندند (284069)
برات نگرانم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۶:۲۷
شلوغش نکن شما اگه حرفی برای گفتن داشتید 8 سال قبل که دولت دستتون بود و گلوی مردمو فشار می دادید گفته بودید. 8ساله دارید بازی تبلیغاتی می کنید و کرسنت کرسنت راه انداختید، حالا هی داره اسم مهره های خودتون بیرون میاد! حالا واقعا برات نگرانم ممکنه این روزها و این سالها اصلا برای دلواپسیتون درمانی نباشه و درد اعصاب بگیرید!!! (284283)
امجدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۹:۳۴
آقای حق طلب برای نمونه یکی از آنها را که خیلی به او اعتماد داری و دوستش داری را در نظر بگیر و حقوق 35 ساله او را جمع بزن و دارائی های او را هم اگر میدانی جمع بزن ببین که دارایئی های او چند برابر حقوق او در این سال هاست.
هر چند که هزینه زن و بچه و ... را هم در این مدت پرداخته است. آنوقت به همه چیز خواهی رسید و دیگر اینهمه فتنه فتنه نکن تا خدا یت ببخشد. (284370)
بیژن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۸:۰۰
این مجلس که همه ش اصولگراس می خواستی نن جون من بیاد اینا رو رسوا کنه (284325)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۸:۵۱
عزیز من همین نادران و توکلی انقلابی شما تا لحظه آخر از این آقایون حمایت کردن دیدن داره تشت رسوایی این دولت اصولگرا از بام تاریخ افتاده برای طهارت خودشون گفتن دیگه بسه حمایت.اول سکوت کردن بعدش منتقدشدن.
ملت رو بیشتر از این به تمسخرنگیرید.اینهمه فساد واقعا نه تنها از پاکدست ترین دولت روی کره خاکی قابل توجیه نیست.بلکه روی قاجارو امثالهم سفیدشد. (284343)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۹:۰۲
جنابعالی ناحق طلبی
اصلا شاید خود رحیمی یا احمدی نژادی با اسم مستعار کامنت میذاری (284354)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۲۰:۱۹
ناحق طلب!! مشایی در 8 سال دولت پاک! بیشاز 320 بار با پول بیت المال به خارج از کشور سفر کرده چه دستاوردی داشته؟ اتفاقا" جیب کسانی پاره هست که در 8 سال گذشته ار احمدی حمایت کردند و کشور را نابود کردند . (284409)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۸:۴۵
یک سوال از نمایندگان ملت:
دراین8سال خسارت بار وفاجعه انگیز چرانمایندگان ملت سکوت پیشه کردندتااین هم اختلاس ودست اندازی به بیت المال رخ داد؟ (284074)
تایید و حمایت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۳:۱۷
بیشتر حمایت کردند تا سکوت! (284186)
راننده تاکسی بی شناسنامه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۷:۵۶
حمایت کردند بی انصاف ؟! شما و داش کریمت یاد بگیرید راستگو باشید . البته نه از نوع راستگویان دولت تدبیر و امید ! بلکه راستگوی واقعی . همین برخورد قاطع با امثال رحیمی هم نتیجه پیگیری و افشاگری همان نمایندگان اصولگرا و نمایندگان واقعی همچون توکلیست . اگر به نمایندگان اصلاح طلب میبود که عالم را آب میبرد ایشان را خواب ! البته شاید هم مصلحتشان در سکوت باشد . آخر اگر خیلی پیگیر فساد شوند ممکنست زبانم لال کار به جاهای باریک بکشد و سر از اصلاحات و سازندگی در آورد ! (284324)
نمایندگان ملت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۶:۲۹
داش کریم خب معلومه دیگه چرا سوال بدیهی می کنی! چون ما نمایندگان ملت خیلیم نمایندگان ملت نبودیم. چون ما هم سبیلمون چرب می شد. حالا کم کم اطلاعات بیشتری وصول میشه.... (284285)
علی
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۹:۴۷
داش کریم جانو شاید بعضیشون دستی در آتش داشتند (284380)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۸:۵۱
باید فاطمه رجبی مخترع واژه "معجزه هزاره سوم" پاسخگو باشه. راستی، ایشون چرا دیگه فرمایش نمیکنند؟ فیض میبردیم! (284075)
امجدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۹:۳۵
این خانم قیافه اش این روزها دیدنی است . (284373)
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۹:۳۰
کلا اصلاح طلبا خودخواه نیستند؟!
