به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۰۴ ساعت ۱۸:۳۶
کد مطلب : ۷۲۹۵۸

مون:‌ دنیا مردم سوریه را فراموش نکرده​است

گروه بين​الملل: دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: با تمرکز جامعه بین‌الملل بر روی تروریست‌های داعش، این احساس به مردم سوریه دست داده است که جهان پشت آنها را خالی و آنها را به حال خود رها کرده است.
به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل در سیزدهمین گزارش ماهانه خود در خصوص سوریه که آن را تقدیم شورای امنیت کرد، گفت: عدم مجازات عاملان در دوران جنگ داخلی سوریه که چهار سال به طول انجامیده است، به تشدید جنایت‌های جنگی و جنایت علیه بشریت و دیگر نقض‌های حقوق بشر در این کشور انجامیده است.

بان کی‌مون در گزارش خود گفت: در حالی که توجه جهانیان معطوف به تهدیدی است که گروه‌های تروریستی همچون داعش و جبهه النصره علیه صلح و امنیت منطقه و جهان ایجاد می‌کنند، اما باید به چگونگی کمک و حمایت از مردم سوریه نیز توجه شود.

وی گفت: بیش از 220 هزار سوری از سال 2011 کشته شده‌اند و حدود 4 میلیون سوری نیز به خارج از کشور فرار کرده و حدود 6 / 7 میلیون آواره نیز در سوریه وجود دارند. به دلیل خشونت و نبود امنیت و تغییر جبهه‌های درگیری و مداخله متعمدانه طرف‌های درگیر، ارسال کمک‌ها یک چالش روز افزون شده است.وی همچنین تصریح کرد که کنفرانس حامیان مالی سوریه که در 31 مارس سال جاری در کویت برگزار می‌شود، تعیین‌کننده خواهد بود.
مرجع : ايسنا