وقتی کرباسچی به خاطر فساد محاکمه میشه میگن امیرکبیره و قوه قضاییه نامرده
وقتی با مهدی هاشمی برخورد نمیشه هیچ اشکالی نداره
وقتی رای نمیارن میگن تقلب شده وقتی رای میارن میگن حماسه بپا شده
عکس های بابک زنجانی رو با هاشمی و روحانی جستجو کنید. با اونا باشه اشکالی نداره اصلا اشکالی نداره (284087)
11
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۶:۴۰
حرف واقعی همین است (284292)
جوانان بیکار
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۹:۵۰
احمدی نژاد و دولتش همیشه در ذهن و قلبمان خواهد ماند البته به عنوان یک . . . (284094)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۰:۱۴
با تك تك حرفهاي شما موافقم ولي به نظر شما با اين بازتاب رسانه اي و هجمه گسترده باز قوه قضاييه ميتواند به محاكمه افراد منتسب به جناح اصول گرا بپردازد؟؟درحالي ك هزينه ها براي اين جناح بسيار سنگين خواهد بود (284106)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۴:۵۰
سلام مقاله بسیار خوب و بجایی بود کجاست وجدانهای بیدار؟؟ (284225)
روح الله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۶:۴۰
متن خيلى خوبى بود.كاملا با همه متن موافقم. ولى تشت رسوايى ريخته ميشه نه نواخته........طبل رسوايى نواخته ميشه.با تشكر. (284291)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۲۰:۰۱
تو را خدا فقط عکسی که بهار نیوز گذاشته نگاه کنید ببینید چه کسانی مثلا"حافظ بیت المال هستند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (284395)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۰:۳۴
از رسوا كردن اين ادمها نبايد هيچ ابايي داشت ،دزد يعني :بي سواد،بيمعرفت،دشمن خود وخانواده ومردم،دشمن اسلام و انسانيت،ترسو وبزدل،عوام فريب،خود بزرگ بين،دشمن عقلانيت ودشمن نظام،انقلاب و كشور (284006)
شسی
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۰:۰۷
احمدی نژاد اون زمان وارد خط قرمزی شد که هنوز هم هیچ کس جرات مطرح کردنش و نداره همینطور نشون داد میشه در دولتی مفسدان اقتصادی رو محاکمه کرد حتی اگر از نزدیکان رئیس جمهور باشه مطمئنا اگه رحیمی به احمدی نژاد نمی چسبید می شد خط قرمز بزرگان فسادهای اقتصادی کشور (284102)
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۸:۵۵
بادکنکی که از سوی جناح راست و مراکز قدرت باد شد...؟! بادکنکی که هم اسباب بازی عده ای شد برای چپاول و غارت و هم اسباب فریب عده ای دیگر شد برای تحقق عدالت...؟! بادکنکی که مدام هم تجهیز می شد, هم از جیب مردم برایش هزینه می شد و هم باد می شد...؟! از باد مهر ورزی مرتضوی تا باد معجزه ی هزاره ی سوم الهام- رجبی و از باد پیامبری رحیمی تا باد انسان کامل مشایی و...؟! بادکنک آنقدر پرباد شد که وارد فاز عصیان شد; اوهم می خواست خاستگاهش را فراموش کند وهم می خواست ریسمان خاستگاهش را پاره کند و... (284347)
ج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۶:۰۳
معيار حق را بدون كم وكاست بايد از حضرت علي(ع) آموخت علي مع الحق و الحق مع علي. برادر حضرت علي(ع) هنگاميكه از بيت المال سهم ميخواست با ميل داغ بر روي دستش روبرو شد تا جزئي از آتش آن دنيا را لمس كند مسئولين ما هم بايد همين حساسيت را داشته باشند. (284268)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۰:۳۴
لین اقایان با پول بیت المال چنین ژستهایی را میگیرند .این جماعت مفت و مجانی کار نمیکنند .پول میگیرن انتریک میشوند و دزدگیر .اما ما امروز یک کاغذ دستمان بگیریم و رویش بنویسیم ((دزد گیر 93)) زبانمان را از حلقوممان بیرون میکشند .این اقایان در عکس برادران دزدگیر جعلی کجا هستند که ما دزد واقعی را پیدا کردیم لطف کنید از اینا دستتان بگیرید و بجای ما شعار دهید . (284007)
انصاف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۰:۳۵
بهاااااار عکس اون‌پسر سوری که پسمونده غذارو میخورد دلمو آتیش زد گریم گرف خدایا پس کجایی واقعا هستی؟ (284008)
dash kerim
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۲۲:۱۳
باورکنیداگه دکترعارف معاون اول جناب خاتمی می خواست اینجوررسوابشه .تونمازجمعه ها وروزنومه کیهان تقاضای اشدمجازات یعنی اعدام رابراش میکردن. (284464)
فريد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۰:۳۶
خيلي ملاحظه كرديد جا داشت كامل تر قلم بزنيد واقعا اين ١٠ سال ظلم جنايت تاريكي شقاوت تنگ نظري و اخيرا در سايه حركت كردن نيروهاي اصلي ايشان طرفداراني كه هنوز بر مسند قدرت هستند وصندلي هاي ظابطه مند را با رابطه اشغال نمودند و در پي زدن اخرين ضربات به نظام مردمي و منتظر روزنه اي براي گل آلود كردن آب را دارند هيچ اسمي برديد نكنه شما م خدايي ناكرده قصد داريد نگاهي گذرا بر مسائل داشته باشيد و رفته رفته جنايات اين بيگانگان در طي زمان بفراموشي سپرده شود؟؟؟ البته كه اينطور نيست از شما تقاضا دارم افشا كني (284009)
دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۱:۱۶
نظرتان100% قابل تاییده،قلم زیباوموثری دارند ولی کمی هم ملاحظه کاری کردند،بامیدپیاده شدن عدل علی (284138)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۰:۴۴
باید احمدی نژاد مستقیما محاکمه شود. همه مردم ایران خواستار محاکمه محمود احمدی نژاد در دادگاه هستند. (284011)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۰:۴۶
قوه قضاییه بی طرفی خود را نشان بدهد و محمود احمدی نژاد را در دادگاه در برابر چشمان ملت ایران محاکمه کند و او را به سزای اعمالش برساند. به امید آن روز. (284012)
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۰:۴۹
محمود حداقل بیا از مردم به خاطر این همه رخداد های فاجعه بار مدیریت 8 سالت طلب بخشش و عفو کن بعد برو به یه ده و بیابانی اونجا زندگی کن. دیگه جلو چشم مردم نیا، به خدا اینجوری مردم هم کمتر اذیت میشن. (284013)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۰:۴۹
اصول گراها نشان دادند که دین داری آنها ظاهری است و اگر در مجلس تسبیح و جانماز آب می کشند صرفا برای چاپیدن مردم ایران است. شما که کارنامه شما پر از دروغ و ریا و دزدی و اختلاس و ... است. (284014)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۰:۴۹
درود خدا بر نویسنده این متن غم افزا اما راستین . با خوندنش جوونای این مرز و بوم به یه غم و غصه ی زیادی دچار میشن که واقعا چرا اینا اینجورن ....... مگه ماها چیکار کردیم که ..... من که نمیبخشمشون . دو بار به اون مرد رفته رای دادم اما پشیمونم از ملت ایران عذر میخوام و سعی میکنم دیگه به این تفکر واپس گرا و بداخلاق رای ندهم (284015)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۰:۵۰
211 نماینده ای که در سال 88 از انتخاب رحیمی بعنوان معاون اول از احمدی نژاد تشکر و قدر دانی نمودند،،هیچ کدام پرونده رحیمی را نمیدانستند!!!؟؟؟اما حداد عادل و دوستان تو سوراخ ها میگشتند دنبال مدرک که برای وزیر علوم پاپوش فتنه و فساد جور کنند!!واقعا" برای نمایندگاه مجلس هشتم و نهم خجالت آور نیست؟؟جناب حداد هم اکنون زمان زبان گشایی نرسیده ؟........ (284016)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۹:۲۵
اونم از نماينده ها جور ديگه تشكر كرد.اونها با هم هماهنگ بودند . (284084)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۰:۵۰
آقای تقوی هرچه سریعتر استعفا بدهید و دست از سر مردم بیگناه بردارید.......... (284017)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۸:۲۲
استعفاء؟؟؟ بیگانه ترین کلمه برای این افراد چسبیده به قدرت و مال است. (284072)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۹:۱۴
شما چقدر ساده ای اینها تازه سفره خود را پهن کرده اند (284081)
تاجر نیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۹:۳۹
تقوی و خاتمی و علم الهدا و نقدی و حسینیان و بذر پاش و کوچک زاده و حداد عادل و طائب و مصباح یزدی وشریعت مداری و جنتی و . . . از این دست افراد که او را حمایت کردند و بر کرسی نشاندند باید محاکمه بشوند و برای همیشه بروند در خانه بنشینند و از خجالت بیرون هم نیایند. (284377)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۰:۵۱
آقای تقوی لیاقت ماندن در این سمت را ندارد....... (284019)
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۰:۵۲
درود بر احسان یوسفی نویسنده این مقاله آفرین بر شجاعت شما. (284020)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۰:۵۳
8 سال تمام تو دهن ملت زدند 8 سال تمام خون به دل ملت کردند 8 سال ایران عزیز رو بر باد دادند و با درآمد افسانه ای 800-1000 میلیاردی میشد 80 سال ایران رو بیمه کرد. درآمدی که به فروش نفت کل تاریخ ایران برابری میکرد رو دادن دست کیااااااا؟؟؟؟؟ (284023)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۰:۵۴
افرین افرین افرین (284025)
عشقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۹:۴۲
کاسبان فتنه و . . . باید مردانه در هر پستی هستند استعفا بدهند و جا را برای جوانان پاک و مظلوم و معصوم این مملکت باز کنند قبل از اینکه ملت رای به عدم کفایت شان بدهند. (284378)
دلواپس
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۰:۵۵
شهدا ؟!؟!؟!؟!؟

ولمون کن بابا بببین نون و دلار و کاسبی تو چیه اونجارو بچسب (284026)
اصف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۰:۵۵
از روز اول معلوم بودكه دزدند از طرز صحبت كردنشون معلوم بود كه تيز بازي درميارن (284027)
وطن دوست
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۰:۵۸
وجدانا کسی خجالت می‌کشه که وجدان داشته باشه وجدانا............نه اینکه آن همه فساد را ببینه در زمان معجزه هزاره سوم وخودشونو به ندیدن بزنن ولی برای قدم زدن دکتر ظریف با جان کری اونو به مجلس بکشونن پیدا کنید پرتغال فروش را........ (284030)
رها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۰:۵۹
بهارجون کسی خجالت می کشه که وجدان داشته باشه این حضرات شرم رو خوردن و حیا رو قی کردن (284031)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۱:۰۱
تفکری که داشت دیکتاتوری رو تو ایران تئوریزه میکرد اخر عاقبتش هم این شد خدا ازشون نگذره . ملت بیدار ایران برای همیشه ی تاریخ این بیسوادان مقدس مآب رو به زباله دان تاریخ ریختند و میریزند..... (284033)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۱:۰۸
یعنی این فشاری که به مردم اومده فقط بخاطر این رحیمی بوده معلومه که نه بقیه فسادها هم کم کم مشخص می شود و البته خواهان بازگشت این پولها به بیت المال هستیم. (284035)
عجب
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۱:۲۸
اي ول .اين دزدان وچپاول گران رو بايد رسوا كرد تا همه مردم اين بار توحافظه بلند مدتشون به ثبت برسانند و فراموش نكنند! (284038)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۱:۳۱
وجدان‌کالایی‌نایاب‌در‌این‌بازار‌مکاره،احمدی‌نژاد‌وتمام‌وزیران‌ومجیز‌گویان‌او‌باید‌محاکمه‌بشن (284039)
emad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۱:۳۹
احمدی‌نژاد اولش یک آدم معمولی بود اما تعریف‌ها و تمجیدها و حتی تشویق‌هایی که توسط دوستان اصولگرا و دلواپس انجام میشد باعث شد که محمود قصه‌ی ما تبدیل به موجودی بشه که خود دلواپسها هم دیگه ازش میترسن و حتی اون رو عوضی و مرده مینامند!!! (284040)
جعفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۱:۴۸
این افراد همون کسانی هستند که به توهم دینداری پشت قرآنهای سر نیزه میرن. (284041)
عجب
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۱:۵۹
بايد انقدر برتبل فسادشان كوبيد تا مردم از زن ومرد كوچك وبزرگ همه اگاه شوندو بدانند تاچه اندازه فريب اين فاسدان رو خوردند (284043)
جهان
Spain
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۱:۵۹
خدا را شکر بعد از 12 سال باز میگم خاتمی عاشقتم (284044)
همسخن
Kuwait
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۸:۲۰
خدایش سید ما دیگه تکرار نمیشه
این روزها میگذره
اما مهم اینه آْیندگان درباره ما چی میگند
اون زمان های دور خیلی ها به مصدق انگ اجنبی و وطن فروش زدند
اسم اونا الان چطور یاد میشه ؟ اسم مرحوم مصدق چطور؟
عقب تر بریم به امیر کبیر هم این نسبت ها رو دادند
امروز به ظریف و خاتمی عزیز و .... این نسبت ها رو میدند
اشکال نداره ...
روزی میرسه که آیندگان در مورد امروز ما قضاوت میکنن. (284071)
مثبت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۳:۲۴
. . . درسته ک خاتمی میلیون ها بار بهتر از احمدی نژاد ها بود ولی لازم بود بعد از خاتمی یه نفر بهتر از اون پیداش میشد نه یه میلیون بار بدتر از خاتمی. (284190)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۲۳:۲۱
مثبت عزیز ، با این فیلتر های جور وا جور چگونه فردی بهتر از ، نازنینی همچون سید خندان پیدا می شد . (284498)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۲:۰۳
می گویند همیشه دروغگو طمعکار را گول می زند و این حکایت ماست (284046)
علی
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۲:۳۲
بسیار عالی بود. این قدر بنویسد تا خوابها بیدار شوند وآنهایی هم که خود را به خواب زده اند رسوا شوند. حق همیشه پیروز وسربلند است. (284049)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۲:۳۳
بهارجان لطفا ناعادلانه قضاوت نکن!!!!!!!!!!!!!!!
حاضرم قسم بخورم آقای احمدی نژاد بهترین دزدگیر تاریخ بشریت هستند!!!!!!!!!
بخدا بزرگترین باندهای دزد و راه زنی تاریخ هم نتوانسته اند این تعداد دزد گیر بیاورند و گروه تشکیل بدهند!!!!!!
لطفا اگر شما کسی را در تمام تاریخ بشریت میشناسید که توانسته اینقدر دزد گیر بیاورد و اطرافش جمع کند نام ببرید!!!!!!!!!!!!!!!

از همه عااااااااااااااااااااااجزانه تقاضا دارم با گفتن دزدگیر 88 حق آقای محمود را ضایع نکنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

بگویید دزدگیرآور تمام تاریخ بشریت!!!!!!!!!!!!... (284050)
إيراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۶:۱۴
افراطی ها اگر در هيج كاري تخصص ندارند در . .. و . . . وتهمت زدن به بي گنا هان خيلي تخصص دارندو أصول ان را خوب مي دانند! خدا أنان را رسوا كند ان شاء الله (284054)
سید علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۸:۰۶
ما ملت ایران به علت تضییع و نابودی ثروتهای کلان ملی از قوه قضائیه درخواست محاکمه و مجازات محمود احمدی نژاد را داریم. . . . (284066)
از دیار کرمانشاه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۸:۱۷
راستی کفن پوشان قم کجایند همان کفن پوشانی که در دولت اصلاحات هر 9 روز یک بار برای دولت بحران ایجاد می کردند دلواپسان مذاکرات هسته ای این روزها کجا تشریف دارند که به سر معاون دولت پاک مهر ورز وساده زیست احمدی نژاد چه آمده است هیئت دولتی که خط قرمز احمدی نژاد بود. (284067)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۸:۱۹
انتخابات سال ٨٨ شهرری بودم طرفداران احمدی نژاد شعار میدادن: احمدی نژاد دزد گیر.......دزد بزرگو بگیر. خدایا قربونت برم یعنی به این زودی انتقام میگیری!!!!!!؟ (284070)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۹:۲۷
اقاي چمران لطفا كلاهشون را بالاتر بگذارند با اين كلاهي كه سر مردم گذاشتند واقعا خجالت هم چيز خوبيه ! (284086)
غلامحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۹:۳۱
با سلام آقای احمدی نزاد کاغذ در کاپشن داشتند لاکن کاغذ سفید بود اگه کفتی چرا نظر بدهید جایزه به گیرید. (284088)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۹:۳۲
همگی مهدی هاشمی را میشناسید؟؟؟؟!!!!!!! (284089)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۰۹:۴۰
دولت نهم ودهم چنان ضربه ای به ریشه مادی ومعنوی کشوروارد کرده که به این زودی جنانچه همدستان مجلس نشینشان هم دست از هیاهو بردارنددرست کردن این مملکت کار حضرت فیل است (284092)
مازیار
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۰:۲۷
قصه آدم وتقدیر قصه شیشه و سنگ زندگی یه راه مبهم اما لحظه هاش قشنگه پشت هر خنده یه درد بعد هر دردی یه خنداس اگه چشمات و نبندی بخت تو عمر برنده اس زندگی بالا و پایین داره و پر رمزو راز اون که دل خوش به دنیا زودتر از همه میبازه... (284112)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۰:۴۶
"دزدگیر" یعنی کسی که "دزد"ها را با کار می"گیر"د. (284123)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۰:۴۷
دزدگیری که معاون اول و خط قرمز خودش دزد ازآب درآمد! (284125)
4درصدیها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۱:۰۰
حق النفس بر حق الناس اولی تر است. (284129)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۱:۰۵
بنده خدا آن فتنه گر !!؟؟ گفت که من احساس خطر میکنم , مملکت در ورطه خطرناکی داره سقوط میکنه ولی متاسفانه کسی توجه نکرد و بر سر مملکت این آمد که میبینیم . بر فرض که مسببان هم در محضر خدا و خلق خدا عذر خواهی کنند چه توفیری دارد . آب رفته به جوی برنخواهد گشت و منابع , امکانات و عمرهای که حدر رفت , بازنخواهد گشت . (284132)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۳:۰۰
واقعا گفت احساس خطر میکنم ،اما معلوم شد احساس خطر کردن برای کشور بسیار بسیار خطرناک است برای احساس کنند !!خدا به دادمان برسد (284172)
رزمنده دفاع مقدس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۱:۰۷
اصولگرایان خو را به خواب زده و بری از محمود و عملکردش کرده اند. درحالیکه خطابه های تند و ..... خویش را فراموش کرده اند و شاید هم تجاهل عارفانه است!!!!! که قطعا چنین است. حتی دذیغ از یک معذرت خواهی کوچک!!!!! (284133)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۱:۱۰
شماهایی که دارین از فساد رحیمی و ... حرف میزنین و انتقاد میکنین آیا مطمئنید دولت های قبل تر و یا تدبیر و امید پاک هستند و فساد خشکیده؟! پس تو رو بخدا اینقدر اعصاب خود و ما رو خراب نکنید بذارید راحت دو روز عمرمونو بکنیم و بمیریم...چیزی که به من و شما نمیرسه پس اینقدر جوش نرنین...بخدا سیاست پدر و مادر نداره... (284136)
ساناز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۱:۴۹
چه خانواده هایی که به خاطر فقر ونداری از هم جدا شدند و بچه هایشان بی سرپرست شدند به خاطر نداری و بیکاری چه پسران و دختران رعنا یی که معتاد و تن فروش شدند چه آدمهایی که بخاطر فقر وشرم از خانواده هایشان خودکشی و خودسوزی کردند جه دختر و پسرانی که بخاطر فقر و تنگ نظری آقایان آواره خارج از میهن شدند و در راه چه تعدادی از آنها تلف شدند و حتی جنازه آنها پیدا نشد و یا مورد سوئ استفاده قاچاقچیان شدند اینها قطره ای از حاکمیت این آقایان دولت ارزشی و پاک دست است که هزار میلیارد درآمد داشتند (284143)
جرات داري حذف نكن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۱:۵۵
درموردآقاي مهدي هاشمي هم ببنويسيد...همين طورآقاي كرباسچي...همين طورآقاي كروبي(قضيه 300ميليون!)...استات اويل...كرسنت...احتمالاايناهمه اصولگراهستن.مخصوصامهدي هاشمي!!! (284146)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۲۰:۳۰
مهدی هاشمی اگر فساد داشت به کشور باز نمی گشت مهدی هاشمی از یک سری افراد مسئول انتقاد کرده شاید هم فایل صوتیش را هم شنیده باشید برای همون محاکمه میشود .اما خاوری کجاست؟ امیر منصور کجاست؟ بابک جونت کجاست؟ سه صراف 7/000 میلیاردی کجاست ؟ 22 میلیارد دلار که به صرافی های دبی و استانبول رفته ، چه کسی فرمانش را داده؟از مشایی و محصولی و رحیمی و کارت هدیه ها و سکه های 100تایی چه خبر؟نشان لیاقت چه خبر؟درود بر مهدی (284412)
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۲۳:۲۷
محاكمه كرباسچي مظلوم را حتما نديدي. يكي از اتهماتش اين بود كه چرا دو پرس غذا به دفترت مياوردند!!! يكي ديگه اين بود كه چرا سكه طلا (حدود١يا٢تا) به فلان شهردار يا پيمانكار كه يادم نيست كي بود پاداش و عيدي دادي! گناه او چيزى نبود جز طرفداري از اصلاحً طلبان. روزنامه هاي اون زمان و شرح محاكمه اورا حتما بخوانيد. (284505)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۲:۰۳
آفرین برقلم شیوای آقای احسان یوسفی که حرف دل میلیونها ایرانی را رقم زدی . (284147)
عبدالغنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۲:۱۰
نویسنده محترم به زیبایی قلمفرسایی نموده اما مقداری هم خودسانسوری کرده بازهم تا همین مقدار جای شکرش باقیست . (284149)
جان فدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۲:۵۶
ای سید محمد خاتمی ،عزیز دلها : وقتی که از غارت و چپاول بیت المال توسط کسانی که مدعی پرچمداری اسلام و خون شهدا و پیرو خط ولایت با خبر میشویم واقعا از خودم شرمنده میشوم به خاطر مخالفتی که با شما داشتم و سوگند یاد می کنم سالم ترین سیاستمدار در کشور شما و دولت شما بود خداوند نگهدارت باشد به امید بازگشت شما و بدانید ملت یک پارچه حمایت خواهند کرد (284170)
!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۵:۳۸
چند سالته ؟؟؟؟؟ زمان خاتمی رو اصلا یادت هست ؟؟؟؟ اصلا تا به حال فکر کردی زمان خاتمی چه به سر ملت اومد که یال 84 به احمدی نژاد رای دادن ؟؟ (284251)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۲۰:۳۷
چه بلایی سر ملت امد؟ غیر از ارامش و زندگی راحت مردم چیزی نبود .اما ذلت در 8 سال اخمدینژاد به این ملت فلک زده تحمیل شد .تو چی ؟ چقدر زود الزایمر گرفتی؟ (284419)
علي م٤١٧
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۲:۵۶
بسم رب الشهداءوالصديقين
بله دوستان خون شهداروبه هيچ وجه وباهيچ آرم ونشانه اي نبايدپايمال كرد،هرجافسادوكوتاهي باشه بايدبراي ازبين بردن اون فسادهراقدامي روانجام داد ميخواد اون فساد توزمان آقاي هاشمي، خاتمي، احمدي نژادو...غيره باشه ونبايديك طرفه به قضايانگاه كنيم وفسادرو فقط مربوط به زمان آقاي احمدي نژاددونست ووالسلام ،نه هرزماني كه انجام بشه بايدافشاءوبراي گرفتن حق الناس ازاون فرد ازهيچ تلاشي فروگذاري نكرد ،وهركسي كه به مقام ومنصبي ميرسه مديون خون شهداست واگه كاري انجام بده كه باعث پايمالي خون وراهشون ... (284171)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۳:۰۰
احسنت و مرحبا به مقاله ی اقای احسان یوسفی . حقیقتا دستمریزاد. من یاد اون 8 سا ل کذایی افتادم که جه ظلمی به مردم رفت وچه مبالغ هنگفتی از بیت المال هدر رفت . من این روزها رو پیشبینی میکردم که بعد از اتمام دولتهای نهم و دهم تشت رسواییشون نواخته شه .من با خواندن این مطلب اشک در چشمم حلقه بست . (284173)
1244
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۳:۰۶
كاملا درست است فقط اين مبالغ كه مي گوييد هزار ميييليييارد واحدش هم ذكر كنيد كه دلار است نه تومان. تقريبا هزار مييليييارد دلار (284175)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۳:۱۳
اي ملت مظلوم كجاييد كي بدادمان برسد (284181)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۳:۱۴
حاج آقا تقوی می فرمایند که آقای رحیمی معاون اول محمود تعریف کرده است که هنگامی که حضرت آقا مقام معظم رهبری مورد سوقصد قرار میگیرند مادرشان چند تا مرغ و خروس داشته نذر حضرت آقا کرده تا به این وسیله با ولایت ارتباط برقرار کند.آخر مرد حسابی مادر همه ما برای رهبر دعا میکنند این چه ربطی به عملکرد ما دارد این چه حرف های که میزنید ،یعنی چون مرحومه مادرشان این نذر کرده اند دیگر آقای رحیمی معصوم شده واین دزدی تهمت است. الله اکبر (284184)
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۳:۱۹
همه فاسدند گفت هوشیاری بیار اینجا کسی هوشیار نیست (284189)
يه دوست
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۳:۲۹
خداروشكر آقاي زاكاني وچندتن ازاصلاح طلبان به آقاي رحيمي شكايت كردن ونشون دادن اين چيزي كه اصلاح طلبان سعي درخدشه واردكردنش هستن مربوط ميشه به خوداصلاح طلبان نه اصولگرايان اين اقدام شجاعت ميخواست كه اين آقايون انجام دادن آياتابه حال شده يه اصلاح طلبي بيادازمفسديني كه دراصلاح طلبان وجود داره ابرازبرائت كنه واون روروسياه كنه ماكه همه اش جز پيچوندنزقضيه چيزي ازاصلاح طلبا نديديم لطفا دوستان متعصبانه نظرندن وواقع بينانه فكركنن واصلاح طلباروپاك ترين ودرستكارترين نبينند. (284193)
حسام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۳:۵۲
هر چند معمولاًکه تجربه کرد ه ام چاپ نمی کنیذ؟؟ ولی چون خیلی وجدان وجدان می کنید؟؟ عرض می کنم من طرفدار عمل کرد منفی کسی نیستم ولی بر اساس اطلاعات عمومی مجازات نامبرده مربوط به دوره ی قبل از معاون اولی است اسرارعده ای وتقاضااز رئیس جمهور وقت هم این بوده که این آقا مشکل دارد برای این سمت خوب نیست هیچ بیان نمی کنید ؟؟ هیچ جای خبر های شما بر خورد قاطع قوه ی قضایی را بیا ن نمی کنید؟؟ اینکه نظام با کسی عقداخوت ندارد؟؟؟ ومتخلف هر کس باشد باید مجازات شود این را ترویج نمی کنید؟؟ فقط سیاسی وجناح بازی ... (284198)
کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۳:۵۶
یه خبرنگاری پیدا میشه به این شیوایی کارای این جماعت از خدا بی خبر رو انعکاس میده اونوقت آقایان نمايند طرح دو فورتی میدن مجلس که خبرنکاران رو خلع قلم کنن ؟خوب معلوم چه کسانی این طرحها رو میدن به مجلس (284200)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۴:۲۸
دولتی که شورای نگهبان براش تبلیغ کنه ازاین بهتر نمیشود (284213)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۴:۳۴
حمله ی صدا و سیما و تلاش برخی نمایندگان مجلس برای تصویب قوانینی در ظاهر به نام دین ودر واقع برای منافع عده ای . تلاش برخی نهادها برای خراب کردن چهره های روشنفکر . پرداختن به برخی مسائل شرعی در سطحی کردن و تندروی و فرافکنی در این مسائل تا عوام را در وسواس فکری به سمت و سویی تحت کنترل خود بکشند اما روشنفکری در ایران ریشه ی عمیقی دارد (284217)
یاس@
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۴:۳۶
بهار حرف دل زدید، یاد آن مرد انقلابی افتادم که در سال 88 گفت من احساس خطر میکنم که پا به میدان گذاشتم، حیف که او را تحریف کردند حصر کردند ، و اکنون ایران اسلامی ما پر از مفاسد اقتصادی شده است. (284219)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۵:۱۱
دزد گیر 88 صحیح است نه فتنه 88
95 درصد ملت میدانند. (284236)
اناالحق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۵:۲۷
اگر ديدى جايى را دزد زد و کسى بيشتر تر از همه دزد دزد مى کند شک نکنيد دزد خود اوست....... (284243)
!!!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۵:۳۳
کاشکی که انقدر که نگران رحیمی بودید نگران عدم محاکمه سران فتنه بودید (284247)
هما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۵:۵۳
بعد از شاه نوبت آمريكاست. بعد از رحيمي نوبت احمدي است. دست قوه قضائيه درد نكنه (284260)
داريوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۶:۰۲
اين يك رفراندم بي خرج است. نظرياتي كه در سايت بهار يا سايتهاي مشابه ديگر بيان ميشوند يك رفراندم است ونشانه ي آزادى بيان در اين ملك. جامعه شناسان و آمارگران و مسئولين مربوط بايد نهايت استفاده را از اين نظرها و عقايد و گفته ها بنمايند. أنشالله. (284266)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۲۰:۳۵
این منفی دادن ها نشانه عجز است همانطور که شنیدن کلمه رفراندوم تن خیلی ها را میلرزاند (284415)
عجب دنيايي!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۶:۵۷
مهدي هاشمي پاكترين انسان تاريخ!!!من باهاش يه سري بيرون رفتم بنده خداپول نداشت كرايه تاكسي بده!!!!!!! (284303)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۲۰:۳۳
ببین کشور را نابود کردید حالا مغلطه میکنی؟فرزندان ایت الله هاشمی همه مردند نمونه اش برگشتن مهدی بود .شماها رفتین دبی تا به ایران بر نگردد اما امد و شماها عرضه نداشتید غلنی محاکمه اش کنید. (284413)
مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۷:۳۳
اون اقایی که گفت در روی زمین اصلحتراز احمدی نژاد نمیشناسد برای مردم چه جوابی دارد؟ (284315)
گیلار
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۹:۲۵
اینا طی این مدت هی گفتند فتنه فتنه فضای کشور رو بحرانی کردند تا بتوانند به دزدی هاشون برسن خدا رو شکر رسوا شدند این خیانت کاران کشور .حالا ببین کی تشت رسوائی این دلواپسان بیفته یه صدائی بده که همشون خفه بشن هر چند اینا خیلی پر رو تر از این حرفا هستند.خدایا به حق امام زمان هرچی دزد و خیانت کار رو تو این کشور نابود کن. (284363)
ایران تنها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۹:۵۸
وقتی کسی خدا را از یاد برد خون شهدا را هم فراموش میکنه تو ماشینش میشینه واز کنار کودکان خیابانی عبور می کنه و ککشم نمی گزه به خونه می ره پسر همسایه رو میبینه که در سن 32 سالگی از نانوا بر گشته و می چپه تو سولاخ اخه بیکاره اما اقا ناراحت نمی شه میره خونه اقا زاده ی بوقش ماشین نو گرفته عین خیالش نیست چک می نویسه اخه پولش مال خودش نیست (284392)
محمودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۲۰:۱۸
همه ایرانی ومسلمان وخواهان عزت وپیشترفت هستیم همه با هم چون ایرانی ومسلمان هستیم انشاالله (284407)
امیر از لرستان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۲۰:۴۰
خدا می داند من کار مند28 سال خدمت به علت اینهمه اختلاس ودزدی وچپاول بیت المال وتورم وگرانی کمر شکن به جا مانده از دولت اصول گرای احمدی نژ ادنمی توانم شکم زن وبچه ام را سیر کنم و هر روز شرمنده از روز قبل خدا به داد کسانی برسد که بیکار وهیچ در آمدی ندارند. (284423)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۲۲:۱۹
رحیمی بد.چرامیخواهید نتیجه بگیرید مهدی هاشمی خوبه.ویابالعکس نمیشه هردو بد یاهردوخوب باشند یکی رو میکوبیدتادیگری رو بیگناه جلوه دهید وبالعکس (284467)
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۲۲:۵۴
این بچه های خامی که در سال 88 اینگونه پلاکادارهای در دست داشتند !!ادمهای احساسی بیش نبودند که الان از هر کدام سوال کنی سر به زیر دارند !!!! (284475)
ایراندوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۲۳:۰۳
آیت الله ناطق نوری !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (284478)
حجت
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۲۳:۵۱
پسران هاشمی 16سال در دوران کارگزاران و اصلاحات خط لوله فروش نفت داشتند و مستقیما نفت را بر سر سفره خود بردند.احمدی نژاد کاسبی آقایون را به هم زد. ضمن این که رحیمی نیروی هاشمی بوده و به ایشان غالب کردند. البته آقازاده در غارت زیرخاکی ها در سراسر کشور هم ید طولایی دارند. (284530)